Bir hallerdeyim, pislik diz boyu… İyice bozuldu bu şehir, sürekli benim dediğim dedik, diyor. Bir konsomatris kadar sırra vakıf… İyi bir sırdaş/ sır yüklü ketum... yani konuşkan değil. / Suskun. /Hep sıkkın. Evde kalmış kızlar gibi bıkkın. Keçi gibi inatçı bir huysuz… Bu şehirde kalmak için direndikçe gitmek için mazeretler üretiyorum... Hepsi haklı mazeretlerimin, gitmeliyim... Gideceğim... elveda ziyan ettiğim yılların tarlası Eskişehir...
Merhaba İstanbul!… kırmızıbeyaza boyadığım beyaz sakallı noel’imi pembe gagalı martılarımın kırık kanatlarına oturttum, sana yolluyorum! Kendime ise kaygılarımı bıraktım…
Ben ki, nefret edecek kadar kaygılanırım...
Nefret, kanatları kırık martılarımın yol azığı... Fırtına var havada; yağmur yağmakta, yıldırımlar çarpmakta martıları... Yüreğimde kaygılara bağlı korkular, ellerimden bir şehrin silueti kaymakta…
— Ya ayaklarım? — Onlar yere mi basıyor? — Yoksa, martı kanatlarında yolculukta mıyım hâla?... — Uçabiliyorlar mı martılarım, yıldırımlar altında? — Varabilecek miyim sana?... — Ya varamazsam? — İnadına varıp da ya kaybolursam?
Kafam karmakarışık oldu; bu iş zorlaşmaya başladı biraz …
Kaygılarımı doldurdum kevgire bir nefretçilik yasasıyla, eledim, eledim... Sen kaldın kevgirde ey koca fahişe, ipimi kopartmışım ben de ondört milyon küsur gibi, geliyorum, memelerin arasına...
Balık tutmak isteyeceğim bir kıyıda yüzsün tüm balıkların! Beni rasgele dolaştıracak açık deniz rengi vapurların selamlasınlar sirenlerini çalarak; gelsinler arkasında sevişen köpüklerle, önüme dizilsinler...
Kısacası, ey İstanbul, kafamı boşaltabileceğin her şeyi yapman için, ahir ömrümde, seninle eskimek, sonra da seninle ölmek istiyorum...
İnadına Şair Kemal Paracıkoğlu, Sarımsaklı, 05-08-2015
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
MERHABA İSTANBUL... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
MERHABA İSTANBUL... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
இܓ ALLILAR இܓ Emel Taşçıoğlu இܓ Video Download - FaceDL allılar emel taşçıoğlu ile ilgili video▶ 2:34 facedl.com/fvideo=aieukauexueao Emel Taşçıoğlu Allılar Video Download - FaceDL. ... Download Video. Related Videos. Emel Taşçıoğlu ...
இܓBirbirinize ancak ilham verebilirsiniz, öğüt değil. Kitaplardan öğrenme zamanı bitti. Artık insanoğlu kendi kitabını okuyacak ve özüne, asıl olana, ruhuna dönecek. Zor, dikenli, sancılı bir süreç başlayacak. Kabukları atmak, onlardan kurtulmayı istemek kolay değil. Her isteyen bunu başarabilir. Özünde saklı olanı bulup çıkarabilir. Sistemin enerjisi herkesin üzerinde. Yardım isteyene gelecek; ne tip yardım isterse o tip gelecek. Özgür irade burada devreye giriyor. Kalbini iyi oku, suçlu arama… இܓ
*Kalbini sıcak tut *
இܓ SEVGİLİNİN YAKINLIĞI இܓ
இܓ Seni düşünüyorum, güneşin ışıkları denizden aksedince Seni düşünüyorum, ayın pırıltıları kaynaklara vurunca. Seni düşünüyorum, uzak bir yol üstünde tozlar havalanırken, Karanlık bir gecede, dar bir tahta köprüde bir yolcu ürperirken. Seni düşünüyorum, boğuk uğultularla orda yükselirken dalgalar. Kulak kesilmek için koruluktayım, sık sık her şeyin sustuğu anlar. Uzakta olsan bile ben senin yanındayım, sende yakınımdasın. Güneş batıyor, biraz sonra, beni ışıtacak yıldızlar ne olurdu burda Yanımda olsaydın இܓ
*Goethe*
இܓ Sami Yusuf Rekor Kıran İlahi -இܓ YouTube sami yusuf rekor kıran ilahi ile ilgili video▶ 5:09 www.youtube.com/watch?v=l1tyl_K2aEs 11 Şub 2014 - Samet Arslan tarafından yüklendi Sami Yusuf Rekor Kıran İlahi ... Sami Yusuf Fethullah Gülen hakkında - Sami Yusuf talking about Fethullah ...
இܓ “Güzel gören güzel düşünür. Güzel düşünen, hayatından lezzet alır.” cümlesini nasıl anlamalıyız?
İnsanın kalp ve aklında ne hükmedip yerleşmiş ise, o hükme göre hadiseleri yorumlayıp algılaması insan fıtratının değişmez bir prensibidir. Mesela pesimist (karamsar) bir filozof her şeyi karamsar olarak okur ve anlar, hayatı da ona göre şekillenir.
Optimist (iyimser) bir filozof ise her şeyi iyimserlik penceresinden izler, hayatı da ona algılar. Kırmızı gözlük nasıl eşyayı kırmızı gösteriyor ise, siyah gözlük de eşyayı siyah gösterir.
Münkir, kainatı anlamsız, işe yaramaz ve tesadüfün oyuncağı olarak gördüğü için, her şey ona azaplı ve sıkıntılı olarak yansır. Mümin ise her şeyin anlamlı, faydalı ve Allah’ın tedbir ve dizgini elinde olduğunu bildiği için, her şey ona sevimli ve huzurlu olarak yansır.
İbadet bir gözlüktür, onu takmayan mevcudatın yapmış oldukları fıtri ibadetleri göremezler ve okuyamazlar. Sağlam bir iman nasıl her şeyin ardında Allah’ın kudret elini ve tasarrufunu zahir bir şekilde gösteriyor ise, sağlam bir ibadette mevcudatın hal ve kal dili ile yapmış oldukları ibadetleri zahir bir şekilde gösterip ilan eder. Bu, Allah’ın, insanın alemine koyduğu önemli bir kanun, mühim bir prensiptir. Bu kanun ve prensibin konulmasının sebebi de her şeyde Allah’a giden yolu görebilmek içindir.
“Güzel gören güzel düşünür. Güzel düşünen, hayatından lezzet alır.”(1)
Bu ibareler uğursuz ve çirkin bakmanın muhalif manalarını ifade eder ki, bu ibarelerin manayı muhalifinden uğursuz bakmanın ne denli çirkin olduğu çıkar. Yani "çirkin gören çirkin düşünür, çirkin düşünen de hayattan elem ve azap duyar" demektir.
Öyle ise hayata ve olaylara iman ve ibadet gözlüğü ile bakarsak, her şeyin sırrı ve hakikati çözülür. O olaylar arkasındaki güzellikler tezahür eder ve insan o güzellikler ile mutlu ve bahtiyar olur.இܓஇܓஇܓ
*(1) bk. Mektubat, Hakikat Çekirdekleri-50*இܓ
Yazar: Sorularla Risale, 20-3-2010
.. insan SABIR İLE
'İNSAN'DIR
* SABIR * İSE,
இܓ SIR / DIR .. இܓ இܓ AR / DIR .. இܓ இܓ இܓ SINAV / DIR..
*Neyneva*
இܓ இܓ இܓ இܓ இܓ & இܓ
இܓ Eskişehir- İstanbul இܓ arası duygu ve düşüncelerim... ;)
Hiçsizlik, hiçbir şeydir, yazmaz klavye hiçsizlikte, hiçliği... Hiçlik burnundan kıl aldırmaz ki, bir halt zanneder kendini... Edebiyat Defterindeki hata kabul etmez, çok bilmişler gibi... ;)
***
< < Şiirinizi anlayarak, anlatılmak ve hissettirmek istediklerinizi kavrayarak okumak ayrı bir keyifti. Yaşattığınız şiir okuma keyfine teşekkürler... >>
.. içiniz dışınıza , ordan da etrafa yansımış sayın kemnur.. ne mutlu size..
modernlik ,çağdaşlık budur der gibi... paylaşım müzikleriniz de ayrı bir hava katmış ruhunuza...
..denizde karartı var bu gelen kayık midur .. .. ..
..ee hal böyle olunca Eskişehir -İstanbul sevilmez mi ?.. ;) இܓ
Bu şehirde ölmek ve dogmak isteyenleri ikiye ayırsak nasıl olurdu kimbilir..:) Bazı şiirler vardır.Pehlivan tefrikası gibi uzadıkça uzar.Okuyan okudugunu anlamaz.Bazı şiirlerde vardır böyle uzadıkça haz verir ve okursunuz.Tabi zevkler ve renkler tartısılmıyor.Hele İstanbul insanına gelde anlat :)) Kutluyorum seni Kemal abicigim Saygılar sunarım
Çok güzel anlatılmış,İstanbul özlemi,dizelerde. Bu efsunlu şehir,bütün çirkinlikleri ve acuzelikleri ile, çok göze batar hale gelmiş olsa da,yine de vazgeçilmez eski güzellik şöhretiyle,onun gölgesinde hala insanları cezbedebilen nadir kentlerden birisi,İstanbul... kutlarım bu güzel eserinizi,sevgiyle...saygıyla..selamlarımla...
GÖNÜL DOSTU; İstanbul Özgü şiirleri çok severim. Tekrar tekrar sevmek,Yine de sevmek gerekir. Sevgiyle coşan Yüreğin var olsun. Kutlarım şiirinizi ve şiirinizin anlattığı İstanbul'u... .............................. Saygı ve selamlar...
Evet...İstanbul, cazibe gösterisi yapabilen bir ucube... Bilmeyenler atılıyor kollarına ya, sonra da anasından doğduğuna pişman oluyor...Teşekkürler...
ben tenha sessiz bir yerde(inşaat sesi hariç) yaşadığım için bu kalabalık, çok sesli kenti çok severim. Ben de çocuklara giderim, iki özlemi brlikte gideririm.
Samimi duygularla yazılmış şiiri fon eşliğinde okumaktan haz aldım yüreğine sağlık, Kutluyorum kalemini .......................................................Selamlar
Ah! İstanbul dün bizi bayağı zorladı. Yorgunluk uykusuzluk. Kocaman baş ağrısı.. Aslında iistanbula dair bir şiir bu sabah yazmıştım. Kızımdan yayınlama pasaportu çıkmadı.
merhaba istanbul merhaba hüznümün şehri..aç kollarını sar acılarımı hiç gitmez bir özlem yarimin kokusu .. İstanbul ..anlatılmaz bir şehir tıpkı aşk gibi..tarifi imkansız..
Arkana bakmadan git, Duyarsız kalabalıklara dal, Bozulmuş havasından sen de nefes al, Yalılarda kalacak halin yok ya, İstanbul tarihi ranta boğulmuş bir derya! Ben kaçtım bavul dolusu kitaplarla, Sen de kaçarsın üstat. Arkana bakmadan dönersin Eskişehir'e Güzelim İstanbul, Dönmüş bulanık bir nehire...
Yüreğine sağlık üstat. Çok güzel bir şiir okuttun. Şiir yazdırır bu şiir. Mısralar dökülmeye başladı. Uzatmak istemedim. Zor tuttum kendimi... Sevgiler, selamlar. Şiirle kal.
İstanbul'u sevmiyorum ve inanın oraya gidip de orada yaşamam...Bir ara -dört yıl kadar- - yaşadım ve kaçtım. Şiir ile yaşadığı şehirden usanmış birinin İstanbul'a gitme arzusunu dillendirmeye çalıştım...Saygılar
Üstat en güzel şiiriniz bu olsa gerek. Hayran üstü hayran kaldım anlatımda enfesliğe. İstanbul'da yaşamaktan gurur duymam için bu şiir yeter de artar bile. İyi ki varsınız. Yürekten kucak dolusu tebrikler.
İstanbul'u sevmiyorum ve inanın oraya gidip de o yozlaştırmaya katkı vermeyeceğim... Şiir ile yaşadığı şehirden usanmış birinin İstanbul'a gitme arzusunu dillendirmeye çalıştım...Saygılar
Aklım İstanbul'un sokaklarında dolandı, modaya uğradı ilk önce güneşi batırdı Marmaranın sularına, sonra Bahariyede dolandı etrafa bakındı biraz. Öyle bir gitti geldi aklım işte. İstanbul ziyarete güzel. O da kimi yerleri.. Yoksa yaşanmaz o şehirde en azından ben öyle düşüyorum, hızlıca yaşamaktan çoktan vazgeçmiş biri olarak..
Bende şuan bulunduğum şehrin beni def etmesini bekleyen biri olarak şiirini çok beğendim Kemal Abi.! Tebrikler ve saygılar..
İstanbul'da Moda ve Bahariye benim muhitimdir, bilerek mi andın bilmiyorum. Orada evimiz var ama orada yaşamıyorum şimdilerde. Bakma şiirde kötülediğime ESKİŞEHİRİMİ elli tane İstanbula değişmem... Tanıdığım herkesin mezarlığı orada...Beğenin için çok teşekkür ederim Saygılarımla.
taşı topreğı altın istanbul şimdi taşı toprağı kirlendi buranın kimeri getirdiler ana yurdumun her tarafına fitneler girdi zalimler tarafından anlatım güzeldi hocam keşke eskisi gibi kalsaydı o güzelim istanbul..saygılarımla selamlyırum
İstanbul da yaşamasam da çocuklarım orada, yılda bir iki ay gidiyorum ve dediğiniz gibi o negatif görüntülerini hiç sevmiyorum... Şiir, yaşadığı şehirden bıkmış ve İstanbulu hala bir şey sanan bir duyguyu ifade etmekte...
Nura gark olduğum bir evreden sonra sayfanızda kem küm etmekte varmış demek
Evet hocam, nurlar içerisinde yatmanızı dilerim
Saygılarımla...