Kavramak için görmek, görmek için de dikkatle bakmak gerek! - pitigrilli
MıSRaDaN
MıSRaDaN

ELEŞTİRMEK

Yorum

ELEŞTİRMEK

48

Yorum

0

Beğeni

0,0

Puan

4152

Okunma

ELEŞTİRMEK

ELEŞTİRMEK

Bundan bir ay kadar önce burada şiirlerini paylaşan bir arkadaşımın şiirine bir eleştri gelmişti...Eleştriler,düzeltmeler olacaktır elbette, olmalıda bence....Ama bunu yaparken söyleyiş tarzı çok önemli ,eleştrilen kişiyi kırmadan,incitmeden yapmak,hatta belkide özelden yazmak bana göre daha uygundur gibi geliyor..Tavrım eleştrilere değil ,eleştri tarzınadır...Hani derler gül verenin elinde gül kokusu kalır ...Hepimizin hataları olabilir oluyorda zaten ,bunu özelden yazan sevgili şiir dostları da çıkıyor ve ben o zaman mutlu oluyorum ..Bizler burada şiirlerimizi paylaşırken bir yandanda öğrenmeye yanlışlarımızı düzeltmeye çalışıyoruz...Kendi adıma söylersem Edebiyat Defteri bir anlamdada okul gibi geliyor bana ...Şiirini paylaşan arkadaşım farklı bir üslupla eleştrilmiş , bende onun adına üzülmüş, birazda empati yapmıştım, ozaman kalemime bu dizeler gelmişti ......



Eleştirmek güzelde,saygısızlık ne diye?
Okursun beğenirsin,yüreğinde saklarsın
Okudun beğenmedin,bir daha okumazsın
Yüreğimden yazmışım,heves kırmak ne diye?

Hey yolcu nedenki sen ,güzel dil kullanmazsın?
Tanrı sana üç vermiş,güzel şeyler yazarsın
Bana Tanrı bir vermiş,demezsin olsun varsın
Sanki sensin dünyada,bir tek en güzel sensin

İstesem derimki ben,gözün üstünde kaş var
Bak burası olmamış,her şeye uyan söz var
Yüreğe saygım vardır,bakışım değildir dar
Ah be kardeşim sende,olma böyle manidar

Dedimki beğenmedim,olsun emeği vardır
Benim sevmediğimi,başka bir yürek alır
Bu dünyada kötü söz,sahibine yakışır
İyi olan kelamın,ardından miras kalır

Yürekler bir olsun tek,tüm gerisi hikaye
Ne için gelmişiz biz,şu yalandünyaya
At içinden fesadı,aç gönlünü insana
Dostluktan başka yol yok,insanlara hediye

Eleştirmek güzelde,saygısızlık ne diye?
Okursun beğenirsin,yüreğinde saklarsın
Okudun buldun yanlış,doğruyu anlatırsın
Yüreğimden yazmışım,heves kırmak ne diye?




MıSRa

Paylaş:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Eleştirmek Şiirine Yorum Yap
Okuduğunuz Eleştirmek şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ELEŞTİRMEK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
ay/su
ay/su, @ay-su
8.9.2009 11:02:05
sevgılı dost arkadasım..senı öncelıkler şiir ve şairler adına ve kendı adıma candan kutlarım..bizler şiir yazarken tabıkı her turku yoruma acıgız..ıyı yada kotu olmus gıbı..begenen negenırse bır daha okur begenmeyen sayfamıza ugramaz.. ben derımkı dost.....EN GUZEL CEVAP CEVAPSIZ BIRAKMAKTIR..ve bende oyle yaptım kırmadan ıncıtmeden cevapsız bıraktım anlayan anlamıstır dost..

..........ısın dıger yanına bakarsak ..kım benım duygularıma yon verebelırkı.bu..tıpkı..ben boyle sevdım sende oyle sev der gıbı..varmı boyle sacmalık..kım nerde hangı manevı duygularımıza hıtap edebılırkı..şiirlerimiz..yuregımızın kuyularından cekılen bırer su damlası gıbıdır sevınclerımızı ..kederlerımızı anlattıgımız..o sözlerkı..bızım şiirlerimiz degıl yavrularımız gıbıdır..o sozlerkı bızım bırer cıceklerımızdır...senı duyarlı yuregını ve kalemını kutlarım can arkadasım..selam ve syagılarımla...
Hilmi YAZGI
Hilmi YAZGI, @hilmiyazgi
8.9.2009 01:12:28
sn. Oflu'nun yorumuna imzamı atıyorum

şiir, şairinden çıktıktan sonra okura aittir
şiirini yoruma ve eleştiriye açık tutmakla şair, sadece
"buyurun beni övün" diye bir düşünceye kapılmamalıdır.

şiir bilginize güveniyorsanız, haklı yorumların ve yerinde şiir tahlillerinin sadece size değil
bu şiirinizi okuyan herkese faydalı olacağını da bilmeniz gerekir.

"mükemmeldi, harikaydı, çoook çok güzeldi" gibi yorumlayanların nasıl özelden değil de,
şiiir altına yazmasını istiyorsanız; eleştirenlerden de özelden yazmasını isteyemezsiniz.

olgun bir şiir yorumcusu, şairini kırmadan, rencide etmeden
nasıl doğruları göstereceğini bilir.
istisnaları zaten eleştirmen veya yorumcu olarak görmeniz baştan yanlıştır.

doğruları söyleyen bir yorumcu engellenmekten rahatsız olmaz ama
engelli zihniyetin poh pohlanmasından rahatsız olabilir.

şiirle kalınız.
Son Damla
Son Damla, @sondamla
7.9.2009 23:37:16
Eleştiriyi şiire döken kalemi öncelikle ALKIŞLIYORUMMMM...Eleştiri alıp vermek çok güzeldir en kötü eleştiri bile yazılan şiir yada yazının okunduguna delalettir ozaman sıkıntı niyedir...?...Bence eleştiri alan ve veren iyi yada kötü yapmışsa yorumu sıkıntı yoktur susupta yazılmazsa açıga sunulmazsa yorum iyi yada kötü işte o zaman tehlike arz eder yazan kalem gelişmez veya yanlış yol alır diyenim..tekrar TEBRİKLERRRRR Yüreginize...
dilfin
dilfin, @dilfin
7.9.2009 01:17:31

Eleştirmek güzelde,saygısızlık ne diye?
Okursun beğenirsin,yüreğinde saklarsın
Okudun beğenmedin,bir daha okumazsın
Yüreğimden yazmışım,heves kırmak ne diye?

şairenin ne demek istediğini ilk kıta özetlemiş.
çok doğru sözler beğenmez okumazsın.
ama dostça eleştiriler güzel çünkü hatasız kul olmaz.
güzeldi kutlarım.
saygılarımla...
türkmendağlı
türkmendağlı, @turkmendagli
6.9.2009 22:41:43
Şaire sitemli gönül yapmak çok zordur.Gönülse bir sırçadır onu kırmak çok kolaydır sırça tuz buz olur dağılır
bir daha birleştirebilirmisin.Biz bu sitede gönül dostlarıyız.Genciyle yaşlısıyla tecrübelisiyle tecrübesiziyle
burada her kez kendince yazdığı şiirini emeğini siteye koyuyor.Değişik değişik şiirler okuyoruz.Bir şairin hoşuna gitmeyen diğer bir şair tarafından beğeniliyor.Herkezden çok yüksek kalitede şiirler beklemek hakkımız değil, her şiirde mutlaka güzel olan şiirler vardır.Bu düşünceyi hedef alarak şaire daima olumlu yönde mesaj vermek gerekir.Küçük küçük nuanslarlada şiir ve şair yönlendirilir.Yazan şevklenir daha güzelini yazmaya çalışır.Nasıl üzüm koruktan tatlanırsa neticede şiirlerde tatlanır.Kırmadan dökmeden severek ve sevilerek site dostluklarımızı devam ettirmeliyiz.Şaire kızım senin yolun sağlam yoluna yılmadan devam et.
Sen emek çek, çok daha güzellerini yazarsın.Şiir yolunda başarılar dilerim Yunus diyarından selamlar.
ümmü - aşcı
ümmü - aşcı, @ummuasci-
6.9.2009 22:34:19
sevgili şiir dostu bu anlamlı şiiri yazdığınız duyarlılığınız için öncelikle teşekkür ederim.hiç kimse şiir dünyasına profesyonel olarak girmemiştir.önce işcilik safhasından aşama aşama çıraklık ustalık olarak emek vermiştir.öncelikle şiir yazan kişinin duygularını okuyucu ancak kendi düşündüğü görebildiği hissedebildiği kadarını alır.hissettitmek yine şairin elinde olan bir durum.bu da zaman gerektiren bir unsur.insanız sonuçta elbette hatalarımız olacak.bu hataları kırmadan düzeltir isek amacına ulaşır.yoksa sadece enkaz bırakırız arkada...nitekim kendi şiir yaşantımda yaşadığım bir olay var.ilk şiir yazmaya başladığımda; şiirden anlamıyorsan şiir yazma diye eleştiri aldım.bu bende yıkım oluşturabilirdi.şiir hayatıma son verebilirdim.ama...duyarlı şiir dostları ve kendi mücadelemle bu duruma geldim.o kişinin eleştirisi beni yıldırmadı daha çok güç verdi....ve...aynı kişi övgü ile yoruma geldi.

eleştiri mutlaka olmalı dediğiniz gibi yapıcı olursa bina inşa olur yoksa neye yarar....
ki!..."eleştiri yön verir, övgü hız...yönümü bulmadan hızımı neylerim"bu söz felsefesinde usta şairlerden öğrendiğimiz çok şey var elbet...duyarlı usta kalemlere nezniniz de teşekkür eder,
bu duyarlı yüreğinizi kutlarım

sevgi saygılarımla...
cansıla
cansıla, @cansila
6.9.2009 18:22:23
Yürekler bir olsun tek,tüm gerisi hikaye
Ne için gelmişiz biz,şu yalancı dünyaya
At içinden fesadı,aç gönlünü insana
Dostluktan başka yol yok,insanlara hediye

Eleştirmek güzelde,saygısızlık ne diye?
Okursun beğenirsin,yüreğinde saklarsın
Okudun buldun yanlış,doğruyu anlatırsın
Yüreğimden yazmışım,heves kırmak ne diye?


Canım benim ...O güzel duyarlı yüreğini öptüm gönülden...

Sevgilerimle...
Gürsel Cengiz
Gürsel Cengiz, @gurselcengiz
6.9.2009 17:36:45


güzel bir konu

ve şiirselleştirilmeside

o denli güzel

yazan yüreği candan kutlarım

saygılar
Süleyman Temiz, @suleymantemiz
6.9.2009 16:51:07
Eleştirmek güzelde,saygısızlık ne diye?
Okursun beğenirsin,yüreğinde saklarsın
Okudun buldun yanlış,doğruyu anlatırsın
Yüreğimden yazmışım,heves kırmak ne diye?

Yazalım yürekten aksın nehir gibi...

Sevgi ve saygılar...
tamer106
tamer106, @tamer106
6.9.2009 16:48:11
Eeleştirilerin hangi boyuutta olması gerektiğini güzel bir dille anlatmışsınız tebrikler.Tamer
Oflu
Oflu, @oflu
6.9.2009 15:49:41
Ben size katılmıyorum, katılamıyorum!

Tecrübeler şunu gösteriyor ki; hiç kimse eleştiriye çok tahammül edemiyor ama bazıları bunu kan davasına dönüştürüp, zirveye taşıyor

..Ve mazeret hazır:

-Efendim özelden yapsaydınız.
-Biz çok göz önünde biriyiz.Okuyucu kitlemize karşı mahcup oluyoruz..
-Bunlar yüreğimden gelenler, duygularım, böyle hissettim.
-Benim şu kadar kitabım, şu kadar bestem, şu kadar bilmem neyim var..
-Yşım şu kadar..
vs..vs..
.............................

Kırıcı ve hakaret edici eleştiri yapmak zaten site kurallarına göre yasak. Öyle biri varsa biz de bilelim yönetim de..
Peki, bu mazeretlere sığınmak niye?

Birileri hazırlayıp konuklarına ikram ettiği yemeği iyi pişirmeyecek ya da yakacak,, tuzunu iki defa koyacak, ya da hiç koymayacak, yağı ve salçası kıvamında olmayacak velhasıl her hâliyle berbat olacak ama misafir sesini çıkarmayıp midesini bozma pahasına o yemeği yemeye devam edecek.

Neden?
İşini iyi yapmayan, özen bile göstermeye gerek duymayan, misafire saygısı olmayan, bütün saygıları ancak kendisinin hak ettiğine inanan şımarık bir ev sahibi için !
Öyle mi?

Kusura bakmayın!

Herkes özen gösterecek.

Okuyucudan saygı bekleyen biri önce kendi saygı gösterecek!

Belki; iyi niyetli olduğu ancak kapasitesinin yeterli olmadığı, işe yeni başlayan ve görüşlere saygısı olan, kendini geliştirme yolunda olan, elinden geleni en iyi şekilde yapmaya çalışan, günde dört şiir asmak değil iyi asmaya çalışan kişilere müsamahakâr olunabilir.

Zaten sizin bahsettiğiniz o malum kişiler yasaklayarak bu sıkıntıdan kurtuluyorlar. Şiire ciddi bakan, yorum ve popülerlik kaygısı olmayan gerçekten işi şiir olan ve hatır etmeyen sitedeki beş kişiyi yasakladığınızda bu bahsettiğiniz sıkıntıları hiç kimse yaşamaz.

O zaman kendileri çalıp kendileri oynayan bir oyun başlar ki; çok da seviliyor!

Gelelim şiirinize;

Hece sayılarına baktığımızda ölçülü, kafiye kısmına baktığımızda ise kafiye yapılmaya çalışılan ama doğrusu başarılı olmayan şekliyle bir hece şiiri olmadığına karar verdiğimiz bu ürünün şiirsel anlamda eksikler ve yanlışlarla dolu olduğunu görüyoruz.
Mısra tekniği, kelime seçimi, ifade biçimi, imlâ, ses..velhâsıl şiirsellik adına pek bir şey göremediğimi söylemeliyim.

İnşallah, siz de bu işi daha ciddiye alıp güzel ürünler sunar ve okuyucuyu daha mutlu edersiniz.

Eyvallah!


Oflu tarafından 9/6/2009 3:51:13 PM zamanında düzenlenmiştir.
Selim Ceyhan
Selim Ceyhan, @selimceyhan
6.9.2009 15:34:21
bence eleştiri çok gerekli... eleştiri sayesinde insan daha da yükselir bence ama eleştiri de eleştiri olmalı.
güzelse nasıl, kötüyse nasıl, neresi? güzel bir dille yapılırsa bence zararı yok, faydası var. bu yönden bakılırsa eleştiri güzeldir. saygılar
Asker Omur
Asker Omur, @askeromur
6.9.2009 15:13:51
ELEŞTİRMEK
( Şiirin Hikayesini Görmek İçin Tıklayın )

Şiirin Hikayesi

Bundan bir ay kadar önce burada şiirlerini paylaşan bir arkadaşımın şiirine bir eleştri gelmişti...Eleştriler,düzeltmeler olacaktır elbette, olmalıda bence....Ama bunu yaparken söyleyiş tarzı çok önemli ,eleştrilen kişiyi kırmadan,incitmeden yapmak,hatta belkide özelden yazmak bana göre daha uygundur gibi geliyor..Tavrım eleştrilere değil ,eleştri tarzınadır...Hani derler gül verenin elinde gül kokusu kalır ...Hepimizin hataları olabilir oluyorda zaten ,bunu özelden yazan sevgili şiir dostları da çıkıyor ve ben o zaman mutlu oluyorum ..Bizler burada şiirlerimizi paylaşırken bir yandanda öğrenmeye yanlışlarımızı düzeltmeye çalışıyoruz...Kendi adıma söylersem Edebiyat Defteri bir anlamdada okul gibi geliyor bana ...Şiirini paylaşan arkadaşım farklı bir üslupla eleştrilmiş , bende onun adına üzülmüş, birazda empati yapmıştım, ozaman kalemime bu dizeler gelmişti ......

--------------------------------------------------------------------------------





Eleştirmek güzelde,saygısızlık ne diye?
Okursun beğenirsin,yüreğinde saklarsın
Okudun beğenmedin,bir daha okumazsın
Yüreğimden yazmışım,heves kırmak ne diye?

Hey yolcu nedenki sen ,güzel dil kullanmazsın?
Tanrı sana üç vermiş,güzel şeyler yazarsın
Bana Tanrı bir vermiş,demezsin olsun varsın
Sanki sensin dünyada,bir tek en güzel sensin

DİZELERİN ÇOKGÜZEL KUTLARIM ŞEN VE ESEN KALIN
fikretmalkoc
fikretmalkoc, @fikretmalkoc
6.9.2009 15:06:50
Eleştirmeyi hiç sevmem..herkesin düşüncelerine saygım vardır..kalp kırmak asla benim kitabımda yazmaz..yukarıda söylediğiniz gibi: Mutlaka senin beğenmediğini birileri beğenir..kaleminizi kutluyorum efendim..
onurumsun
onurumsun, @onurumsun
6.9.2009 14:37:33
Genç bir delikanlı ressam olma yolunda ilerliyor. Ama ne yaparsa yapsın resimlerini duvarlara asacak kadar değerli ve yeterli görmüyor ve bir gün ustasına gidip " hocam ben yaptığım resimleri bir yerlere asıp eleştirilmek istiyorum bunu nasıl yapabilirim" diye soruyor. Hocası genç ressama " hemen bu resmini götür meydana as. Yanına da boya kalemlerini koy ve resmi altına da " bu resimde eksil gördüğünü yerleri lütfen işaretleyin" diye yaz" diyor. Genç ressam hemen hocasının dediğini yapıyor. Resmini meydana asıyor ve altına da notunu ekliyor bırakıp gidiyor. Bir hafta sonra gelip resmine baktığında çarpı işareti olmayan tek nokta bulamıyor ve çok üzgün bir şekilde resmi alıp hocasının yanına gidiyor. " Hocam ben gerçekten hiç ressam olamayacağım galiba. Bakın resimde çizilmedik yer kalmamış" diyor. Hocası " Şimdi aynı resmi yeniden yap ve aynı meydana as. Altına da " Bu resimde doğru olan nedir lütfen bunu işretlerle belirler misiniz" diye yaz" diyor Ve genç ressam hocasının dediğini yapıyor. Bir hafta sonra gittiğinde resimde tek bir çarpı işareti bile göremiyor sevinçle hocasının yanına geliyor " hocam galiba ressam oldum" diyor. Hocası " sen zaten ressamdın. Burada neyi gördük biliyor musun evladım. İnsanlara neyi yanlış olduğunu sorduğunda bilen de bilmeyen de o hataları karşısındakini düşünmeden anında söyleyebiliyor ama neyin doru olduğunu sorduğunda susuyor. Doğrular aynıdır ama bakış açısına göre değişir" diyor.

Ben ne zaman bir şiire eleştiri yapacak olsam hemen bu hikâye gelir aklıma. Ve gördüğüm hataları kişileri rencide etmeden özelinden söylerim. Yapılması gerekenin de bu olduğunu düşünüyorum tıpkı sizin düşündüğünüz gibi.

Umarım tüm dostlar bu uygulamayı yapabilirler ve kimseyi de üzmezler.

Çok özel bir konuya değinmişsiniz ve iyi ki de değinmişsiniz sevgili şairim.

Kutluyorum kaleminizi ve sevgiler yüreğinize

Hatice Dökmen
Hatice Dökmen, @haticedokmen
6.9.2009 12:20:47
Evet ya can arkadaşım heves kırmak ne diye.......
Burada insanlar duygularını kağıda döküyorlar ve hiç birimiz büyük bir şair olma ne hayalinde ne de hedefindeyiz çok güzel bir hobi sayfasında güzel ve kaliteli zamanlar harcıyoruz.
Alkışlıyorum arkadaşım bu konuyu irdelediğiniz için.
hyazici58
hyazici58, @hyazici58
6.9.2009 11:46:29
Eleştiri,yüze vurmak değil,yanımıza almaktır. Kutladım efendim.Selam,saygı...
RUMUZ4300
RUMUZ4300, @rumuz4300
6.9.2009 10:29:25
Eleştirmek güzelde,saygısızlık ne diye?
Okursun beğenirsin,yüreğinde saklarsın
Okudun buldun yanlış,doğruyu anlatırsın
Yüreğimden yazmışım,heves kırmak ne diye?
DOĞRU SÖZE NE DENİR.ÇOK ÇOK ANLAMLIYDI.KALEMİNİ YÜREKTEN KUTLARIM DEĞERLİ DOSTUM.SEVGİ VE SAYGILARIMLA...RUMUZ4300
YARALI/ YÜREK
YARALI/ YÜREK, @yarali-yurek
6.9.2009 10:26:49
Eleştirmek güzelde,saygısızlık ne diye?
Okursun beğenirsin,yüreğinde saklarsın
Okudun buldun yanlış,doğruyu anlatırsın
Yüreğimden yazmışım,heves kırmak ne diye

anlam yüklüydü zevkle okudum ablam kalemin daim olsun
yasemin00
yasemin00, @yasemin00
6.9.2009 07:11:24
GÜZEL YÜREKLİM DUYARLI YÜREĞİNİ KUTLUYORUM......
SÖYLEMENIN TARZI USLUBU İNCITMEDEN,ACITMADAN
VE HER NE OLURSA OLSUN ÖNCE EMEĞE SAYGI GÖSTEREREK
KİMSE MÜKEMMEL DEĞİL YAZMAYA ÇALIŞAN HİSSETTİREN ŞİİR YÜREKLI DOSTLAR VAR BURDA,
BİR ŞİİR BAHÇESI ,SENINDE DEDİĞİN GİBİ BİR OKUL VE BIZLER İNANILMAZ DUYGUSAL
VE RUHU GÜZEL İNSANLARIZ ŞİİR YAZMAK O KALEMI ELINE ALMAK RABBIMIN BIZE EN BUYUK HEDIYELERINDEN BİRİDİR.NE MUTLU BIZLERE KI BURDAYIZ................SEVGİLER............

SAKLI ŞAİR
SAKLI ŞAİR, @saklisair
6.9.2009 04:46:53
Eleştirmek güzelde,saygısızlık ne diye?
Okursun beğenirsin,yüreğinde saklarsın
Okudun buldun yanlış,doğruyu anlatırsın
Yüreğimden yazmışım,heves kırmak ne diye?
Eleştirmek güzel bir şey.Burada hepimiz birşeyler öğreniyoruz.Yapıcı olmak lazım.Emeğe saygı duymak gerekiyor.Şiir yazmak,dostlarla paylaşmak önemli.Hepimizin hataları olabliyor.Farlı ve özel bir konuya değindiğiniz için sizi kutlarım.Selamlar,saygılar,sevgiler.....
NILGUN
NILGUN, @nilgun
6.9.2009 04:04:57
Sevgili Misra bir kere geciktigim icin ozurler dilerim .neler oldugunu anlamadan hemen okuyup yazmak istemedim.
Bir ogretmen dahi talebesine ki arada yas farki ve meslek olarak ustunluk vardir .Damdan dusecesine kabaca kirici olarak yalnisini yuzune vurmaya hakki yoktur.
Vurdugu an talebenin yapacagi ilk tepki ihtiraza yonelmek olacaktir cunku ogretmen kendisini buyuk olarak bilgi sahibi gordugu icin talebeyi arkadaslarinin onundehic dusunmeden duygularini rencide eder.
Ben bunuda cok yalnis gorurum olduki Bizler burada kimilerimiz torun sahipleri kimilerimiz daha gencler bu tur seylerin olmamasi lazim . Kaba kuvvet degilde Kabalikla hic bir sey halledilmez !!!!!!!!!!hersey guzellikle karsindakini kirmadan incitmeden olamlidir diyorum.
Kimse dort,dortluk degil hepimiz allahin acizane kullariyiz. hepimiz hatta yapabiliriz bunu duzeltmenin yollari var!!!

Birkac ukala yuzunden cekinip geriliyenlerimiz var siirlerini asamiyanlar veya yazip hic kimselere yorum yapmadan sesizce kendi sayfasinda kaliyorlar neden cunku nedeni acikca ortada!!!!!!!!!!
En kotusude bu olaylarin gerceklestigi ortamda buyuklerin oldugu bir ortam kucuklere ornek olmamiz gerekecegi yerde yazik cok uzuldum!!!!
Evet canim bosverin siirine gordugun gibi katildim bunlarda benim acizane fikirlerimdi.
Kucak dolusu sevgilerimi birakiyorum.
ümit zeki soyuduru
ümit zeki soyuduru, @umitzekisoyuduru
6.9.2009 03:35:59
Eleştirmek güzelde,saygısızlık ne diye?
Okursun beğenirsin,yüreğinde saklarsın
Okudun buldun yanlış,doğruyu anlatırsın
Yüreğimden yazmışım,heves kırmak ne diye?

Duygulara tercüman olmuşsunuz. Tebrik ederim güzel bir
eleştiriydi. Saygı ve selamlarımla.
Etkili Yorum
yetim ali
yetim ali, @yetimali
6.9.2009 03:03:21
"Bir filmi en çok eleştirenler,o filmi bedava seyredenlerdir..." der bir düşünür...Ha,bir de millet olarak en büyük zaafımız ise,bilgi sahibi olmadan,fikir sahibi olmakmış...bir de bunlara,yargısız hükümler girince,al sana kaos...yaşamın en tahrip edici olayı eleştiridir...tanımadan,irdelemeden,sorup soruşturmadan ve ruh halini dikkate almadan...hep şunu derim öğrencilerime:sakın empati yapmadan karar vermeyin...meslektaşlarıma da şunu derim : şu karşımızdaki öğrenciler,acaba hangi ortamlardan çıkıp da karşımıza oturuyorlar?Herşeyi kendi şartları içinde değerlendirmek ve kırmadan dökmeden fikirlerimiz söylemek...sanırım buna çok,ama çok ihtiyacımız var...sanatta da durum böyle...omuz vermek,incitmeden yardımcı olmak varken,nedir bu kompleksler..!tekamül dediğimiz olgunlaşma bir yaşam şeklidir...bebeğin bir aylıkken yürüyemiyeceği gibi...basamak basamak hedefe gitmek...şu sitede veya sanatla ilgili her yürekte nice arkadaşlarımız vardır ki,ilk günlerinden bugüne hayli mesafe almışlardır...yavaş yavaş ve meraklar desteklenerek mesafe alınır malum...imlaymış,noktalama işaretiymiş gibi şeyler işin teferruatıdır...önemli olan ise,içeriktir...acaba,bir eser ortaya koyan arkadaşımızın o anki duygularına ve dünyasına çok mu vakıfız ki,eleştiriyoruz..!asla...çünkü her insan bir dünyadır...insan adedince dünyalar olduğuna göre,o dünyaya saygı gösterip,desteklemek ve paylaşmaktır güzellikleri...milyonlarca insan bomboş şeylerle vakit öldürürken,sanat adına bu sitelerde olan herkes bence ayakta alkışlanmalıdır...
tebriklerim,güncel ve yaralayıp tahrip edici bir olayı,şeffaf ve dobra dobra dizelerinizde dillendirmedeki ustalığınızadır...teşekkürler...selamlarımla...
mordağlarınkaçağı
mordağlarınkaçağı, @mordaglarinkacagi
6.9.2009 02:36:48
MıSRaDaN,
çok ince bir yüreksin sen
biliyormusun !..

doğru söze/saygımla.
Müjgan Akyüz
Müjgan Akyüz, @mujganakyuz
6.9.2009 02:13:59
Eleştiri kırıcı olmamalı elbette.
Ama şiirler kritik edilmeli.
Benim düzelttiğim,yeniden düzenlediğim şiirlerim oldu bir kaç kez.
Adabını bilmeyen biri ise zaten muhatap almanıza gerek yok,
kibirindendir muhakkak.
Sevgilerimle..
Sevinç İNAL
Sevinç İNAL, @sevincinal
6.9.2009 02:00:53
Bir anlamda size katılırım o da üslup konusudur.
Şiirleri eleştirmek bana göre yapıcı katkılardır ve bu sayfadan yazılması da hiç çirkin değil, yeter ki dil adaplı olsun.
Eleştirilerin bu sayfadan yapılması sadece şaire değil okuyana yol gösteriri ve öğretir, maksadımız daha iyiye gitmekse ki ben hepimizin bu anlamda yaklaştığını düşünüyorum eleştiriler bizi kırmayacak o yüzden de özelden uyarmak gereksiz.
Bildiklerimizi aktarmanın yolu ukalalık değildir, bizler dilimizi şiire döndüren insanlarız eleştiri yazarken de aynı lisanın yumuşaklığını kullanabiliriz.
Sevgimle.
neo  klasik
neo klasik, @neoklasik
6.9.2009 01:37:57
YÜREKTEN KATILIYOR VE KUTLUYORUM..
biyeşim
biyeşim, @biyesim
6.9.2009 01:23:16
Katılıyorum şiir dostum...
Ve bunu ne kadar naif ve ince bir şekilde kaleme almışsın tebrik ediyorum...Örnek olur İnşallah uyarıcı arkadaşalara:)) Yüreğine sağlık...

Bende böyle üzücü bir olaya tanık oldum...çok üzüldüm arkadaşım adına ve ben kendimi onun yerine koydum eğer bana bu şekilde yaklaşınsaydı...Şiir konusunda kendime karşı güvensizlik hissederdim hatta şiirlerimi toplar giderdim...Tabiki amacımız duygularımızı yazarken okuyucuyuda düşünmek...İnsanın duygularını emeklerinin güzel şekilde söylenmeyen bir sözle yerlebir olması çok kötü...Eleştireye açığız ama yumuşak öğretici şekilde...
Akpinar
Akpinar, @akpinar
6.9.2009 00:27:42
Çok anlamlı bir konuyu işlemişsiniz.Öncelikle teşekkür ederim
Emeğe saygısı olmayan şairim diye çıkıyor,can sıkıyor
Yazılanı tam anlamadan ,şiirdeki duyguyu hissetmeden ego tatmini yapıyor
madem çok iyi biliyorsun .Güzel bir dille yardımcı ol ama onun niyeti farklı
sataşmak,ukalalık yapmak kendini bir şey sanmak,sanki biz burda yarış içindeyiz
duyguların paylaşıldığı bir sanal alem ,dostlukların kaynaştığı bir aile ortamı
öğreniyoruz ,çabalıyoruz.içimizden geleni ifade etmeye çalışıyoruz ama buna destek olanların yanında köstek olanlarda çıkıyor.Ben bunlara sadece gülüyorum.Meyva veren ağaç taşlanır.
kalbi kırmak kolay ama tamir etmek çok zor ben diyorum ki emeğe saygı..
tekrar teşekkür ediyorum .Saygı selamlar hayırlı Ramazanlar diliyorum..
Ben sana yandım
Ben sana yandım, @bensanayandim
6.9.2009 00:22:13
Eleştirmek güzelde,saygısızlık ne diye?
Okursun beğenirsin,yüreğinde saklarsın
Okudun beğenmedin,bir daha okumazsın
Yüreğimden yazmışım,heves kırmak ne diye?

Hey yolcu nedenki sen ,güzel dil kullanmazsın?
Tanrı sana üç vermiş,güzel şeyler yazarsın
Bana Tanrı bir vermiş,demezsin olsun varsın
Sanki sensin dünyada,bir tek en güzel sensin

İstesem derimki ben,gözün üstünde kaş var
Bak burası olmamış,her şeye uyan söz var
Yüreğe saygım vardır,bakışım değildir dar
Ah be kardeşim sende,olma böyle manidar

Dedimki beğenmedim,olsun emeği vardır
Benim sevmediğimi,başka bir yürek alır
Bu dünyada kötü söz,sahibine yakışır
İyi olan kelamın,ardından miras kalır

Yürekler bir olsun tek,tüm gerisi hikaye
Ne için gelmişiz biz,şu yalancı dünyaya
At içinden fesadı,aç gönlünü insana
Dostluktan başka yol yok,insanlara hediye

Eleştirmek güzelde,saygısızlık ne diye?
Okursun beğenirsin,yüreğinde saklarsın
Okudun buldun yanlış,doğruyu anlatırsın
Yüreğimden yazmışım,heves kırmak ne diye?

Sevgili dost şair öncelikle sizi kutluyorum.Aslında bu konu bir şekilde dile getirilmek zorundaydı çok yaşayın siz bunu dile getirdiniz.aynen katılıyorum eleştirilmesini istemeyen doztlar zaten yoruma kapatır kimse de eleştiri yapamaz açık bırakmışsa bu eleştiri yapılacaktır anlamına gelirki eleştiriler kişileri incitmeden uygun dil kullanarak yapılırsa yerinde olur.Geçtiğimiz günlerde benim de başıma geldi.eklenen şiirlere bakarken şiirin adından yola çıkarak bir dostun şu anda bir süre izinde sanırım.Kendisiyle benim yorumumdan sonra özel de de konuşuyoruz.bir şair dostumuz şiirini eleştirirken son derece kırıcı ve ukala bir tavırla yaklaşarak"ben şiirini okudum yanlışları düzelttim istersen sen benim yazdığım düzenlemeyi kopyala yapıştır" şeklinde bir yaklaşımla eleştirmiş bende buna tepki gösterdim.hayır bunun üslubu böyle olmamalı dedim.Bana da bir başka şair cevap verdi.o na da gerekli cevabı verdim ikisinden de bir daha karşı cevap gelmedi.iyi ki de gelmemiş.Ben bu üsluba kesinlikle karşıyım.İnsanlar üzerinde ualaca tavır takınmak kimsenin haddine değil bu ben bile olsam.böyle şey olamaz.Onun için sizi tebrikl ederim "eleştirmek güzelde,saygısızlık ne diye" derken çok yerinde bir değerlendirme yapmışsınız.Bu sitede çok profesyonel kalemler var.Takip ediyorum ediyoruz.Amatörce çalışma yapanlarda var.hangi katagoride olursa olsun ölçü kaçırılmamalıdır diye düşünüyorum.Sonuçta bizler burada yarışma yapmıyoruz öyle bile olsa kimsenin kimseye sen şöyle yap ben bu işi daha iyi biliyorum ukalalığına soyunması gerekmez diyorum.

bende çok profesyonel şiir yazmıyorum ama yorumlarıma bakılırsa kimseyi kırmadan incitmeden onları daha yüreklendirici detaylı yorumlar yapıyorum.Şiir ve makalelere yaptığım yorumlarda şiiri yazan dostumuzun hissettiklerini anlamaya çalışarak adeta şiirin içerisine giriyor dolaşıyor çıktıktan sonra yorum bırakıyorum.

gerçekten şairane ruh taşıyan dostlarda bu anlayış olmaz diye düşünüyorum yani kimseyi kırmazlar çünkü onların kalemleri gerçekleri yansıtır düello tarzı kalemşörlük yapmazlar diye düşünüyorum.evet kötü söz sahibinin iyi olan kelam kalır.

Efendi,m yüreğiniz dert görmesin en kalbi duygularımı sevgi ve saygılarımı iletiyorum.Sayfanızdan tüm şair ve yazar dostlarımı selamlıyorum.Saygılarımla.Kelâmi AKDEMİR-Yozgat.
hazan444
hazan444, @hazan444
5.9.2009 23:58:32
Eleştirmek güzelde,saygısızlık ne diye?
Okursun beğenirsin,yüreğinde saklarsın
Okudun beğenmedin,bir daha okumazsın
Yüreğimden yazmışım,heves kırmak ne diye?

Hey yolcu nedenki sen ,güzel dil kullanmazsın?
Tanrı sana üç vermiş,güzel şeyler yazarsın
Bana Tanrı bir vermiş,demezsin olsun varsın
Sanki sensin dünyada,bir tek en güzel sensin

İstesem derimki ben,gözün üstünde kaş var
Bak burası olmamış,her şeye uyan söz var
Yüreğe saygım vardır,bakışım değildir dar
Ah be kardeşim sende,olma böyle manidar

Dedimki beğenmedim,olsun emeği vardır
Benim sevmediğimi,başka bir yürek alır
Bu dünyada kötü söz,sahibine yakışır
İyi olan kelamın,ardından miras kalır

Yürekler bir olsun tek,tüm gerisi hikaye
Ne için gelmişiz biz,şu yalancı dünyaya
At içinden fesadı,aç gönlünü insana
Dostluktan başka yol yok,insanlara hediye

Eleştirmek güzelde,saygısızlık ne diye?
Okursun beğenirsin,yüreğinde saklarsın
Okudun buldun yanlış,doğruyu anlatırsın
Yüreğimden yazmışım,heves kırmak ne diye?

Bence de eleştiriyi özelden yapmalı eleştiren arkadaşlar.Şiir duyguların ürünüdür.O anda ne duygularla yazıldığını,neyi kastettğini tam anlamıyla bilemeyiz.Şiiir şairin duygu selidir.Amatörce yazıyoruz bir manada,elbette hatalarımız olacaktır.İnsan yaza yaza geliştirir.Fakat saygısızlık yaparak eleştiren insanların kendilerinde sorun var diye düşünüyorum.Sinirlerini,psikolojik buhranlarını şiirleri iğne dolu sözlerle eleştirerek alıyorlar diye dülşünüyorum
Tebrik ederim,ayakta alkışlıyorum,harikasınız.Selam ve sevgilerimle.


Selma Özeşer
Selma Özeşer, @selmaozeser
5.9.2009 23:56:49



Evet çok haklsın,eleştiri yapıcı olursa öğretir

küstürmek doğru değil

sevgiler
muhibbe
muhibbe, @muhibbe
5.9.2009 23:55:20
sizi çook kutluyorum...o kadar güzel anlatmışsınızkiii.inş..bu şiirinizi herkes okur...yüreğinizden sevgiler mutluluklar eksik olmasın..kendi adıma diyorumkiii....bu gecenin ( 1 ) numarası..saygılarımla..
Günay ÖZDEMİR
Günay ÖZDEMİR, @gunayozdemir
5.9.2009 23:51:31
Konu da çok güzel, anlatım da. Tebrikler şairim.
Maksat üzüm yemek olmalı, bağcıyı dövmek değil.
Her şey kararında ve dozunda olmalı.
Teivik edici olmalı, gönül kırıcı değil.

Sevgiyle selamlar.
betteryy33
betteryy33, @betteryy33
5.9.2009 23:48:35
bilmemki
eh işte fena degildi
bilmem kimin kafasını kırıdı bu taş
tbrkler
kaderimol
kaderimol, @kaderimol
5.9.2009 23:38:20

haklı söze ne denirki
Varsa hatası incitmeden yıkmadan gönülü söylemek varken niye acı söz niyeki
Yürek sesin susmasın kalemin daim yaşamın huzur olsun
AHMET ACAR
AHMET ACAR, @ahmetacar
5.9.2009 23:38:18
Eleştirmek güzelde,saygısızlık ne diye?
Okursun beğenirsin,yüreğinde saklarsın
Okudun beğenmedin,bir daha okumazsın
Yüreğimden yazmışım,heves kırmak ne diye?

Hey yolcu nedenki sen ,güzel dil kullanmazsın?
Tanrı sana üç vermiş,güzel şeyler yazarsın
Bana Tanrı bir vermiş,demezsin olsun varsın
Sanki sensin dünyada,bir tek en güzel sensin

İstesem derimki ben,gözün üstünde kaş var
Bak burası olmamış,her şeye uyan söz var
Yüreğe saygım vardır,bakışım değildir dar
Ah be kardeşim sende,olma böyle manidar

Dedimki beğenmedim,olsun emeği vardır
Benim sevmediğimi,başka bir yürek alır
Bu dünyada kötü söz,sahibine yakışır
İyi olan kelamın,ardından miras kalır

Yürekler bir olsun tek,tüm gerisi hikaye
Ne için gelmişiz biz,şu yalancı dünyaya
At içinden fesadı,aç gönlünü insana
Dostluktan başka yol yok,insanlara hediye

Eleştirmek güzelde,saygısızlık ne diye?
Okursun beğenirsin,yüreğinde saklarsın
Okudun buldun yanlış,doğruyu anlatırsın
Yüreğimden yazmışım,heves kırmak ne diye?

TEBRİKLER DEĞERLİ ŞİREM ÇOK MÜKEMMEL BİR ŞİİR SAYGILAR
serapatay
serapatay, @serapatay
5.9.2009 23:35:47
Eleştirmek güzelde,saygısızlık ne diye?
Okursun beğenirsin,yüreğinde saklarsın
Okudun buldun yanlış,doğruyu anlatırsın
Yüreğimden yazmışım,heves kırmak ne diye?
SÖZLERİNE KATILIYORUM ARKADAŞIM DAHA BİRKAÇ GÜN EVEL BİR ARKADAŞ BANA DA BİR YORUM YAZMIŞ
ŞİİRDE BİR HARF ATLAMIŞIM DİYE SAYMIŞ DA SAYMIŞ BUNU KİMSE OKUMUYO MU NASIL OKUYOSUNUZ BİDE POHPOHLUYOSUNUZ GİBİ OLDUKÇA KIRICI CÜMLELER YAZMIŞ BEN ÇOK KIRILDIM SADECE UYGUN DİLLE BU HARFİ ATLAMIŞIN DİYEBİLİR HATTA ŞİİRİ BEĞENMEDİM DE DİYEBİLİRDİ AMA SÖYLEYİŞ ÇOK ÖNEMLİ
HEPİMİZİN HATALARI OLABİLİR.TATLI DİLLE UYARABİLİRİZ KIRMAK KOLAY AMA TAMİRİ ZOR.
BENDE O ARKADAŞIMIN YAZMASINI ENGELLEDİM BU MUYDU HAKETTİĞİ O ZAMAN ,
GÜZEL DİZELERİNİ KUTLARIM . BİZLER BURDA BİR AİLEYİZ VE BU SİTEDE HUZUR BULUYORUZ.SEVGİLER SELAMLAR CANISI.
GnL
GnL, @gnl
5.9.2009 23:31:01
kesinlikle katılıyorum,saygı çok önemli..
hepimizin hataları oluyor ( ki ben hiç düzeltme yapmam bile ) neyse
bunu özelden yazman daha nazik bir davranış
bn özelden yadıklarında seviniyorum,verici de oluyor
ötekileri aldırmıyorum (işin gerçeği)
söyleme tarzı çok önemli

Eleştirmek güzelde,saygısızlık ne diye?
Okursun beğenirsin,yüreğinde saklarsın
Okudun beğenmedin,bir daha okumazsın
Yüreğimden yazmışım,heves kırmak ne diye?

çok da doğru yazmışsınz kutlarım sizi..anlamlıydı

yüreğinize sağlık

sevgiyle
-Iceberg-
-Iceberg-, @iceberg2
5.9.2009 23:29:40
eleştiri yapıcı oldukça güzel,paylaşım ve yardımlaşma adına

elbette yıkıcı ve üzücü eleştiriler yararsız ve anlamsız...

şiirsel anlatımı çok güzeldi seçkin konunun...

tebrik ederim saygılarımla
lodos
lodos, @lodos
5.9.2009 23:26:04
Eleştirmek güzelde,saygısızlık ne diye?
Okursun beğenirsin,yüreğinde saklarsın
Okudun buldun yanlış,doğruyu anlatırsın
Yüreğimden yazmışım,heves kırmak ne diye?


insanız hepimizin hataları olur hatasını insanın yüzüne vurmak hele hele bilgiçlik taslamak için bu terbiyesizliktir
Şiirde de hatalarımız olur bir çoğumuz şair değiliz ama içerikte ama imlada hata yaparız.Bunu uyarmak güzel bişey ama dediğiniz gibi özelden yapılması uygundur.Şiire bir emek verilmiş yürek sesi olarak dizelere yansımış onun hevesini kırmak çok yanlış anlamlı dizelerde ders verici nasihat şeklinde güzel dile getirmişsiniz duyarlı yüreğinizi kutlarım selamlar saygılar....
nilkurt
nilkurt, @nilkurt
5.9.2009 23:23:17
Eleştirmek güzelde,saygısızlık ne diye?
Okursun beğenirsin,yüreğinde saklarsın
Okudun buldun yanlış,doğruyu anlatırsın
Yüreğimden yazmışım,heves kırmak ne diye?

İŞTE BAKIŞ, BAKIŞ BU OLMALI...İNSANA BÖYLE BAKMALI BİR ÇİFT GÖZ, BÖYLE SÖLEMELİ DİL, YÜREK BÖYLE GENİŞ OLMALI...BİR DEMET ÇİÇEK BIRAKTIM SAYFANIZA DOST....SEVGİLERİMLE...
Sedanur
Sedanur, @sedanur
5.9.2009 23:18:06

bu sitem dozunda ama mükemmeldi arkadaşım
kimse aynı fikirde olmak aynı şeyi beyenmek zorunda degil
kimsenin herkese bir şeyleri begendirme çabasıda olamaz
duyguysa anlatılan kişiye özeldir tartışılamaz sorgulanamaz
siyaset yapmıyor ameliyete girmiyoruz içimizden geleni kagıda döküyüyoruz



bende coştum arkadaşım tut beni.)))


güzel anlatım yerin oklardı

yüregine saglık
selam sevgilerimle
kaderimsin
kaderimsin, @kaderimsin38
5.9.2009 23:15:14
çok ama çok anlamlı ve gerekli yerinde bir şiir olmuş,
anlamlı kafiyelerle bütün olmuş şiirin ablacım yüreğine sağlık,
sevgimle
SeN-SiZ
SeN-SiZ, @sen-siz
5.9.2009 23:14:23
Eleştirmek güzelde,saygısızlık ne diye
Okursun beğenirsin,yüreğinde saklarsın
Okudun buldun yanlış,doğruyu anlatırsın
Yüreğimden yazmışım,heves kırmak ne diye?

ELEŞTİRİ YAPMAYA HAKKI OLANLAR ŞİİRDEKİ İMLAYI ANLAMADAN YORUM YAPMAYA ÇALIŞAN AMA ÇALIŞTIKALRI SEBEBİ ANLAMAYAN YUREĞİN SİMGESİDİR KATILMAKTA ÖNCÜLÜK DUYMAKTAYIM ŞAİREM YAŞAYAN İLE YAŞAMAYAN ARASINDAKI FARKI ANLAMAYA YOL AÇAR..SAYGI VE SEVGİLERİMLE.. İNŞ. GÜZEL ELEŞTİRİ VERMİŞİMDİR. SAYGILARIMLA..
tuncay24
tuncay24, @tuncay24
5.9.2009 23:14:22
Eleştirmek güzelde,saygısızlık ne diye
Okursun beğenirsin,yüreğinde saklarsın
Okudun buldun yanlış,doğruyu anlatırsın
Yüreğimden yazmışım,heves kırmak ne diye?



anlam yuklu okunmalı ders alınmalı
dersler cıkarmalı

saygılarımla
© 2025 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
ÜYELİK GİRİŞİ

ÜYELİK GİRİŞİ