sera.
56 şiiri ve 4 yazısı kayıtlı Takip Et

Edebiyat defteri'miz/dekiler...



Ne haşlama ne taşlamadır benimki:) Adı üstünde ’deneme’ ya da olsa olsa bir ’çömezin’ gözlem(leri)i denilebilir.

Gelelim altı çizili, en önemli hususa: “Sona bırakmadan; en başında söylemeli(yim) sürç-i lisan ettik ise affola...” Sakın ola bu dikkatten kaçmaya.

Hani günlerden bir gün, alıp başınızı gitmek istersiniz ve düşersiniz yola. Çok da hedef belirlemeden hatta belki de erek’siz, arşınlamaya başlarsınız sokakları.
Ayaklarınız sürükleyip götürür sizi. Yürür yürürsünüz. Sonra takılır gözünüz bir çay bahçesine. Gider oturursunuz. Oturmuşken şöyle dumanı üstünde bir de çay içeyim dersiniz. Gelir çayınız, içinizi ısıtırken her yudum; bakarsınız öylesi etrafa, gözleriniz kayar, takılır hiç tanımadığınız insanlara. Sessiz bir seyirci olarak başlarsınız izlemeye. Bir yandan izler, diğer yandan da izlerken anlamaya çalışırsınız her birini.

İşte benim gözümde de; tıpkı bir çay bahçesi gibi ‘Edebiyat Defteri’.
Tanımadık/bilmedik çok insanın/yüreğin/kalemin günün stresinden hatta belki de hayatın yorgunluklarından uzaklaşmak ve belki bir nebze bile olsa soluklanmak için durduğu durak, hatta bazen de liman. Bense bu bahçenin çayını yudumlarken izleyen seyircisi :)

Derseniz ki şimdi! Eee tamam anladık be Sera nereye getireceksin lafı hadi uzatma :) Haklısınız valla, dalayım artık konuya :) Kızmayın hele söylüyorum bakın işte.

Konu: ’Şiirlere yapılan yorumlar ve yorumcular’.

Kategoriye koyup, istatiki bilgi verir gibi olsa, daha bilimsel ilimsel olurdu aslında :) Lakin oldum olası matematiği sevemedim :) Bağışlana…

Kimi(leri) var: Her şiire yazmış aynını. Kopyalamış bir güzel! Güzeldi, tebrikler, kutlarım vs. gibi klasik bir cümleyi, hiç yormamış kendini yapıştırıvermiş herbirine :) Belki yazılanı bile okumamış! Sorsan neyi güzeldi?! Adı neydi ‘Şiir’in? Bilir mi bilinmez?

Kimi var: Yaptığının kopyala yapıştır olduğu yetmez gibi, her şiirde mutlak olmalı kendi ve yorumu :) Okuduğun her şiirde görür, rastlarsın ve durur düşünürsün ne çok vakti var insanların! Hiç mi çalışmaz yemez içmez, her bir şiiri tek tek nasıl okur ve bu nasıl mümkündür! Yoksa acep bu yönetici mi :)

Kimi: Gelmişse sayfana, mutlak bekler gitmeni :) Nezaketen gidersin elbet. Öyle olduğunu, herkesin öyle yaptığını görüp, uyarsın sende :) Hatta bu sayede görmediğin bir kalemi görme, ulaşma, okuma şansın doğar. Bu anlamda hoş, güzeldir de. Ama.. Ama sonrası artık vazifendir! Hep gitmezsen yandın! Daha uğramaz sana, küser maazallah :)

Kimi(leri): Yazmaz öyle herkese. En büyük otorite o ya! Yorum yazınca bir şiire büyük lütuf :) Ne demek, gelmiş hem de senin şiirine yorum yazmış. Vayy beee! Şiirin itibar kazanmış(tır) artık!

Kimi: Tevellüdü karşısında laf söylediğinin edebiyata verdiği yıl kadardır, lakin yorumunu okuyunca sanırsın ki yaş kemale ermiş ya da seçici kurul o :)
"Hımm.. işte beğendim bu şiirini, bak bu güzeldi! Yok bu olmamış, ilerlersin zamanla, ümit var sende" :) Ulen yaşın başın ne, dünkü bebe! Senin yaşından çok benim hayat tecrübem, yaşanmışlığım, şiirlerim var dese biri, bilmem ne cevap verecek kendisi! :)

Kimi var: Mesaj hanesi, onun, en önemsediği yerdir :) Yayınlar yayınlamaz şiirini mesaj gönderir. “Yeni şiirim değerli teşriflerinizi, yorumlarınızı bekler” Bir bakarsınız şiirine, tavan yapmış yorum(lar)! Eee demek güzel yazmış! Baksanıza okuyanı, yorum yazanı ne çok! Güne düşmeli hatta! Reyting efendim reyting :)

Kimi(leri): İyi okuyucudur. Dikkatlidir. Okurken gözüne takılır özellikle imla/kelime hataları, yanlışları. Hani madem paylaşım sitesi, amaç iyiye doğruya güzele ulaşmaksa; dikkatinden kaçmıştır, herkes yapabilir söyleyim, düzeltilir ’Şiire gölge düşmesin’ der ve söyler (Şekil a bendeniz). Eyvah! Denir mi öyle şey! Mesaj hanesi ne güne duruyor! Yaz mesaj olarak, sana minnettar olsun! Anında mesaj kutuna göz atmalısın :) Kızar sitem eder en kibarından! Ama en sonuna da ekler eleştiriye açığım diye :) Açıktan yoruma ne gerek, ayan beyan olur mu, denir mi hiç? Üstelik herkes çok güzel deyip, alkışlamışken ne gerek? :)

Kimi var: Bilgili birikimli donanımlıdır. İyi de analiz eder eseri. Lakin unutur buraların profesyonelden ziyade yürek seslerini kaleme dökenlerin yeri olduğunu. Eleştireyim derken aşar sınırları. Kırar gönülü. Sivridir dili incitir yüreği. Öyle bir yorum yazar ki, sanırsınız açık oturum masasında dünya meselesi çözülüyor/çözüyor, kurtarıyor dünyayı :)

Kimi: Sadece güne düşen şiirde boy gösterir :) Gerisinde kalan tüm eserler fasa fisodur! Yazdıysa güne düşene yorumunu; yeter! Onu sadece en baş(taki) ilgilendirir! Gerisi teferruat :)

Kimileri: Bekler geceyi. Saat özellikle 24:00’ü. Sıralamada ön koltukları başkalarına kaptırmayanları bırakın bir yana, yorumcu sıradan başlamıştır zaten kutlamalara :) Sonradan anlarsınız bu tebrikleri/tebrik etmesi değildir boşa, mutlak o gece, o da asmıştır şiirini askıya :)
Sonra, övgü dolu yorumlara sebep olan şiir(ler)e bakarsınız bir halta benzemez aslında, ama yorumcu koymaz yere göğe, bol keseden verir hepsine puanı:) Bilir, nasılsa düşmez güne o şiir, besbelli :) Okurken, okurken çıkar karşınıza adam gibi bir kalem, işte şiir dersiniz. Bakarsınız altına ne yorum yazılmış doğru dürüst, ne de puan verilmiş. Yahut puan verilmeden, sadece tebrik edilmiş :) Ee verirse puan(ını) ya bu iyi kalem, iyi şiir mavi kurdele alıp, düşerse güne! Kıymetlidir işte o sebeple puanı, vermez öyle herkese :)

Kimi vardır: En övücü yorumlarını en yakın dostuymuş edasıyla yönetici(leri)nin yayınladığı şiir(ler)ine yazar :) Yakın çevresinde olursa/olunca belki güne düşer, böceklenir şiiri :) Ee birde yorumları okuyan diğer insanlar, bak bu yönetimin yakın arkadaşı, dostu; ben de buna yakın olayım ki, faydası olur, benimki de çiçeklenir böceklenir belki diye düşünür?! :)
...
...
Bilerek, bilmeden yapmışızdır ve yapıyoruz hepimiz :) Bunları derken, ben nasiplenip, payıma düşeni aldım kendimce :) Sizleri bilmem :)

Şimdi; böyle bir konuyu ve bunları yazmakla zaten ellerimle hazırlamışım sonumu :) Aha da yakmışım kendimi :) Bırakın çiçeklenip, böceklenmeyi okuyanlar da daha okumaz artık beni :)

Gelin en iyisi; bu ilk denemeye eleştirilerinizi yazın siz...


Beğen

sera.
Kayıt Tarihi:4 Ekim 2010 Pazartesi 15:51:03

EDEBİYAT DEFTERİ'MİZ/DEKİLER... YAZISI'NA YORUM YAP
"EDEBİYAT DEFTERİ'MİZ/DEKİLER..." başlıklı yazı ile ilgili
düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.


YORUMLAR
Meyzem
17 Mayıs 2020 Pazar 17:18:57
2010 yılında yazılmış..:))
Ama halen site aynı 😄
Ne güzel bir tespit
Ben 8 yıldır burdayım hicbirsey değişmedi
Sanırım 10 yıl sonra yine bu yazıyı okuyup gülecegiz😄

Cevap Yaz
Mehmet İmran Sevinç
17 Mayıs 2020 Pazar 17:10:10
Yudumladığınız çayınızın damak tadında olması dileklerimle..
Anzer balı tadında yazdıklarınız...
Üstüne çay da içilmez kahve de...
Bana yetti anzer balında yazdıklarınız...
Güzelliklerle bezeli bir ömür dileklerimle..

Cevap Yaz
rezzan sipahi
26 Ocak 2019 Cumartesi 18:33:15
yazınız çok güzel,ben de ''şimdi bu şiir mi oluyor? diye bir yorum almıştım şiirime,yorumlara ben şair değilim,yazdıklarıma da şiir dersem gerçek şairlere ve şiirlerine ayıp olur dediğim halde..elbette ki eleştiri yapılabilir ama yapıcı olması önemli,çünkü ben şahsım adına söyleyim ki,şair değilim sadece şiir edebiyatın en güzel dallarından biri,ben de bu güzellikle okuyarak ve bir şeyler yazmaya çalışarak uğraşıyorum hepsi bu...

Cevap Yaz
Dr Şaban Kalyoncu
26 Ocak 2019 Cumartesi 17:01:29
Şiir ruhlarda yankılanıyorsa, yorum hikaye... Esenlikler dileklerimle.

Cevap Yaz
direniş
26 Ocak 2019 Cumartesi 13:57:00
Beni EDEBİYET DEFTERİMİZİN ilk yıllarına götürsün Sera.

Ne günlerimizdi o günler... Gerçi şimdi de öyle ama eşli dostları görememenin üzüntüsündeyim.

Edebiyat olarak benim tek ocağım burasıdır...

Değerli dostların bazılarının gitmediğini görünce çok mutlu olduğumu diyorum dostlarıma...

Yazdıklarına gelince; inan tebessüm ettim... :)

Cevap Yaz
ahker
1 Haziran 2017 Perşembe 11:48:36
Sera'nın analizini şimdiye değin neden görememişim. İçim cayır cayır yandı, bir kere daha. Gün 24 saat bilgisayar başında pineklemediğimden olsa gerek.

Sera; zülfüyâre dokunma ihtimâli var diye, diyeceğini demekten geri duracak bir yazar değil. Edebiyatın hatırını eş-dost hatırının önünde tuttuğu, su götürmez. Doğrusu, işin nâmuslusu da budur.

Önüne gelene "kes yapıştır" yöntemiyle nazar boncuğu dağıtanlardan, sanat otoritesi pozlarındaki herkese varıcaya kadar vermiş veriştirmiş. Ama nezâketle. Nezâhetle. Centilmenliğini, klâslığını hiç bozmadan. Edebiyatın edep dâiresinin sınırlarına tecâvüz etmeden başarmış bütün bunları.

Güçlü, kendine güvenli bir kalem. Her şeyden önce, kendine saygısını-sevgisini eksik etmediği, her sözcüğünden anlaşılıyor. Edebiyata saygısı da buradan kökenleniyor. Öyle olmasaydı, şiirin (ve yazının) saflığını korumak kaygısıyla ve bu kadar emin adımlarla arşınlamaya cesâret edemezdi, şair-yazar kisvesiyle dolaşanların çirkefli sokaklarını.

Anlayaman(lar)a davul-zurna az tabi. Sera, bu çapta sarsıcı binlerce yazı yazsın isterse.

(Sera; enerjik -sinerjik bir şair olduğu kadar; bu nitelikleri fazlasıyla hak eden bir yazar aynı zamanda. Yadsımak, gerçeklikle çatışmaktır. Böyle biline!)



ahker tarafından 6/1/2017 11:49:10 AM zamanında düzenlenmiştir.

ahker tarafından 6/1/2017 11:50:20 AM zamanında düzenlenmiştir.

Cevap Yaz
halilşakir
13 Ocak 2017 Cuma 18:07:50
bence çok güzel olmuş, az niyet okumalar da olsa mükemmel...%90 ına aynen katılıyorum...Biraz abartı yok mu siz ce %10 luk falan...yaşım itibariyle bu pc midir nedir hakkında bilmediğim çok kelimeler var ama en hoşuma gideni yırt-yapıştır...bazen yırtıyorum yapıştıramıyorum, bazen yırtamıyorum da ama ben tabii üstüme bir şey alınmadım ne den mi Allah sizi inandırsın her okuduğuma yeni yorum yazıyorum ama oldukça kısa...
tebrikler dost kalem...bundan sonra sizi daha da çok okuyacağım çünkü çok hoşlandım...
tebrikler ve saygılar...bu kısım stam değil ama hep böyle bitiriyorum...

Cevap Yaz
Xanthi
13 Ocak 2017 Cuma 17:11:22
Sera buradaki çizgisini 10 yıllık üyelik hayatım boyunca her korudu hep koruyor. Sera hem edebi kişiliği ve yetkin eleştirmen babında üst düzey ve karakter olarak mükemmel bir insan.


Saygı ile her daim

Cevap Yaz
Uyumsuz_PenGuen
13 Ocak 2017 Cuma 17:06:58
nası ya, hayret bişee, yok canım o kadar mı hakkett., ya gardaşş isim ver sen bana gardaşş, ya isim ver allanıseviyosan. şimdi millet ben sanıp bana kem küm etcek, buna izin veerme gardaşş. yahma beni gardaşş. bakk allanadını verdim.

Cevap Yaz
levent taner
13 Ocak 2017 Cuma 15:58:06
" Ee verirse puan(ını) ya bu iyi kalem, iyi şiir mavi kurdele alıp, düşerse güne! Kıymetlidir işte o sebeple puanı, vermez öyle herkese :)"

Rekabet gözettiklerine puan vermeme eğilimi bir dönemin yemek yarışmalarını hatırlattı bana, özellikle hanım yarışmacılar sözel olarak yemekleri harika bulduklarını söyler de sıra puan vermeye gelince on üzerinden dört beş vermeye kalkarlardı

Yazınızda belirttiğiniz tüm hususların karşılığı var gerçekten

Hayatın her alanında ilişkilerin sunileşmesi misali, bir tür sera etkisi diyorum ben buna

Meyve sebzede olsun iklimsel alanda olsun nasıl ki, sera etkisi hayretmiyorsa iletişimde de samimiyetsizlik doğurduğu ölçüde negatife düşen hususlara değinmişsiniz

Bu arada kendime dönerek sen iyi misin? Sera rumuzlu bir hanımefendiye sera etkisinden söz ediyorsun, aklın başında mı acaba? Diyerek kendimi sorgalamadan edemem

Nihayet

Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket

Saygı ve selamlarımla...






Cevap Yaz
Ayşegül AKDAĞ BARUTÇU
13 Ocak 2017 Cuma 15:48:56
Bu yazı hiç eskimeyecek.

Cevap Yaz
ccelayir
13 Ocak 2017 Cuma 15:26:28
Bir gün de şiir dışındaki paylaşımları ele almalısınız belki. Merakla okudum, ben kendimi bulacak mıyım diye. Ama yoktu. Ben daha yazıyı okurken içimden dedim onlarca insan çok haklısınız, bilmem ne yazmıştır. Herkes şikayetçi ama yine çoğu insan aynı hatalara devam.
Tebrik ederim :) iyi paylaşımdı. Kaleminize kuvvet. :) Bu arada sizin paylaşımları hiç görmemiştim. İlk kez sena diye bir isim gördüm.

Cevap Yaz
nur49
13 Ocak 2017 Cuma 15:14:46
Bayıldım... Yazınıza, tespitlerinize, içtenliğinize bayıldım...
Gözlemleriniz çok doğru...
İnsan keşke becerebilse de hepsini okuyabilse...
Sayfama geldiniz, sizi tanırım. Şiiriniz de, yazınız da mükemmel...
Gönülden kutluyorum... Sevgiler Sera...

Cevap Yaz
eMİNeYZAMAN
4 Ekim 2016 Salı 14:00:09
:) bir zamanlar vaktimin çoğunu geçirdiğim bu sitede yazdıklarınla o kadar karşılaştım ki !
şimdi iş yoğunluğu ve geniş aile olma sebebiyle gelemesem de takip ettiğim ve arada kesfettiğim şairlerin şiirlerine elimden geldiğinde içime bıraktıkları hediye ediyorum kendi dilimde.

zamanla insanlar daha iyi yazar bence.... geçmişime baktığımda eski şiirlerime gelen yorumlar beni şok ediyor ...ne çok takipçim varmiş nasıl şiirler yazıyormuşum diyorum kendi kendime :) ama beni çabuk unuttular yahu :)


ya da gidemediğim için mi gelmiyorlar dersin :)

önemli olan tabiki edebiyatın kazanması....


sevgilerimi bırakıp kaçtım ben :)

Cevap Yaz
İpekyildiz
4 Ekim 2016 Salı 13:41:09
Çok eski bir yazıymış bu ama halâ bir şey değişmemiş değil mi? :)))

Önemli olan sanırım herkesin kendisini nasıl rahat ve mutlu hissediyorsa davranış biçimi olarak öyle sunması. Güzel paylaşımlar yaşıyor isek ve an'ı kendi açımızdan dolu dolu geçiriyorsak gerisi teferruat. Ben kendi adıma kısa sürelerde var olup beğendiğim ve ilgimi çekenleri okuyorum. Profesyonel yorumu zaten yapamayacağım için de tamamen duygularıma göre, tepkilerini bildiğim insanların yazılarına yorum yapıyorum.

Teşekkürler yazı için

Sevgiler Sera

Cevap Yaz
Beğdi
4 Ekim 2016 Salı 12:37:19
Bir de egolarını okuyucu üzerinde tatmin eden ve etmeye hevesli bir kesim var; onları hangi kategoriye koyacağız? :))

Onlara şunu söylemek istiyorum. Yazı ve şiir bir birikim ve duygu işidir. Oturup da "canım sıkıldı şurda bir şiir karalayayım veya bir yazı yazayım" şeklinde olmuyor. İnsanın her şeyden önce buna hazır olması lazım. Ve buna ayıracağınız zaman...

Kaldi ki; bir şiir bir yazı bir roman bir öykü niye yazılır? okunsun diye değil mi? Yani sizin okuyucuya da ihtiyacınız var. Sadece yazmanız bir şey ifade etmiyor. Ve Aşık Veysel' in bir türkü sözüyle düşüncelerimi noktalıyayım.

"Güzelliğin on par'etmez, bu bendeki aşk olmasa"

Bu arada yazı için teşekkürler, güzeldi!

Cevap Yaz
gidilecek
4 Ekim 2016 Salı 11:04:56
Sera yani benim bugüne kadarki tüm izlenimlerim var burda
Ben gerćekten çok memnun oldum bu yazıdan
Taktir ettim ve memnun oldum gerćekten aynı fikirde bir arkadaşa denk gelmeye.

Cevap Yaz
çimdik
21 Temmuz 2013 Pazar 00:08:03
Sera,da saklanmış ,büyüyüp dal budak salmış,kabına sığmamış ama itina ile ele alınmış çokça gerçeğe dayanmış emekliydi yazınız.
Kutlarım.

çimdik tarafından 7/21/2013 12:08:50 AM zamanında düzenlenmiştir.

Cevap Yaz
Fırat Avcı
26 Haziran 2013 Çarşamba 10:48:03
İşte benim yazım. Ayrıca epeyce de yorumlanmış ne dersiniz? Çok objektifti öncelikle. Neredeyse hiçbir yaklaşım tarzı atlanmamıştı. İçine çekildim yazının ve doğallığına hayran oldum. Tebrikle.

Cevap Yaz
ersinbaşeğmez
27 Mayıs 2013 Pazartesi 07:41:00
doğru söze ne hacet

Cevap Yaz
Filiz Şahin.
20 Nisan 2013 Cumartesi 16:04:06
:-)))
nokta atışı olmuş tesbitler harika olmuş
teşekkür ederim paylaşımınız için için
selamlar

Cevap Yaz
Sev_tap
3 Ağustos 2012 Cuma 15:49:23
Gülmekten öldüm sevgili Sera:) bu kadar mı güzel gözlemlenir, bu kadar mı içten ve doğallığında anlatılkır olup biten:) vallahi çok beğendim ben bu yazını, ama sormadan edemiyorum şimdi kendime, acep ben hangi kategoriye dahlim ki diye:) elleriniz, güzel yüreğiniz dert görmesin...bakma ağlanacak halimize güldüğüme...çok güzeldi ve çok anlamlı...

sevgiler, tebrikler değerli sera...

Cevap Yaz
cevtoy
3 Ağustos 2012 Cuma 15:05:39
Güzel bir çözümleme... Takdir ve tebrik ediyorum.

Eleştiri süzgecini daha sık ve doğru (yalansız) kullanmak. Yaşamın içindeki yerimizi ve bugünkü görünümümüzü daha iyi belirler bence...
Dediğiniz gibi -
Yalnız bu eleştirilerdeki eğilimler - hamili yakınım edasından uzak olması şart...

Yoksa bu yalancı düzene biz de kul olacağız demek.... (Tanrım beni reytingle...:) diye...)



Cevap Yaz
YağMuRun İzİ
9 Temmuz 2012 Pazartesi 15:01:47

" Yüreğinize sağlık. Çok güzel bir şiir okudum kaleminizden.

Saygılarımla... "


:)))))


Yukarıda yazılanların doğruluğuna başımı koyarım. :)

Cevap Yaz
Bir Mısralık Devrim
11 Mayıs 2012 Cuma 18:02:08
:) sahiden böyle şeyler oluyor mu burada. şaşırdım açıkçası ve aydınlandım.

Cevap Yaz
Müjgan Akyüz
27 Nisan 2012 Cuma 00:04:38
Samimi bir paylaşımdı, önce bunu söyleyeyim. Kendi halimi anlatırsam şahsen yazdıklarınızın çoğuna uyuyor, yalnız bazı sebeplerim var diye düşünüyorum.
Şiirimi ziyaret etmiş herkese dönmek isterim, dönemediğim kişilere karşı kendimi mahcup hissediyorum. Sayfamda evim gibi bir özellik hissediyorum ve karşı ziyaret yapmak istiyorum. Vaktim olmadığı zamanlarda çok üzmüştür beni dost sayfalara dönememek.

Çoğunlukla tebrik ederim, beğenimi bırakırım. Sitemizde akademik düzeyde çalışmalar yapan sayısı belirli zaten. Çoğu dostların paylaşımı kendi iç dökümleri, desteklemek doğru olur diye düşünüyorum. Yazım hatalarında bazen mesaj attığım ya da yorumda bildirdiğim oluyor.

Birkaç kere dayanılmaz ölçüde bariz hatalı hece şiirlerinde olumsuz yorum yaptığım oldu. Faturasını da ağır ödedim, özel mesajla şahsıma hakaret edildi. Şiirin hatası bütün hece şairleri tarafından görüldüğü ve yorumda bildirildiği halde, benim yaptığım yorum üzerinde duruldu. Şiirin sahibi şair değil de kraldan çok kralcı kesilen dostu tarafından kullandığım mahlasa kadar hakaret işittim. Benden önce en az beş şair de yazılan koşma şiirinin hatalı olduğunu yazmışlardı üstelik, ana sayfaya seçkiye alanlar dikkat etmemişlerdi ve bunu vurguladım. Şair şiirini asma cesaretini göstermişse cevabını da kendisi verebilmeliydi.

Çok şiir okuyabilme konusu ise idmana bağlı, bilirsiniz, yazının ortasına odaklandığınızda yazıyı bütünüyle bir iki hamlede okursunuz. Çok okuma sonucunda gayet rahat oluşuyor bu. Üstelik birçok şiir birbirine benzer olunca bu daha da hızlanıyor. Bunun yanında bazı sayfalarda daha fazla kalırım, tekrar tekrar okurum. Böyle şiirler beni incele der zaten, doğal olarak seçim ya da ayırım yapmış oluyorum.
Son olarak da şu içimde kalmasın, söylemek istiyorum. Aldığım övgü dolu yorumların azlığı ya da çokluğu beni hiç etkilemiyor. Esasında kendi şiirlerimi zaten kendim eliyorum. Astığım şiirlerden "Bu pek kaliteli değildi" dediğim çok olmuştur. Her zaman da yüksek kalite olması mümkün değil.
Ömrüm olursa eğer, beş-altı sene sonra daha güzel yazabileceğimi düşünüyorum.

Bende içimi dökmüş oldum, selam ve sevgilerle

Cevap Yaz
ay/su
22 Nisan 2012 Pazar 12:26:59
seracım yerin de ve düşündüren bir yazı gerçekten de arada senin yaptığın gibi yaparım bende öle bakınırım sağa sola kim hangi sayfada ne kadar var diye ..

bende arada düşerim sayfaların aralığına zaman oldukca, okurum bakarım şiir götürüyorsa tamamlarım, yok hayır bir halt olmaz dersem( kendimce ) usulca inerim başka sayfalara ve okurum , bir bakarım bir şiir daha var ortalarda bir yerde imgeler güzel anlatım duru ve sade, sadece yerleri yoktur yer bulur ayarlar mesaj atarım uygun bir dille sahibine ,ama kaile alır almaz onu kendi bilir ,hiç kızmam hiç gücennem ..ama kaile almış sa sevinirim bebeler gibi ,bir şair adayı daha var diye ,ve üstelerim her şiirde düşerim üstüne, ama her sayfada görünmem bu burnu büyük kibirliğimden değildir ,elbet.kah yemek vaktidir kah uyku saati işte , ama kimileri var der ki ben gitmem öle her sayfaların içine, benden başka şair yok edası içinde ,oysa ki hiç birimiz şair değiliz dir aslında ,ruhlarımızı gezdiririz sayfaların içinde içimizden geleni yazarız ve işin kötü tarafı herkesin aynı duyguyu yaşamasını bekleriz ,ama bilmeyiz ve düşünemeyiz ki sen ben bizler onlar hepimiz aynı duygularda birleşmemiz mümkün değildir bilmeyiz ve öğrenmek te istemeyiz neden se.

içimi döktüm sayende oh ya iyide oldu acıkcası demek benide raatsız eden taraf varmış bir şeylerde sevindim rahatladım hatta zayıfladım bile.) ha bu arada cay yok mu yoksa telefon edeyim rizeye .) sevgimle bitanemmm

Cevap Yaz
-Nawal
21 Nisan 2012 Cumartesi 16:31:22
evet ilkini okumaktan başlamalıymışım oysa :)

ama çok da geç kalmış sayılmam :)


keyifti çok ve cidden insanı silkeleyen cinsinden

teşekkürler sera.

Cevap Yaz
Hamide Özdemir
14 Mart 2012 Çarşamba 16:52:05
Yazılanlara az çok vakıfım.
Şöyle ki, mesajla gönderdiğim bir yorumum sonrası ilk engelimi almış bulunmaktayım. Vatana millete hayırlı uğurlu olsun. :) Mesajı yazarken kırıcı, incitici sözler yazma kuralını ihlal etmiş olabilirim. Üslup diyerek bu halden kurtulabilir miyim?
İtirafta bulunayım ki yazısını okuyup, yorumladım diye sayfama gelinip herhangi bir belirti de bulunulduğunda nasıl utanıyorum. Yorum yapmaktan kaçındığım bile oluyor.
Bazen yorumlayacak haddi bile göremediğimden de yorumlamadığım oluyor. Hatta çoğunlukla bundan dolayı. :)

Haddi bulduğumdan değil sıcak ve samimi geldiğinden düşündüklerimi aks ediyorum.
Emeğe saygımla efendim.
Tebriklerimi bıraktım çokça.

Cevap Yaz
**Havin_**
14 Mart 2012 Çarşamba 05:26:35



Bismillahirramanirrahim..


Allah û ekber!


Öhö öhö öhö... - böyle miydi öksürük-


İlk satırdan son harfe kadar kahkaha ile ilerledim. Saat olmuş sabahın beşi ben gülüyorum ev halkı uyuyor. Reis gelecek dedim şimdi çekecek kulağımı ve elimin altındaki tüm işlevsel dosyalarımın üzerine önümdeki fincanın telvesi henüz bana at-deve olmamışken dökülecek....


sera......


Nasıl bir kalemin var böyle senin. Hayır şimdi yorumcuyum değil mi, cümle kurmadan kırk kere düşünmeliyim hatta yukarı çıkıp bakmalıyım ne yazarsam hangi kategoriye girerim diye... Eyvahlar olsun, mizahta üstüne yok sanırım...



Ben de buranın sanırım doğuşundan beri üyesiyim, ilk zamanlara doğru kafamı tünele uzatıp bakarsam çok ilerledim çok. Senin deyiminle ahkam kesebilecek kadar çok öğrendim çok. Bu yorumumun adı nedir bilmiyorum inan, sadece güzelliğine eşlik etmek istedim. O kadar gerçekçi misâllerin var ki - ne demek yani kör olsa görür bunları değil mi-. Neyse...


Üye olarak benim hakkımda da hepsi düşünülüyor olabilir. Eyvah eyvah vallahi suçum günahım yok. Sabahtan akşama kadar online görünsem de kafamı en fazla birkaç kere uzatıp bakabiliyorum. Okurken nefessiz bırakan şiir varsa kalkıp iki cümle kuruyorum "kendime notumdur" u da ekleyip gidiyorum ki uygun zamanımda nerelere söz verdiğimi profilimden görüp döneyim.


Burası bir çay bahçesi gibi benim için demişsin.. İnan benim de evim gibi:)) İnsan altı sene geldiği yerin köşesini bucağını bilmez mi be güzelim. Bizler de görüyoruz ve dedin ya


"Hani madem paylaşım sitesi, amaç iyiye doğruya güzele ulaşmaksa"


inan hep bu oldu niyetim. İstanbul sabah ezânı şâhidim.. - eyvah uyandı biri, şimdi yiyeceğim terliği(!)-


"Kimi var: Yaptığının kopyala yapıştır olduğu yetmez gibi, her şiirde mutlak olmalı kendi ve yorumu :) Okuduğun her şiirde görür, rastlarsın ve durur düşünürsün ne çok vakti var insanların! Hiç mi çalışmaz yemez içmez, her bir şiiri tek tek nasıl okur ve bu nasıl mümkündür! Yoksa acep bu yönetici mi :)"


Her satırın, her kelimen inan bu yetenek bende olsa idi hemen işimden ayrılır gazetelere gider size mizah yazayım bana ekmek verin derdim(!) Bak ama titizliğime bakar mısın:

":)"

bu ifade ciddiyeti bozmasın diye (!) bunu kullanırım ben. Ooooyy ben nâ gidin gelin, nasıl da irdeleyip incelemişsin. Muhakkaktır ki hepimizin aklına gelip fakat nezâket gereği sustuğumuz durumlar. Ben susarım şahsen sinirlerim zorlanmadıkça. Çünkü senin üslûbuna benzemez benimki. Kanlı bıçaklı olurum, mazallah kan davası falan nemize lazım(!)



Bu sayfayı her gün üç öğün okumalıyım muhakkak, stres sorun gün dedin ya o bakıma.. Gülmeye ihtiyacım varsa buraya geleceğim bundan sonra. Elbet komedi değil ama o kadar zarif, naif, şeker, şirin bir üslûp ki hayran kalmamak elde değil... Başka yazıların var mı diye bakacağım şimdi varsa eğer artık başka bir sabaha doğru'da görüşürüz...



Yüreğin kadar güzel olsun kaderin - şiirlerimde mutlaka dikkatimi çekiyor güzelliğin, hatta geldim ya bu sefer hoşgeldin demiştin işte onu görünce âh dedim iyi ki sen gitmemişsin...-


Yazmayı bırakma bu hâlinle...


Sevgim yüreğine...

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


sera. Yazının sahibi 21 Nisan 2012 Cumartesi 09:00:39
Çok teşekkür ederim Sevgili Havin.

Oldum olası kalemini hep sevmişimdir bilirsin.
İyi ki geldin sitedesin:))
Ve hazır ol yeni bir güldürmece geliyor yakında:))

Umarım ve dilerim bu naçizane satırlarım kadar onlar da yüzünde tebessüm olup keyif verir...

Sevgimle.
Hasan Tan
13 Mart 2012 Salı 12:09:05
Kategorize etme bizi yaw, ben ukalalardanım, az şiir okurum, zamanım yoktur çoğaltmaya şiiri. Zaman darlığım başağrımı çoğaltır ama. Çok konuşasım gelir kimi şiirlerle, çok susturur beni bazı şiirler. Bazılarında yaşlanırım, bazılarının maviliğine uçurtma salarım; dikenlidir kimi şiirler, gömleğim falan takılır, onu yırtmadan kurtarayımd erken ellerim kanar..falan..

Haa, yöneticileri iyi anımsattın hemeninden gidem de bir kaçına yorum yazam bari...

:)

Cevap Yaz
Aynur Baş
11 Mart 2012 Pazar 20:36:40
:)
Herkesin bildiği paylaşımlarındaki kadardır. Geri kalanı bir çeşit rahatlama yöntemi çoğumuzun.
Tıpkı yazanlar gibi...
İşin esas güzel yanı şu ki Sera; yazmak ya da başka bir uğraşın,
teorisine fazla zaman harcayanların pratikte ustalıkları çok sık rastlanan bir şey değildir zaten.
Eleştirmek aklın, birikimin, tecrübenin işi muhakkak, ancak özellikle şiir, aklı aşkınların uğraş alanı olmuştur daima... Şairi ya da şiiri, çoğunluğun kalıplarına bağlayabilmek mümkün olsaydı
yüzyıllardır, insanoğlu uygun adım yerinde sayıyor olurdu sanırım.

Gülümseyerek okudum yazınızı. Tema da anlatım dili de uzağıma düşmeyen bir paylaşımdı doğrusu.
Tebriklerim ve teşekkürlerimle emeğinize....

Aynur Baş tarafından 3/11/2012 8:38:28 PM zamanında düzenlenmiştir.

Cevap Yaz
Ömer ARDALI
26 Ocak 2012 Perşembe 11:27:40
Yazınızı az önce okudum.Yazdıklarınıza tamamen katılıyorum.

Cevap Yaz
Kalimera.
20 Aralık 2011 Salı 22:10:54
Eleştirirkenki üslûbunu çok beğendim sevgili SERA...

Yazdığın her cümleye katılmamak mümkün değil.
Kısacık yazacağım ben.

Niyet çok önemli.
Kişi burda hangi niyetle bulunuyorsa ona göre davranır. Niyeti gerçekten şiir ise, şiire katkıda bulunmaksa, kendini geliştirmekse o yazdığın saçmalıklara yanaşmaz; ama niyeti ahbaplıkları arttırmak, en çok yorum toplayan olmak, pohpohlanmaksa, hatalarının söylenmesinden rahatsız oluyorsa.... of bunları hiçç kaale almamak gerek. Üç aşağı-beş yukarı renklerini belli ediyorlar bu kişiler. Daha bi tane şiirime yazmamış onlarca isim var benim takip ettiğim. Gelmesinler efenim, sayfama onlar yazmadı diye salak salak triplere giremem. Bu benim kendi gözümde kendi değerimi düşürür. Hatta bazen öyle anlar oluyor ki, ismini aklımdan geçirdiğim-sayfasına uğramayı düşündüğüm kişi bana yorum yaparsa o sıralarda utanıyorum yanlış anlaşılırım diye, yazmıyorum. Kendimi anlatmayayım, bilen bilir, kısa kesecektim güya.:)

Çok söylendi, çok yazıldı, çok da devam eder bu konu. NİYET EFENDİM, NİYET SAN' AT OLMAZSA BOŞTUR GERİSİ...

Çok tebrik, bolca sevgimle.



Kalimera. tarafından 12/20/2011 10:12:00 PM zamanında düzenlenmiştir.

Cevap Yaz
yok,sul
12 Aralık 2011 Pazartesi 17:01:15
, dünkü bebe!


mükemmel yazınız dost adı neydi dur bakıp geleyim:))

yazınız çok güzeldi doğaldı hürmetlerimle..

Cevap Yaz
DemAN
9 Aralık 2011 Cuma 15:54:36
Merhaba Sevgili Sera;
Öncelikle şunu söylemeliyim, bu sitede yorumlarını beğendiğim isimlerden bir tanesi de sizsiniz. Yazdıkların hepsine katılıyorum, doğru tespitlerdi.

Ben şahsen yorumlarımı bırakırken ilk gelen ve yeni üyelere yazarım amaç, siteye ısınıp kalsınlar. Hemen herkesin muhakak bir şiirine yorum yazmışımdır amacım herkesten farklı bir şeyler öğrenmek adına yapıyorum.

Ben kime yorum bıraktıysam onu benim sayfama gelmesinin beklentisi içinde olmam, zaten ben ona yorum yazarken payıma düşeni almış oluyorum.


Haketen güne gelen şiirler veya yazılar o kadar da güne düşecek kadar iyi olmayanaları görüyorum. Ama gelmişse eleştirmek lazım gelir, eleştiriyorsun güceniyorlar.

En iyisi mi, kendine inanmak ve edebiyat adına bir şeyler öğreniyorsak ne mutlu bana diyebilmektir.


Bir de şunu söylemek isterim. Benim sayfama gelenler muhakak beni eleştirsinler ve her zaman eleştirye açık olduğumu burada söyelemke istiyorum

Geç kalmışlığımla affola, kalemini yüreğini ve duruşunu çok beğeniyorum ve senden çok şey öğrendiğimi itiraf ediyorum.

Ben şiirden çok yorum yazmayı çok seviyorum, inşallah daha iyi olurum ve iyi yorumlar yazmak adına çok çalışmam gerektiğini de biliyorum


Hep saygımda, sevgimdesin

Selamlıyorum en içtenliğimle




Cevap Yaz
OlgunOnur
24 Kasım 2011 Perşembe 16:50:00
Günü yoruldum diyerek bitiriyordum.
Şöyle bir kaç yazı okuyayım dedim.
Siz denk geldiniz. İyi de geldiniz...
Güldürdünüz beni, yazdıklarınızdan ben de o kadar muzdaribim ki anlatamam.
Geçen gün bir şiire rastladım, şiir şiir değil, duygu yok, anlatım yok, ses uyumu yok, vs. vs. yok Allah yok yani, bir baktım altına tam 6 sayfa yorum... İnanamadım, pek yapmadığım bir şeyi yaptım, ilk kez şiiri de yorum yazanları da eleştirdim. Sonra ne oldu tahmin ediyorsunuzdur. Adam beni yasakladı :)

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


sera. Yazının sahibi 24 Kasım 2011 Perşembe 16:59:32
:))
GÜn bitiminde bir nebze tebessüm olabilmişse naçizane sözlerim ne büyük bahtiyarlık bana.
Bazen ağlanacak halimize güleriz ya işte öyle bir durum maalesef :))

Teşekkürler...


fatma kahraman yıldız
29 Temmuz 2011 Cuma 18:09:44
edebiyat defterini sizin gibi deneme yazanlar sayesinde tanımış oluyorum. siteye gireli iki ay bile olmadı.eğer bana bir kere yorum yazdıysa ben dönüp ona yorum yazmazsam bir daha girmiyor sayfama . bir de şiirin adı çok ilgi çekici olunca okuyorlar..yalnız bu sitede yorum yarışı var gibi senin yorumun fazla, benim yorumum daha fazla, benim böceğim fazla, yok senin az.kendi kendimizi tatmin ediyoruz değil mi.
açık açık herşeyi anlattığın için teşekkür ederim.

Cevap Yaz
Müjgan Akyüz
15 Mayıs 2011 Pazar 00:17:26
Şurasına katılmıyorum dediğim bir bölüm yok. Gözlemler doğru.
Yorum konusunda kendi açımdan söyleyeyim, dikkatimi özellikle çeken bölümleri yorum yaparken vurguluyorum ama çoğu zaman okuduğumun bilinmesi adına kısa yorumlar bırakıyorum. Selam bile önemli benim için.
Bir müddet takipten sonra bana da bir selam dahi olsun vermemiş kişilerden bende selamı da sayfasını da bırakıyorum.
Bazen yorum yoğunsa dönemediğim oluyor, belki haberim yokken kırılan da oluyordur.
Sitede yöneticilik yapmak ise aslında kişinin edebiyat hayatını büyük riske atması demek. Çünkü uğraşması zor bir iş, boş vakit ister. Haklarında önyargı riski çok fazla, yani ''site için çalışıyor ve o yüzden seçiliyor'' kanısına varılması kişilerin edebiyat hayatlarına en başta damgayı vuruyor. Tercih yapılmasında gerçekten çok düşünülecek bir konu.
Yazabildiği için mi, hamili kart yakini olduğu için mi?
Siz de en can alıcı noktayı vurgulamışsınız açık yüreklilikle.

Kutlarım, sevgilerimle

Cevap Yaz
mavi gözyaşları
5 Mayıs 2011 Perşembe 14:23:51
Yazınızı dün okuyabildim bu aralar yazı yazma yazı okuma merakım başladı biraz geç ama:)) çok dikkatli okudum başlangıcında korkmadım değil acaba burdaki yazılanlardan birisinide ben yapıyormuyum diye inanın biraz titredim ama hata yapabilir insanlar ben katip değilim edebiyatçıda hiç degilim kendi çapında uğraşan bişeyler karalıyan bir aciz insan evde boş zamanlarım çok oluyor. Bundan sonraki yazdığınız yazıdaki gibi başarılı bir bayanda degilim okurken iç geçirmedim değil okudukçada ne kadar yarım yaşamışım neden başladıklarımı bitiremedim diyede ah çektim kendi kendime suçlu aramak istedim ama suçlu benim içimdeymiş.

Ne kadar doğru gözlemlemişsiniz yazınızı okuyunca bende düşündüm hiç aklıma gelmemişti edebiyatta kimler ne yapıyor sadece şiir yazıp bir müddet çocuk gibi sanki doğum yapmış bir annenin gururunu yaşarım basitte olsa şiirlerim o kadar mutlu olurumki şiirimi okur okur mutluluktan uçarım insanın kendi başına bişeyler başarması güzel bir duygu.

Neyse birden dilim açıldı siz okurmusunuz bilmem bu yorumumu kusurabakmayın.

Şiirlerinizide yazılardan sonra tek tek dinledim okudum ne kadar güzeldiler bazı şiirlerinizi defalarca dinledim yürekten kutluyorum sizi gerçekten emek verilmiş saygılarımı kabul edin lütfen 2 seneden fazla burdayım ama yeni yeni şaiirler yeni yeni şiirler görüyorum biraz tembel olduğumu kabul ediyorum ama keyif aldım sayfanızdan saygılar yeniden teşekkür ederim

not:(sizin sayenizde gözlemlemeye karar verdim eğer yıllardır yaptığım gibi tembellik yapmazsam )


2 cevap yazılmış Cevap Yaz


sera. Yazının sahibi 10 Mayıs 2011 Salı 12:30:10
Okumam mı? Elbette okurum.. Lakin geç oldu farkedişim ve bu sebeple gecikmeli olan cevabım affola.

Zaman ayırmış, tek tek irdelemişsiniz yazmaya çalıştıklarımı. Ne çok bahtiyarlık bana. Onurlandırdınız.

Ve.. ne büyük mutluluk tarafıma bir karar almaya vesile olabilmişse naçizane düşüncelerimi döktüğüm yazım.

Çok teşekkür ederim.
Saygımla...
mavi gözyaşları 11 Mayıs 2011 Çarşamba 10:15:38
Teşekkür ediyorum

siz beni onurlandırdınız

yazılarınızı okumak keyifti benim için çokta etkiliydi yazılardaki yolculuğum

saygılar sağlıklı günler sizinle kalsın bahar tadında
M. Efruz Sermeda
21 Nisan 2011 Perşembe 15:02:34
Mertçe yazılmış, içtenlikle söylenmiş, meramını gayet güzel anlatmış bir yazı.

Yorgunluğu gideren deminde bir çay gibi iyi geldi.

Çokça ihtiyacımız olduğunu okuduk anladık.
(İstifade etmekteki geç kalmışlığıma da ne diyim bilmiyorum.)

Teşekkür ve saygıyla

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


sera. Yazının sahibi 10 Mayıs 2011 Salı 12:24:56
Geç kalınmış varsın sayfalarda, yazı/şiirlerde olsun.. Hayata geç kalınmasın yeter ki...

Sonradan farkedip gecikmeli olan cevabım da affola...
Çok teşekkür ederim.
Saygımla.
Arman Turaçhan
11 Şubat 2011 Cuma 01:38:24
Aynen devam et kızım,sende iş var:))

Cevap Yaz
huseyintoy
10 Şubat 2011 Perşembe 13:43:35
GÜNÜMÜZDE İNSANLAR,DOĞRULARI SÖYLEMEYE ,YAZMAYA ÇEKİNİYORLAR.
CESARETİNİZDEN DOLAYI KUTLARIM.

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


sera. Yazının sahibi 10 Şubat 2011 Perşembe 13:53:38
Teşekkür ederim...

Bir de bir söz vardır bilirsiniz. Doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlarmış:))


fihaha(OrhunBasat)
18 Ocak 2011 Salı 01:34:58
" kral çıplak " :)
sevgiyle..

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


sera. Yazının sahibi 10 Şubat 2011 Perşembe 13:54:02
:))

Teşekkür ederim...
SuS VaKTi
11 Ocak 2011 Salı 21:03:08
hocam ben bu çay bahçesinde yukarıdaki tanımlamaların hangisinin içindeyim acaba :)
bu yazıyı yazdığınızda ben sadece bir okurdum...
artık yazarım :)

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


sera. Yazının sahibi 10 Şubat 2011 Perşembe 13:55:28
Önce okur, bugün yazansanız demek şimdi okuryazar oldunuz:))

Teşekkür ederim...
Fulya CODAL
1 Ocak 2011 Cumartesi 22:54:19
ahh ben bu yazıya bayıldım, ne kadar doğru ne kadar! herkes aynasını alıp şöyle bir bakmalı kendisine değil mi ama :)

çok güzeldi, teşekkür ediyorum...

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


sera. Yazının sahibi 10 Şubat 2011 Perşembe 13:58:42
:))

Aman durun Sevgili Şairem sakın ola bayılayım demeyin :))
Sonra; sizin yüreğinizden kaleminize dökülenleri nasıl okuruz yoksa ?

Latifesi bir yana, beğeniniz ve değerli yorumunuzla onurlandırdınız bahtiyar ettiniz. Teşekkür ederim. Gecikmeli olan cevabım için de affola...
zekibekar
7 Aralık 2010 Salı 14:58:45
kendimce şiir yazmaya çalışıyorum. yanlışıyla doğrusuyla ama bir türlü güzel yorum yazma becerisini edinemedim nedense. bir konuya girdiğimde şöyle sayfalarca dökmek istiyorum içimi de eee yetenek olmayınca olmuyor işte.

sadece yazdığınız her kelimenin altına imzamı koyduğumu ve onayladığımı belirtmek yeterli sanırım.

selam ve saygımla.

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


sera. Yazının sahibi 10 Şubat 2011 Perşembe 14:01:49
Gecikmeli cevabım için affola dedikten sonra...
Estağfurullah Şair yorum dediğiniz ne ki? Önemli olan yürekten geleni, geçeni içtenlik ve netlikle diyebilmektir tıpkı şu an yaptığınız gibi..

Çok teşekkür ederim.
cennet cennet
28 Ekim 2010 Perşembe 22:51:57
ah bu koplex yokmu insan oğlunda
bize göre bu dur bunların bütünü ile kaynağı ,biz yazı yazma kurallarına riayetten bilmeden yoksun lakin şiir yazmayı gönülden seslenmeyi güzel bulan insanlardan biriyiz.yazılarınızda kendimi gördüm ,bu arada çok doğru sözler dile getirmişsiniz kardeşim kutlarım sizi , bize göre yazılan her ne olursa olsun öğretiçi nitelikte olmalı amma şiir veya makale ,eğitici olmalı uyarıcı ve uyandırıcı olmalı ön yargısız olmalı gerçekçi olmalı ,bir milyon böcek veya binlerce kurdale olsa ne olur .Soruyorum size bu güne kadar söylenmemiş yazılmamış söz varmıdır.? bulunursa lütfen bana yzaın olmazmı:?sevgi ,dostluk ,nezaket dürütlük, insan olmak sadece alfabenin en güzel sözler ile yazılması değildir ,gönül yaşantısı olmalı
yazdıklarınız çok yerinde bizde pay aldık bu arada selamlar güzel gönlünüze merhaba.

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


sera. Yazının sahibi 10 Şubat 2011 Perşembe 14:04:01
Sonradan farkettim ve bu sebeple gecikmeli oldu cevabım affola...

Değerli duygu ve düşüncelerinizi paylaştığınız için çok teşekkür ederim.
hayrettin şahin(haysah)
18 Ekim 2010 Pazartesi 11:23:50
şimdi doğdu bir yoruma güneş
soygun yemiş gizli kelimeler
tuhaftı doğuşu yıldızın
dans ederken elinde kelimeler
ne bir yorum gelir başka yerden
hep üşür gecelerde cümleler
dikilir her bir karışına toprağına düş

ey gönlü derin yorumcu arkadaş!
teşekkürler sana övgü sana
dilimden düşer en güzel kelimeler
hakkındır verdiğin emeğe şiirler
sen dost, sen güzel insan, sen arkadaş


yorumdayım size cümleler bırakıp mesaja
belki çıkar gelir şiirlerim
dağınık dökük sayfalara toplanıp okunmaya
bir köprüdür dağlardan derelere yakalar
şimdi canlar can bulsun şiirlerde
yorumla düşüm ben sevgilerle
ulaşsın şiirde selam versin size
selam sana, selam yorumlara, teşekkürler sera
emeğe,değere,anlayan yüreğe ,geleceğe eserlere......
saygı ve sevgilerle...................................................bu yazıya bu şiir gider sanırım yorum olarak...................saygımla












haysah tarafından 10/18/2010 11:24:45 AM zamanında düzenlenmiştir.

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


sera. Yazının sahibi 18 Ekim 2010 Pazartesi 12:07:58
Gönül sayfama düşen 'Şiir' ve bahşettiğiniz onca güzel söz karşısında inanın ne diyeceğimi bilemedim şu an Sn. Şairim..
Hakediyorumdur umarım. Duygularımı dile getirebilecek sözleri oturtamadım yerine, inanın... Mahçup oldum. Onurlandım. Kızardım :)) Çook ama çok teşekkür ederim.

Sizin ki kadar güzel, özel bir şiir olamasa da, şu an kalemimden düşüverenler benden de size olsun... Lütfen kabul buyurun.

Görmeyi bilenedir göz!
Anlamayı bilenedir öz!
Tutmayı bilenedir söz!
Kıymet bilene/verenedir dost(luk)
Hoşgeldin hoşluk getirdin g/özü, sözü güzel dost..

Onurlandırdınız, onore ettiniz varlığınızla gönül sayfamı..Çok teşekkür ederim.



ahmet umut
6 Ekim 2010 Çarşamba 16:05:21
Haklısınız..Ama unutmayınız ki yorum yazmak bir başka yetenek..
Yorum yazmada başarılı olduğumu söyleyemem.. iyi bir okuyucu olarak sizin gibi güzel yorum yazan dostlaqrı takip ediyorum.....sayfama uğramsanızda....
Güzel ve uyarıcı yazınızdan dolayı kutluyorum selamlar

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


sera. Yazının sahibi 6 Ekim 2010 Çarşamba 16:34:25
Estağfurullah.
Bilmem yetenek mi, yorumlarım güzel mi? Tek bildiğim; Dalınca satırlara ve satıraralarına düşen yüreğe çok kolayına içinden çıkamıyorum :) Beğenilip, güzel bulunuyorsa ne büyük onurdur bana: Takip eden göz/gönüller varsa sağ olsun/lar :)
Malumunuz Edebiyat Defteri'miz epey kalabalık:)) Ne güzel ve hoştur ki site; tercih edilip, yazanlar, paylaşımlar gün be gün de artıyor. Lakin bu çokluğun tek kötü tarafı; gün içinde her kalemi görme/okuma şansınızın olmaması.Zira o kadar vaktiniz olamayabiliyor.. Ya da en azından benim olamıyor:)) Başka bir sebep olmaksızın, sırf zamansızlık yüzünden gözden kaçabiliyor bir çok iyi kalem ve şiir. Sizin sayfanıza da uğranmamışsa bilin ki sadece bu sebepledir..
Çok teşekkür ederim...
Engin Tatlıtürk
5 Ekim 2010 Salı 18:27:17
Tebrikler.

10 numara bir yazıydı.

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


sera. Yazının sahibi 6 Ekim 2010 Çarşamba 16:17:27
Çok teşekkür ederim...
can.er
5 Ekim 2010 Salı 15:09:48
HELAL OLSUN SANA
Tanı ve tespitlerini yerinde yaparak, kendisini de içine katıp harmanlamış, çok objektif ve gerçeklerin ta özünü, ıvırıp kıvırmadan sağlam bir gözlemle yazmış Sn.Yazar.
Çay bahçesine benzettiği Edebiyat Defterinde, maalesef içilen çaylar burundan geliyor gibi.Şiir adına paylaşımların yapıldığı, ancak; gerçekten hesap ve kitapların çokça sırıttığı alenen görülüyor.Birilerinin birilerine yakın görünme gayretleri fark ediliyor.Bu hesap ve kitaplar nedeniyledir ki özellikle bunu beceremeyenlerin şiirleri - ki onlar şiir gibi şiirler- arada kaynayıp gidebiliyor.Böcek ve mavi, kırmızı kurdela alabilme veya güne düşebilme uğruna her yol mübah sayılabiliyor.Bazı şiirlerin öyle ödüllendirilmesi ve yazanı daha da yüreklendirmesi adına önem arzeden bu durum; ters tepip nice şiir gibi şiirlerin de yok sayılmasına neden oluyor.Yönetici veya seçici kurulun seçme değerleri nelerdir? Çok okunma, çok yorum, puan veya başka her ne idiyse bunların adil olamadığı kanaatindeyim.Çünkü bunlar matematik kuralları uygulanarak yapılıyorsa, matematiğin edebiyatta, şiirde belirleyici olamayacağı, olamadığı açık ve nettir.Üstüne üstlük küskünlükler de yanında kar kalıyor.Endişem o dur ki büyük bir beğeni ile okuduğumuz yazar ve şair arkadaşlarımız bu nedenlerle yazmaktan vazgeçecek veya şiirlerini asmayacaklardır.Belki de gideceklerdir. Nedeni ise; ana sayfaya her gün, yorumlarından birkaçı etkili yorum olarak seçilip yer aldığı halde, şiirlerinde ödül olduğu varsayılan böcek veya kurdelalar bu şairlerin şiirlerinde görülmemektedir.Ana sayfaya hem de çokça yorumları düşen bu arkadaşlarımız şiir yazamıyorlar mı?Kriterlere uymayan yönleri nelerdir?Merak konusu doğrusu.
Şiire şiir gibi yaklaşılmalı, yazanın kimliğine değil yazdıklarına bakılmalı ve yorumlar da hem okuyana, hem yazana artı değer olarak dönmeli, saygı, sevgi çerçevesinde dostlukların pekişmesine vesile olmalıdır.Var olan dostlukları yok etmek değil.
Böylesine görünen gerçekleri dile getirip yazdığı için Sayın Sera'yı kutluyor ve çok teşekkür ediyorum.
Helal Olsun Sana diyorum.

can.er tarafından 10/5/2010 4:03:09 PM zamanında düzenlenmiştir.

2 cevap yazılmış Cevap Yaz


sera. Yazının sahibi 5 Ekim 2010 Salı 16:39:18
Estağfurullah.

Nacizane deneme yazımın konusu, gönlünüzdekilere sanki vesile olmuş. Ve sanki bir dokun bin ah işit misali:))
Size de helal olsun. Tüm samimiyetinizle duygu/düşüncelerinizi paylaşmışsınız.

Ve demişsiniz ki: "Endişem o dur ki büyük bir beğeni ile okuduğumuz yazar ve şair arkadaşlarımız bu nedenlerle yazmaktan vazgeçecek veya şiirlerini asmayacaklardır.Belki de gideceklerdir."
Ben de derim ki: Dilerim ve umarım endişeleriniz gerçekleşmez/gerçek olmaz Sn. Şair.

Ve Hayyam Der ki:
"Canların canı dost, gel etme, dinle beni.
Küsme Feleğe, değmez, yeme kendini;
Çekil, otur gürültüsüz bir köşeye,
Seyret bu hengamede olan biteni." :))

Onore ettiniz paylaşımınızla. Çok teşekkür ederim...

can.er 5 Ekim 2010 Salı 16:53:41
Sn.Sera; söylenilmesi gerekeni en iyi şekilde söylemiş ve noktayı koymuşsunuz.Bir kez daha teşekkür ediyor, selam ve saygılarımı sunuyorum.
Aynur Engindeniz
5 Ekim 2010 Salı 14:26:22
Çok yazdık bunalrı Sera...Ama sonuş malesef hep aynı. İmam ne yaparsa yapsın, cemaat hep bildiğini okur. Artık ilişkiler sant sınırını aşmış burada. Bunun doğal bir sonucu olarak da objektiflik kalmamış.
Tebrik ediyorum doğruları yazdığın için. Selamlar.

aynur engindeniz tarafından 10/5/2010 2:27:48 PM zamanında düzenlenmiştir.

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


sera. Yazının sahibi 5 Ekim 2010 Salı 16:26:11
Çok eski olmadığımdan belki de yeni paylaşım olmuş benimki:)) Ne güzel:)) Demek öncesinde de görmüş birileri dile getirmiş, ne hoş..

Bugün sanırım Hayyam günüm:))
"Ben kendiliğimden var değilim bu varlığımla;
Kendim çıkmış değilim elbet bu karanlık yola;
Bir başka varlıktan gelmiş bendeki varlık:
Ben dediğin kim ola, nerde, ne zaman var ola?"

Samimi paylaşımınızla onore ettiniz. Çok teşekkür ederim.
handan akbaş
4 Ekim 2010 Pazartesi 22:54:49
Doğruları dile getirmişsiniz, tebrikler.
Ben düz yazı yazmayı ve okumayı daha çok seviyorum,fırsat bulup güzel şiir okursam ve beğenirsem , yorumlarım.
Deneme amaçlı üç şiirim var bu sitede.
Ben de Mehtap kardeşim gibi hiç kimseye şiirimi okur, yorumlar mısınız diye yazmadım.
Korkmayın doğru söyleyen her zaman dokuz köyden kovulmaz, mutlaka sevenleri olur.
Selam ve saygılarımla...

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


sera. Yazının sahibi 5 Ekim 2010 Salı 11:58:40
Geçmişten günümüze gelen, uzun deneyimlerden yararlanarak kısa ve özlü öğütler veren, toplum tarafından benimsenerek ortak olarak kullanılan kalıplaşmış sözlere Atasözü denir. Ee bunca düşünüp, taşınıp demişse Atalar; 'Doğru söyleyeni 9 köyden kovarlar' diye Atasözü vardır elbet bir bildikleri değil mi :))
Samimi duygularla yaptığınız paylaşımınız inanın bahtiyar etti gönlümü. Çok teşekkür ederim..
hüzün şairi
4 Ekim 2010 Pazartesi 22:49:32
çok yerinde tesbitlerle dolu...kovduracaksa bu kovdursun....HELAL SANA SERA....DAHA BU GÜN BUNA BENZER BİR ŞEYİ BEN YAŞADIM...ŞİİRLE ÖZDEŞLEŞEN YUNUS EMRE HZ.LERİNİN BİR DÖRTLÜĞÜNÜ YAZDIM DİYE CINGAL ÇIKARTILDI....

SİZİNDE YAZDIĞINIZ GİBİ OKUMADAN TOPLU MESAJ HESABI KARALAMALAR DÜŞÜRMELİ SAYFALARA SANIRIM...ŞİİRE SAYGI NEREDE KALDI?

BIRAKIN ARTIK YAZANA SAYGIYI <<<< ŞİİRE >>>>> SAYGI NEREDE?

SEVGİLERİN EN GÜZELİ YÜREĞİNDEN ŞİİR OLUP AKSIN CAN....

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


sera. Yazının sahibi 5 Ekim 2010 Salı 11:45:31
Herkes kendinden sorumlu değil mi? Yaşanmışlığınızla kanıtlanmış bu da:)) Sizde üzülmeyin hadi:))
Gelirsek 'Saygı' konusuna: insanların sadece karşılarındakilerden bekleyip, kendinin yapmadığı, karşılık vermek istemedikleri olursa ne önemi olur/kalır ki 'Şiir' denilenin?!
Samimi duygularla, hem düşüncelerinizi hem de yaşanmışlığınızı paylaştığınız için çok teşekkür ederim..
tacettin yıldırım
4 Ekim 2010 Pazartesi 22:03:58
doğru söz sadece.....alkışlanır.....tebrikler

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


sera. Yazının sahibi 5 Ekim 2010 Salı 11:35:25
Estağfurullah..
Onore etmişsiniz. Çok teşekkür ederim...
Mehtap Yıldız
4 Ekim 2010 Pazartesi 21:35:12
birde
kendi adıma şunu yazayım büyük bir açık yüreklilikle..

daha tek bir şiirimde tek bir arkadaşa olsun yorum düşermisiniz diye özel mesaj yazdığım olmamıştır....

çok şükür Rabbime....

gelen ve selam düşen her gönüldaşa teşekkür ve Rabbimin selamı ile bilmukabele inş...


hoşca ve dostca kal emi....sevgimle....

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


sera. Yazının sahibi 5 Ekim 2010 Salı 11:29:53
Çok teşekkür ederim samimi paylaşım için.
Hoşlukla ve dostlukla kal...
Mehtap Yıldız
4 Ekim 2010 Pazartesi 21:22:31
çok yaşa sera,

....kutluyorum güzel arkadaşım ve katılıyorum aynı aynına hemde....

doğru söyleyeni dokuz köy kovar demişsin
doğruyu dokuz köy kovmuş olsa da
dokuz dostun kucak açması kafidir sanırım...


sencede öyle değil mi?

dodtca...


10+10....baki duamla....





1 cevap yazılmış Cevap Yaz


sera. Yazının sahibi 5 Ekim 2010 Salı 11:28:53
Hep yaşansın, yaşa sen de. Dünya geniş sığar herkes sığarız hepimiz:))
10.cu köyü bulamayınca razı olacaksın naçar 9 köye:))
Lakin varsa 9 köyde kucak açan dostlar ve dostluklar yeter zaten yetinmeyi bilen insana.
Sevgi ve duayla ol öylece kal...
Nermin Kaçar
4 Ekim 2010 Pazartesi 18:10:58
ALKIŞLI/YORUM. gÜZEL TESPİTLER. BEN PEK ŞİİR KATEGORİSİNDE BULUNAMIYORUM ÇÜNKÜ ŞİİRLE PEK ARAM İYİ DEĞİL. YAZAMIYORUM DA AÇIKÇASI. YAZDIKLARIMDA AMATÖRCE. GÖZLEM GÜCÜNÜZE HAYRAN KALDIM. HEPSİ DE BENİM GÖZÜME TAKIILAN DETAYLARDI. KALEMİNİZE VE CESARETLİ YÜREĞİNİZE SAĞLIK. SELAMLAR, SAYGILAR


Nermin Kaçar tarafından 10/4/2010 11:44:03 PM zamanında düzenlenmiştir.

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


sera. Yazının sahibi 5 Ekim 2010 Salı 11:24:19
Kim kimden amatör, kim kimden usta ve kime göre sanki!
Terazisi mi var 'Şir' yazmanın:)) Hadi tartalım ustalık, acemilik ortaya çıksın diye:))
Aranız iyi olup, severseniz yazmayı, mutlu da ediyorsa sizi teferruat gerisi:))
Samimi paylaşımınız için çok teşekkür ederim...
hicbitmez
4 Ekim 2010 Pazartesi 16:48:23
Kimi(leri) : Yazmaz öyle herkese. En büyük otorite o ya! Yorum yazınca bir şiire büyük lütuf :) Ne demek, gelmiş hem de senin şiirine yorum yazmış. Vayy beee! Şiirin itibar kazanmış(tır) artık!

Kimi: Sadece güne düşen şiirde boy gösterir :) Gerisinde kalan tüm eserler fasa fisodur! Yazdıysa yorumunu; güne düşene yeter! Onu sadece en baş(taki) ilgilendirir! Gerisi teferruat :)

Kimi var: Bilgili birikimlidir hakikaten. İyi de eleştirmendir. Lakin eleştirirken sınırları aşar. Kırar gönülü. Sivridir dili incitir yüreği. Öyle bir yorum yazar ki, sanırsınız açık oturum masasında dünya meselesi çözülüyor/çözüyor, kurtarıyor dünyayı :)

Her bir dediginize katiliyorum.Büyük bir elestirmen havasina girmenin alemi nedir bilemiyorum.Ve mesaj ile bildirinin gelmesi de insani sasirtiyor gercekten..Begenen vakti olan zaten okuyor.
Yorum yapmaktan kacinip siirini okuyup özel mesaj gönderen bile var
madem begendin gec yorumla özel mesaj nicin.

Cok güzeldi dile getirdikleriniz gerceklerin kendisi.
Abarti ve samimiyetsizlik var bir cok davranista göze carpanlarda bunlar zaten.

Yüreginize saglik
Sevgilerimle

hicbitmez tarafından 10/4/2010 4:49:59 PM zamanında düzenlenmiştir.

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


sera. Yazının sahibi 5 Ekim 2010 Salı 11:19:31
Abartıdan uzak, samimi paylaşımınızı paylaştığınız için çok teşekkür ederim...
AYSE 09
4 Ekim 2010 Pazartesi 16:39:35
bende sevdim oyunu harika
sen doğruları demişsin vede haklısın gerisi kendi bilir kutlarım sonsuz saygımla

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


sera. Yazının sahibi 4 Ekim 2010 Pazartesi 17:41:50
Doğru söyleyen hem kovulur hem sevilmez:))
Çok teşekkür ederim...
yarsever
4 Ekim 2010 Pazartesi 16:33:58
yazarımız yaraya neşter vurmuş iyi de yapmış yoksa kangren olup hepten çürüyecekti.
tebrikler gerçek kalemi kutlarım saygılar

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


sera. Yazının sahibi 4 Ekim 2010 Pazartesi 17:13:18
Çok teşekkür ederim:))
SULTAN HÜRREM
4 Ekim 2010 Pazartesi 16:25:24
:):)
GÜZEL HEMDE ALASIYLA...ÇOK BEĞENDİM SERA..GEL BANA BİR AYAK GELEYİM SANA İKİ AYAK HEBASINA UYMAYANLARIN DEVRİ...AMA BEN EN ÇOK ŞUNA ŞAŞIRIYORUM..DAHA ŞİİRİ ASALI BİR DAKİKA OLMADAN YORUM YAZILIYOR...BU ÇOK BÜYÜK BİR DONANIM SANIRSAM..:):)
BİR ARKADAŞIN ŞİİRİNİN BİLDİRİSİ GELİYOR BİRDE BAKIYORUM BEN OKUYANA KADAR 10 KİŞİ YORUM YAZMIŞ.NE ZAMAN OKUDUNUZ NE ZAMAN ANLAYIP YORUMLADINIZ..:))...EE DEVİR HESAP DEVRİ..ARTIK ŞİİR OKUMA ZAMANI GEÇTİ SADECE YORUM YAZAYIM BANADA GELSİN DEVRİ BAŞLADI...(SÖZÜM MEÇLİSTEN DIŞARI.)...........TEBRİKLER

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


sera. Yazının sahibi 4 Ekim 2010 Pazartesi 16:33:25
Dedim ya Sevgili Sultan, matematiği hiç sevemedim bu yüzden de bilemedim hiç hesap kitabı:)) Sonucu sorma! Ne balta ne de sap olabildim:))
Çok teşekkür ederim...
lacivertiğnedenlik
4 Ekim 2010 Pazartesi 16:17:07
yaşa tam bam tellerine dokunmuşsun doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlar ama sen benim köyüme gel ben açarım sana yer.Hiçbirşey beni şaşırtmıyor ,.

tuhaf bir durum ,hepimiz yaptık bu hataları ,yapa yapa kendimizi düzelttik ,şimdi ise yorum yazarken korkuyorum kişiler ne anlar nasıl sonuçlar çıkarır diye ..

2 cevap yazılmış Cevap Yaz


sera. Yazının sahibi 4 Ekim 2010 Pazartesi 16:24:48
Var mı bildiğiniz 10. cu köy:)) Geliyorum bekleyin:))
Korkunun ecele faydası varmı, devam yola:))
Çok teşekkür ederim.
lacivertiğnedenlik 4 Ekim 2010 Pazartesi 16:34:10
var var benim yüreğim :)
meselci
4 Ekim 2010 Pazartesi 16:08:22


iyi gözlemcisin
sera.

tem puanımla.

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


sera. Yazının sahibi 4 Ekim 2010 Pazartesi 16:23:25
Çok teşekkür ederim.
Bilmem ne kadar bakıp, baktığımızın ne kadarını görebiliyoruz... Gördüklerimizi ne kadar özümseyebiliyoruz. Bu da ayrı bir konu genç yürek/kalem :)
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyatdefteri.com'u kullanarak Çerez Politikamızı kabul etmiş sayılırsınız.