Yavuz Dogan
253 şiiri kayıtlı

Kırgın / IV

Yavuz Dogan
  4,9 / 27 kişi ·14 beğenme · 40 yorum · 5427 okunma

Günün şiiri
Okuduğunuz şiir 28.8.2010 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Kırgın / IV

Kırgın / IV




Ellerimi semaya açıp haykırdım Ya Rab
Ya bir deniz emreyle ya akacak göl göster.
Gölgemin takibinden kaçıp haykırdım Ya Rab
Ya girecek bir kapı ya çıkacak yol göster.
Parmaklarım titriyor bu ne heyecan Ya Rab
Gözlerimin içinde cam kırığı umutlar.
Ellerimin tetiğe dokunması an Ya Rab
Avuçlarımda aşkın hıçkırığı umutlar…

Parmaklarım titriyor bu nasıl isyan Ya Rab
Ellerimin tetiğe dokunması an Ya Rab!


IV . ) Uzak…

Az öncesidir tarih sonrası hüzün biraz
Kime gönlümü açsam kapısı kırık sanır.
Az ötesidir umut fazlası yüzün biraz
Kime anlatsam seni efkârımdan usanır.

Yorulur yorulmanın anlamını bilmeden
Duyduğu her cümleyi doğru sanan yüreğim.
Yorulur onurundan bir dirhem eksilmeden
Bedeni terk eyleyip aşkla yanan yüreğim.

Kırılır ortasından sabır denilen cevher
Hükmünü yitirirken dolunayın kudreti.
Bir ziyanın zulmüne teslim edilir her yer
Geceyi terk ederken yıldızların sureti.

Sonra elleri üşür öksüz karanfillerin
Yelkovanın bahtına takvimler düşer yine.
Ruhunu pay ederler köksüz karanfillerin
Tomurcuğuna yorgun iklimler düşer yine.

Ah karanlığın şavkı ah emredilmiş hicret
Sûkut-u zebunumun hüznü ömürden kara.
Ah güneşi yağmurla iğdiş edilmiş hicret
Kırılmış umudumun ahı kömürden kara.

Ah benim kırgınlığım ah benim tek sitemim
İsmini harcayarak doyuyor çocukluğum.
Ah benim yorgunluğum ah bitmeyen matemim
Hâlâ günü siyaha boyuyor çocukluğum.

Sorma hangi el açtı gözlerimin rengini
Levh-i Mahfuz’u gördüm sırrı büyük aynada.
Sorma kim uygun gördü yüreğimin dengini
Adım ya Mecnun oldu ya kimsesiz bir ada.

Sorma sakın kim bilir yanışını şafağın
Sustuğum her kelâma bin âyet okunurken.
Sorma sakın semayı anışını şafağın
Aldığım her nefeste cinayet okunurken.

Çünkü ben ne anlatsam kırgınlığımdan yana
Islak kirpiklerime yağmurlar dokunacak.
Çünkü ben çekip gitsem günü terk edip ana
Ardımdan ne beddua ne dua okunacak.

Bu yüzden ellerimi açıp haykırdım Ya Rab
Sığındım gökyüzünün nurlu avuçlarına.
Bu yüzden günahımdan kaçıp haykırdım Ya Rab
Geceyi ortak edip gönlümün suçlarına…

28.08.2010

Beylikdüzü
Şiiri Değerlendirin
 
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Kırgın / IV şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?

Kırgın / IV şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
frezya...
9 Şubat 2012 Perşembe 12:26:32
çok beğendim
Saadet Ün
6 Temmuz 2011 Çarşamba 20:28:13
Şair işte...
Kıskanılcak kadar şair...

Tebrik ve saygımla.
ummueytem , 5 puan verdi
23 Mart 2011 Çarşamba 13:15:41
kalemimiz kavi kelamınız şiir olsun...ilham perileriyle sohbetiniz bir başka....tebriklerim saygılarımla...
Ahmet Sargın
28 Eylül 2010 Salı 09:24:13
Yüeginizden umutlar sevgiler hiç eksik olmasın
Şiirinizi zevkle okudum kutluyorum
Bşarılarınızın devamını dilerim
Yozgat tn gönül dolusu selamlarımla.....
yitikyürek
29 Ağustos 2010 Pazar 22:50:00
Hecenin altın kalemi...

Tarzınla kaleminle her zaman farklısın kardeşim...

İyi ki varsın ...
Şadiye gürbüz(zaralıcan , 5 puan verdi
29 Ağustos 2010 Pazar 22:11:10
can gaRDAŞ ne diyem yavuz doğan klasiği bir çalıma olmuş kutlarım kalemin varolsun
saygılarımla
zaralıcan
Kadir YILDIZ
29 Ağustos 2010 Pazar 15:25:14
harikaydı üstad yüreğine kalemine sağlık
fatma melek , 5 puan verdi
29 Ağustos 2010 Pazar 15:23:55
bu şiiri yazdıran yüreğinize sağlık tebrikler... :)
Nezlim
29 Ağustos 2010 Pazar 14:33:46
Harika bir siir,gerçekten gunun siir'i olmayi hak etmis,ellerinize saglik.hurmetle.
Dosteli_
29 Ağustos 2010 Pazar 11:55:55
Sorma sakın kim bilir yanışını şafağın
Sustuğum her kelâma bin âyet okunurken.
Sorma sakın semayı anışını şafağın
Aldığım her nefeste cinayet okunurken.


Güzel dizelerini ben de beğeniyle paylaştım toprağım Sadece burada taklıdım CİNAYET okunma ne demek ? Bunu hiç ama hiç duymadınm.Öyle olabilse faili meçhuller ne kolay çözülürdü :)) Sanırım öndeki sözcüğe aldanıp anlamı kaçırmışsın. kalemin gücünü biliyorum Yüreğine sağlık diyorum.
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiYavuz Dogan , şiirin sahibi
29 Ağustos 2010 Pazar 22:13:13
Değerli dostum, değerli kalemdaşım, değerli büyüğüm.

Öncelikle ilgin ve beğenin için teşekkür ederim.

Sonrasında, önce sana sonra diğer eleştri sahiplerine bir kelamım olacak yorumun vesilesiyle..

Hayatım boyunca hiç bir şiirime açıklama yapmak ve ne yazdığımı anlatmak zorunda kalmak gibi bir durumla karşı karşıya kalmamıştım. Üstelik son derece kapalı yazar ve bir hayli imge kullanırım. Bu sebeple biraz şaşkın biraz da üzüntülüyüm açıkçası..

Neyse..

Öncelikle senin sorunla başlayayım istiyorum.
"Cinayet" okumak ne demek? diye başlayıp, faili meçhul çözümüyle sürdürüp öndeki sözcüğe aldanıp anlamı kaçırdığımla bitirmişsin yorumu..

Sevgili Bahri abi.. Beni yıllardır tanır ve bilirsin ki ben aklıma gelen ilk kelimeleri ard arda yazıp, ölçmeden, tartmadan, biçmeden ve değerlendirmeden şiir yazdım demem ve yazdıklarımı üçüncü şahıslarla paylaşmam.

Daha önce duymamış olman son derece normaldir, zira bu imgeyi ben kullanmak istemişimdir ve kullanmışımdır. Üreten ve paylaşan kişinin işi yapılmamışı bulup bunu eserinde kullanmak değilse, her birimizin yazdıklarının birbirinin aynısı olması kaçınılmaz değil midir?

Gözlerinden sevda okunan sevgilinin imgeselliği neden bire bir "gözden sevda okunur mu?" şeklinde değerlendirilmiyor da, aldığım ve verdiğim her nefes arasının cinayete gebe ömrümün uzun bir anı olduğu düşünülmüyor?
Şiirde kullanılan kelimeler bire bir kelime anlamıyla mı algılanmaktadır?
Böyle mi algılanıyor?
Eğer böyle algılanacaksa, ya alt alta kafiyeler dizip aklıma gelen ilk kelimeyle bu kafiyelerin önünü doldurmam gerekir ( ki bu benim tarzım değildir ) ya da artık şiir yazmaktan vazgeçmem gerekir ki böyle bir kararı da ancak ben veririm.

"Ellerimin tetiğe dokunması an Ya Rab" cümlesinde bir anlam kayması olduğunu söyleyen yorumcu dost; o satırı başka türlü yazmak isteseydim 14 heceli bir şiirde, sonu "AN" ile bitecek onlarca kelime bulur ve okuyanın anladığı şekliyle ve son derece kolay bir şekilde yazardım. Ancak bu haliyle kullanmak istemişimdir, duyduğum bir cümledir ve benim için anlamı son derece büyüktür.. Ayrıca, şu haliyle de anlamından bir şey kaybettiğini düşünmüyorum. Üstelik, şahsım için çok zor kullanılabilecek "Kafiye için anlam feda edilmiştir" cümlenizi, daha önce yorum yapmış başka bir yorumcunun yorumu üzerine yaptığınızı düşünüyor ve üzerime alınmıyorum. Sizin takdirinizdir, öyle görmüşseniz öyle düşünmekte serbestsiniz elbette..

"Ya bir deniz emreyle ya akacak göl göster" gibi apaçık bir mısraya, "Göl nereye akar ki?" gibi bir yorum geldi ki aslında cevaplamam bile yersizdi fakat şiire ve kendime olan saygımdan dolayı cevapladım.

Genel itibariyle şiire bakışını ve eleştiri anlayışını beğendiğim bir yorumcu, "her ne kadar bazı mısralar vasat olsa da" şeklinde bir cümle kurmuş, nerenin ne kadar vasat olduğunu işaret etmemiş ve bu sebeple bu cümle nazarımda ciddiye alınmamıştır. Kaldı ki yazdığımız ( hâşâ ) Peygamber kelâmı değildir, elbette hatalarımız olacaktır ve bu uygun ve doğru bir dille işaret edilirse çözülecektir. Ancak, ayakları yere basmayan cümlelerle eseri tepeden inme eleştirmek maalesef populizmin ne demek olduğunu hatırlatıyor bana..

Aynı yorumda "kimsenin adının ada olamayacağı" gibi, yine kelime anlamının bire bir alınarak imgenin yok sayıldığı bir cümle mevcut ki bunu da kabul edecek değilim.

Daha da ötesi, yorum sahibi dostun, yanında kurdelesi olan son şiirinde de imla hataları mevcuttur ve ben bunu kısasa kısas mantığıyla burada dillendirecek değilim. Genel itibariyle ciddiye aldığım ve teşekkür ettiğim bir yorumdur ve fakat yukarılarda bir yerlerde bahsettiğim üzere hiç bir şiirimde anlamı kafiyeye feda etmediğimin altını çizerek, olayın bu kısmını yineleyerek kabul etmediğimi tekrar etmek istiyorum.

Özetle, şiir şairinin tasarrufunda yazılmış, bu doğrultuda emek verilerek inşa edilmiş ve şiir seven dostlarla paylaşmak adına siteye eklenmiştir. Hiç bir ödül ya da payeye ihtiyaç duymayan şahsıma aittir ve ne yazık ki yanında bir kurdele olmasa kimse bu yorumları yapmayacak ve hatta okumayacaktı.

Yine de, edebiyata ve şiire bir katkısı olduysa şu yorumların, yazılan her şeyi kâr sayar cebime koyar giderim..

Saygıyla..

Özlem Tarhan
29 Ağustos 2010 Pazar 09:59:09
Dizelerin güne düştüğünü görmek sürpriz olmadı; bir kez daha tebrikler...
Saygımla...
mehmet özdemir
29 Ağustos 2010 Pazar 05:04:26
Tebrik ederim.
Şairin ustalığı ortada.

Bu sitede çok iyi şairler ve çok iyi yorumcular var.
Bildiğim usta yorumcular: Mustafa Ceylan, Onur Bilge, Seyit Kılıç ve Mehmet Binboğa…

Sayın Makman diyor ki; hece şiirinde dörtlük ile yazılan şiirlerde doldurma mısralar olabilir.
Bu yargı saz şairlerinin şiirlerinde ve manilerde olur. Bilhassa aaab şeklinde kafiye şemalı dörtlüklerde… Bu kalem şairlerinin şiirlerinde bir zaaftır. Çapraz kafiye (abab) ile yazılan şiirlerde doldurma mısradan bahsetmek doğru değildir.

Küçük bir eleştiri:

“Ellerimin tetiğe dokunması an Ya Rab!”

Bence bu mısrada an kelimesi doğru kullanılmamıştır; kafiye için anlam feda edilmiştir.

Saygılarımla.
varol , 5 puan verdi
29 Ağustos 2010 Pazar 04:41:00
Şiir...
Yine şiir,
ve yine şiir...
Yürekten kutluyorum bu güzelliği ve bizlere ikram eden değerli ustayı...
Selam ve muhabbetlerimle...
zeki çelik
29 Ağustos 2010 Pazar 04:05:14





Günün tek şiiri.






Ayrıntıda Gezinmek
29 Ağustos 2010 Pazar 03:41:13
Ellerimi semaya açıp haykırdım Ya Rab
Ya bir deniz emreyle ya akacak göl göster.
Gölgemin takibinden kaçıp haykırdım Ya Rab
Ya girecek bir kapı ya çıkacak yol göster.

Bu denli samimi bir yakarıya Rabbin duyasız kalmayacağını düşünüyorum. Yüreğinize sağlık. Saygılar
kutbo
29 Ağustos 2010 Pazar 03:13:53
Ellerimi semaya açıp haykırdım Ya Rab
Ya bir deniz emreyle ya akacak göl göster
...
emeğinize sağlık
tebrikler
...
göl...nereye akar ki ???
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiYavuz Dogan , şiirin sahibi
29 Ağustos 2010 Pazar 09:24:47
Ben bu sefer hakikatten zorlanmışım meramımı dillendirirken :)

Gölün akmasından bahsetmedim ki, göle akmaktan bahsettim ama dedim ya ben sanırım zayıf kaldım bu sefer anlatmak konusunda...
Makman
29 Ağustos 2010 Pazar 02:41:29
Hece yazan her arkadaşıma bunu tavsiye ediyorum; Yavuz Doğan şiirlerini takip edin.
Sayın Seyit Kılıç'ın diğer eleştirilerine bir diyeceğim yok. Zaten Şair de ''Eyvallah'' demiş. Ancak, bir eleştirisine katılamayacağım.
''Her ne kadar bazı mısralar vasat olsa da...''
Beyitlerle yazılan şiirlere bir diyeceğim yok. Ancak, dörtlüklerle yazılan şiirlerde, bazı mısralar ana temayı vurgulayan mısrlardır. Bir dörtlükte böyle iki veya üç mısra olur. Aynı dörtlükte o vurgucu mısraların hammallığını yapan, dolgu mısraları olur.
''Islak kirpiklerime yağmurlar dokunacak,
''Ardımdan ne beddua ne dua okunacak''
Bu dörtlükte mesaj budur bence. Aynı dörtlükteki diğer iki mısra, bu görüşü-duyguyu açıklamak için yazılmış (dolgu-ama güzel) mısralardır. Yani, dörtlükle yazılmış şiirlerde bu eleştiri konusu gayet doğaldır.
Aslında şiire baktığım zaman böyle dolgu mısraları pek göremedim ben. Sdece bu dörtlükte acaba mı dedim. Onu da eleştiri üstüne dedim. Yoksa bir kopukluk yok şiirde. Ve dörtlüklerde bu gayet doğaldır (konudan kopulmazsa eğer) Yani bir dörtlükteki iki mısra çok iyi olur da iki mısra (benim taşıyıcı dediğim mısralar) pek iyi olmayabilir. Önemli olan dörtlüğün bütünüyle anlattığıdır.
Güne yakışan bir şiir, güne yakışan bir şair.
Bu yoruma 2 cevap yazılmış.
Makman
29 Ağustos 2010 Pazar 03:03:00
''Eyvallah'' demek sana çok yakışıyor usta. Eyvallah netekim:)
Şiirin sahibiYavuz Dogan , şiirin sahibi
29 Ağustos 2010 Pazar 02:56:27
Eyvallah abi..

Sır, aynayı camdan ayıran önemli bir materyaldir.

Camın arkasını görürken kendi aksini de görür bakan..

Ben o aynada çok akis gördüm, kendi görüntüsünü yok sayan..

Var olsunlar, çok güzel eleştirmişler; baş tacıdır saptamaları.

Ancak, aynı kurdeleye sahip bir şiirinde haftalardır gözüme batan "mi" soru eki hâlâ neden bitişiktir diyeceğim..

"Ruh", "Rûh" diye mi yazılır diye soracağım, bu kadar inceltme işareti, yerli yersiz neden kullanılır diyeceğim, "polemik" yapıyor olacağım yine.

En iyisi "Eyvallah" abi..

Eyvallah...
gelmeyenvuslat , 5 puan verdi
29 Ağustos 2010 Pazar 02:35:32
BU HARİKA DİZELERİN ŞAİRİNİ YÜREKTEN TEBRİK EDİYORUM GÜNE HAKKIYLA GELMİŞ DEVAMI DİLEKLERİMLE SELAM SAYGILAR..
Salih Erdem
29 Ağustos 2010 Pazar 02:33:17

Tebrikler güne düşen şiirin kalemine.

Sağlıcakla...
Seyit Kılıç
29 Ağustos 2010 Pazar 02:06:57
İçerisinde yer yer yürek isyanının dile getirildiği bir münacat. Bu münacatı diğer münacatlardan ayıran şey dildeki üslup, yalvarıştaki isyan, günaha ramak kalan gönlün çaresizliği!..

Çapraz kafiye ile girizgahtan sonra şiirin gelişimi ve ana teması bu girizgâh olarak kullanılan 10 mısraın üzerine binâ edilmiş bir eser. Bu şiirde de göze çarpan en büyük özellik kâfiyelerin tam ve zengin olarak kullanılmasına dikkat edilmesidir. Birçok yerde de tunç uyak vardır. Duraklarında nefes alabilir şiiri âhenkle okuyabilirisiniz. Her ne kadar bazı mısralar vasat olsa da şiir genel itibari ile güne yakışan bir şiirdir.

Şiirde geneli itibari ile redifle beraber uyak kullanılmış. Divan şiirlerinde genelde şâirler şiirlerini rediflerle güçlendirirlerdi. Çünkü yerli yerinde kullanılan rediflerde sözün vurgusu ve kafiye ile uyum içerisinde olan söz tekrarı ile yapılan güzel bir âhenk vardır. Burada bazı kıtalarda şâirin mısra başlarında da söz tekrarları görülmekte. Bu bir kelimeyi tekid mahiyetinde kullanıldığı zaman tekrir sanatına girer. Ancak bu yakalanmazsa bu söz tekrarları şiiri zayıflatır ve güçsüz kılar. Aynı zamanda okuyucuyu da bıktırır. Bazı mısralarda şâirin çokça bu şekilde kullandığından dolayı şiiri zayıflattığına inanıyorum.

Şiir dili güzelce istimal edilmiş. Anlatılmak istenilen duygular kelimelerle güzelce resim çizer gibi çizilmiş. “Az ötesidir umut, sonrası yüzün biraz” evet umudun biraz daha ötesi vuslattır. Bu da ancak yüz görümlüğü ile olacak şey. Buradaki anlatım çok güzel ve beliğdir. “Sûkut-u zebunumun hüznü ömürden kara.” Bu mısrada “sükût kelimesi zannedersem yanlış imlâ edilmiştir. Zira bu tamlama “Dilin kırılması anlamına gelmekte. -Çünkü “sukût” kelimesi kırılmak demektir. Sukût-ı hayâl’de olduğu gibi. Fakat halkımız galat-ı meşhur olarak sükût-ü hayal der ki bu yanlıştır.-Oysa şâir burada ancak dilin susmasını anlatmak istemiştir ki; sükût-ı zebunum” diye imla edilir. “u” veya “ü” Farsça tamlamalarda “ve” anlamındadır. “ı” ya da “i” ise sıfat ya da isim tamlamalarında kullanılır. Burada ise bir sıfat tamlaması olarak kullanıldığından dolayı böyle imlâ edilmesi gerekir.

Şiirde yer yer anlam sapmaları da görmekteyiz. Meselâ şu mısrada olduğu gibi: “Adım ya Mecnun oldu ya kimsesiz bir ada.” Burada bir kimsenin adı mecnun olabilir bu alışılan ve bilinen bir şeydir. Ancak hiçbir kimsenin adı yalnızlığından dolayı ada olmaz. Burada bunu gerekli kılan “Adım ya mecnun oldu...” cümlesinin bu kısmı da içine alması hasebi ile adanın isim olması gerekir. Çünkü izah edilen burada isimdir. Ancak burada şâir tunç uyağı tercih ederek anlamı feda etmiştir. Burası değiştirilerek anlamı da oturacak şekilde kullanılabilir.

Yer yer bazı mısralar zayıfta kalsa genel itibari ile şiir işçiliği güzel olarak işlenmiş. Aşağıdaki tarih şiirin yazılış tarihi ise bu şekilde olması normaldir. Şiir ham olduğu halde bu kadar güzeldir. Yavuz kardeşim bunu dinlendirse idi daha güzel olacağından eminim.

Kalemine sağlık.

Tebrik ve takdir ediyorum...
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiYavuz Dogan , şiirin sahibi
29 Ağustos 2010 Pazar 02:16:47
Eyvallah...
Mehtap Yıldız
29 Ağustos 2010 Pazar 02:03:05
müthişti...kutladım çook...

iltica etmek,edebilmek ne güzel bir haslettir...


saygı duamla....baki selam...
Muharrem Nalçacı
29 Ağustos 2010 Pazar 01:15:59
Şiirler şairin ruhunu yansıtır.

Kaliteli bir şiir.

Emek verilmiş.

Şair şiiri yüreği ile yazmış

Bence bu yeterli

Güne düşen şiiri kutlarım.
ramazan.efe
29 Ağustos 2010 Pazar 01:08:49
düzgün düzenli bir hece
sağlıcakla kalın
kanatlı ateş
29 Ağustos 2010 Pazar 00:57:40
muhteşem dizelerdi..


kaleminiz susmasın..gönülden,kutlarım...

Sorma hangi el açtı gözlerimin rengini
Levh-i Mahfuz’u gördüm sırrı büyük aynada.
Sorma kim uygun gördü yüreğimin dengini
Adım ya Mecnun oldu ya kimsesiz bir ada.
Müjgan Akyüz , 5 puan verdi
29 Ağustos 2010 Pazar 00:30:47
Emek, bilgi, tecrübe ve ille de itina...
Beş duyuya ve ötesine ulaşan bir eser.
Tebrik ve takdirlerimle, selamlar, saygılar.
Afet İnce Kırat , 5 puan verdi
29 Ağustos 2010 Pazar 00:18:26
benim günün şiiri sizinkisiydi yanılmamışım. tebrikler kardeşim...
Mehtap ALTAN
29 Ağustos 2010 Pazar 00:16:15
emek verilmiş kurgusuna şiirin ritmini akıtmış güzle bir çalışmaydı...

kutlaıdm...
VeliBOSTANCI
29 Ağustos 2010 Pazar 00:09:59
Her zamanki gibi her yönüyle mükemmel bir Yavuz Doğan şiiri.
Gönülden tebrikler kardeşim.
x adamus , 5 puan verdi
28 Ağustos 2010 Cumartesi 23:44:31
Dualarla yalvarış.
Rabbim duysun sesinizi.
Usta kalemnden usta işi dizeler.
İmrendirdi.
Bir kere daha gördük şiirde eksik yanlarımızı.
Tebrikler usta.

Selamlar saygılar.
ahmet turgut atlık , 5 puan verdi
28 Ağustos 2010 Cumartesi 19:55:57
her daim saygı ve selamlarımla Yavuz bey, harika bir şiir, başka ne denir ki , usta kalem.
tebriklerimi bırakıyorum,
seyfi betik
28 Ağustos 2010 Cumartesi 14:58:28
yavuz bey yüreğinize sağlık güzel şiirinizi kutlarım
sonlu_34
28 Ağustos 2010 Cumartesi 14:23:05
Okuyanı bütün kırgınlıklara hayran bırakacak kadar güzel bir şiir.
Hecede verilen emeğin bir örneği.
Kutlarım usta kalemi ve şiiri.
Saygıyla.

sonlu_34 tarafından 8/28/2010 3:27:39 PM zamanında düzenlenmiştir.
Özlem Tarhan
28 Ağustos 2010 Cumartesi 13:42:04
Okuduğum en güzel hece şiirlerinden biriydi...
Gerçi sizin kaleminiz hep müstesna...

Tebrik ve saygımla...
_Günce_ , 5 puan verdi
28 Ağustos 2010 Cumartesi 13:33:55
harika idi

mimarefe
28 Ağustos 2010 Cumartesi 12:56:59
Bu yüzden ellerimi açıp haykırdım Ya Rab
Sığındım gökyüzünün nurlu avuçlarına.
Bu yüzden günahımdan kaçıp haykırdım Ya Rab
Geceyi ortak edip gönlümün suçlarına…

işte şiir ve şair
kaleminin süzgecinden yine çok latif bişr şiir okudum sevgili yavuz
var olasın emi özletme kendini
saygılar.
Erol Konur , 5 puan verdi
28 Ağustos 2010 Cumartesi 12:31:51
Bundan 50-60 yıl önce bir Yavuz Doğan yaşamış olsaydı şuan ders kitaplarında olurdu şiirleri.. Yavuz Doğan şimdi yaşıyor ve birgün ders kitaplarına şiirleri gireceğine eminim...

Abi aklımı dağıttı bu kırgınlık... Parçaladı, ezdi geçti... Bugün benim doğum günüm en güzel hediye bu şiiri okuyabilmek...

Sözün tükendiği noktadayım abi.. Tekrar tekrar okumak istiyorum...

Sağlıcakla kal...
eylül_çağlar , 5 puan verdi
28 Ağustos 2010 Cumartesi 11:47:20



mükemmeldi.... hayran kaldım kaleme, dizelere, yüreğe...


saygımla
Ali Ekber Hırlak
28 Ağustos 2010 Cumartesi 10:52:42
her zaman şiirlerine mest olduğum güzel yürekli dostum sen hep yaz yüreğinin incilerini tadı damağımda ayrılıyorum sayfadan,sevgilerimle..
muratcanbolat , 5 puan verdi
28 Ağustos 2010 Cumartesi 10:51:01
Ne kadar ahenkli ve güzel bir eser.Her dem hayranlıkla takip ettiğim hece şiirinde örnek alınması gereken günümüzün en önemli ustalarından kıymetli Yavuz Ağabey'in çağdaşı olmak ne güzel.Saygılarımla.İyi çalışmalar...
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyatdefteri.com'u kullanarak Çerez Politikamızı kabul etmiş sayılırsınız.