Nevin Koçoğlu
45 şiiri kayıtlı

Yemin Olsun En Son Üzüme

Nevin Koçoğlu Kimlik Onaylı
  5,0 / 31 kişi ·27 beğenme · 33 yorum · 3678 okunma

Günün şiiri
Okuduğunuz şiir 8.11.2012 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.

Yemin Olsun En Son Üzüme






yemin olsun gecenin rahmini yırtan güneşe
biz içinizdeki çiçekleri ne susuz
ne de ışıksız bıraktık
yine yemin olsun ki gözlerinizdeki iki damla tuzlu denize
dokunduğunuz hazanı biz yaratmadık



aşk olsun aydınlığı boğan geceye
“kayayı delen incire”
ve şarap olan en son üzüme
biz sizi kendi çamurumuzdan yoğurduk
öğrenesiniz diye aşkın kadrini
kendi yanmalarımızda pişirdik



seheri ışıtan yorgun uykulu yıldızlar aşkına
biz cehennem ateşini sam yeli bildik
kendimizden geçtik de
sizden mi geçemedik



biz hiç bildiklerinizden olmadık
bileceklerinizden de
ne insandan yağ çıkarma derdimiz oldu
ne taştan himmet
avuçlarınızdaki titrek serçenin yüreğiyle sevdik
ve her bir kelimeyle öldük



uyu kalbim!
dokunduğun sonsuz uyku senin...



Nevin Koçoğlu








Edebiyat Defteri Seçici Kurulu’na teşekkür ederim... NK



Şiiri Değerlendirin
 
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yemin Olsun En Son Üzüme şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?

Yemin Olsun En Son Üzüme şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
, 5 puan verdi
28 Aralık 2014 Pazar 02:06:14
yemin olsun gecenin rahmini yırtan güneşe
biz içinizdeki çiçekleri ne susuz
ne de ışıksız bıraktık
yine yemin olsun ki gözlerinizdeki iki damla tuzlu denize
dokunduğunuz hazanı biz yaratmadık



aşk olsun aydınlığı boğan geceye
“kayayı delen incire”
ve şarap olan en son üzüme
biz sizi kendi çamurumuzdan yoğurduk
öğrenesiniz diye aşkın kadrini
kendi yanmalarımızda pişirdik
BU GÜZEL DİZELERİ YAZAN YÜREĞİ İÇTEN KUTLUYORUM EMEĞİNE SAĞLIK ŞAİREM SEVGİLERİMİ BIRAKIYORUM SAYFANIZA SAYGILARIMLA EFENDİM...
, 5 puan verdi
4 Temmuz 2013 Perşembe 03:14:09
Yüreğime emeğine sağlık
TEBRİKLER

Selam saygı sevgi sabır ve dua ile
A.E.O
, 5 puan verdi
11 Kasım 2012 Pazar 09:56:17
uyu kalbim!
dokunduğun sonsuz uyku senin...Duygular kabarmış seyre dalmış sanki içten ve samimi bir seslenişti yürekten kutlarım sevgilerimle
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiNevin Koçoğlu , şiirin sahibi
11 Kasım 2012 Pazar 12:09:18
Çok teşekkür ederim...
sevgiyle..
, 5 puan verdi
9 Kasım 2012 Cuma 23:41:29
Bir an kuran dan meal okuduğumu sandım ancak mükemmel deyişlerle öz bir anlatım tebrikler Nevin Hanım sevgimle.
Bu yoruma 4 cevap yazılmış.
Necat USLU
10 Kasım 2012 Cumartesi 00:20:54
Ben rahatım rahat olmasına da
Bu dil yaradanın dilidir sizin değil
Ayrıca iddialı bir dil falan da değil bunu da belirteyim.
Aynen dediğim gibidir.
Şairlik hırkasını giymek her baba(ana)yiğidin de harcı değil.
Maksadım polemiğe girmek falan da değil
Zaten boşa geçirecek vaktim de olmadı hiç
Birkaç defa okudum şiiri meâle de baktım merak etmeyin.
Tekrar ediyorum
Özgür olurken

Ö
Z
G
Ü
N

Olmanızı da tavsiye ederim
Şiirin sahibiNevin Koçoğlu , şiirin sahibi
9 Kasım 2012 Cuma 23:58:53
Kesinlikle öyle, duygularımızın kitabı..
nene hatun
9 Kasım 2012 Cuma 23:51:49
muhteşem evet katılıyorum hiç olmayan bir şeyler sadece bizim yüreğimizden dökülüyor ve bizim yarattığımız eserler oluşuyor
Şiirin sahibiNevin Koçoğlu , şiirin sahibi
9 Kasım 2012 Cuma 23:48:52
teşekkürler sevgili Meryem,
her şair gökten kendi kitabını indirmeli derim...
sevgiler..
, 5 puan verdi
9 Kasım 2012 Cuma 23:02:10
Kalplerimiz hepten uykuda

hapı yuttuk yani...

.....etkili üslûp, tebrikler Nevin hanım.
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiNevin Koçoğlu , şiirin sahibi
9 Kasım 2012 Cuma 23:08:45
Çok teşekkür ederim sevgili kalimera, mutlu ettiniz..
sevgiler...
, 5 puan verdi
9 Kasım 2012 Cuma 22:41:01

Sevgili nevin...
gecenin bu vaktinde sayfana ilişen güzelliği görmenin keyfindeyim.
çoktandır okuyamamıştım seni bu iyi geldi bana, tüm sevgimle şiir teneffüs ettim sayfanda,
bu güzel paylaşımdan ziyadesi ile memnun oldum saygı ve selam ile...
Bu yoruma 2 cevap yazılmış.
yorgun-kalem
10 Kasım 2012 Cumartesi 20:26:36
Evet epeydir dişemedikte :)
ama şiirleşememek ödenmemiş yemek borcuylada alakalı değil. :))))
sadece çok yoğun bir yaz dönemi geçirdim. çok çalıştım.
şiirin güzelliğinden senle didişmeye vakit olmadı çok tebrik bıraktım sayfana,
gözüm üzerinde olur inşALLAH.
saygı ve selam ile...
Şiirin sahibiNevin Koçoğlu , şiirin sahibi
9 Kasım 2012 Cuma 23:07:41
çok teşekkürler celal, epeydir şiirleşemedik,,
sevgiler..
, 5 puan verdi
9 Kasım 2012 Cuma 19:32:22
Çok farklı ve nacizane harikulade bır eser.

Kutlarım cani gönülden
Saygılarımla
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiNevin Koçoğlu , şiirin sahibi
9 Kasım 2012 Cuma 19:52:22
Teşekkürler arkadaşım..
9 Kasım 2012 Cuma 16:23:32
Güzel şiir..
Gittikçe daha iyi yazıyorsunuz..
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiNevin Koçoğlu , şiirin sahibi
9 Kasım 2012 Cuma 16:26:55
Teşekkür ederim:)
, 5 puan verdi
9 Kasım 2012 Cuma 15:13:54
Ulvi bir şiir ,tebrik ederim yürekten....Avuçlardaki titrek serçenin yüreğiyle sevdik tanımlaması çok güzel.Ama hiç bir zaman
o yürekle karşılık alamadık.Her kelimeyle öldük..Hayatın ta içinden yüreğin derinliklerinden........Sevgi /saygı ...
Bu yoruma 3 cevap yazılmış.
Hasan Tan
9 Kasım 2012 Cuma 16:24:06
özür dilerim, :) yaşlılığıma verilsin..
Hasan Tan
9 Kasım 2012 Cuma 15:48:15
Eleştirimi şiir üzerinden yaptım, şiire eleştirel yaklaşmak ülubum değil, her yazılanı önmseyen biriyim, yıllardır burada ve başka şiir sitelerinde şiire gereken ilgiyi gösteren ender üyelerden biriyim..

şiirin ideolojisini inceleyen ve öyle ele alan bir bilim var mı onu da bilmiyorum.. burada ne ideolojik ne de şiirsel bir tenkid yapmam sözkonusu bile değil.

Şiirin düz mantıkla alıntılandığını, ayetlerin elini kolunu kırıp kanat yapılmaya çalışıldığını söylüyorum. Dikkat ettiyseniz akidevi bir mesele olarak da ele almadım. Neye yemin edip edemeyeceğiniz hususunda da bir şey söylemedim. Sadece şiirin bir çok dizesinin farklı meallerde geçtiğini söyledim. Ben meal okumadım Allah'la aynı sözü söçylemiş olabilirim diyemezsiniz malesef, öyle bir lüksünüz yok zira sözün telifi sözün ilk sahibinindir her zaman..


Size sert kelimeler kullanmış olmamın sebebi de sizin makul bir cevap geliştirmeyişiniz üzerine olmuştur.

Olgun Beye gelince,

Günde binlerce şiir de gelebilir, siz şiirciliği meslek edinmişseniz o zaman mesleğinizin zorluklarını da göğüslemeniz lazım. Gönüllüyseniz hele bu işe o zaman serzenişte bulunmanız yersiz..

Ben ne şiir seçerim, ne de seçilen şiire karışırım ancak bir haksızlık varsa ve ben buna müdahele edemiyorsam o zaman sözün namusu nerde kaldı!


Nevin Hanım kurandan değil de Attila İlhan'dan bir dize alsaydı, Nazımdan bir dize alsaydı, Necip'ten bir dize alsaydı kıyamet kopmuştu şimdi. Seçici arkadaşlar teşhirci bir zihniyetle şiiri ve şairin çoktan recm etmişlerdi..

Sezarın Hakkı Sezara ise Allahın hakkı da Allah'adır. Kaldı ki hassas bir konudur bu ve inanç sahipleri benim kadar nazik de davrnmayabilirler size..

Yine Olgun Bey'e!

Üslûb yönünden mi kınıyorsunuz beni?!:)

Canınız sağ olsun..
Şiirin sahibiNevin Koçoğlu , şiirin sahibi
9 Kasım 2012 Cuma 15:17:12
teşekkür ederim, sevgyle..
9 Kasım 2012 Cuma 13:39:57
Sabah okuduğumda söyleyecektim sonra polemik olmasın diye susmam gerektiğini düşündüm ama değil..

Kutsal metinlerden, tarihten, mitten, sesten, sözden, şairden, sinemadan, resimden, delilikten esinlenerek sanat yapmak sanatın olmazsa olmazındandır. Ancak kutsal metinlerde sıkça rastlanılan kelimeleri bir metnin içine serpiştirerek şiir yazmak hem tarihe, hem kutsal metnin kendisine, hem kutsal metnin sahibine saygısızlıktır!

En sert şekilde söylediğim için üzgünüm ama bu şiir baştan sona alıntı, insandan değil hem de insanın taptığı Allahtan.

Bunu yaparken hiç mi düşünmediniz yoksa " amerikayı yeniden keşfetmenin.." dayanılmaz sarhoşluğunu mu yaşadınız nedir anlamadım. Şiir yemin olsun gecenin rahmini yırtan güneşe diye başlıyor..

Sure : veşemsi ve duhaha.. güneşe ışığını yayıp parladığı zaman and olsun..ya da güneşe, kuşluk vaktine doğudğunda ..

şair : biz içinizdeki çiçekleri ne susuz
ne de ışıksız bıraktık
yine yemin olsun ki gözlerinizdeki iki damla tuzlu denize
dokunduğunuz hazanı biz yaratmadık

sure: DUHA: Kuşluk vaktine ve sükûna erdiğinde geceye yemin ederim ki Rabbin seni bırakmadı ve sana darılmadı...

biz sizi çamurdan yoğurduk ayrı bir handikap..

Şair: seheri ışıtan yorgun uykulu yıldızlar aşkına

sure: izennucumu kederet, yani yıldıza karardığı zaman and olsun , kederlendiği zaman yıldıza andolsun ki...

devam edip kafirun suresine gelmek bile istemiyorum; sizin taptığınız size bizim taptığımız bize...

Bunu Nevin Koçoğlu yaptığı için üzgünüm, bunu değer verdiğim ve uzun zamandır şiirini bildiğim Nevin Koçoğlu yaptığı için gerçekten şaşkınım..

Bir şairden esinlenseydin be Nevin Hanım...

Ayrıca seçki kuruluna da bir çift lafım var.!! uyuyor musunuz, yoksa şiiri mi bilmiyorsunuz..

ve not: sakın yorumum engellenmesin..



Bu yoruma 16 cevap yazılmış.
frezya...
10 Kasım 2012 Cumartesi 12:40:20
teşekkür ediyorum Hasan Bey...söylenmesi gerekeni söylediğiniz için.
Şiirin sahibiNevin Koçoğlu , şiirin sahibi
9 Kasım 2012 Cuma 16:32:34
Tambura bilir yolunu, ne derseniz deyin siz..
iyi akşamlar..
Hasan Tan
9 Kasım 2012 Cuma 16:28:14
nıç nıç nıç:)


"men çe gûyem tamburem çe gû.."

iyi akşamlar...
Şiirin sahibiNevin Koçoğlu , şiirin sahibi
9 Kasım 2012 Cuma 16:25:47
Bizim ne olduğumuzu bilmezken hüküm yürütmeniz devam etmekte..
İnançlı mıyım değil miyim, sadece ben bilirim, sizin bunu tahmin etme şansınız bile yok..
Eğer bizim bir şey bilmediğimiz, sizin çok şey bildiğiniz iddiası egonuza iyi geliyorsa varsın öyle olsun...

Eğer Allah'ın savunması kullara kalmışsa ne diyebilirim:)
Hasan Tan
9 Kasım 2012 Cuma 16:17:19
Öncelikle hiçbir şey bilmiyorsunuz, bununla birlikte her platformda her konuyu tartışma hakkınız bakidir. Hiçbir şey bilmeyişiniz bile bizim çok şey biliyor oluşumuzdan fazla edebilir.

O kişiler'den pek kalmadı sanırım AKP sayesinde, zira şimdi birileri Recep Tayyip ERrdoğan çıkıp gelse de Nevin Koçoğlun'a karşı Allahın hakkını savunsa diye bekliyordur, umud ediyordur. Sözüm ona beşeri hak savunucuları da zaten sizin tarafınızdalar ancak benim neyi savunduğum hakkında zerre kadar bilgi sahibi olmayan sizsiniz sanırım.

Şairin neyi bilip nelerden bihaber olduğunu şiirlerine bakarak, şiirlerindeki duruşa bakarak, şiirlerindeki ideolojik, dinsel, tinsel kırıntılara bakarak anlamaya çalışırız. Şairin yaşadığı coğrafya, içinde bulunduğu toplum, toplumun sosyal ve dinsel anlayışı, çevresinin toplumsal ve kültürel statüsü şairin şekillenmesinde etkili olduğundan şair nemalandığı bu meselelere dair ip uçları bırakır.. Biz de bu ip uçlarına bakıp şairi bir sanat akımına, bir tarafa koyar ona göre değerlendiririz.

Bu gün bu konuda çokça konuşmak istememe rağmen bir şiirin altında zamansızlıktan yarıda bırakmıştım. Postmodernizim akımı!


Sentezlenmiş haymatlos bir akımın doğmuş olması günümüz sanatının hem en büyük güzelliği, en ayırd edici özelliği hem de en büyük handikapı; çıkmazıdır. Keza toplumöcu bir şairin şiirinde hayyamı, reaslit bir şairin şiirinde fatihi, idealist bir şairin şiirinde Allahı en çıplak haliyle bulabiliyorsunuz. Hatta daha bir sentezleyecek olursak altı kaval üstü şişhane bir sanat anlayışına dönüştü bizim postmodern sanatımız. Yani demem o ki; bir sanat eserinde, bir şiirde, resimde Allah ile şeytan, rüya ile madde, ateş ile çiçek aynı anda verilmeye başlandı ve her şey rengini yitirdi. Yitirilen renkle kalmadık, evrensel, yersiz, piç bir sanat anlayışına sahip olmakla kalmadık, bir çok güzel hasletini yitirmiş bireyler olmaya başladık..

Tıpkı şu an yaşanılanda olduğu gibi, inanmadığını söyleyen ve nihayetinde bir çok şiirinde materya bir yaklaşım sezinlediğim Nevin Koçoğlu kendisini aşmış ve aşkı anlatırken maneviyatı o kadar derine indirgemeye çalışmış ki beşeri kelamlar, beşeri yeminler yetmemiş, islam aleminin kahir ekseriyeti tarafından bilinen ayetleri, yeminleri metafor olarak kullanmış..

Şiir yazmak adına böyle bir mizansen oluşturulmuşsa bu postmodernizm akımının da sürrealist akımının da günümüz sanat anlayışının da berbat bir çıkmazda olduğunu gösterir..

Sosyalist bir yaklaşımla Şıblînin Şems-i Tebrizi'nin aşkını anlatmaya çalışmak öncelikle kişinin kendi ideolojisine, kendi duruşuna, inancına saygısızlıktır..

Neyse, Olgun Abime dee bir çift lafım vardır elbette;

Senin yazım yanlışlarını da seviyor ve asla önemsemiyorum:)

Edeebiyatdefteri seçkicilerine de bir çift lafım vardır elbette:

Bir metni seçerken biraz araştırın!!

Şiirin sahibiNevin Koçoğlu , şiirin sahibi
9 Kasım 2012 Cuma 16:12:03
Bu arada çok mu sinirlendiniz ne yaptınız, eleştirinii "kordon" nickli arkadaşa yollamışsınız:)))
Şiirin sahibiNevin Koçoğlu , şiirin sahibi
9 Kasım 2012 Cuma 16:00:27
benim ne sahibi olduğum hakkında bir bilginiz yok öncelikle..
ben o kişilerden de gelen eleştirilere cevap verebilirim..
şiir saymadığınız şeydeki dizeleri birebir alıntı gibi sunmanız yanlış...
bakın siz yorumun silinmesin demişsiniz, ben etkili yorum yaparak milletin gözüne soktum...
korkum yok yani..
ve son bir şey..
karakterim gereği şiir ya da saymadığınız şey, her neyse
ya da sosyal, ya da politik; herhangi bir konuda sizinle kıyasıya tartışabilirim, saygı sınırlarını zorlayıp, kişisel saldırı yapmadan elbette; o konu ya da şiirin altından çıktığımda ise benim için o kişi, yine tartışma öncesi insandır..
bir konu altında tartışma ile dostluğu birbirinden ayıranlardanım..
Sezarın hakkını sezara, allahın hakkını ona, benimkini de bana teslim edin...
selamlar...
OlgunOnur
9 Kasım 2012 Cuma 15:56:54
Haklısınız Hasan Bey.
Yapacak birşey yok.
Hayırlısı diyelim.

Yazım hatalarımı da dikkate alırım.

:)

Hasan Tan
9 Kasım 2012 Cuma 15:53:14
Eleştirimi şiir üzerinden yaptım, şiire eleştirel yaklaşmak ülubum değil, her yazılanı önmseyen biriyim, yıllardır burada ve başka şiir sitelerinde şiire gereken ilgiyi gösteren ender üyelerden biriyim..

şiirin ideolojisini inceleyen ve öyle ele alan bir bilim var mı onu da bilmiyorum.. burada ne ideolojik ne de şiirsel bir tenkid yapmam sözkonusu bile değil.

Şiirin düz mantıkla alıntılandığını, ayetlerin elini kolunu kırıp kanat yapılmaya çalışıldığını söylüyorum. Dikkat ettiyseniz akidevi bir mesele olarak da ele almadım. Neye yemin edip edemeyeceğiniz hususunda da bir şey söylemedim. Sadece şiirin bir çok dizesinin farklı meallerde geçtiğini söyledim. Ben meal okumadım Allah'la aynı sözü söçylemiş olabilirim diyemezsiniz malesef, öyle bir lüksünüz yok zira sözün telifi sözün ilk sahibinindir her zaman..


Size sert kelimeler kullanmış olmamın sebebi de sizin makul bir cevap geliştirmeyişiniz üzerine olmuştur.

Olgun Beye gelince,

Günde binlerce şiir de gelebilir, siz şiirciliği meslek edinmişseniz o zaman mesleğinizin zorluklarını da göğüslemeniz lazım. Gönüllüyseniz hele bu işe o zaman serzenişte bulunmanız yersiz..

Ben ne şiir seçerim, ne de seçilen şiire karışırım ancak bir haksızlık varsa ve ben buna müdahele edemiyorsam o zaman sözün namusu nerde kaldı!


Nevin Hanım kurandan değil de Attila İlhan'dan bir dize alsaydı, Nazımdan bir dize alsaydı, Necip'ten bir dize alsaydı kıyamet kopmuştu şimdi. Seçici arkadaşlar teşhirci bir zihniyetle şiiri ve şairin çoktan recm etmişlerdi..

Sezarın Hakkı Sezara ise Allahın hakkı da Allah'adır. Kaldı ki hassas bir konudur bu ve inanç sahipleri benim kadar nazik de davrnmayabilirler size..

Yine Olgun Bey'e!

Üslûb yönünden mi kınıyorsunuz beni?!:)

Canınız sağ olsun..
Şiirin sahibiNevin Koçoğlu , şiirin sahibi
9 Kasım 2012 Cuma 15:32:56
Cümlelerimin basmakalıp olmadığını ben biliyorum...
Cevaplarınızı şiir üzerinden verin, kişisel tanımlamalara girmeyin..
Ukalalık gibi kelimeleri sokuşturarak şiir eleştirisi yapamazsınız,
eleştirinin bir adabı vardır, ancak metin üzerinden konuşabilirsiniz...

Yine kendimi bilerekten son defa,
selamla sevgiyle diyorum size...

OlgunOnur
9 Kasım 2012 Cuma 15:32:38
Her ikinizi tanıyan biri olarak olaya müdahil oluyorum. (Bu ortamda)

Ve uzatmayacağım.

Hasan,
yazdıkların çok ağır, itham ettiklerin bana göre yerinde tespitler değil. Sana göre öyle olup düşünüp yazarken diğerlerinin ne düşündüğü de senin için önemli olmalıydı.

Şiir yazım dili ile Kuran'a benziyor, buna katılıyorum, ama yazılanlarla, şiirin içinde geçenlerle kast ettiklerin kesinlile birbiri ile örtüşmüyor.

Ve uslübunu da hiç hoş bulmadım.

Gelişen olaylara çok üzüldüm. Seçkiyi yermene ise hepten...
Zira; günde 300-400 şiir içinden üç tane şiiri seçmeyi bir kere sen dener misin?
Hasan Tan
9 Kasım 2012 Cuma 15:18:06
Pişkinlik bile az bu cevaba ya neyse, sizin bir suçunuz yok, şiir sitesi kurup seçkici olmayı, tanrıcılık yapmayı ilke edinmiş insanların suçudur bu..

Yıldız diyemezsiniz, güneş diyemezsiniz, ay diyemezsiniz diyen mi var size, ilk okul öğrencisi mantığıyla bir savunma mekanizması geliştirmişsiniz... söyledikleriniz yeni çıkarsamalaredan uzak sözkonusu kutsal metinde geçenle nerdeyse mota mot aynı demek istemişim, siz ukalalığa devam ediyorsunuz..

Allah yemin eder siz de edersiniz, Allahın yemin ettiği şeyler - inanıyorsanız şayet- üzerine yemin etmeniz yersizdir ve yemin geçerli kabul edilmez fıkıhta.. şiirde pekala ama sizin gibi basmakalıp cümlelerle değil..

ve benim size cevap verişim de ayrıca sizi cüretkâr kılıyor sanırım..


Şiiriniz şiir olarak ele alınır veya alınmaz ama bana kalırsa düz metin diye nitelendirilmeyecek kadar anlam bütünlüğünden yoksun, bir iki çok kullanılmış, laçkalaşmış metaforla süslenmiş bir söz yığını..
Şiirin sahibiNevin Koçoğlu , şiirin sahibi
9 Kasım 2012 Cuma 15:16:10
Şiir yemin olsun gecenin rahmini yırtan güneşe diye başlıyor..

Sure : veşemsi ve duhaha.. güneşe ışığını yayıp parladığı zaman and olsun..ya da güneşe, kuşluk vaktine doğudğunda ..


eğer bu iki cümleyi eş görüyorsanız ne diyebilirim size...

bu bir aşk şiiridir, kutsal kitap alıntısı değil..

camurdan kasıt aşktır ve mecaz vardır, toprak değildir çamurun malzemesi...

ama dediğim gibi eleştiri ve yorumunuza saygılıyım....
söyleyeceklerim bu kadardır,
selamla sevgiyle...
Şiirin sahibiNevin Koçoğlu , şiirin sahibi
9 Kasım 2012 Cuma 15:09:35
O cümleyi sizin yorumunuzdan almıştım...
Ayrıca ben size saygı kuralları içinde cevap yazarken, sizin " pişkinliik" tanımınızdan hoşlanmadığımı söyleyebilirim..

Hasan bey " biz" kavramı ile başka şiirlerde yazdım ben, burada ilk kullanmadım... yani biz kavramını tanrılaşma olarak görmeyin sakın..

Güneş, ay, yıldız vs herkesin kullandığı, kullanabileceği imgelerdir...
Allah yemin etti diye, ben edemeyecek miyim?

Oradaki ifadeler benim şiir dilimde daima olan ifadelerdir..
yani bunun yeminle kutsal bir havaya sokulması, alıntı anlamına gelmiyor...

selamla..
Hasan Tan
9 Kasım 2012 Cuma 14:51:57
inanmadığınızı söylediğinize ait olduğu iddia edilen bir tanrının en kıytırık - ki kendisi için öyledir mutlaka- sözlerinden emdet umuyor olmanız ne kadar inandırıcı olabilir Nevin Hanım..

Mesele neye inanıp inammadığınız, neye tapıp tapmadığınız meselesi değil, neyi çalıp, neyi çalmaya tenezzül ettiğinizin, cüret ettiğinizin meselesidir.

Pişkinliğin alemi yok, böyle bir savunma şekli de yok. Ki aynı inanmadığınız tanrının sözüyle cevap vermeye devam ediyorsunuz: sizin taptığınız size bizim taptığımız bize diye..

tapıyor musunuz tapmıyor musunuz, yanılmıyorsam " belki taptığımız bir şey yok.." demişsiniz..

Sizinle şiiri konuşuyorum, neye taptığınızı sorgulamıyorum.

Şiirin sahibiNevin Koçoğlu , şiirin sahibi
9 Kasım 2012 Cuma 14:43:16
Hasan bey, neden eleştirinizin engelleneceği gibi bir hisse kapıldınız bilmiyorum ama bana göre eleştiriniz gayet doğaldır..

sizin taptığınız size bizim taptığımız bize...

Hasan bey, belki bir taptığımız yoktur, kimbilir?
Ayrıca tek şey söyleyebilirim,
Allahın yemini Allaha aitse
Benim yeminim bana aittir..

Ve herkes kendi kitabını yazar..

Sevgiler...



9 Kasım 2012 Cuma 12:46:06


Kaleminizden dökülen duyguları beğeniyle okudum.
Kutluyorum günün seçkisini.Başiarınız daim olsun.
Sevgiler.
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiNevin Koçoğlu , şiirin sahibi
9 Kasım 2012 Cuma 13:29:00
Çok teşekkür ederim, sevgiyle..
9 Kasım 2012 Cuma 11:53:26
kutlarım günün şiirini ve şairini
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiNevin Koçoğlu , şiirin sahibi
9 Kasım 2012 Cuma 12:23:08
Çiğdem hanım çok teşekkürler...
9 Kasım 2012 Cuma 11:42:40
son zamanlarda okuduğum en güzel şiirdi...kuş olup uctumm harikaydı tebrikler...
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiNevin Koçoğlu , şiirin sahibi
9 Kasım 2012 Cuma 12:22:46
Çok teşekkür ederim..
9 Kasım 2012 Cuma 10:41:56
Günün şiiri olarak tescil edilmiş bir şiire yorum yapmak diğerlerinden daha zor olmuştur her zaman benim için. Ancak şu an yazmakta zorlanmamın sebebi şiirin dili ve hitab şeklinden kaynaklanıyor... bir kaç kez okudum anlamaya çalıştım. Şairin içinde neler yaşadığını elbette tam anlamak mümkün değil, ama sınırları zorlayan bir şiir olmuş...kurani bazı yeminler ve ifadeler den yola çıkılarak seslenilmiş okura...buda cesaret gerektiren birşey...
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiNevin Koçoğlu , şiirin sahibi
9 Kasım 2012 Cuma 11:06:49
herkesin yemini kendine değil midir, ne üstüne ederseniz edin..
hele ki en basit konuşma da bile valla billa derken insanlar..
cesur olduğumuz kadar varız..
teşekkür ediyorum,
sevgiyle..
9 Kasım 2012 Cuma 09:34:24
Tebrik ederim güne düşen şiiri ve değerli kardeşimi
Sevgimle...
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiNevin Koçoğlu , şiirin sahibi
9 Kasım 2012 Cuma 10:26:28
Taylan can teşekkür ederim
sevgiler...
9 Kasım 2012 Cuma 08:43:33
Kutsal bir metin ile söyleşi iyiydir...
Bu yoruma 5 cevap yazılmış.
wewin
9 Kasım 2012 Cuma 14:48:57
Gözlerinden öperim
Şiirin sahibiNevin Koçoğlu , şiirin sahibi
9 Kasım 2012 Cuma 14:45:24
Çok teşekkür ederim, ben de sansüre karşıyım ve
insanların dilediğini yazmalarında özgür olduğunu düşünürüm..
sevgiler..
wewin
9 Kasım 2012 Cuma 14:06:30
Söyleşi tarzı kuranı kerim ayetleriyle olunca okur üzerindeki çarpıcı
etkisi ile şairin ruhaniyeti arasında gidip gelen çok naif bir yere
dokunuluyor.

Söze takla attıran söylemler dünyasında sıkça görülen bu ve benzeri tutumlar
bize şunu hatırlatır.

söylenmemiş söz yoktur.

kutsal metinlerin söylediği ve and içtitği şeyler kul yaratıları değildir

dedikten sonra o müstesna yapının etkileşim gücü karşısında yenilen
izah etme çabası başka bir şiirden yapılan alıntı ile desteklenmiş
olmakla şunları hatırlatır seviyededir:

şiir neden söylenir?

bilgi eylem seziş ifade ve daha bir çok set ve süzgeç aralıklarının
bireyi yoklayan ve zorlayan düzeneği havada uçuştuğunu varsayabileceğimiz enerjiyi vakumlayan bağdaşıkların
harmanlanması halinde o ulaşılası anlatma arzusuna ne denli yaklaşır
sorusuna yanıt aramak için.

sırtını kendine sonra bir yol göstericiye daha sonra yaratıcıya yaslamış
bir ruhaniyet tebessümü ideolojik yahut marjinal hedeflerle yazılmış
ve yazılacak şiirlerin yanında oldukça masumdur

Allah(c.c) onunla yapılan muhabbeti kınamaz ancak sever eminim.

Başarılı bir uslupla yazılmış şiiri ve seçkiyi kutlar şairine sevgilerimi iletirim.

-Sansüre karşıyım :(


wewin
9 Kasım 2012 Cuma 14:06:29
Söyleşi tarzı kuranı kerim ayetleriyle olunca okur üzerindeki çarpıcı
etkisi ile şairin ruhaniyeti arasında gidip gelen çok naif bir yere
dokunuluyor.

Söze takla attıran söylemler dünyasında sıkça görülen bu ve benzeri tutumlar
bize şunu hatırlatır.

söylenmemiş söz yoktur.

kutsal metinlerin söylediği ve and içtitği şeyler kul yaratıları değildir

dedikten sonra o müstesna yapının etkileşim gücü karşısında yenilen
izah etme çabası başka bir şiirden yapılan alıntı ile desteklenmiş
olmakla şunları hatırlatır seviyededir:

şiir neden söylenir?

bilgi eylem seziş ifade ve daha bir çok set ve süzgeç aralıklarının
bireyi yoklayan ve zorlayan düzeneği havada uçuştuğunu varsayabileceğimiz enerjiyi vakumlayan bağdaşıkların
harmanlanması halinde o ulaşılası anlatma arzusuna ne denli yaklaşır
sorusuna yanıt aramak için.

sırtını kendine sonra bir yol göstericiye daha sonra yaratıcıya yaslamış
bir ruhaniyet tebessümü ideolojik yahut marjinal hedeflerle yazılmış
ve yazılacak şiirlerin yanında oldukça masumdur

Allah(c.c) onunla yapılan muhabbeti kınamaz ancak sever eminim.

Başarılı bir uslupla yazılmış şiiri ve seçkiyi kutlar şairine sevgilerimi iletirim.

-Sansüre karşıyım :(


Şiirin sahibiNevin Koçoğlu , şiirin sahibi
9 Kasım 2012 Cuma 10:26:06
Tşekkürlerimle, sevgiler..
9 Kasım 2012 Cuma 08:37:25
Güzel bir şiir okudum kutlarım kaleminiz daim olsun

saygılar...
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiNevin Koçoğlu , şiirin sahibi
9 Kasım 2012 Cuma 10:25:33
Çok teşekkür ederim..
, 5 puan verdi
9 Kasım 2012 Cuma 03:19:40
Çok güzel okunan, anlamlı bir şiir. Teşekkür ederim.
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiNevin Koçoğlu , şiirin sahibi
9 Kasım 2012 Cuma 10:25:12
Çok teşekkür ederim..
, 5 puan verdi
9 Kasım 2012 Cuma 02:44:30
biz hiç bildiklerinizden olmadık
bileceklerinizden de
ne insandan yağ çıkarma derdimiz oldu
ne taştan himmet
avuçlarınızdaki titrek bir serçe yüreğiyle sevdik
ve her bir kelimeyle öldük



uyu kalbim!
dokunduğun sonsuz uyku senin...

Yürekten kutlarım..

Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiNevin Koçoğlu , şiirin sahibi
9 Kasım 2012 Cuma 10:24:53
Çok teşekkür ediyorum, sevgiyle..
9 Kasım 2012 Cuma 01:58:01
Sevgili Nevin tebriklerimle.
Şiirin güne gelmekle hakettiği yorumu almış.
Sevgi saygi selamlarimla.
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiNevin Koçoğlu , şiirin sahibi
9 Kasım 2012 Cuma 10:24:26
Muratcım çok teşekkür ederim, sevgier can...
9 Kasım 2012 Cuma 01:11:05
Nevin tebrik ederim.
Yerin yakışmış bir şiir.
Selamlarımla.
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiNevin Koçoğlu , şiirin sahibi
9 Kasım 2012 Cuma 01:39:52
Ömercim teşekkürler, sevgiler...
9 Kasım 2012 Cuma 00:41:23
hitap şekli tanıdık geliyor...
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiNevin Koçoğlu , şiirin sahibi
9 Kasım 2012 Cuma 00:44:07
tanışıyoruzdur belki kimbilir?
9 Kasım 2012 Cuma 00:40:17
Tebrik ederim. Müthiş dizelerdi.
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiNevin Koçoğlu , şiirin sahibi
9 Kasım 2012 Cuma 00:43:40
Çok teşekkür ederim..
, 5 puan verdi
9 Kasım 2012 Cuma 00:19:40
Doyurucu bir şiir okudum.

Teşekkürler değerli şaire.

Saygıyla.
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiNevin Koçoğlu , şiirin sahibi
9 Kasım 2012 Cuma 00:32:02
Çok teşekkürler sevgili dost,
selamla, güzellikle...
, 5 puan verdi
9 Kasım 2012 Cuma 00:04:58

Tasavvûfi tınısıyla güzeldi duygu dökümü

Kutlarım
Şiir ola
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiNevin Koçoğlu , şiirin sahibi
9 Kasım 2012 Cuma 00:31:25
Çok teşekkür ederim, sevgiyle..
, 5 puan verdi
8 Kasım 2012 Perşembe 19:39:20
'Şiir'di güzeldi.

Kutlarım içtenlikle. Sevgiyle...
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiNevin Koçoğlu , şiirin sahibi
8 Kasım 2012 Perşembe 20:01:56
Teşekkürler sevgili Sera....
sevgimle...
, 5 puan verdi
8 Kasım 2012 Perşembe 18:32:13
durup durup durnayı gözünden vur
kutlarım nevin koçoğlu
sağlıcakla kalın
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiNevin Koçoğlu , şiirin sahibi
8 Kasım 2012 Perşembe 19:23:04
Hocam çok teşekkür ederim, sevgimle....
8 Kasım 2012 Perşembe 15:17:05
Sevgili Nevin Hanım, İçeriği fevkalade anlamlı bir çalışma yapmışsınız. kaleminiz daim olsun.
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiNevin Koçoğlu , şiirin sahibi
8 Kasım 2012 Perşembe 17:18:34
Hocam çok teşekkür ederim, sevgiler..
, 5 puan verdi
8 Kasım 2012 Perşembe 14:45:45
Uyusun kalpler, birgün uyanır,
Sabır son deminde duvara dayanır...
Tebrik ederim...
Çok güzel yansımış satırlara duygular ...

Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiNevin Koçoğlu , şiirin sahibi
8 Kasım 2012 Perşembe 17:19:02
Sevgili Hakan teşekkürler...
, 5 puan verdi
8 Kasım 2012 Perşembe 13:38:40



cennet de cehennem de nefesindeydi insanın
eğer ki tanıyıp sevmeye
kendinden başlayabilseydi





saygıyla...




Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiNevin Koçoğlu , şiirin sahibi
8 Kasım 2012 Perşembe 17:19:36
Ve insan kendi cehennemini ve cennetini eliyle yarattı..
sevgiler..
, 5 puan verdi
8 Kasım 2012 Perşembe 13:29:18


Bu enfes şiirin kendisi başlı başına açık bir yorum zaten.

Yorum yazmaya kalkıp da abesle iştigal etmek istemem
ama,
bir güzel kutlarım değerli şair Nevin Hanım sizi.
Selam veSaygılarımla
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiNevin Koçoğlu , şiirin sahibi
8 Kasım 2012 Perşembe 17:20:09
Öğretmenim sevgimle saygımla ve teşekkürlerimle..
, 5 puan verdi
8 Kasım 2012 Perşembe 12:34:18
Çok beğendim, gönlüme şiir düştü...

OlgunOnur tarafından 11/8/2012 8:07:01 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiNevin Koçoğlu , şiirin sahibi
8 Kasım 2012 Perşembe 12:55:18
Teşekkürler sevgili Olgun, sevdiklerimizin yüreğine düşmesi kafidir...
selamla, sevgiyle...
8 Kasım 2012 Perşembe 12:27:15
kalbin vahyi...
kutlarım Sevgili Nevin
sevgiler...
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiNevin Koçoğlu , şiirin sahibi
8 Kasım 2012 Perşembe 12:55:47
Sevgili Tülay çok teşekkürler..
sevgiler, selamlar..
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyatdefteri.com'u kullanarak Çerez Politikamızı kabul etmiş sayılırsınız.