yara terbiyecisi
35 şiiri kayıtlı

Olmayış provası

yara terbiyecisi
  5,0 / 48 kişi ·44 beğenme · 34 yorum · 2427 okunma

Günün şiiri
Okuduğunuz şiir 22.1.2013 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Olmayış provası

Olmayış provası


Sensizliğim senden de eski
Dünden de, yarından da
Ve hatta bugünden de eski…
Dün, şimdisizce bir bugün eksildim.
Öyle böyle değil
Sağa ölsem olmuyor
Sola ölsem olmuyor.
Uygun adım binalar çöküyor.
Ah delirmenin zincirine çakılmış
Bu kıldan ince akıl;
Bir fikrin hassasiyetinde susmak neden?
Yırtılmış göğsünden
Dağ kanamak neden?
Korkma, öldürmez bu beni.
Nasıl düşer ki insan kendinden?
İki gözü de kör,
Adalet Tanrıçası değiliz ya…

Hırıltılar halinde beliriyor gece…
Belli belirsiz kuşlar diziliyor uykuma;
Gözlerim kanat,
Gözlerim kanar…
Gördüklerimden uyanıyorum sana.

Bir tırnak gibi uzuyor gece:
Santim santim insanlar ölüyor;
Biri fotoğrafından vuruyor,
Öteki muma asıyor kendini.
Bir bir siliniyor olan olmayan,
Ölen, ölmeyen her şey ve hiçbir şey!
Bu kıyamet ânında seni düşünüyorum;
Çoraplarını merak ediyorum.
Bir de sırtının kıvrımını.
Az bekle sevgilim reenkarne olup geliyorum;
Unutma kim olduğunu ve de olacağını…

Unutma demişken;
Ben çocuk oluştan da eskiyim.
Hatta doğumdan, büyümeden
Ve de ölümden de…
Evet sevgilim, ölümden de eskiyim.
Defalarca tekrarlanan bir olmayışım ben.

Şiiri Değerlendirin
 
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Olmayış provası şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?

Olmayış provası şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
nene hatun , 5 puan verdi
23 Ocak 2013 Çarşamba 23:50:08
Şiir güme gidecek ben tebrik edeyim değerli şairi yoruma yorum yazarken şiiri unuttum :)
Her ne kadar işaretler olsun diyorsam da olmuyor bence görüntü olarak düz yazıda evet şiirde görüntü olarak estetik bulmuyorum son kararım mı hiç bilmiyorum bir gün karar verdiğimde uygulamaya geçireceğim şimdilerde kararsızlığım şu yönde kısmen kullanmak :)))

Şiir ne çok şey verdi bana var olun ben yorum altı bilgileri değerlendiriyorum:)

Gönülden tebrik ediyorum saygımla.

Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
23 Ocak 2013 Çarşamba 23:52:34
trafik tabelalarıyla bir gün şiir yazacağım o olacak en sonunda :)
Bermuda , 5 puan verdi
23 Ocak 2013 Çarşamba 23:34:23
bi ara okudum .. hala aklımda kalmış...

kutlarım
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
23 Ocak 2013 Çarşamba 23:36:30
Varolasın yoldaşım :)
Zeynep Süberk , 5 puan verdi
23 Ocak 2013 Çarşamba 23:02:28
Birileri dünyaya kazık çakmaya uğraşırken, elin adamı reenkarne olup geliyor. Ne günlere kaldık! : )
Allahtan ümit kesilmez derler, bir dahaki sefere olur kim bilir :)
Ama, şiir olmuş, hem de çok iyi olmuş. Sevdim bu sayfayı. Tebrikler.
Bu yoruma 2 cevap yazılmış.
Zeynep Süberk
23 Ocak 2013 Çarşamba 23:13:39
Sabırsızlıkla bekliyoruz efenim :)
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
23 Ocak 2013 Çarşamba 23:06:46
kazığı ne atarım ne de çakarım, otururum yerime bakarım etrafıma gülüp geçerim :) reenkarne konusunda da sonra bir basın toplantısı düzenleyeceğim :)
Yusuf Eymen
23 Ocak 2013 Çarşamba 22:55:46
biri düşürsün beni dalımdan demiş aslında şiir tutup kollarından çarmıha asmışlar
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
23 Ocak 2013 Çarşamba 23:05:14
Bir erik yerken böyle oluyor bir de uçurtmalara pusu kurarken, hayret :)
okan KİLİT
23 Ocak 2013 Çarşamba 20:49:29
İyi şiir..gün sayesinde kaliteli bir kalem tanımış olduk..Sevgi ile kalın...
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
23 Ocak 2013 Çarşamba 20:50:44
Teşekkür ederim.
Terdem , 5 puan verdi
23 Ocak 2013 Çarşamba 20:45:38
Hafif bir dalga mı var yakamoza karşı yoksa rüzgarın oynayışı mı?

Günde keyifli satırları görmek iyi oluyor.

Tebriklerim, selam ve saygı ile...
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
23 Ocak 2013 Çarşamba 20:48:33
Yok ben çivileme yerine kömbekleme atlayınca deniz iyice bir çalkalandı; aldırmayın sadece kafamı müren balığına çarptım ama balık iyi :)

Teşekkür ederim.
my passion
23 Ocak 2013 Çarşamba 19:33:28
Güne şık giyinmiş şiir Pek sevdim


Kutluyorum
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
23 Ocak 2013 Çarşamba 20:01:56
terzisi kim :)
erolabi
23 Ocak 2013 Çarşamba 14:59:00
her satırında bir başka alemin kapısından bakar gibi seyre dalıyor insan. Bir de gecenin tırnak uzaması gibi ağır vakit eritmesi çok yakışmış şiire.
Selam ve saygı benden.
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
23 Ocak 2013 Çarşamba 17:31:30
Oo erol abim, hoşgelmişsin. İlk kez seni buralarda görüyorum. Artık hep bekleriz abi :)
Filiz Şahin.
23 Ocak 2013 Çarşamba 14:13:23
Tebrik ederim.Güne öyle bir şiir düşürmüşsünüz ki sayfa okula dönüşmüş, çok ta iyi olmuş, sağlıkla kalın ...
Bu yoruma 6 cevap yazılmış.
Filiz Şahin.
23 Ocak 2013 Çarşamba 17:40:15
:-))
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
23 Ocak 2013 Çarşamba 17:38:23
ya ne önemi var, lütfen rahat ol. Parçalam, imhâ et, ne olur ki? Sonuçta asıl olarak ne yazılmak istediğini biliyorum.

- evet çocuklar filiz'in puanlarını veriyoruz; on puan on puan alkışlıyoruz :)
Filiz Şahin.
23 Ocak 2013 Çarşamba 17:36:40
:-)
ne mutlu ne mutlu da
ben yazarken kelimeleri resmen parçalamışım affola
kaçayım sahneyi çok işgal ettim sağlıkla kalın
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
23 Ocak 2013 Çarşamba 17:32:18
sevgili Filiz burası kurtarılşmış bölge. Deli deliyi anda bulurmuş o hesap işte :)
Filiz Şahin.
23 Ocak 2013 Çarşamba 14:59:22
:-) parlak zeka ürünü derler espri için
bu sayfadakilerde öyle, hazır cevap ve espriyle harmanlanmış doyurucu cümle kurucuları...
ve siz
çok farklı bir kalemsiniz, son iki gündüz sayfanızı talan ettim desem yeridir, iyi ki de siz denk gelmişsiniz deftere
siz hep böyle haylazları toplayan davetiyeler çıkarın ben camdan, balkondan olmadı bacan girer seyrine dalarım
Selamlar, Sevgiler...
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
23 Ocak 2013 Çarşamba 14:29:23
Tüm haylazlar burada :)
Sermin Çınar
23 Ocak 2013 Çarşamba 12:51:57
sağlam şiir..yerinede güzel yakışmış kutlarım şairi
Bu yoruma 3 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
23 Ocak 2013 Çarşamba 13:59:23
Tabii kâğıdı iyice kazıp öyle başlıyorum. sayfamda hoplayın zıplayın bir şeyy olmaz :)
Sermin Çınar
23 Ocak 2013 Çarşamba 13:18:44
heee işe sağlam başlayış:))
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
23 Ocak 2013 Çarşamba 12:53:17
zemin etüdü yaptırdım ondandır :)
Süleyman Toprak
23 Ocak 2013 Çarşamba 12:20:49
Evet...Uzunca bir aradan sonra güne gelen şiirlerden kaliteli bir şiiri okumanın hazzı var dudağımda .Şairin gördüğüm ve okuduğum ilk şiiri olmasına rağmen usta ve maharetli bir şair olduğu şiirin hemen ilk dizelerinde hatta ve hatta ilk dizesinde kendini ortaya koyuyor.Seci ve aliterasyon sanatının şiire uygulanmasındaki başarı,kelimeler arasındaki zeka oyunları ve kelimelerin kullanılış biçimleri,tekrar eden sözcüklerin şiire başarılı bir şekilde monte edilmesi de dahil şiir baştan sona 10 numara.Favori üye listeme aldım şair :)) Şaire ,bize güzel bir şiir ziyafeti çektiği,seçici kurula da bizi bu ziyafete davet ettiği için teşekkürlerimle...

Süleyman Toprak tarafından 1/23/2013 12:31:12 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
23 Ocak 2013 Çarşamba 12:52:53
afiyet olsun Süleyman bey :) Gönül isterdi ki tarifi de vereyim ama arife tarif ne hacet. Değerli yorumunuzla renklendirdiğiniz için teşekkür ederim.
nargulu , 5 puan verdi
23 Ocak 2013 Çarşamba 11:44:12
son günler okuduğum,
kendine has uslubuyla, şiirler kaleme alan bu kalemin yazdıkları bende ilgi uyandırmakta.
ve sayfaya sürüklemekte..
yaratıcılığın pimini çekmiş,
her an patlamaya hazır bir aklın ürünü bu sözler..

üstelik içerisinde derin bir giz de var, indikçe kendinden, aykırılığından sesler bulduğun
sıradanlıktan sıkılmış "şahsım adına, üstelik ben vıcık vıcık aşk yazarken :)" ruhuma iyi geldi vesselam.

kalemi yürekten kutluyorum.
sevgiler..
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
23 Ocak 2013 Çarşamba 12:54:05
Şimdi sizler böyle güzel sözler yazarsanız ben muhalif olamam ki :)
suna , 5 puan verdi
23 Ocak 2013 Çarşamba 09:44:21
Sözcükler dans etmiş adeta. Güzel şiir, kutlarım. Selam ve sevgiler.
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
23 Ocak 2013 Çarşamba 12:54:42
dans bilmem ama zeybek iyidir, iyi :)
aysemujgan
23 Ocak 2013 Çarşamba 09:39:25
ben çocuk oluştan da eskiyim! bu duyguyu sadece ben bilirim sanırdım...kendini aşmış bir bir insan görüyorum, bir şair görüyorum...hatta bir yazar...görüyorum...

aysemujgan tarafından 1/23/2013 10:14:21 AM zamanında düzenlenmiştir.
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
23 Ocak 2013 Çarşamba 12:55:22
Şairlik ve yazarlık haddime mi bilinmez ama teşekkür etmeyi bildiğim hakikât
meltemecem
23 Ocak 2013 Çarşamba 07:58:19
afşaroğlu arkadaşıma katılıyorum öğretmenim;)olmayışın sorgusundan ziyade var oluşun başlangıcı ve evet başlangıcının olamayışı anlatıldı...Allah ezeli ve ebedi ise ve biz onun kendinden bize üflediği isek ezelin bir parçası olabiliriz:))

tebrikler...selamlar...saygılar şaire
Bu yoruma 2 cevap yazılmış.
meltemecem
23 Ocak 2013 Çarşamba 13:20:44
deyiveriniz o vakıt;)
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
23 Ocak 2013 Çarşamba 12:56:10
Afşaroğlu bir yazdı pir yazdı :) patır patır dökülüyor düşünceler. heyoo diyesi geliyor deli gönlün :)
KUVVA , 5 puan verdi , etkili yorum yaptı.
23 Ocak 2013 Çarşamba 01:07:36
Üniversitede talebeyken :"Çağın gerçek tanığı tarih mi, edebiyat mıdır?" geyiği çevirirdik uzun uzun; birçoğumuz da esasen tarihin ham bilgileri çiğ gerçeklere dönüştürme gayretinde sonradan görme bir bilim olduğuna, ki eskiden o da sanatın kapsamındaydı,gerçek tarihi sanatçıların, daha da daraltırsak edebiyatçıların; hatta şairlerin yazdığına inanıyorduk.Hoş bu görüşlerimizden milim sapma olmadı her nedense...Biri kalkıp da hatunu bereketli, alengirli mi alengirli Sadabat eğlencelerini istediği kadar tumturaklı cümlelerle tarihi bir gerçeklik diye anlatsın, Nedim'in "Yürü serv-i revanım gidelim Sadabad'a" şiiri kadar etkili olamaz herhalde.Yani ki çağın gerçek tanıkları şairlerdir.

Son dönemde çok fazla ölüm, kalım, cennet, cehennem, araf, ecrin,günah, sevap , şeytan,(İlgisi yok ama bir de "kusmukçular var:)) cenin, rahimli mahimli şiirler yazıldı.Hatta birçoğu da burada yayımlandı.Bu nevi şiirleri eleştirmek, onlara karşı çıkmak, malum çatışmaları anlatan şair arkadaşlarla papaz olmak işin kolayı galiba.Anlamak lazım:

Bir iki haftadır özgün değerlendirmelerine dikkat kesildiğim Sayın Yara Terbiyecisi rumuzlu arkadaşımızın güne gelen şiiri de pesimist bir ruhun samimi itirafları gibi geldi bana.Herkes ölüme takmış, dini jargona takmış, demek ki yaşadığımız konjonktür bu.Ölüm ve muhafazakar günler...Bunu yadırgamak ya da siyaset yapmak için söylemiyorum bir tesbitte bulunmaya çalışıyorum.Gerçek tarihi yazan şairlere selam göndermek istiyorum.

Şiire gelince, bence şair usta ; ama bu şiire fazlaca kafa yormamış.Kimi yerlerde tekrarlanan sözcükleri ayıklayabilir, şiire biraz daha akıcılık katabilirdi.Haa diyeceksiniz ki "Madem ölüm temini işleyen bir şiir yazıyor, belki de özellikle suyu ağır ve durgun akıtıyor, olamaz mı?" Olabilir tabi, dedim ya şair hiç de acemi bir bülbüle benzemiyor; zaten bir adam aşk meşk şiirinden usanıp başka konulara yönelmişse birçok şeyi aşmış demektir.(Anaaa ben hep aşk yazıyorum ya, neyse Allah aşkıdır:))

Şimdi şiirin ilk bendine bir bakalım:

Olmayış provası

"Sensizliğim senden de eski
Dünden de, yarından da
Ve hatta bugünden de eski…
Dün, şimdisizce bir bugün eksildim."

Zeka pırıltıları daha ilk dizelerde kendini ele veriyor:

"Sensizliğim senden de eski" mısra-ı berceste tadında kuvvetli bir dize.Devamında "eskimek" kavramını abartınca sözün gücü biraz azalmış.(Bu durumu Qaşkai ciplerin büyük kabortasına küçük motor benzetmesiyle açıklayabiliriz:))

"Öyle böyle değil
Sağa ölsem olmuyor
Sola ölsem olmuyor.
Uygun adım binalar çöküyor.
Ah delirmenin zincirine çakılmış
Bu kıldan ince akıl;
Bir fikrin hassasiyetinde susmak neden?"

Şair bu bentte, ilk bentte girizgahla vurguladığı "adem" (yokluk = sensizlik) fikrini geliştiriyor; "sağa ölsem, sola ölsem olmuyor" söylemi esaslı bi sehl-i mümteni sanatı yapıyor.Basit gibi görünen bu zor söylem ancak şiirin ustalarına ait bir maharet gerektirir:

"Bakarım bakarım sılam görünmez
Aramızda yıkılası dağlar var" diyen Karac'oğlan ya da

"Ete kemiğe büründüm
Yunus gibi göründüm"

diyen Yunus Emre gibi ırlamış şair.

"Sağa ölsem olmuyor, sola ölsem olmuyor..." İlginç tabi.

"Binaların uygun adım çökmesi" göstergesi neyi imliyor olabilir ki deprem dışında? Yoksa şair, bir kent yalnızlığından mı söz ediyor, binaların üstüne üstüne geldiğini mi söylemeye çalışıyor?

"Ah delirmenin zincirine çakılmış
Bu kıldan ince akıl;
Bir fikrin hassasiyetinde susmak neden?"

Baştan beri Akif Paşa'nın "Adem Kasidesi"ne gönderme yaparcasına bir var oluş şaşkınlığı yaşayan şair, bu ruh karmaşası içinde delirmenin işten bile sayılmayacağını söylüyor.Bütün bu sorunsallara rağmen, bu çılgınlıktan damıtılmış fikirleri kendi içinde yaşamak zorunda kalmasının da ayrı bir onulmazlık olduğunu vurguluyor.

"Yırtılmış göğsünden
Dağ kanamak neden?"

"Dağ kanamak" sözü de daha önce duyduğumuz söz değil."Söz" kelamını özellikle kullanıyorum; zira göstergebilim litaretüründe Fransız dilbilimci Sousseore'un tanımladığı bir dil-söz ayrımından söz edilir:
Buna göre, şairin ortaya koyuğu orijinal bir imgelem ya da dilin bir "üst dil" e evrilmesi sonucu dile ait yeni unsurlar oluşur.Mezkur unsurları,tabiatıyla ilk kullanan şairin bizatihi kendisidir; fakat bu durum ilanihaye sürmez, söz duyulur, söylenir, meşhur olur, dile pelesenk olur, dile sakız olur veeee artık "bakir söz " kavramından uzaklaşıp dilin E-5'ine düşer:)) Yani o güzelim özgün söylem artık dilin vesikalı yâridir.Bu cümleden olarak şairin "dağ kanamak" imgesi de şimdilik söz, ne zaman ki dile yerleşir, bir daha buradaki tazeliğini bulmak ne mümkün.Dağ kanamak, dağ gibi kanamak, dağ gibi göğsünden yırtılıp kanamak....Gittikçe çoğalan bir anlam...


Korkma, öldürmez bu beni.
Nasıl düşer ki insan kendinden?
İki gözü de kör,
Adalet Tanrıçası değiliz ya…"


Afşaroğlu tarafından 1/23/2013 2:25:35 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bu yoruma 17 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
23 Ocak 2013 Çarşamba 23:44:09
nene hatuncuğum kimin ne dediğini boşverin "he he" diyin geçin; kendi estetik kaygılarınıza bakın. Hem serbest yazanlar noktalamayı bilmiyor diyenin ölçüsüne sıkarım :)
nene hatun
23 Ocak 2013 Çarşamba 23:40:19
İlk zaman hecede her durakta bir virgül vukuatım var :) aslında neye karar verdiğimi ben de bilemiyorum bu yaz edebiyatçıların arasında bocaladım ciddi anlamda mesela serbest yazanlar genel olarak noktalamayı pek bilmezler deyince şair yazar koptum ve o hızla ekim kasım serbest stilde bana hız oldu heceyi şiirden saymayan edebiyatçılar vardı kendime yediremedim ve böcekli serbestler ardarda geldi sırf onların bu sözü hece yazmaya çalışan bana ağır geldi :) ölmeden bir yerde karşılaşmak isterim bir gün bu yazar şairlerle inş.
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
23 Ocak 2013 Çarşamba 23:28:03
Sanatların özelliği bir dili olması nene hatun; bu eksende mevcut metnin gerçekliğini kendi içinde aramak kadar doğal bir şey olamaz kanımca. Bu ama noktalamadır ama değildir; genellemeye ulaşmadan dilediğince yazılmalı bence. Özgünlük böyle bir halt işte :)
nene hatun
23 Ocak 2013 Çarşamba 23:25:01
Şiirde noktalama işaretleri bizim okuyucuya verdiğimiz yüzme stili :) yorum ama işaretsiz şiirde buyursunlar denizde kendileri yüzsünler istedikleri yerde dalsınlar istedikleri yerde boğulsunlar :))) ... yorum katsınlar okurken demek ve en iyisi de sanırım bu ....
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
23 Ocak 2013 Çarşamba 20:03:36
valla komşu diyorum ya yakında bana sağlam bir girişecekler :) Hece şiirini severler, sevmezler karışmam ama ben karşıyım; çünkü şiirin -daha doğrusu sanatın- salt biçimsel veya şekli yanı onu sanat yapmaz, o sadece mevcut kalıba dönülmüş bir eser olur.
Naci KASAPOĞLU
23 Ocak 2013 Çarşamba 19:46:16
benden duymuş olma ama komşu siteden şu anda bizim noktalama işaretleriyle ilgili ortaya koyduğumuz tartışmayı takip ediyorlar galiba.
hece şiiri için noktalama olmazsa olmaz tabi.
Naci KASAPOĞLU
23 Ocak 2013 Çarşamba 19:33:15
"Bu kıyamet ânında seni düşünüyorum;
Çoraplarını merak ediyorum.
Bir de sırtının kıvrımını."

müthiş ya gerçekten..ben hiç böyle düşünmemiştim..
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
23 Ocak 2013 Çarşamba 19:24:02
denemekten çekinmemek lazım tabii sevgili naci; söylediğin şey bence de akla aykırı değil, hele düşselliğe ve deliliğe hiç değil; hele bir deneyelim bakalım :)
Naci KASAPOĞLU
23 Ocak 2013 Çarşamba 19:14:20
tam da söylemek istediğim bu.fikir kuvvetli şiir kuvvetli..işaret ve işaretçilere hiç gerek yok bence.çocuklarımızı böyle şiirlere getirip bırakacağız ki yüzmeyi öğrensinler.yüzme derin denizde öğrenilir.fikir sağlamsa diyaframı serbest bırakmak lazım.
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
23 Ocak 2013 Çarşamba 19:01:11
sevgili naci haklısın tabii ki bu bir tercih meselesi, soru işaretleri konusunda sana katılıyorum; kullanırken iğreti durduğunun bilincindeyim ama bazı yerlerde - herhalde epik yanımın gazıyla- kasti kullanıyorum; çünkü okunan salt bir şiir değil aynı zamanda bir fikrin kendisi.
Naci KASAPOĞLU
23 Ocak 2013 Çarşamba 18:57:32
noktalama işaretleri şiirde (genel olarak) şairin şiire verdiği ritm'i ayarlayan nefes öğesi.bu manada okuyucunun iç sesini de ayarlamaya yönelik şayet kullanılıyorsa.bu şiirde noktalama işaretleri kaldırılmış olsa şiir daha fazla ritm kazanıyor ben okuduğumda bana göre.noktalama işaretleri nesir için gerekli.şiir gerçekten şiirse bir iç melodisi zaten var.bir de şu soru işaretleri..soru işaretleri konmuş dizelerde okuyucu -şimdi bana mı sordun bunu gibi halden hallere giriyor.bu şiirde noktalama işaretleri kaldırılıp dizeler anlam topluluklu bentler ve kümeler haline getirilmiş olsa daha hoş olur diye düşünüyorum.benim görüşüm bu sadece.
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
23 Ocak 2013 Çarşamba 17:35:19
noktalama işaretleri konusunda ben farklı bir yöntem kullanırım. Bunu da hermann broch ile leyla erbil'i baz alarak yapıyorum. Gerçi Leyla hanımın kullandığı sistemi birebir kullanmıyorum. Çokluk noktalı virgül ile cümleye devamlılık kazandırıyorum.
KUVVA
23 Ocak 2013 Çarşamba 17:26:56
Şairin kullandığını mı , yoksa genel anlamda şiirde noktalamayı mı soruyorsun Naci Bey? Ben ikincisini kastettiğini düşünüyorum; Attila İlhan'la başlayan noktalamasız şiir tuttu aslında.Bu bir bakıma okura özgürlük tanıdı; ama kimi zaman da handikaplar yaşanmıyor değil.Hele de alıntı cümlelerde mecbursunuz tırnak imi kullanmaya.Ben de kullanmıyorum noktalama ; ama bazen çok da ihtiyaç duyuyorum açıkçası, anlayacağın bu konuda kafamız karışık üstad:))
Naci KASAPOĞLU
23 Ocak 2013 Çarşamba 15:39:39
noktalama işaretleri hususunda ne düşünüyorsunuz Mehmet hocam?
nene hatun
23 Ocak 2013 Çarşamba 02:28:41
hem şiiri hem bu yorumu okumak üzere yarına kadar herkese iyi geceler hayırlı kandiller
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
23 Ocak 2013 Çarşamba 01:14:32
O talebelik evlerinde geyiği çevirdiğin birilerinden benim olmam kuvvetle muhtemel afşaroğlu :) Evet, bahsettiğin kavramlar sıklıkla yineleniyor günümüz internet şiirinde. İnternet şiiri diyorum çünkü ulaşım alanı ne kadar genişse alıcısı da o kadar sınırlı oluyor. Bu rahatsız edici...

Ölümcül şiirler ile muhafazakâr algı da bahsettiğin gibi çağın tanığı insanların neyin tesirinde kaldıklarının bir ispatı; ben politikacı değilim, politikanın ta kendisi deyü yazmıştım bir keresinde.

Sanatçıların dönemi anlatma konusunda daha iyi oldukları su götürmez bir gerçek; Balzac'ın romanlarını aynı zamanda tarihsel ve sosyolojik yanıyla okuyabilmemizin nedenlerinden biri de bu değil mi? Ki Hegel "Sanatçılar gerçeğe - maalesef- biz filozoflardan daha çok yaklaşmışlardır" derken de bu düşünceyi haklı çıkartıyor.

Şiir iyidir kötüdür bunu tartışmam ama bu şiir böylesi bir yazıyı yazdırdıysa sevdim :)
Mehtap Yıldız
23 Ocak 2013 Çarşamba 01:13:57
hocam tam çıkarken yorumunuz geldi.

ne güzel bir analiz olmuş böyle...ne hoş bir kriterya bu...

saygılar sunuyorum...
Oktay Coşar , 5 puan verdi
23 Ocak 2013 Çarşamba 00:43:02
Fırtına gibi esiyorsun. )))
Bu yoruma 3 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
23 Ocak 2013 Çarşamba 00:52:03
Seçimlere de gireceğim mösyö; İstanbul Hiçinci bölge adayınızım :)
Oktay Coşar
23 Ocak 2013 Çarşamba 00:49:52
Hep destek tam destek. ))
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
23 Ocak 2013 Çarşamba 00:44:24
mösyö fasülye ekerek başladım, sonra rüzgâra geçtik :) Barajı da yakında açarız :)
kayıtlı , 5 puan verdi
23 Ocak 2013 Çarşamba 00:42:39
aklıma yeşil yol filmindeki 'John Coffey geldi ve Bay Cingıls :))

mükemmel üstüydü bence


saygımla
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
23 Ocak 2013 Çarşamba 00:43:49
hocam harika bir benzetmeydi, apışıp kaldım :) gözlerim parladı
Sev_tap , 5 puan verdi
23 Ocak 2013 Çarşamba 00:34:44
daha evvel de bir kaç şiirinizi okumuştum ama, yorum yazmak bugün kısmetmiş...oldukça güzel bir anlatım ve güzel bir şiirdi...güne yakışan şiirinizi içtenliğimle kutluyorum, sevgi ve saygımla...
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
23 Ocak 2013 Çarşamba 00:37:19
Sevtap hanım incelikli sözleriniz için teşekkür ederim. Dâhiliye'ye çok girip çıktım o içtenlik oradan sirayet etmiştir :)
Feyza Can , 5 puan verdi
23 Ocak 2013 Çarşamba 00:33:28


ask yokken buralar hep tarlaydi.

kutladim.


Bu yoruma 6 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
23 Ocak 2013 Çarşamba 17:33:35
Arkadaşlar kendi aramızdas konuşmayalım lütfen. Bugüne bugün günün şairi olmuş biriyle yazışıyorsunuz lütfen ama lütfeeen :)
DilevindelaL
23 Ocak 2013 Çarşamba 15:31:11
Ne demiş bir terbiyesiz:

"Yarası olan kükrer..." :D
DilevindelaL
23 Ocak 2013 Çarşamba 15:14:16
Aslan gibi yaralarım var... Yarama yaralarımı terbiye ettireceğim...

:)
Feyza Can
23 Ocak 2013 Çarşamba 15:08:15
sair burda yokken buralar hep yaraydi.
:)
DilevindelaL
23 Ocak 2013 Çarşamba 11:50:51
Ben de sevdim bu yorumu...
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
23 Ocak 2013 Çarşamba 00:34:24
Bak bu hoşuma gitti işte :)
YAZGI24
23 Ocak 2013 Çarşamba 00:31:50
çok beğendim....
Bu yoruma 2 cevap yazılmış.
DilevindelaL
23 Ocak 2013 Çarşamba 15:11:47
Aslan gibi yaralarım var...Yarama yaralarımı terbiye ettireceğim...

:)
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
23 Ocak 2013 Çarşamba 00:33:36
Teşekkür ederim.
Mehtap Yıldız
23 Ocak 2013 Çarşamba 00:28:18
aklı pek dağınık

öyle lirik

çok yoğun

sayfayı sel almış gibi

ve cidden güzel

şiir

tebrikler

Bu yoruma 10 cevap yazılmış.
Mehtap Yıldız
23 Ocak 2013 Çarşamba 01:29:05
(. tamam söz.bundan gari takibinizdeyim inş

favorime aldım. ama son kez

iyi geceler diliyorum günün şairine...saygımla
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
23 Ocak 2013 Çarşamba 01:15:28
Tamam söz alıntı yapmayacağım :) Bu tiyatral delilik iyi de geldi gece gece...
Mehtap Yıldız
23 Ocak 2013 Çarşamba 01:10:36
bir insanı sevdiğinizde ne yaparsınız? diye sormuşular bay K.ya…

ona ilişkin bir taslak oluştururum ve benzemesi için çaba harcarım- yanıtını vermiş.

taslağın benzemesi için mi? diye sorulunca da

hayır-demiş bay K

insanın benzemesi için.


tek derdimiz yanılmak olsun şairim...cidden kaçtım
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
23 Ocak 2013 Çarşamba 01:01:52
Masasında çalışan Keuner'e yaklaşan biri sormuş;

- ne yapıyorsunuz?

Keuner cevaplamış:

- Bir sonraki yanılgıma hazırlanıyorum...

:)
Mehtap Yıldız
23 Ocak 2013 Çarşamba 01:00:21
"insanın kaderi insandır-her insan kendi adasında yaşar

insan
ancak onu düşünen hiç kimse kalmadığı zaman gerçekten ölür."B.B

çoook severim bu sözleri..

hayır hayır

artık gitmeliyim

cidden gitmeliyim...iyi geceler
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
23 Ocak 2013 Çarşamba 00:51:15
Şimdi uykusuz bırakmayayım sizi; bu tiyatrol çılgınlık Brecht hayranlığımı depreştirip Bay Keuner'in öykülerine değin uzar gider.
Mehtap Yıldız
23 Ocak 2013 Çarşamba 00:48:11
"olmak ya da olmamak- işte bütün mesele bu!


ölmek- uyumak sadece! "


nerden sordunuz,tamda gidiyordum şairim(.


şimdilik- yalnızca uyku tabi-ölene kadar...
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
23 Ocak 2013 Çarşamba 00:38:24
Şimdi Hamlet dediniz ben orada tıkandım kaldım.

- (adını hatırlamadığım karakter) sen misin?

- Hemen hemen

ahh shakespeare ah
Mehtap Yıldız
23 Ocak 2013 Çarşamba 00:35:58
akılda bir şey mi ki (.

kafamda kocaman bir yük olduğunu düşünüyorum bazen

"huni"ci/leri çok severim..."hamle"t kokarlar çünkü...

cidden hoş bir provaydı. teşekkür yeniden

ruhunuza sağlık...mutlu kandiller

Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
23 Ocak 2013 Çarşamba 00:29:27
aklım olsa dağınık olacak da :) beynime galoş muamelesi yapıyorum bu aralar.
Kadir YILDIZ
23 Ocak 2013 Çarşamba 00:19:31
çok güzeldi
kutlarım kalemi
tebriklerr
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
23 Ocak 2013 Çarşamba 00:21:21
Teşekkür ederim kadir bey
lacivertiğnedenlik , 5 puan verdi
23 Ocak 2013 Çarşamba 00:18:53
hiç mi dedin ,yoksa italik mi
güzel şiir
Bu yoruma 7 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
23 Ocak 2013 Çarşamba 00:40:24
kentsel "dönüşüm"

efendim abi?

- Yok Kafka sana demedim

:)
lacivertiğnedenlik
23 Ocak 2013 Çarşamba 00:38:04
niye uygun adım binalar çöküyor, askeriye binası mı bunlar :)))
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
23 Ocak 2013 Çarşamba 00:32:10
çorap deyip geçme lacivert; sen yapma bari; leonardo da caprio o çorapları olmasa titanic'ye mona lisa'yı çizebilir miydi :)
lacivertiğnedenlik
23 Ocak 2013 Çarşamba 00:30:10
hemi çoraplarını niye merak ediyorsun, çorap işte :)
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
23 Ocak 2013 Çarşamba 00:28:49
pisa kulesi sözkonusuysa yana eğilmesi gayet doğal; neden? çünkü italik bir şiir :))
lacivertiğnedenlik
23 Ocak 2013 Çarşamba 00:27:16
hepten yok mu oldun yoksa biraz yana mı eğildin :) bunu diyor şiir alahallahhh
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
23 Ocak 2013 Çarşamba 00:21:00
-italik ne demek abi?

- yani... ee... şimdi... italya varya?

- evet?

- italyana özgü demek olur. şöyle diyeyim, sıpagetti italik bir yemektir; çaktın mı?

:)
Kayra Doa , 5 puan verdi
23 Ocak 2013 Çarşamba 00:18:05
hahaa
2 'de 2...
belki de bu sitede birşeyler değişiyordur...

-dün de dediğim gibi seviyorum seni.
Bu yoruma 9 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
23 Ocak 2013 Çarşamba 00:42:57
pis adam onlar krem mrem kullanıyor; delikanlı adama yakışmaz; aslan gibi çatlatır elleri.
Kayra Doa
23 Ocak 2013 Çarşamba 00:40:53
Norveçli balıkçıları da çağarıl onlar da gelsin...
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
23 Ocak 2013 Çarşamba 00:39:45
rakı ağacı dikecem anasını satem :) isviçreli biliminsanları geliyor yarın
Kayra Doa
23 Ocak 2013 Çarşamba 00:37:04
asıl iş muhittin abiyi kafalamak,adam kos-koca tekel ulan!.boru mu?
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
23 Ocak 2013 Çarşamba 00:36:11
çaylar beleşse iyiyiz; flaş flaş belediyemiz bünyesinde çaylar beleştir. Ay zaten oportunist bir uyduydu
Kayra Doa
23 Ocak 2013 Çarşamba 00:33:41
ben de ayı karartaceğım,bir şeye yaradığı yok zate.
bir de tecel abiyle konuştum çaylar artık beleş.
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
23 Ocak 2013 Çarşamba 00:31:17
leğeni hazırladım, doldurması kaldı. damacana mamacana idare edeceğiz. Belediyemiz bünyesinde tam - lütfen dikkat- tamı tamına on beş kâğıt gemi de bu güzide beldemizin yani terbiyeköy'e taşımacılık hizmeti verecektir :)
Feyza Can
23 Ocak 2013 Çarşamba 00:29:28
deniz de isteriz :)
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
23 Ocak 2013 Çarşamba 00:19:24
kayracığım seçin beni buralara silme asfalt yaptıracağım hatta bir de arena yaptıracağım; hececiler, serbestler rahatlıkla yiyelim birbirimizi deyü :)
Şaban Aktaş (Homerotik) , 5 puan verdi
23 Ocak 2013 Çarşamba 00:14:26
hızlı akışında dünyanın, düşler vardır dünyayı aşan,
hızı ışık hızına ulaşan
o zaman köpürteceksin düşleri kendi okyanusunda...ortaya şiir çıksın.

şiir okuma keyfi yaşanıyor...

Tebrikler şaire...

Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
23 Ocak 2013 Çarşamba 00:16:21
sayfamda genelde bir piknik havası olduğundan hızı fark edemiyorum şaban bey :) şaka bir yana teşekkür ederim
Naci KASAPOĞLU
22 Ocak 2013 Salı 21:37:38
ilginç ve gözü okşayan dizeler..

şiirlere dozunda melankoli çok yakışıyor
Bu yoruma 2 cevap yazılmış.
Naci KASAPOĞLU
23 Ocak 2013 Çarşamba 15:36:43
ne iyi etmişim de uğramışım dün akşam şiire..günün şiiri olmuş
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
22 Ocak 2013 Salı 21:43:17
fazla melankoli zaten ortamı bataklığa çeviriyor.
Kalimera. , 5 puan verdi
22 Ocak 2013 Salı 17:22:58
aslında biz olmayışığız

mayışığız ve olmak için debelenirken

reenkarne olduğunda ne oluyorsun çok merak ediyorum.
Bu yoruma 3 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
22 Ocak 2013 Salı 17:58:42
atına göre değişiyor tabii bu :)
Kalimera.
22 Ocak 2013 Salı 17:56:30
Uf ömrün az olacak o zaman. :pp
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
22 Ocak 2013 Salı 17:55:47
at sineği, evet at sineği olacağım :)
glenay , 5 puan verdi
22 Ocak 2013 Salı 11:04:07
Kimbilir kaç kez öldük ve doğduk yeniden,
yoksa bunca insanın hüznü eklenir miydi sırtımıza,
bayağı kamburuz insan yükünden..

şiiri gece neden görmedimki?..
Bu yoruma 2 cevap yazılmış.
glenay
22 Ocak 2013 Salı 14:16:18
Favori üye listeme ekledim hemen,
kaçırmayayım diye,
ne olur ne olmaz,duymayabilirim:)
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
22 Ocak 2013 Salı 12:29:41
Şiir ekledim mi sessizce ekliyorum :)
DilevindelaL , 5 puan verdi
22 Ocak 2013 Salı 00:54:16
Hiçlikten bahsedip şiiri piç etmediğine sevindim Yaram...
Bu prova çok duygusal geldi nedense...
Duygusal derken sulandırmadan ağlatıyor... İyi bi şey yani...
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
22 Ocak 2013 Salı 12:29:18
delalim zaten o arabeskize hiçliğe girince ortaya çok acayip bir şey çıkıyor. eh, biraz duygusaldır belki :)
akasyameral , 5 puan verdi
22 Ocak 2013 Salı 00:53:51
bu resim farklı bir desen çizdirdi bana
ustam bu resimini ben kullanabilir miyim???
Bu yoruma 6 cevap yazılmış.
akasyameral
23 Ocak 2013 Çarşamba 00:09:44
hak edilen bir başarı
yazan yüreğini kutlarım....
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
23 Ocak 2013 Çarşamba 00:07:24
Şaka maka günün şiiri seçilmiş, ilginç valla :)
akasyameral
23 Ocak 2013 Çarşamba 00:03:23
bak bu resimi kesinlikle alıyorum ))) gönülden tebrikler
güne düşen yüreğinin güzelliklerini kutlarım...
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
22 Ocak 2013 Salı 12:40:22
resimler çok önemli zaten. Bir ara bu vesikalık fotoğraf üzerine de çalışayım :)
akasyameral
22 Ocak 2013 Salı 12:34:20
ben çoğu kez resimlerden ilham alırım ya da hayatın değişik renklerinden
yani temamda insan ve resim var bu resimde farklı bir şiir oluşturdu bende...
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
22 Ocak 2013 Salı 12:28:24
tabii ki kullanabilirsin akasya. İstersen vesikalı bir fotoğrafım da var :)
patagon
22 Ocak 2013 Salı 00:19:53
derin hipotez-hipotermi karıştıyorum
suç şiirin değil benim -dağınığım
Bu yoruma 2 cevap yazılmış.
patagon
22 Ocak 2013 Salı 00:28:51
ders dersim dersime

bu akademinin kimyası dağınık-dağılganlık
güneş sadece yüzümü yaktı göğsümü sorgulamam anlamsız biliyorum .
Şiirin sahibiyara terbiyecisi , şiirin sahibi
22 Ocak 2013 Salı 00:22:38
az da kavruk ten atıp kısık dersim'de 38 yıl bekletirsen daha dağınık olur; denedim biliyorum.
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyatdefteri.com'u kullanarak Çerez Politikamızı kabul etmiş sayılırsınız.