ÜYELİK GİRİŞİ ÜYE OL
Anasayfa Şiirler Forum Etkinlikler Kitap Nedir? Bicümle Tv Müzik Atölye Arama Blog İletişim Yazılar
Giriş Yap Üye Ol
Her yeni fikir, başlangıçta diğerleri arasında azınlıkta kalır. Thomas Carlyle Paylaş
ANASAYFA
ETKİNLİKLER
NEDİR?
TİVİ
BLOG
BİCÜMLE
ATÖLYE
ARAMA
Abdil Er

Abdil Er

24.3.2007 14:55:40

Eğer hatasız bir hece şiiri yazmış olsaydınız şapka çıkarırdım.


ŞİİR OLUR MU?
Serbest şiir adı yeni bir akım.
Ölçü yok, uyak yok, oldukça şaştım.
Ne tadı var ne tuzu, aklıma taktım.
Ölçüsüz, uyaksız şiir olur mu?

Bu dörtlükteki kafiyeleri yazalım.

Akım, şaştım, taktım. Burada son iki harflerle kafiye yapılmaya çalışılmış ama olmamış. Eğer böyle kafiye ile hece şiir yazılıyorsa serbest şiir de olur.

Rüzgardan başlayıp hayata varmış.
Zulümden dem tutup aşka uzanmış.
Ne kafiye ne de kural tanımış.
Ölçüsüz, uyaksız şiir olur mu?

Bu bölümde de yazalım kafiyeleri.

Varmış, uzanmış, tanımış. Yine aynı şeyi söylüyorum, bunlardan kafiye oluyorsa serbest şiir de olur. Aynı dörtlük içinde “Kafiye” ve “Uyak” kelimeleri birlikte kullanılmış. Birisi eski, birisi yeni dil. Şiirin tamamında birisi kullanılmalıydı.

Süslü kelimeler yazmış alt alta.
Şiirden daha çok öykü tadında.
Ne söylenir ne çalınır sazımda.
Ölçüsüz, uyaksız şiir olur mu?

Bu bölümde de yazalım kafiyeleri.

Alta, tadında, sazımda. Buradaki kafiyelerin sadece son harfi “a” Bunun dışında kafiye göremedim. Böyle hece şiir oluyorsa serbest şiir de olur.

Koçaklama, koşma, naat türünü,
Heceyi, kafiyeyi, aruz ölcüyü.
Sahiplenmek lazım türk kültürünü.
Ölçüsüz, uyaksız şiir olur mu?

Bu bölümde de yazalım kafiyeleri.

Türünü, ölcüyü, kültürünü. İkinci satırdaki “Ölcüyü” kelimesini anlayamadım. Acaba Türkçe sözlüğe bilmediğim bir kelime mi eklendi. Burada da kafiyeler uyumlu değil.

Kelimeler dizmiş öykü misali.
Dinleyince sandım ninem masalı.
Mesnetsiz şiirden ADSIZ tasalı.
Ölçüsüz, uyaksız şiir olur mu?

Bu bölümdeki kafiyeler uyumlu. Üçüncü satırdaki Adsız kelimesinin tamamı neden büyük harflerle yazıldı.

Bu şiirden şöyle bir anlam çıkabilir mi? Serbest şiir olmuyorsa rahmetli Atila İlhan şair değil miydi?

Şiir Bilgi

bepkororoti

bepkororoti

ŞİİR OLUR MU?


Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.