Sevmek birbirine değil, birlikte aynı noktaya bakmaktır. exupery
KAFKASİ
KAFKASİ

HIRSIZSIN ALİM

Yorum

HIRSIZSIN ALİM

( 13 kişi )

24

Yorum

19

Beğeni

5,0

Puan

4360

Okunma

HIRSIZSIN  ALİM

HIRSIZSIN ALİM

BİR TOPLUMUN SESİ OLAN KİŞİ ‘’BEN’’ KELİMESİNİ KULLANIYORSA ŞEYTANLA ORTAKLIĞI VARDIR!
GEÇMİŞTE DEĞERLİ ŞAİRİMİZ CENNET MEKAN RAHMETLİ ABDURAHİM KARAKOÇ ÜSTADIN ESERİNİ ÜLKÜCÜLER SLOGAN HALİNE GETİRİP HER PLATFORUMDA HAYKIRIKEN, ÜLKÜCÜLÜĞÜNDEN ŞÜPE ETMEDİĞİM BİR ÜLKÜCÜ KARDEŞİMİZ KARAKOÇ ÜSTADIN ŞİİRİNİ DEĞİŞTİRİP ŞAİRLİK KİMLİĞİ İLE ŞİİR SİTELERİNDE YAYINLAMASI EMEK HIRSIZLIĞIDIR.
Bu şiirin Karakoça ait olduğunu mesaj olarak kendisine iletmemem rağmen geri dönüş yapmayan, ayrıca şiirin altına yazdığım yorumu da silen bu şairi şiirinden dolayı tebrik edenlerin de dikkatini çekmek acısından şair dostların ve Karakoç üstadın bize emanet ettiği esere sahip çıkmak bizlerin boynunun borcudur..
Aşağıda yayınlayacağım iki şiirden biri orijinal has tertemiz şair Karakoç’a ait, diğeri ise, sözleri içeriği anlatımı değiştirilerek yazılan emek hırsızına ait..
Değerlendirme ve yorumu siz değerli dostlara bırakıyorum..
Saygılarımla..
HAK YOL İSLAM YAZACAĞIZ
Kör dünyanın göbeğine
Hak yol İslâm yazacağız.
Kuşların göz bebeğine
Hak yol İslâm yazacağız.
Yola, ağaca, pınara
Esen yele, yağan kara
Yağmur yüklü bulutlara
Hak yol İslâm yazacağız.
Koç burcuna, yay burcuna
Bebeklerin avucuna
Minarelerin ucuna
Hak yol İslâm yazacağız.
Bucak bucak, köşe köşe
Kara taşa, kor-ateşe
Yıldıza, aya, güneşe
Hak yol İslâm yazacağız.
Askerlerin miğferine
Kağnıların tekerine
Buda´nın tunç heykeline
Hak yol İslâm yazacağız.
Her kapının eşiğine
Her sofranın kaşığına
Balaların beşiğine
Hak yol İslâm yazacağız.
Herkes duyacak, bilecek
Saklanmaz gayrı bu gerçek
Yaprak yaprak, çiçek çiçek
Hak yol İslâm yazacağız.
(Vur Emri)
Abdurrahim Karakoç
TÜRK VE İSLAM YAZACAGlM
Zenginlerin yüreğine
Türk ve islam yazacağım
Fakirlerin küreğine
Türk ve islam yazacağım
Haber salın dosta eşe
Çıkalım gel şu güneşe
Gebertilen her bir leşe
Türk ve islam yazacağım
Yedi iklim dört bir köşe
Görsün bizi dünya düşe
Taht kurarak her bir döşe
Türk ve islam yazacağım
Zalim sultan nankör beye
Köşe bucak yer kürreye
Yıldızlara gök kubbeye
Türk ve islam yazacağım
Arzdan arşa ne var ise
Dolun ayda gelen sise
Kalplerdeki tüm yeise
Türk ve islam yazacağım
Sermayenin odağına
Kurbanlığın adağına
Roketlerin sadagına
Türk ve islam yazacağım
Yapıların harçlarına
Putperestin putlarına
Çinseddinin burçlarına
Türk ve islam yazacağım
Her geceye ışık olup
Bir nur gibi kalbe dolup
Sevgi ile aşkla solup
Türk ve islam yazacağım
Derebeyim çıktım yola
Bu sevdayı yazdım sola
Şehit olup versem mola
Türk ve islam yazacağım
Ömür boyu bu sevdayı
Yazdım yine yazacağım
Ali Dere ( Derebey )
21/11/2015
www.edebiyatdefteri.com/…/turk-ve-islam-yazacaglm.ht…




VARAN 1 KAKA/Sİ
Şiirin Hikayesini Görmek İçin Tıklayın

Şiirin Hikayesi

VARAN 1
KAKA/Sİ’YE ÖZEL.



Önceden d/avar’dı kaka/si oldu
Sürekli şekilde ağzında b.ku
Herkes bu pislige nefretle doldu
Çevremizi sardı her türlü koku


Bana demişlerdi dikkat et ona
O ne pislikki! Doldurmuş dona
Uzaklaş dediler kalmasın sona
Bozuldu kimyası kalmadı doku


Çirkefmişsin duydum supyancı ün’ün
Unutmaz arşivim saklıdır dün’ün
Elime geçersen görürsün günün
Dedikodu yapma, adam ol oku


Seni bu alemden silebilirim
"Bir gece ansızın gelebilirim"
Ortadan ikiye dilebilirim
Çıkart bu davaya saplanan ok’u
Temizle bu halt’ı yediğin b.ku

Ali Dere ( Derebey )
25 dakikada yazıp bitirdigim bir şiir’cik
Saat 05/30

Aşağı da okuyacağınız karalama
Bu şiire Cevaptır

HIRSIZSIN ALİM


Elbette önceden , AVAR’dı adım
Şiir dergahına atınca adım
Kafkasi yaptı ki beni inadım
Sen benim gözüm de arsızsın Âli’m

Karakoç üstadın hakkın korurken
Sübyancı demişsin durup dururken
Dişi/ni mi sıktım vira vururken
Sen benim gözüm de hırsızsın Âli’m

Dikkat et demişse dikkat etseydin
Yanından yönümden uzak gitseydin
Şairlik değil de davar gütseydin
Sen benim gözüm de fersizsin Âli’m

Gece gelirsen de varını getir
Seyreyle alemi keyfini yetir
Sıçmışsın beyliğe istersen ötür
Ziya/nın çok fazla kârsızsın Âli’im

Osman Onuktav
Kafkasi
3.5 dakkada yazılan bir karalama..

YORUM YAZMAK İSTEYEN EŞ,DOST, ŞAİR, LÜTFEN EMEK HIRSIZLIĞI İLE YANI KONUNUN ANA TEMASI İLE İLGİLİ YORUM YAZSINLAR. ’ yüreğine sağlık, güzeldi;’ YORUMLARI CİDDİYE ALMIYORUM..

Saygılar

Samimi şair ve Dost Kalemler.

Çalmışsın çırpmışsın köpeksiz köyde
İnsanlıktan yana sıfırsın payda
Senden sana bile olamaz fayda
Çiçeksiz, yapraksız barsızsın Âli’m

Sermayen hırsızlık, emvalin yalan
Sırtına vurmalı kolan ve palan
Gönle hitap etmez sözlerin kalan
Yazın dünyasında Irz’sızsın Âli’m

Yedi düvel duydu artık kıssanı
Delibal’da sildi gönlünden seni
Kumlu yerde ara edep hisseni
Şiir dünyasında yersizsin Âli’m

DELİBAL



Kısrakların tayı ,bineni bilir
Sırtından atarsa ,ter’sizsin Âli’m
Eğreti binersen,sineni bilir
Velhâsıl zeminde tur’suzsun Âli’m

Bu zemin,yularsız atı hiç sevmez
Disiplinsiz turu yiğitler övmez
Harç örülmemişse,boşuna sövmez
Gülnihâl burcunda, sur’suzsun Âli’m

Nihal Mirdoğan

sıracak İT gibi dişin de görünmüyor
Derelerde ne beyi, işin de görünmüyor
Açmısın açıkmısın aşın da görünmüyor
Bunu da şiir diye kollayanlar utansın

Madem böyle hünerli, maharetli arsızsın
Yaz İstiklal Marşını, nasıl olsa hırsızsın
Beynin düşmüş burnundan, galiba sen zarsızsın
Çok hızlı gidiyorsun sollayanlar utansın

Koca deftere bakın, aferin diyen dolmuş
Noktaya kızan kurul, hırsıza legal yolmuş
Buna yorum yaparak, beğenenlerde olmuş
Şairsin sen diyerek, allayanlar utansın…

Bir gecede ansızın, gelirim demişsin ya
İşte o çok zor olur, büyük laf etmişsin ya
Tehdit aciz kul işi, büyük b.k yemişsin ya
Gelmeyip de defterden, sallayanlar utansın.

Osman Avcı

Paylaş:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiiri Değerlendirin
 

Topluluk Puanları (13)

5.0

100% (13)

Hırsızsın alim Şiirine Yorum Yap
Okuduğunuz Hırsızsın alim şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HIRSIZSIN ALİM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
İsmailoğlu Mustafa YILMAZ
İsmailoğlu Mustafa YILMAZ, @ismailoglumustafayilmaz
9.12.2015 22:30:56
5 puan verdi
Şiirinizi beğendim.
Gönlüne ve yüreğine sağlık.
Bol şiirli günler dilerim...
.................. Saygı ve Selamlar...
KAFKASİ
KAFKASİ, @avar
30.11.2015 14:37:58
EMEK HIRSIZLARI


Hırsızlığın iyisi kötüsü olmaz. Lakin emek hırsızlığı; hırsızlıklar içinde en ayıbı olanıdır!.


Bir bilgin bir fikrin yoksa, kültürün zekan eksikse, bir şeyi elde edemiyorsan, kompleksli bir ruh halleriyle yaparlar bu emek hırsızlığını.. İnsan olmanın ve etik davranmanın çok ötesinde kalmaktır.


‘’Ben akıllıyım, ben kültürlüyüm, ben zekiyim, ben bilgiliyim’’ vs vs gibi nefslerini ön plana çıkarmaya çalışırlar..
Gerçek olmayan kişi gerçeği aratır!!

Birçok şeyde emek hırsızı vardır.


Siyasette, resimde, üründe, müzikte, kitapta, sözde, şiirde, şarkıda,vs ..

Bunlar emek hırsızlığı olur; hatta korsan olurlar..
Bu nedenle yapılan, yazılan; yazı, şiir, resim, müzik kiminse onun imzasını taşımalı.
Taşımazsa o eser,o söz vs orijinal olmaz.
Hırsızın elindeki mal hiçbir zaman asla(!) tat vermez, bir anlam bile ifade etmez!..

Bu emek hırsızları kendini kandırır;kendini avutur egolarını yükseltir, nefsine yenik düşer..
Önce kendini, sonra binlerce insanı kandırır..
Günümüzde özellikle sosyal ağ sitelerinde çoktur buların örnekleri, tipleri, moda haline gelmiştir..


Her türlü hırsız kınanmalı, ama emek hırsızlarına bir parantez açılmalı.

Emek hırsızı; Utanmazdır
Emek hırsızı; Onursuzdur..
Emek hırsızı; kültürsüzdür
Emek hırsızının; Kalbi karadır.
Emek hırsızının ; bilgisi, fikri yoktur..
Bu emek hırsızlarına fırsat verilmemeli, verenlerde bunlara çanak tutan ortak olanlardır..
Bu hırsızlarda kültürün K si, Bilginin B si yoktur..

İnsanlar kişilerin vermiş olduğu her emeğe saygı duymalı.

Gerçekleri ve doğruları sunan, ister normal, ister siyasi, ister ideolojik, yazılan, çizilenleri, yaşı ne olursa olsun, mesleği ne olursa olsun, Sezar’ın hakkını Sezar’a vermelidir..
Ali’nin,Veli'nin, Hasan’ın, Hüseyin’in, Ahmet’in, Mehmet’in, Ayşe’nin, Fatma’nın, Mahmut’un, Senin, Benim.Kısaca kim olursa olsun
Herkes verilen emeğe saygı duymalı..

Kendi yazabiliyorsa, kendi yazsın.
Kendi yapabiliyorsa yapsın.
Yapamıyorsa, yazamıyorsa, öğrenmek ayıp değil öğrensin, okusun, eline kalem alsın, alet alsın uğraşsın yazmayı, düşünmeyi, fikir sunmayı denesin, oturduğu yerden başkalarının yaptıklarıyla ahkam keserek bir işe kalkışmasın!... Onursuzca, Şerefsizce, emek hırsızlığı yapmasın…

Başkalarının,şiirlerini,yazılarını,resimlerini, paylaşıyorsanız altında yazan kişinin imzasıyla paylaşın…
Paylaşılan konu, şiir, resim, sözü kendi yazmış gibi, utanmasızca,onursuzca sahiplenmesin.
Asla unutulmasın ki bu dünya fani.

Herkes ne ekerse onu biçecek
Bu,ekim tarlasının en doğru ve tartışılmaz mahsulü , dürüst olmaktır.


Yıllardır kalemimden yazdığım yazıları, şiirleri, daha iyi yazabilmek, için beni eleştiren kadim dostlarıma , yazılarımda şiirlerimde yaptığım hatalarımda yardımcı olan büyüklerime, doğruları ve gerçekleri okuyan ,abi, abla, kardeşler ,dostlarıma şükranlarımı sunarım.
Hayatında Umudu,sevgiyi, dostluğu, aşkı bulan; bütün sevenlerime sonsuz sevgi ve saygılarımla..

Osman Onuktav
KAFKASİ
KAFKASİ, @avar
25.11.2015 13:03:38


Sloganlar ezbere nara atar Turan’dan!
Dini İslam’dır ama; haberi yok Kuran’dan!
Viski kadehlerine şeref diye vurandan!
İçip içip sızandan asla ülkücü olmaz!

Ülkü denen gelini üzüp duran yarsızdan!
Yüzsüzlüye dem vurup utanmayan arsızdan!
Onuru haysiyeti kazanmamış kârsızdan!
Renkli pullu sazandan asla ülkücü olmaz!

http://www.edebiyatdefteri.com/siir/969296/yana--yana-gez--derler.html
TIKIROĞLU1071
TIKIROĞLU1071, @tikiroglu1071
25.11.2015 05:44:19
YAZDIĞIM YORUMU SİLEN ALİ DERE YE VERDİĞİM CEVAPTIR
Sayın Ali DERE
Öncelikle yorumuma yaptığınız cevabı sırasıyla ele alıp tutarsızlıklara parmak basacağım.
1- Bir önceki şiirinizle ilgili tartışmaları başından beri takip etmekteyim. Karakoçun “hak yol islam yazacağım “ şiiriyle çok benzerliklerin olduğu tartışılmaz bir gerçektir. Hepimiz değişik şairlere hayranlık duyabilir vede etkilenebiliriz bu çok normal bir durumdur. Bunu inkar etmek kişiye hiçbir şey kazandırmadığı gibi aksine çok şeyi de kaybettirir.bu gün şiirinizi okuduğumda eskiden olmayan bir yazı ekleyerek şiirin karakoç un şiirine çok benzerliğini adeta kabul etmiş olduğunuzu gördüm.
2- Malum arkadaş diye bahsettiğiniz şahıs 3 yıldır rahlemizde usta çırak ilişkisinde ders gördüğümüz bir arkadaşımdır. Ailesinide tanırım evine gidip kalmışlığım da vardır. Yeyip içmişliğimiz ,yol arkadaşlığımız ve tv proğramlarına beraber çıkmışlığımızda vardır. Kendisi mert bir ülkücüdür.
İnandığı gibi yaşayan ,haksızlık karşısında ok gibi duran adam gibi adamdır. Onun için şiirde yapmış olduğunuz hakaret ve iftira ne insanlığa nede ülkücülüğe yakışır bir durum değildir.
3- “Bu kişiden, iki sene önce bir davet niteliğinde mmesaj aldım. kendisi gibi olan arkaşlarıyla birlikte bir dergi çıkarıyorlarmış ” bu çirkin cümle size ait ve bir özür bekliyorum. Bu dergiyi çıkaranlardan biride benim. Kafkasiyi gördüğün gözle bizide görüyor olman düşdüğünüz yada düşürüldüğünüz durumun vahametini göstermektedir. Bu derginin genel yayın yönetmeni SERDAR AKKOÇ. Yyayın danışmanı İSMAİL TIKIROĞLU, yayın kurulunda da YAVUZ DOĞAN, gibi değerli kalemler var. Bu konuda özrünüzü bekliyorum.
4- Bazı arkadaşlardan bahsediyorsunuz eğer soyadı karabulut olan ve uyanık olan şahıslardan bahsediyorsanız bunlar hırsızın önde gidenidir.
Arzu ederseniz isimlerini verinde bizlerden rahatsız olan şahsiyetlerin ne haltlar karıştırdığını bir bir anlatalım. Bakın bizim ŞİİR HAFİYESİ diye bir grup kurduk ve işimiz emek hırsızlarını deşifre etmek.
5- “Abdurrahim karakoçu korumak herkesten önce benim boynumun borcudur.o büyük insana yapılmış olan her türlü haksızlık kendimi yapılmış sayarım. Onun yazmış oldugu şiirine bir Nazire olarak dahi kabul edilse, ben bundan hicap duyarım” bu cümlede size ait. Bu gün şiirinizin üzerinde yazan yazı ile çelişmedinizmi.
6- Kafkasiden uzak dur Uyarınıza gelince . ben kime yakın kimden uzak duracağımı çok iyi bilen ve mesafeyi iyi koyan bir adamım. Cıvık, lafta ülkücü, şahsiyetsiz hiç kimseyle de samimi olmamışımdır. Sahi sizinlede bir samimiyetimiz yok farkındamısınız.
Şimdilik yazacaklarım bundan ibarettir.
Selam ve dua ile
Etkili Yorum
Yinsani
Yinsani, @yinsani2
24.11.2015 00:09:35
gönüller yorgun, düşünceler yorgun.
bir de sizler yormayın üstadım. ne olur....

sizin bu olayınızın kısaca özeti;
sende evlat acısı bende kuyruk acısı hikayesindeki gibidir. istenilse de artık dost olunmaz, ülküdaş olunmaz.. "dil yarasıdır artık ilaç kar etmez." dedikleri gibi birbirinizde açtığınız bu yaraları kimsenin hatrı da, selamı da sarmaya iyileştirmeye yetmez.

derebey'in yazmış olduğu "Türk İslam yazacağım" adlı şiir hırsızlığa girmez. olsa olsa yanlış anlaşılmaya çok müsait bir esinlenmedir. şiir her şeyden önce bir duygu işidir, bu nedenle duygular benzer olabilir. bu benzerliklere de kalem ehlinin şiirlerin hikaye kısmında kısaca bir açıklama yapmaları yanlış anlaşılmaların önüne geçebilir.

derebey'in yazmış olduğu varan 1 adlı şiirimsiye ise ne şiir denir, ne hiciv, olsa olsa terbiyesizliktir. heceyi de, hece şiirini de, edebi de ayaklar altına almaktır.

derebeyin hırsızlıkla itham edilmesini kabul edemeyeceğim gibi, size karşı haddini aşan ve nahoş ithamlarını da kabul edemem, edebe de, şaire de, şiire de yakıştıramam.

gerçek hayatta bu tür ithamların sonu, gönüllerinde hak ve hakikat taşıyan insanlar için ölümü çağrıştırır. lakin bu olayda rabbim göstermesin, yazdıysa da bozsun...

bu olayda aklı - fikri de, gönlü - yüreği de yangın sarmıştır. üzerine benzin dökmeye de taraf olan kimsenin hakkı yoktur.

bu tür olaylarla kaç defa karşılaştım internet edebiyatında. şairler gururludur, kolay kolay kimse yaptığının yanlış olduğunu kabul etmez, kimse de kabul ettiremez.

kim de bu tür olaylarda benzine su dökmeye çalışsa, su benzin olur, su dökmek isteyeni de yakar.

yanmayı göze aldım, konuyu takip edebildiğim kadarı da yangına su taşımaya çalıştım.

gayrısı sizlerin bileceği bir iştir.

derebey bahse konu şiirinin hikaye kısmına gerekli açıklamasını yapsa,

bu açıklamayı kimisi kabul eder, kimisi de kabul etmez, ancak bu nahoş olayın temeli çürür.

temeli çürüyen bu olaydaki 2. şiir için de sizden özür dilese kendi üzerine düşeni yapmış olur.

gayrısı da size kalır.

her iki kalem için de haddi aşan ifadeler kullandı isem, kusura bakılmasın..
lakin yangındır, söndürmek için yanmaya talip olmak gerekir.

selam ve saygılarımla...
KAFKASİ
KAFKASİ, @avar
24.11.2015 00:02:43

Bir kaç arkadaşımız bu konuya , konuyu bilmeden yorum yazıp neden ? sormasın. yukarıda ( şiirin hikayesini) okusun..
Aşağıda yorum yazan bir çok arkadaşımız bu konuya yakından takip ettikleri için konuyu tetaylı biliyorlar..

Ayrıca Defterde ki Şair dostlarım veya şair üylerden biri, KAFKASİ zamanında bize de böyle bir camur attı biz defterden uzaklaştırıldık desin, veya çıakrdığı Edebiyat dergisine üye kazandırmak adına mesaj atıp , dergimze üye ol dediğimi, yazdığımı belirtsin.. Evet çıkarılan bir dergi var o derginin GENEL YAYIN YÖNETMENİ:
Serdar Akkoç – (Hançerî)

YAYIN DANIŞMANI:
İsmail Tıkıroğlu – (Yâren)

YAYIN KURULU:
Yavuz Doğan – (Zahirî)
Osman Onuktav – (Avar)
Hasan Hüseyin Yılmaz – (Pusat). dergi kişisel bir derği değilki ben birilerine mesaj atıp zorla dergiye üye ol diyeyim.. şimdi bu zatın Bana karşı savunmaya geçtiği tek nokta bu.. Dergiye davet etmişim gelmemiş tepkim ve suçlamam bundan dolayıymış.. kendisine davette bulundum bir yıl önce peki bir yıldır neredeydim. her yazdığım şiire gelip metiyeler dizen bu zat benim yaramaz olduğumu bile bile neden şiirlerime yorum yazma beni ayyuka çıkaran sözler sarf etme cüretinde yalakalığında bulundu... daha da vahimi makale yazılarımı serbest vezin şiiri yapıyormuş o şirde böcek alıyormuş ben de ona dua ediyormuşum.
Ya kardeşim battıkca batıyorsun haberin yok. Azcık onur şeref hassiyet varsa sus. özür diilemek erdemliktir '' evet Karakoç'un şiirinden esinlendim yazdım '' de bana yazdığın şiiride sayfandan sil bir hata ettim de..

Bu sitede şiirimle haraket ettiğim bir kişi çıksın desin ki bana hakaret ettin ben bugün bu siteyi terk ederim..

Y,ne kendisinin iddiası: bu siteden ben bir kaç şairi banlatmışım yasaklandırmışım. hele o şairler gelsin bir yazsın. o kişiler isimlerini verme diye bu zata yemin ettirmişler.. off at yalanı , küçülme Alim küçülme..



KAFKASİ tarafından 11/24/2015 12:10:14 AM zamanında düzenlenmiştir.
muhacir bozkurt
muhacir bozkurt, @muhacirbozkurt
23.11.2015 22:55:17
Çok seyrek girebiliyorum deftere.
Bugün, meslekî çalışmalarımdan yorulunca şöyle bir dolaşıp kafa dinleyeyim diye düşündüm ama nafile... daha fazla yoruldum ruhen. Gönüldeş diye hitap ettiğim insanların arasındaki bu tatsızlık beni huzursuz etti.
İnsanlar, birbirlerine karşı neden bu kadar kötü sıfatlar yüklerler anlayamıyorum. Şiirin hiciv/taşlama türü ile birbirine sataşmalar elbette tarih boyunca olmuştur ve olmaya devam edecektir ama kabullenilemeyecek bir tahkir sözkonusu olunca bu iş edebî sanatların dışına taşar ve taşmış da.
Keşke olmasaydı... Yakıştıramadım, yakıştıramam, kabullenemedim, kabullenemem... Olmamalıydı..
boksor1
boksor1, @boksor1
23.11.2015 20:42:08
5 puan verdi
Avarım..benim çok sevdiğim bir romanya ata sözü var.itler istedi diye atlar ölmez.ite çul serme kendini tazı sanır eşeğe gem vurma kendini at sanır.lakin bende çok kızgınım..aklı sıra birde gelirim demesi var ikiye dilmesi var.bende diyorum ki sıkıysa gel afyon uzak izmir yakın derse burayada buyursun ha... yatsın kalksın avar osman sen gelme ben geliyorum demesin derse bizimki gitmemiz ne kağıt üstünde kalır nede tehdit olur.ben hazırım bilesin itlere itliğini öğretmekde bir insani görevdir. böyle bir görevden kendimi alıkoymam.
ısmahan çeribaşı
ısmahan çeribaşı, @ismahanceribasi
23.11.2015 20:14:17
kalemi seven biri olarak bu şahısa aynı defterdeki sayın keskinlinin sözlerini paylaşarak söz söylemek istiyorum :
"Isıracak İT gibi dişin de görünmüyor
Derelerde ne beyi, işin de görünmüyor
Açmısın açıkmısın aşın da görünmüyor
Bunu da şiir diye kollayanlar utansın" ( keskinli osman avcı )


KESKİNLİ
KESKİNLİ , @keskinli
23.11.2015 19:17:29
5 puan verdi
Sana Ali DERE mi denir, Dere beyi mi bilemedim….

Hiçbir muhabbetimiz yok… Seni tanımam… Haliyle sen de beni…Ama sevdiğim bir gardaşım, gönüldaşım, Ülküdaşım, yazdığın (pardon çaldığın) bir şirden dolayı, sadece dünya görüşlerimiz aynı, madara olmasın düşüncesiyle seni uyarmış…. Dönüp teşekkür edeceğin yerde, boyunu ve de kapasiteni aşan laflar etmişsin…. Öncelikle milleti kendine güldürmüşsün…. Yorumlardaki İroniyi bile anlamayacak kadar ekmek kafalısın demek ki…. Bak, o son satırdaki konusu tehdit gibi olan kısma çok takıldım, haberin olsun….. Sakın ha…..

Şiire yorum yazarak, beğenen arkadaşlara ve Şairlere de bir çift lafım var…

Konunun buraya nereden geldiğini, Kafkasi Mahlaslı kardeşimin bu zat’ın satırlarına neden konu olduğunu araştırmadan methiyeler düzmüşsünüz… Bravo size…
Adam Koskoca Abdurrahman KARAKOÇ’un yıllara damgasını vurmuş HAK YOL İSLAM YAZACAĞIZ şiirinin birkaç kelimesini değiştirip altına imza atma terbiyesizliğini göstermiş, Kafkasi kardeşimde kendisini lisan-ı münasiple uyarmıştır…

Hırsızlığa bu kadar mı müsamahalısınız, Şairlik bumu?
Hepinizi kınıyorum….

Son olarak hangi derenin beyi olduğunu bilmediğim atarlı hırsız şaire de bir iki dörtlük hediye ediyorum… Çalma falan değil bizzat ben yazdım, hemde 15 dakikada…


Isıracak İT gibi dişin de görünmüyor
Derelerde ne beyi, işin de görünmüyor
Açmısın açıkmısın aşın da görünmüyor
Bunu da şiir diye kollayanlar utansın

Madem böyle hünerli, maharetli arsızsın
Yaz İstiklal Marşını, nasıl olsa hırsızsın
Beynin düşmüş burnundan, galiba sen zarsızsın
Çok hızlı gidiyorsun sollayanlar utansın

Koca deftere bakın, aferin diyen dolmuş
Noktaya kızan kurul, hırsıza legal yolmuş
Buna yorum yaparak, beğenenlerde olmuş
Şairsin sen diyerek, allayanlar utansın…

Bir gecede ansızın, gelirim demişsin ya
İşte o çok zor olur, büyük laf etmişsin ya
Tehdit aciz kul işi, büyük b.k yemişsin ya
Gelmeyip de defterden, sallayanlar utansın.


** KAFKASİ Gardaşım... Gerek dünya, gerekse Ahiretteki en yüksek mahkemelerde şahidinim ki sen haklısın.......



KESKİNLİ tarafından 11/23/2015 7:52:41 PM zamanında düzenlenmiştir.

KESKİNLİ tarafından 11/23/2015 10:45:24 PM zamanında düzenlenmiştir.
k.doğanay
k.doğanay, @k-doganay
23.11.2015 19:03:56
5 puan verdi
Biraz küfürlü ve edepsiz bir atışma olmuş ama
yazanlar daha iyi anlar sanırım.
Bizden sadece selamlar.
Filiz Çolak
Filiz Çolak, @filizcolak
23.11.2015 19:03:48
emeğinize yüreğinize sağlık sayın hocam..
Çerkez Kızı
Çerkez Kızı, @cerkezkizi
23.11.2015 18:50:58
5 puan verdi
HARİKA BİR ŞİİR EMEĞİNİZ YÜREĞİNİZ VAR OLSUN.
Etkili Yorum
Yavuz Dogan
Yavuz Dogan, @yavuzdogan
23.11.2015 17:57:10
Üstte okuduğum ilk şey, ( şey diyorum kusura bakmayın ) "25 dakikada yazdım" diye övünülen bir küfürden öte hiç bir şeye benzemiyor. İnsanlara olmadık atıflarla seslenmek, "sübyancı" filan demek ( ki onu bile düzgün yazmamış üstteki kişi ) her şeyden önce adaba ve edebe aykırıdır, ayıptır; buna şiir demekse hadsizliktir, şiire ve gerçek şaire yapılan terbiyesizliktir.Verilen cevap az kalmış bana göre. Üstelik konuyu da aşırılan şiiri de gördüm. Anladığım kadarıyla hırsıza hırsız, arsıza arsız dememek gerekiyor. Karşılığı sübyancılık filan oluyor belli ki..
Cemal İnan
Cemal İnan, @cemalinan
23.11.2015 17:51:59
Değerli şair kardeşim, can dostum..
VARAN 1 KAKA/Sİ başlıklı şiirin içeriğindeki kişinin (SEN)....,
Çalınıp, sana karşı taşlama olduğunu bilmeden yaptığım yorumdan dolayı, beni bağışlayıp, hoş karşılayacağını umuyorum.. Şairler arasında bu tür atışmaları, hiç bir zaman tavsip etmediğim gibi, esefle de kınamışımdır..
Hele ki., Şerefli bir aile babasına, mesnetsizce sürülen lekenin, asla af edilecek bir yanı yok..
_________ Can dostuma, selamlarımı, dualarımı gönderiyorum..

Etkili Yorum
Celil ÇINKIR
Celil ÇINKIR, @celilcinkir
23.11.2015 16:54:13
FİLOZOF OLMAYA GEREK YOK.

HER ŞEY AYAN BEYAN ORTADA.

BİZE SADECE KINAMAK DÜŞÜYOR ARAMIZDA BARINMAYA ÇALIŞAN HIRSIZI.

SİTE YETKİLİLERİNE DE KOVMAK.

Çalmışsın çırpmışsın köpeksiz köyde
İnsanlıktan yana sıfırsın payda
Senden sana bile olamaz fayda
Çiçeksiz, yapraksız barsızsın Âli’m

Sermayen hırsızlık, emvalin yalan
Sırtına vurmalı kolan ve palan
Gönle hitap etmez sözlerin kalan
Yazın dünyasında Irz’sızsın Âli’m

Yedi düvel duydu artık kıssanı
Delibal’da sildi gönlünden seni
Kumlu yerde ara edep hisseni
Şiir dünyasında yersizsin Âli’m

DELİBAL

SELAM OLSUN KAFKASİ ÜSTADIMA
SENİ ÇOK İYİ TANIYORUZ HOCAM.
HIRSIZLARI TANIMAK İÇİN ÖZEL GAYRET SARF ETMEYE GEREK YOK.
ONLAR KENDİLERİNİ YETERİNCE DEŞİFRE EDİYORLAR
Işık  Mehmetali
Işık Mehmetali, @isikmehmetali
23.11.2015 16:43:53
5 puan verdi
Ben şaşırdım aslında Derbey de sitede sevdiğim ve okuduğum şairdi kendince bir haklı tarafı var derim belki size dönüş yapar..... Usta kalemini duyarlı yüreğini alkışlıyorum
Kalemin susmasın
______________________Selamlar saygılar
Delî
Delî, @del
23.11.2015 15:40:20
Kafkasî senelerdir tanıdığımız bir aile babasıdır. Çirkin tezviratlar ile ona yaklaşmak, hoş karşılanacak bir durum değil. Ki iddia edilen şeyler, yenilir yutulur da değil.
Terbiyesizliğin alemi yok.
İş "b.k"a ve "sid.k"e kaldı mı, biz de işin içine girersek; ortalık baya bir kokar.



Delî tarafından 11/23/2015 4:02:39 PM zamanında düzenlenmiştir.
suzan çelik
suzan çelik, @suzancelik
23.11.2015 14:40:31
5 puan verdi
MERHABA KARDEŞİM.KONUYU BİLMİYORUM.ASLINI ASTARINI BİLMİYORUM AMA BİR KİMSEYE DURUP DURURKEN SÜBYANCI DENMESİ HEM AĞIR BİR SUÇ.HEM ÇOK AMA,DEREBEYİN YAZDIKLARI YENİLİR ,YUTULUR GİBİ DEĞİLDİ.HEM ÇOK AYIP.MAHKEMEYE VERSEN HAKLISIN.ÇOK AYIP BÖYLE TAŞLAMALAR YA.SEN CEVAP VERME BEN ŞAHSEN ÜZÜLDÜM. KARDEŞİM.SELAMLAR.
Ahmet Yağız Altunel
Ahmet Yağız Altunel, @altunel
23.11.2015 14:08:54
Marifet (Beceri) iltifata tabidir. Kardeş, Dost ve arkadaş olarak gördüğün insanı, zarar görmemesi için uyardığın halde, karşılığı saygıdan uzak kalınarak verilen cevaba mükemmel bir cevap. Biz seni biliyoruz, bilmeyenlere selam olsun. Saygılarımla.
AZAP
AZAP, @azap
23.11.2015 13:57:16
5 puan verdi
aynı düzeyde olan kişiler örnek olmalı birbirine ser verip sır vermemeli bence ne diyeceğimi şaşırdım doğrusu hadi hayırlısı dost kutlarım bu duyarlı sesi kal esenlik içinde...
TIKIROĞLU1071
TIKIROĞLU1071, @tikiroglu1071
23.11.2015 13:53:22
Kızdığın her halinden belli oluyor osman
sana hitaben bir şiir yazılmamış olsaydı
ve dahi birazda haksız olsaydın bu şiiri asmana engel olurdum
lakin konuyu başından beri biliyor ve takip
ediyorum. Emek çalınması karşısında kalemim sivri olduğundan sanada hak veriyorum.
haklı davanda yanındayım.
selam ve dua ile
© 2025 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
ÜYELİK GİRİŞİ

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL