ÜYELİK GİRİŞİ ÜYE OL
Anasayfa Şiirler Forum Etkinlikler Kitap Nedir? Bicümle Tv Müzik Atölye Arama Blog İletişim Yazılar
Giriş Yap Üye Ol
Bir peşin hükmü söküp atmak, atomu parçalamaktan daha zordur. - Einstein Paylaş
ANASAYFA
ETKİNLİKLER
NEDİR?
TİVİ
BLOG
BİCÜMLE
ATÖLYE
ARAMA
Mehmet Cemal SAYDAM

Mehmet Cemal SAYDAM

8.8.2010 04:16:48

Bu sanal âlemle, barışık olmayan ve son 20 günlük tatilim hariç, dost ve sevenlerin zorlamasıyla, yaklaşık 20 günlük de mazimin olduğunu hatırlatarak başlayacağım...
...

İsminizi biliyorum...
Nadir kalemlerden birine daha rastlamış olmakla, ilk kez bir şairenin tüm eserlerini okuyarak bu iletiyi sunuyorum.

Sitede ne oluyor? Ne bitiyor diye, gecenin bu saatinde acemice gezinirken, hasbelkader sayfanıza girdim... Güçlü bir kalem ve muhkem bir yüreğin, burada olması, doğrusu beni çok rahatlattı. Kusurumu bağışlayın ama, hele de taşlandığınızı öğrenmek, beni daha da fazla rahatlatmış oldu.

Daha ilk "şiirsel düzyazımda" taşlanınca, doğrusu şok oldum...
16 yaşında başladığım şiir yazmalarım, yaşam boyunca devam etti ve etmektedir. Lâkin "şiirsel düzyazı" tekniğiyle kaleme aldığım dizelerimi daha çok seviyorum... Detaylı bir araştırmaya dayalı temanın, şiirsel bir ifadeyle sunumu ve birçok yerde kabul görmesi, sevilip istenmesi, beni bu türde daha çok yoğunlaştırdı ve ilk eserimi de tüm ticari anlayışı bir kenara bırakarak, bu yönde vermiştim...
Aslına bakılırsa, tüm eleştiri ve ÖZELLİKLE DE, "ACIMASIZ ELEŞTİRİLERE" oldukça açığım ve bu kültür olgusunu da taşıyan biriyim. Affınıza sığınarak arz edeyim ki, onlarca dergi ve basın organlarında çeşitli türde yüzlerce yaqzmalarımın karşılığında, böyle birşeye tanık olmadım... Hiç şüphesiz ki, eleştiri mükemmeliyetçiği getirir... Fakat okuduğunu anlamayanların varlığı ve saldırganlığı da, şaire "taşlama" yazdırır...
Taşlamayı sever ve yazarım... Konunuzla ilgili taşlamayı da, haz duyarak okudum ve mükemmelliğinin hazzını tattım.
Yüreğinize sağlık...
Olayı anlamış olmakla beraber, detay olarak bilmiyorum ama sayfanızı detaylıca inceleyip bilgi edineceğim.
"Rubai" yazan birinin, kim olduğuna bakılmadan taşlamak, edebiyatla bağdaşmayacağı gibi, başka şeyle de bağdaşmaz.
Şahsımı üzen: dizelerini veya şiirlerini okudukları kişinin kim olduğunu, ne anlattığını, ne yaptığını bilmeyenlerin hışmına uğratılması oldu. Ve bir de, çok sevdiğim bir şair dostumun şiiriyle anlam benzerliği taşıyan tek mısramla taşlanmak... Madem ki o şahsiyeti okuyorsunuz, bari incelemeye alın. Kalemini ve kişiliğini tanıyın da ondan sonra yapacağınızı yapın. Malesef bu olmadığı için üzüldüm.
Taşlamanız harikaydı. Fakat naçizane olarak, cevap vermemenizi önenirim. Zaman her şeye en iyi ilâç...
...

"KÜLÜMDEN UZAK DUR, SAKIN TUTUŞMA ANNE!" mısranızı, mermere ilşlenmiş nakış gibi, yüreğime işledim... Hayatın yılmaz bir savaşçısı olarak, bir trafik kazasında kaybettiğim annem için ifade etmem gereken bir sözdü ama ömrü vefa etmedi. Mezarına gidip söylemek de, olmaz sayın hocam...

Herşeyin gönlünüzce olması dilek ve temennilerimle, saygı ve selâmlar....
M.C.S. /Kuşadası

Şiir Bilgi

FilizBedük

FilizBedük

Aşığın Öyküsü


Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.