ÜYELİK GİRİŞİ ÜYE OL
Anasayfa Şiirler Forum Etkinlikler Kitap Nedir? Bicümle Tv Müzik Atölye Arama Blog İletişim Yazılar
Giriş Yap Üye Ol
Soyulduğu halde gülen adam hırsızdan bir şey çalmış demektir, boş yere üzülen ise kendi kendini soyar. William Shakespeare Paylaş
ANASAYFA
ETKİNLİKLER
NEDİR?
TİVİ
BLOG
BİCÜMLE
ATÖLYE
ARAMA
KAFKASİ

KAFKASİ

13.2.2019 20:06:16

ÖNSÖZ MÜ?
İLK SÖZ MÜ?
ARTIK NE DERSENİZ…

Onun adını duyunca Ayhan Hünalp’in o çok sevdiğim,

“Merhametsiz kalpleri sana benzetirler,
Sana dilsiz, sana ruhsuz dediler.
Hâlbuki senindir değirmendeki beste,
Seninle şekil verir ruhuna heykeltıraş,
Sana yanılır dert, sana vurulur baş,
Milyonlarca insanın, milyonlarca sene taptığı taş…”

….. diye başlayıp devam eden o meşhur şiiri gelirdi aklıma…

Çünkü ben onu taşa anlam yükleyen veya yukardaki şiirde söylendiği gibi ruhunu taşlarla şekillendiren bir yürek olarak tanımıştım.
Halbuki o sadece taşa değil, kelimelere de anlam yükleyen, duygu yükleyen bir yürekmiş meğer, sonra öğrendim.

Evet evet şu anda elinizdeki kitabın şairi, içindeki şiirlerin pınarı,
kaynağı olan “ Kafkasi”den yani Osman Onuktav’dan bahsediyorum.

Bunu baştan vurgulamaktaki maksadım;
O sadece çekiçle mermere değil, kalemiyle kağıda da şiir yazan bir kardeşimiz bunu bilmenizi istedim…

Elinizdeki kitabın önsöz’ünü yazmam için beni aradı.
arzusu olduğunu söyleyince çok duygulandım.
Yeri gelmişken bu arzularından dolayı kendisine çok teşekkür ediyor,

Hepinizin bildiği gibi alışılagelmiş önsözler kitabın muhtevası ile ilgili yazılır.
Ama ben henüz kitabı okuyamadan bu satırları yazdığım için muhtevaya girmedim.
Zaten “ Gülzadem” ismini verdiği bu kitap bir şiir kitabı olacağı için buna gerek de duymadım.

Zira ben şiirin insanlara hayatı boyunca refakat eden bir düşünce tarzı olduğunu biliyorum…
Şairlerin, ozanların, şiirle iştigal edenlerin alimlerden bile hayata daha yakın yürekler olduğunu da biliyorum…
Ayrıca her çiçeğin ayrı kokusu olduğu gibi, her şiirin, her destanın da kendisine göre ayrı bir rayihası olacağına inananlardanım…
O sebeple şiirlerle ve şairlerle ilgili ahkam kesmeyi pek sevmem.

“Osman Onuktav” gibi bir duygu dağında bırakın kötü kokulu bir çiçeği, nahoş kokulu bir ot dahi bitmeyeceğinden de öyle eminim ki…

Zira Türk’e ve İslam’a sevdalı yüreklerden, bu değerlere hatta bütün insanlığa zararı dokunacak hiç bir şey sadır olmaz…

İşte bu güven içinde onun “Gülzadem” isimli bu gül demetini iyi koklamanızı tavsiye ediyor,
Osman kardeşime başarılarının devamını ve bütün ailesi ile birlikte iki Cihan saadeti diliyorum.


Ozan Arif
23 Mayıs 2018
Samsun


Ozanım rahmet ve minnetle yad ediyor. Rabbimden rahmet diliyorum

Osman Onuktav


Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.