Aynadaki aksim, senmiydin dostum Ruhun bende ise, bu cinayet mi ? Hakk’ın verdiğine küsendin dostum Arzun Süleyman’dan, bir velayet mi ? . Bu beden yanmaya, cehennem taşı Eller ancak tutar, sönen ataşı Borçlar çeki çeki, sırtında taşı Binilecek tabut, son vesayet mi ? . Velevki okunan; sure yâsinsen Misk ihtiva edip, yârine sinsen Azrailden kaçıp, sipere sinsen Ereceğin yoksa, ne? bidayet mi ? . Çıkmayan candaki, umudu yâr et Ölümsüz günleri, şimdi uyar et Ezanı es geçtik, selâ duy ’ar’ et Aradığın gayri, nur hidayet mi ? . Ömür aşın bitti, sıyır tabağı Geçen geçmiş, gitmiş, sorma abağı Yoksul’un başına, atma kabağı Duyduğun asılsız, boş rivâyet mi ? . Yerkürede toprak; ezdik ezeli Nihâyete erdik, yokuz ezelî Ölümden lahzada; bezdik bezeli Son nefeste biat, bir riayet mi ?
Abak :: Yok bitti anlamında // Şiirdeki mana Abağı:: yok olanı ’Şeker abak, kestane vereyim.’
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Aynım ile hasbihal.. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Aynım ile hasbihal.. şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Muhasebe.. çok anlamlı bir şiir...Kaleminize has nitelik ve mana derinliği ile gelmiş üstadım... Rabbim her dem güzellikler ihsan etsin... Selam ve saygı ile...