ÖmerNazmi
214 şiiri kayıtlı

BERDUŞ BİR KUŞ

ÖmerNazmi Kimlik Onaylı
  0,0 / 0 kişi ·4 beğenme · 53 yorum · 3264 okunma

Günün şiiri
Okuduğunuz şiir 9.12.2007 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
BERDUŞ BİR KUŞ

BERDUŞ BİR KUŞ


Biz göğüs göğüse vuruşup
uzaktan sevişenleriz.
Düşlerimizi de
öpüşlerimizi de saklarız herkesin gördüğü yere.
Canımız kanasa da
kırılsa da sevdamızın kını
acımızı bir kelimeyle dindirir
aşkımızla sargılarız.

Bir kapı kapanınca bin kapı açarız odamıza meyledenlere.
Kime ne!
Bu can,
damarımıza çakılan çiviler
umut dolu kiler bizim değil mi!

Tut elimden Hazel,
sana geliyorum
oynaşacağız seninle;
kır çiçeğiyle kar çiçeği buluşmalı
iklimler değişmedi mi!

Ve sana gelirken
yol azığım sevgi
yüreğim tıka basa sen;
geçerken demir köprüden tren,
gözlerine benziyor -diye- ırmak
atlamak geçerse aklımdan...

Issız bir sahilde seni beklerken
bir deniz kızı el sallarsa gülerek,
sen sanıp kendimi salarsam suya,
yani bir orkinos olursam...

Ya da hiç gelemezsem
berduş bir kuş olarak kalırsam buralarda,
kuru bir dalda seni düşlerken vurulursam...
Beni unutma.

Bunu unutma.
Birgün denizin kenarında
yağmurun altında yürürken;
ak saçlı
yaşlı kadının sırtındaki bebek
iç çekerek ağlarsa peşinden,
bil ki o benim;
senin için yeniden doğdum.
Kucakla beni Hazel,
sana geldim.

ö.nazmi
Şiiri Değerlendirin
 
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BERDUŞ BİR KUŞ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?

BERDUŞ BİR KUŞ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
14 Aralık 2007 Cuma 00:45:51
"Düş" şiirini bu şiirin altında kutlasam salaklık olmaz dimi,epeydir yoktum da,yüreğine sağlık şair,kutlarım ama benim kırmızım "düş" tabi ki...
13 Aralık 2007 Perşembe 03:21:33
Ve sana gelirken
yol azığım sevgi
yüreğim tıka basa sen;
geçerken demir köprüden tren,
gözlerine benziyor -diye- ırmak
atlamak geçerse aklımdan...

Issız bir sahilde seni beklerken
bir deniz kızı el sallarsa gülerek,
sen sanıp kendimi salarsam suya,
yani bir orkinos olursam...

Ya da hiç gelemezsem
berduş bir kuş olarak kalırsam buralarda,
kuru bir dalda seni düşlerken vurulursam...
Beni unutma.

Bunu unutma.
Birgün denizin kenarında
yağmurun altında yürürken;
ak saçlı
yaşlı kadının sırtındaki bebek
iç çekerek ağlarsa peşinden,
bil ki o benim;
senin için yeniden doğdum.
Kucakla beni Hazel,
sana geldim.

Çok güzel dizeler..günün şiiri olmayı haketmiş...Kutlarım...
12 Aralık 2007 Çarşamba 16:44:55
alttaki tartışmalara bakıyorum da son derece gerkesiz görüyorum...
dileyen eleştirir de, okumaz da şiiri ve şairi..tabi hep saygı ve hoş görü çerçevesinde olmalı
ancak şairin cevap verip tartışmayı uzatmasına da gerek yok kanaatindeyim...
şiirse,
baştan sona güzel bir aşk ve sonuna kadar kendini okutuyor...
günün şiir olmak yakışmış...
tebriklerimle...
12 Aralık 2007 Çarşamba 04:39:10
Kar çiçeği ile kır çiçeğini buluşturana helal olsun bu yollar. Mükemmellik depomuzu dolduruyor. Kutlarım.
10 Aralık 2007 Pazartesi 22:32:57
Sevgili nevzat kırkpınar sizi tanımadığım için dikkate alıp cevap yazmıştım.
Ancak son yorumunuzla gösterdiniz ki dakkate alınacak biri değilsiniz.
Kusura bakmayın sizi dikkate almıyor iddialarınıza cevap verme gereği bile duymuyorum.
10 Aralık 2007 Pazartesi 21:51:56
herkese iyi haftalar, iyi akşamlar. bir iş gününü bitirip evimize döndüğümüzde, maşallah "müritler" de boş
durmamış, yazmış da yazmış gıyabımızda. nasıl sizin "beğenme" hakınız olduğu gibi, birilerinin de "beğenme"
hakkının olabileceğini düşünemeyecek kadar izan eksikliğine ne denir; olsa olsa tekkelerde olduğu gibi,
"şeyhini" koruma psikolojisi denir. e' normal karşılıyorum, grubunuza çomak soktuğumun farkındayım.

beyler, zannetmeyin ki siz çok akıllısınız, bu sitenin diğer müdavimleri aptal ! iki ayın içerisinde, bir allahın
günü çoğunluğunuzun aynı gün şiir yayınladığını görmedim. arada bir iki isim; ama giderek sırayla.
biriniz yazıyor, diğerleriniz, " methiyeler " düzüyor, grup arkadaşına. yapmayın beyler, diğer olgun
şiirlerin hakkını yiyorsunuz ve kaçırıyorsunuz veya küstürüyorsunuz. ayrıca, yeni başlayanlara
da kötü örnek oluyorsunuz.

bir somut örnek verirsem konu biraz daha anlaşılır hale gelecek. ( benim için spesifik bir örnek olduğu için
ismini sayamadığım, şiirini beğendiğim arkadaşlar kusuruma bakmasın ) bu sitede "yako asdeso" adında
bir arkadaş şiir yayınlıyor. grubunuza dahil isimlerden, bir - ikiniz yahu, bir - ikiniz, altına iki laf etsin.
ve hatta desin ki, "arkadaş ben bu tarz şiirleri sevmem ama, bu yazdığınız şiir, tebrik ederim" desin.
(aranızdan bir bayan arkadaşın bir defa yazdığı bir küçük not hariç, toplam 22 şiirde) şimdi soruyorum,
bu arkadaşın yazdığı şiir değil de, sizinki mi şiir. ama kafanızı kaldırıp, kim ne yazmış bakmıyorsunuz bile.
varsa yoksa, kendi grubunuzun şiirleri. yazıyorum şuraya, bu şair "yako asdeso" ulusal bazda yayınlanan
edebiyat dergilerinde kısa bir zamanda yerini alacaktır. (bunu bizzat bende teşvik edeceğim.) söz edebiyat
dergilerine gelmişken sormak isterim ö.nazmi ye. yerelin dışında, ulusal yayın yapan bir edebiyat dergisinde
yayınlanmış mı, ben rastlayamadım. atlamış da olabilirim, beni bilgilendirir se memnun olurum

son sözüm şudur. sayın ömer nazmi, bundan sonraki bu siteye yazacağınız ilk şiirinizin altına kurula yazacağınız şu notu görmek istiyorum "lutfen beni günün şiiri kategorisine almayın, ben paylaşmak için yazıyorum" bu samimiyeti görürsem eğer, site huzurunda sizi tebrik edeceğim ve sizden özür dileyeceğim

herkese selamlarımla. N.K
10 Aralık 2007 Pazartesi 19:37:30
Ne eleştiri adı altında yazılanlar,ne de bu yazılanlara verilen cevaplar bu sayfanın altına yakışmıyor.Yazık.

10 Aralık 2007 Pazartesi 16:11:33
Ya da hiç gelemezsem
berduş bir kuş olarak kalırsam buralarda,
kuru bir dalda seni düşlerken vurulursam...
Beni unutma.

yuregine ve kalemine tesekkurler usdat

nefis bir siir okudum

tebrik cok

gunun siiri olmasini hakeden bir siir

saygi ile dost sair
10 Aralık 2007 Pazartesi 15:54:37
bu şiiri egosunun karanlığına gömmek isteyeni Ömer Nazmi şairliği ve şiiri ile bu sitenin sayfalarına gömüyor.
Ömer Nazmi kendisini ortaya net koymuş ve hiç bir kisvenin altına gizlenmemiştir. adam gibi kalmak yada yazmak zordur. bakın kendini eleştirmen sannan ''asalaklar'' siz büyük balıkların yanında beslenen küçük balıkçıklarsınız. o iş lafla olmaz çalışma ile olur. anlamsız bir şeklide saldırdığınız Ömer Nazmi şiiri üzerinde günler ve gecelerce çalışır, bunun karşılığınıda alır. bu yorumu yazarken başka bir saldırıda şaire yazdığım yorum geliyor aklıma '' varsa o kadar yürek onlarda, koysunlar şiir dinamitini kalp kapakçıklarına patlatsınlar'' bakalım neler oluyor.

asıl suç sende Ömer Nazmi

neden şiir yazıyorsun ve bu kadar iyisin. neden adamsın , neden kibarsın ve neden özgüvenin var , neden edebiyata olması gereken şekilde yaklaşıyorsun bu yalnış Ömer Nazmi

bu küçük yürekli ve beyinli adamcıkları kızdırıyor cıldırtıyorsun.



HELAL OLSUN!!!!
10 Aralık 2007 Pazartesi 15:41:54


kar_cicegi tarafından 12/10/2007 3:42:31 PM zamanında düzenlenmiştir.
10 Aralık 2007 Pazartesi 15:41:51

Bu şiire yorum yapacak kadar bilgiye sahip değilim ama, sürükleyici bir kitap okur gibi haz aldım yüreğinize sağlık diyorum.

Saygılar efendim...
10 Aralık 2007 Pazartesi 15:14:31
Sevgili EKBER YAKUPOĞLU, "AF" ne demek, " ÜZMEK" ne demek...Düşüncelerini açıkca söyleyenler af beklemez, saygı bekler; benden yana size saygı ve sevgiler..Çok sağolun..
10 Aralık 2007 Pazartesi 15:01:25
U F U R M E L E R İ M...sevgili kardeşim, " Berkant dinlemiş olmalı!" demekle ne anlatmak istiyorsanız, açıkca söyleyin, ben anlamadım; anlayan varsa da o söylesin...Yok öyle üfüleyip kaçmak, başladıysanız üfürmeye, nefesiniz yettiği kadar demiyorum; ama hiç değilse başladığınız oyun havasını bitirin bari...
Bu tür yorumlara cevap verdiğim zaman, adım alıngana çıkıyor, susmakta olmuyor..
Ayıp oluyor..
10 Aralık 2007 Pazartesi 14:48:13
Güzel kelimeler, geçişler etkileyici. Şiire başarısız demek haksızlık olur ama ne bileyim bir şey eksik sanki.

İçimi ısıtmadı. Şiiri okurken çarpılmadım.

Günün şiirini ve şairini üzdüysem af ola.

Tebrik ederim...
10 Aralık 2007 Pazartesi 14:38:14
Hep şarap der ya, Hayyam'ı da mı yok saysak...
Yüreğine sağlık ö .n tadında bir şiir , kutlarım üstad....SELAMLA...
10 Aralık 2007 Pazartesi 14:18:37
kutlarım...

sevgiler...
10 Aralık 2007 Pazartesi 13:50:08
Anka'nın yeniden yaradılışı gibi bir şey. Biraz da reankarnasyon.Kutluyorum Hocam


BAYKANLI tarafından 12/10/2007 1:52:17 PM zamanında düzenlenmiştir.
10 Aralık 2007 Pazartesi 13:35:14
gün gibi ışırken içtenliğiniz ve herşey hayattı dizelerinizde...usta saygılar...
10 Aralık 2007 Pazartesi 12:50:10
Ya da hiç gelemezsem
berduş bir kuş olarak kalırsam buralarda,
kuru bir dalda seni düşlerken vurulursam...
Beni unutma.

ŞİİR ÜZERİNA YAPILAN TARTIŞMALAR BENCE DE EMEYE YAPILAN HAKSIZLIKTIR
ŞİİR HAK ETİĞİ YERDE
TEBRİKLER
10 Aralık 2007 Pazartesi 12:33:13
Berkant dinlemiş olmalı!
tebrik ederim...
10 Aralık 2007 Pazartesi 12:25:12
Ya da hiç gelemezsem
berduş bir kuş olarak kalırsam buralarda,
kuru bir dalda seni düşlerken vurulursam...
Beni unutma.

Güzel bir şiir okumanın keyfindeyim
Tebrik eder, selamlar, saygılar sunarım.
10 Aralık 2007 Pazartesi 12:15:43
"Bir kapı kapanınca bin kapı açarız odamıza meyledenlere.
Kime ne!
Bu can,
damarımıza çakılan çiviler
umut dolu kiler bizim değil mi!"

Meyledeni - meyhane diye algılanlara lafım yok.
Ben ustamı iyi tanırım.
İyi kötü bir yazarlık eğitimi de aldım.
Yalnız bu örümcek ağıyla sarmalanmış düşünceleri anlayamıyorum.
Şiiri bir akışkan gibi kaplara koymaya çalışanları, onu kalıba sokmaya meyledenleri anlamak mümkün değil.
Duyguları yalın bir dille ifade etmek yerine, dizelere sıkı yönetim uygulamaya çalışıyor birileri. Üniformalı imlalar çıkarıyor karşınıza.
Ben asıl bu düşünceleri "hastalıklı" bulduğumu ifade etmek istiyorum.
Elbette şiiri eleştiri hakkına herkes sahip. Yeterki tutarlı olsun ve yapıcı olsun.
Ömer Nazmi şiirlerini başka şairlerle kıyaslamak da neyin nesi anlamış değilim. Ben Ömer Nazmi'nin hiç bir şaire öykünmediğini iyi bilirim. Kaldı ki bahsi geçen şairlerin onlarca şiirinide ezbere bilirim. nereden ve nasıl bu sonuca varılmış merak ediyorum.
Ez cümle!
Erzurum'da çokca kullanılan bir deyim vardır; " Haddini bilmeyene haddini bildirmek, zemheride donsuzu giydirmek kadar eftaldir."

10 Aralık 2007 Pazartesi 10:47:34
sık sık günün şiirini eleştirdiğim içi 17 kasım 2007 tarihinden bu yana benim sayfama günün şiiri gönderilmiyo..sayfamda görünen son günün şiiri "o kadar tamdır ki eksikliğin"..
yalnız bu serzeniş Ömer Nazmi ile alakalı diildi..genel bir bakıştı,herkes payına düşeni alır umarım,yorum kutucuğunu işgal ettiğim için kendisinden özür dilerim..

oğul-arı tarafından 12/10/2007 11:01:59 AM zamanında düzenlenmiştir.

oğul-arı tarafından 12/10/2007 11:02:48 AM zamanında düzenlenmiştir.
10 Aralık 2007 Pazartesi 10:46:27
öveceksin abi,kesinlikle eleştirmiiceksin...bak bugün itibariyle başına neler gelceek senin nevzat kırkpınar bey..!neme lazım abii etliye sütlüye dokunmam gayri,eleştiriyi kaldırabilene yapmak lazım o da bu sitede yok maalesef..bunun aczine uğramış biri olarak şiirin doğrularını herkesin bilmesi gerektiği kaygısını taşımıyorum artık..en keseden yazdıklarım genelde şu eksende oluyo; yüreğine sağlık,cabbarın yorumuna katılıyorum bi de ilhamın bol olsunmu deniyodu ne işte ondan kattımmı süper olyo....sonra da bana çakıl çukullar abi maşallah döktürmüşsün yine çok güzel yorum yapmışın diyolar.......
Allahım aklıma mukayet ol yarabbiiimm....! ! ! !
10 Aralık 2007 Pazartesi 10:44:31

sevdanın kokusunu ,
kar çiçeğinin direngenliğini
tükenmeyen umudu
unutamayışı
bir bebeğin bakışında kattı yüreğimize dizeler

böylesi tartışmalar şiire ,şaire haksızlık

kutlarım ustalıkla akan kalemi
emeğe yakışmış kurdeleleri
sevgiyle

10 Aralık 2007 Pazartesi 10:43:55
Anlam verebilmiş değilim yüksünmelere.Günün şiiri olsa ne olur olmasa ne .Sonuçta emek var ve gerçek okuyan bunu içinde hissedebiliyor.Beşbin şiirim olsun burada ve tek biri övülmesin kaç yazar, sonuçta birileri içinde birşeyler bulur belki.Paylaşım adına burada kalem eskitenlere selam olsun.
Üstadım siz bana geçen dediniz ya; ben sizi okuyorum ama yorumlayamıyorum bağışlayın diye.
Aynı konumdayım çünkü bu şiirdeki tadı nefes nefes ben aldım.
Yorum şöyle dursun hele. Gerisi hava hatta civa.
Kaleminiz dert görmesin.
saygıyla
10 Aralık 2007 Pazartesi 10:39:18
Yolun bir deniz kıyısına düşer de,
MARTILARIN ÇIĞLIĞI KULAKLARINDA BESTE OLUYORSA
KANADI KIRIK BİR MARTININ İÇ ÇEKİŞLERİNİ DUYDUĞINDA
BİL Kİ BNEN ORADAYIM...

..... UNUTULMAMAK VE UNUTTURULMAMAK İÇİN SARILMALI SEVGİLER.ÖKSÜZ BIRAKLIMDAN.

"Issız bir sahilde seni beklerken
bir deniz kızı el sallarsa gülerek,
sen sanıp kendimi salarsam suya,
yani bir orkinos olursam...

Ya da hiç gelemezsem
berduş bir kuş olarak kalırsam buralarda,
kuru bir dalda seni düşlerken vurulursam...
Beni unutma.""

TEBRİKLER, KUTLUYORUM


BAYKARA tarafından 12/10/2007 10:47:03 AM zamanında düzenlenmiştir.
10 Aralık 2007 Pazartesi 10:13:04
Kime ne!
Bu can,
damarımıza çakılan çiviler...''

biraz sessizlik lütfen.... damarları kanıyor şiirin...
şiir kendini anlatır,savunur.... yeri gelir kerpeten olur imgeler,söker çivileri...
sağaltır kendini şiir...
biraz sessiz olalım...
kutluyorum yeniden ....




sema güler tarafından 12/10/2007 10:13:58 AM zamanında düzenlenmiştir.
10 Aralık 2007 Pazartesi 03:58:59
şirinizi değiştiriyormuzunuz bilmen (benden sonraki yorumcu bunu ima ediyordu) benim okuduğum,
yazdıığm gibiydi, neyse. kardeşim, ben açık açık diyorum ki, sen ve senin gibi düşünen yazan (böyle
devam ettikçe) kimselerin ömrü, miadını doldurmuştur. siz gidin, bir şarap mı, rakı mı açarsınız, orda
o masaya üç-beş kişiye okuyun şiirlerinizi. bizi de fazla ilgilendirmiyorsunuz.
ayrıca, ben sizin şiirinizin ilk dört dizesine, hem katııldığımı, hem övgülerimi yazdım . siz, kamuya açık sitede şiir yazıyorsunuz ve diyorsunuz ki, ben sizinle bu durumlara nuhatap olmam. paşa paşa olursubuz,
ben sizin sitenizde yazmıyorum, kamuya açık bir sitede yazıyorum.
bir açık daha verdiniz, (hani sizin bir guubunuz var ya) övme ve yerme gibi deyimleri size kullnmadım,
neden başka kişilere yapılan eleştiriyi üzerinize aldınız ?
alkışlayalım günün şairini, ömer nazmi ' yi

not: bakın bilerek size bir avantaj sağladım,
10 Aralık 2007 Pazartesi 03:12:18
şimdi
site içinde gündeme gelmek için en iyi platform gün şiirine saldırmaktır
bunun altını özellikle çizelim.

piskolojik olarak
ben seni eleştirebiliyorum / demekki ben senden daha iyi şiir yazıyorum bu

ama eleştiri
ben bu şiirinizi beğenmedim değil ki :))))))))))

ben bu şiirinizi beğenmedimin açılımı başka bir şeydir / içi şoven duygularının beslendiği alanlardır orası

10 Aralık 2007 Pazartesi 02:41:48
Sevgili nevzatkirkpinar, Ben asla bu sayfada böylesi tartşmalara girmem; amma damarıma değil fikrime ve kişiliğime bastınız..Bir kere, meyhanelere, değil "meyledenlere" ...İki, saydığınız ve benim saygı duyduğum şairlerim elbette diyalektik bütünlük içerisinde şiirler yazmışlardır...Her şair fikrini dizelere gizler, bunu bilerek ya da bilinçaltı yapar...Bunu anlamak ve çözümlemek okurun işi olmalıdır...Şiirin övme veya yerme gibi bir işi olmadığı görüşündeyim..Şair, fikrini, sevdasını, dileğini imgelerle örer; anlayan anlar, anlamayan da mum yakar haline bakar..Üççç..Benim şiirlerime tırnak işareti içinde -nevrozlu- yakıştırması yapmanız sizin haddiniz değil, ancak belirtillmeyen bir şekilde düşünceniz olabilir..Döörrt..Ben kimsenin şairi olmak gibi bir amacım olmadı; şiirlerimi okuyanlardan çok övgü ve yergi aldım, ancak bunlar benim özel iletime geldi; böyle bir cesareti nereden, nasıl buluyorsunuz ona çok şaşırdım..Beşşş..Bu defterde ayrıcalıklı bir sayfası olan şairin şiirine yorum yaparken, o sayfada benim adımıda anarak, haddini aşan bir şekilde önerilerde bulunma hakkını size kim veriyor!!! Altı.. Kurulun benim şiirimi " günün şiiri" yapıp yapmaması beni fazla ilgilendirmez; bu bana sadece birkaç gerçek dostla iletişim sağlamama yarar, yoksa bununla ne övünürüm ne de dövünürüm..Yediii...Seçenler, yorumlarını belirtmişler, şiir bilginiz var ise, açıkca tartışma açarsınız..Binlerce sayfası olan bir defteri benim savunmam olmaz...
Sayın şair! beni yaraladınız...Son zamanlarda şiirim ne zaman güne asılsa garip tartışmalar çıkıyor...Bunu anlamış değilim..
ömernazmi'yi görünce okumayıver...okuma kardeşim, okumaaa.
10 Aralık 2007 Pazartesi 02:39:29

kimin sairi ,neyin sairi olmak ne kadar önemli?
yürekten akip gectiniz..
siir bitiyor ,izleri duruyor bellegimizde
hedef bu olmali degilmi---
izi kalmali kelimelerin.
bende oldugu gibi--

sevgilerimle..
10 Aralık 2007 Pazartesi 01:38:58
aynı gün içinde yazmıyorum . ertesi gün, yani ömer nazmi' nin "günün şairi" seçildiği gün yazıyorum.
ve hala ilk dört dizenin arkasında durduğum gibi, geriye kalanların arkasında durmuyorum.
ne diyor şair " bir kapı kapanınca bir kapı açarız odamıza meyhanelere, kime ne, .." öyle deği şair
kardeşim, senin özel, tasarrufun sana ait olabilir. toplumsal sorumluluğun. orhan veli de mi, m.eloğlu,
c.süreya, yada size en yakın olan ü.y.oğuzcan da mı gördünüz bu tavrı. ben söyleyeyeyim, göremezsiniz.
saydığım bu şailer diyalektik bütünlük içerisindedir.

evet, tekraren söylüyorum, yazıyorsunuz; lütfen "nevrozlu" şiirlerinizi değill, daha genel şiirlerinizi
bizimle paylaşın. siz benim şairim değilsiniz. bu anlayışınızla olamazsınız da .

bu gün, belki başka bir gün "günün şairir" seçilebilirsiniz,
bana ancak sizi tebrik etmek düşer, seçenlerin, seçme nedenine katılmasam da ...
10 Aralık 2007 Pazartesi 01:31:07
şiir gibi şiirinizi kurdelaları bi tarafa, her okuyanın zihninde çukurlaşacağı için tebrik ederim sizi...

esas başarı bu çünkü!

kaleminiz daim olsun!
10 Aralık 2007 Pazartesi 01:08:28
Ve sana gelirken
yol azığım sevgi
yüreğim tıka basa sen;
geçerken demir köprüden tren,
gözlerine benziyor -diye- ırmak
atlamak geçerse aklımdan...

Merhabalar Ömer Bey...

Şiir öyle içten ki daldım, sözler bir sonbaharın yaprakları kadar hüzünlü, bir o kadar baharda toprağı delen kır çiçekleri gibi masum ve sevgi kadar çoklar.
Ben böyle algıladım teşekkürler şair.
Sevgi ve saygı sizinle olsun.
Şiirle....
10 Aralık 2007 Pazartesi 01:04:45
Şiir'inin, ne ünlüsünü saydım nede ünsüzünü şair, sadece hissetirdiğine baktım. Hikayesine, ritmine, melodisine ve keyif aldım. Bir şiir sever olarak bu bana yetti.
Ancak.
Yorumlarda siir'i bahane ederek, teknik olarak ne kadar bilgi sahibi olduklarını anlatmaya çalışan bir nevi reklam megalomanları, ( yapıcı ve eğitici eleştiri yapan arkadaşları tenzih ederek) biraz tevazu lütfen.
Şair emeğini beğeni ile okudum. Kutluyorum.
Bu kurdele bu emeğe yakışmış.
Saygı ile.
10 Aralık 2007 Pazartesi 01:03:29
senin için yeniden doğdum.
Kucakla beni Hazel,
sana geldim.


kutladım....
10 Aralık 2007 Pazartesi 00:38:01
"Berduş Bir Kuş" çok yakışmış şaire ve kırmızı kurdele şiire.

Kutlarım yüreğimle.
10 Aralık 2007 Pazartesi 00:33:50
jablama katılıyorum ömer bey... (İzini sürdüğüm, kalemini kıskandığım şair,)

sizinle yolumuz sokakta kesişti ama fazla hasbihal edemedik :)

burada beraber olmak da güzel...
10 Aralık 2007 Pazartesi 00:23:54
Bir kapi kapaninca binkapi acariz odamiza meyledenlere .
Kime ne !

Anlatminiz cok sade ve duygulari net ifade ediyorsunuz hem de butun duygusalliginizla ve en önemliside sairane bir uslupla , tebrikler , sevgilerimle , kutlarim sizi .....
10 Aralık 2007 Pazartesi 00:12:48
Gönülden kutluyorum...
Hakkı olduğu yerde görmek çok güzel...
Saygılar...
10 Aralık 2007 Pazartesi 00:10:17

İlk kutlayan olmak ne güzel.

Ve onur verici... İzini sürdüğüm, kalemini kıskandığım şair,

Bir kez daha tebrikler.

Saygımla...
9 Aralık 2007 Pazar 22:55:22


kendinden emin.... ne istediğini bilen ....çok güçlü duran... o denli de hassa bir yürek
yansımalarıydı etkileyici özgün inci dizeler...tebrikler üstad...
9 Aralık 2007 Pazar 20:19:40


Şiirinizi beğeniyle okudum,yüreğinize sağlık.

Saygılar...
, etkili yorum yaptı.
9 Aralık 2007 Pazar 20:17:21
Ömer Nazmi Yavuz şiirin yalın dili. Bu şiirde yaratılan yalın imgeler bir efsun yaratıyor. şair şiiri ince motiflerce çok zarif dokuyup çok güzel bir şiir öermüş. bizi koruyor bu örgü, ısıtıyor, kendine arkadaş ediyor o serüvene katıyor bizi. Ömer Nazmi Yavuz '' serüvenin dost şairi'' bizim elimizden tutan ve o vahda bize bir yudum su veren şair.

Bir kapı kapanınca bin kapı açarız odamıza meyledenlere.
Kime ne!
Bu can,
damarımıza çakılan çiviler
umut dolu kiler bizim değil mi!


(bizi umuda sürüyor)

Ve sana gelirken
yol azığım sevgi
yüreğim tıka basa sen;
geçerken demir köprüden tren,
gözlerine benziyor -diye- ırmak
atlamak geçerse aklımdan...

(sevgiyi bize azık ediyor)


Issız bir sahilde seni beklerken
bir deniz kızı el sallarsa gülerek,
sen sanıp kendimi salarsam suya,
yani bir orkinos olursam...


(aşkın büyüklüğünü öğretiyor bize)


Ya da hiç gelemezsem
berduş bir kuş olarak kalırsam buralarda,
kuru bir dalda seni düşlerken vurulursam...
Beni unutma.

Bunu unutma.
Birgün denizin kenarında
yağmurun altında yürürken;
ak saçlı
yaşlı kadının sırtındaki bebek
iç çekerek ağlarsa peşinden,
bil ki o benim;
senin için yeniden doğdum.
Kucakla beni Hazel,
sana geldim.


( sonunda ögüt veriyor umuda , eklimizden tutup gösteriyor bize Aşk, İnsan)

Özgür kuşun bu nefiz anlatımı, berduş olarak verilen içsel durum ,
şiirdeki uyum, seslerin akıcılığı bu yalın şiir özgün imgeler, şiirin özü ve şairin usta elleri.

Türkçeyi güzel kullanan. kelimeler anlaşılmazlıktan kendine has uzak. imalayı nefis kullanan akıcı üslup...



çok beyendim kutlarım Ömer Nazmi Yavuz şiirn yalın imgeli şairi....

pastav tarafından 12/9/2007 8:20:58 PM zamanında düzenlenmiştir.
9 Aralık 2007 Pazar 13:28:42
Derinlik,incelik,gerçekçi,hayalcilik,duygululuk ve gerçekci bir gözlemcilik gibi çağdaş şiirin olgularını taşıyan enfes dizeleri paylaşıma sunan yüreği kutluyorum...
Neresinden tutarsak şiir...
Bir kez okunup geçilmemesi gereken...
Seçtiklerimde...
Puanımla ve Saygılarımla...
9 Aralık 2007 Pazar 01:38:51

Keyifle yorum yapacağım şiire geldim. Hadi bismillâh:))

Öncelikle sizin şiirlerinizi okurken ki defalarca söz etmişimdir bundan; sizin hikayenizi değil, hayatı yaşayan herkesin hikayesini okuyor gibi hissediyorum. Şiirde kendini, acılarını, tasalarını, hayata karşı duruşunu anlatan şair, aynı zamanda kendi gibi olanı da olmayanı da şiirin içine çekerek evrensellik boyutuna geçiyor üslubuyla...

Teknik boyutuna gelirsek, yukarıdaki bir okurun söylediği gibi saymadım ünlüleri ünsüzleri ama...:))

"damarımıza çakılan çiviler
umut dolu kiler...."

"kır çiçeğiyle kar çiçeği "

"yüreğim tıka basa sen;
geçerken demir köprüden tren,"

gibi mısralarda güzel bir şarkı dinliyormuş gibi bir etki bırakması okur üstünde, alkışlanması gereken bir beceri. Bütün bu güzelliklerinin ötesinde belki şairi de okuru da şaşırtacak bir yere takıldım ve hayran oldum;


Beni unutma.

Bunu unutma.

Beni unutma diye biten mısradan sonra, yepyeni bir bölümde bunu unutma... diye başlayan mısra... İşte ben böyle ince işçilikleri olan şiirleri unutamıyorum.

Saygılarım ve tebriklerimle...






9 Aralık 2007 Pazar 01:20:20
TEŞEKKÜRLER GÜZEL BİR ŞİİR KALEMİN DAİM OLSUN TEBRİKLER
9 Aralık 2007 Pazar 00:43:02
sevgili kardeşim, kardeşim diyorum size içimden gelerek. resminize bakıyorum, üç aşağı beş yukarı aynı
kuşağın insanıyız. bir tesadüf bu sitedeki ömrümüz de yaşıt. çok iyi bildiğim bir şey var, doğru bir şiirin
ayak izleri, birinci üç-beş dize içinedir çoğu zaman,; az da olsa finalinde. şiir se çoğu zaman bütündedir.

başlangıçtaki dört dizeniz, bu şiirin, bu şiirin olduğu kadar kişiliğinizin, kişiliğinizin olduğu kadar, buna bağlı
insana bakışınızın bir önsözü (mukaddimesi) gibi. aradığım şiiriniz bu mu, henüz bilmiyorum. ama, 7-8 şiirinizin özeti ile, ömer nazmi, duyduğu aşkın, aşkının içine, biracık ta sosyal boyutunu katsa. mesela,
aşk içinde ollma halini, çevrsiyle birlikte ele alsa.

ilk dört dizenizdeki, size karşı olan tüm "hali" sevebilen bir yüreğe sahip olan insan, sevme sebeplerini,
bana, bakkalına, muhtarına, çocuğunun sınıf arkadaşına anlatabilir.
zannediyorum öyledir. rast gele. nevzat kırkpınar.


il
9 Aralık 2007 Pazar 00:38:39
Çokkeyif verici bir şiirdi...Şiir gibi şiir tebrikler
9 Aralık 2007 Pazar 00:27:02
KİME NE SİZİN YAŞADIKLARINIZDAN KİME NE AŞKINIZDAN DEĞİMİ. İKİ KİŞİ ARASINDA YAŞANIR AŞK.
KUTLARIM BU GÜZEL DİZELERİN SAHİBİNİ.
9 Aralık 2007 Pazar 00:16:00

simurg'un hikayesi'ni dinledim sanki yeniden.

sevgili Şair, severek takib ediyorum...

Bırakmasın Hazel seni...
9 Aralık 2007 Pazar 00:15:48
Enfes ve sürükleyici bir şiir
içindeki hikaye eyliyor insanı
Yürekten kutluyorum

Sevgi ve hürmetle
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyatdefteri.com'u kullanarak Çerez Politikamızı kabul etmiş sayılırsınız.