Sevin Okyay (1942); Alçakgönüllü sinema eleştirileri yazmakta usta olan Sevin Okyay, her daim okunabilecek bu "canayakın kılavuz" da yine, sohbetine doyulmaz "abla" kimliğiyle bize güzel filmler anlatıyor.
Dikkatli olmanızı öneririz. Sinema sevenler kadar sevmeyenlere de cazip geleceğini düşündüğümüz bu klavuz kapağını her açtığınızda film izleme isteğinizi kışkırtacak. film izleme isteğiniz..»»
Sana geri dönmedi kadınların
"Hüznün Şehri" koydular adını
Gözlerimin suyuyla kim uzaklaştı gemi gibi
-kutsal kitabın zamanıyla- kim girdi
Benim ve çığlığımın arasına?
Sana ölümümü sunuyorum... şiirin rengiyle...
Nasıl da şarkı söylediğimi sanırsın hala?
(Kitabın İçinden)
»»
Can sıkıntısının her gün okuduğu
bir kitabız hepimiz.
Gövdenin ergeç okuyacağı
açık ama gözden kaçan
bir kitaptır gömüt.
Gömüt denen kapalı kitap
açıldı mı bir kez okurunca
kapanma bilmez bir daha.
Ön ve arka sayfası aynı
bir kitaptır pencere.
(Kitabın İçinden)
»»
Memet Fuat (1926); Düşünceye Saygı'dan Dağlarda Yüreğim'e, Yeni Dergi'den Çağdaş Türk Şiiri Antolojisi'ne Edebiyatımızın çok yönlü antrenöründen tüm girdisi çıktısıyla eleştiri, kitap, tasarım, eğitim, kültür, demokrasi, aydın ve aptallık üzerine yazılar. "Görkemli Bir Yalınlık Anıtı."
(Arka Kapak)
»»
The man bent over his guitar,
A shearsman of sorts. The day was green.
They said, "You have a blue guitar,
You do not play things as they are."
The man replied, "Things as they are
Are changed upon the blue guitar."
Adam gitarının üstüne eğildi,
Görmüş geçirmiş bir adam. Gün yeşildi.
Dediler ki, "Mavi ya gitarın,
İşin aslını çalmazsın."
Adam dedi, "Değişiyor işin aslı
Terkederken ma..»»
Hesse, 1919 Mayıs'ında o zamana kadarki yaşamının zincirlerini kırıp alp'lerin öte tarafındaki Güney Tessin Bölgesinde yaşamaya karar vermeden önceki dört yılını, savaş esirlerine yardım etmekle geçirmişti. İki yıldır kendi kendine uğraştığı resim çalışmaları, yeniden kazandığı özgürlüğü ve yüzyılın en güzel yazı diye..Bilinen 1919 yazının renk cümbüşüyle birleşince çarpıcı bir biçimde gelişti...»»
Önce bu anlatının nasıl ortaya çıktığını anlatayım size. Benim altı yaşında dünyalar tatlısı bir kızım var. Adı Elifcan. Bir gece yanımda mışıl mışıl uyurken birden uyandı. "Baba, bana masal anlat!" dedi. Gece yarısıydı. "Sarıcan'ın Arayışı"nı anlatmaya başladım. Her nasılsa, bir ara ikimiz de uyuyakalmışız. Ertesi sabah Elifcan, aynı öyküyü gene anlatmamı istedi. Ben anlattıklarımı unutmuştum b..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.