Sevmek birbirine değil, birlikte aynı noktaya bakmaktır. exupery
Halit Yıldırım
Halit Yıldırım

UYGUR AĞITI

Yorum

UYGUR AĞITI

( 4 kişi )

8

Yorum

0

Beğeni

5,0

Puan

1663

Okunma

UYGUR AĞITI

UYGUR AĞITI

Sin ve Can
Göğüs ve gönül
Sine ve Can
Bitmek bilmeyen zulmün
Dinmek bilmeyen gözyaşının
Karanlığın adı Sincan
Feryadın ocağı Sincan
Öldürülmeye namzettir
Sincan’da her doğan

Sincan Türkoğlu Türk
Sincan Müslüman
Urumçi yanıyor
Yanıyor zaman zaman
Boydan boya Doğu Türkistan
Bir bugün değil
Yanıyor aslında her zaman

Uygur kardaşım uygardır
Çin vahşisi zalim
Çin’in Zulümde kardeşi İsrail
Müttefiki bazen Amerika bazen Rus
Ölen Müslüman ya
Ölen Türk ya
Tüm dünya sus pus

Çin’de Türk olmak suç
Suç Müslüman olmak
Zordur Çin’de Uygur kalmak
Türk kalmak
Müslüman kalmak
Belki de en kolayı
Müslüman ve Türk ölmek

Ne olmalı
Ne olmalı Uygur
Hür olmalı hür
Sin ve can gibi özgür
Uygur hür olmalı
Hür…

Paylaş:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiiri Değerlendirin
 

Topluluk Puanları (4)

5.0

100% (4)

Uygur ağıtı Şiirine Yorum Yap
Okuduğunuz Uygur ağıtı şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
UYGUR AĞITI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
NİLTÜRK47
NİLTÜRK47, @nilturk47
12.7.2009 21:02:31
5 puan verdi
Sin ve Can
Göğüs ve gönül
Sine ve Can
Bitmek bilmeyen zulmün
Dinmek bilmeyen gözyaşının
Karanlığın adı Sincan
Feryadın ocağı Sincan
Öldürülmeye namzettir
Sincan’da her doğan

Sincan Türkoğlu Türk
Sincan Müslüman
Urumçi yanıyor
Yanıyor zaman zaman
Boydan boya Doğu Türkistan
Bir bugün değil
Yanıyor aslında her zaman

Uygur kardaşım uygardır
Çin vahşisi zalim
Çin’in Zulümde kardeşi İsrail
Müttefiki bazen Amerika bazen Rus
Ölen Müslüman ya
Ölen Türk ya
Tüm dünya sus pus

Çin’de Türk olmak suç
Suç Müslüman olmak
Zordur Çin’de Uygur kalmak
Türk kalmak
Müslüman kalmak
Belki de en kolayı
Müslüman ve Türk ölmek

Ne olmalı
Ne olmalı Uygur
Hür olmalı hür
Sin ve can gibi özgür
Uygur hür olmalı
Hür…

ÇOK GÜZEL DİLE GETİRMİŞSİNİZ..KUTLUYORUM..
oktayzerrin
oktayzerrin, @oktayzerrin
10.7.2009 13:39:40
5 puan verdi
Ne olmalı
Ne olmalı Uygur
Hür olmalı hür
Sin ve can gibi özgür
Uygur hür olmalı
Hür…
"alma mazlumun âhını çıkar aheste, aheste" demişler, bu toplu kıyımları ve insanlık dışı katliamları şiddetle kınıyorum, özgürlükten dem vuranlar, barış hovardaları neredesiniz ?
duyarlı tavrınızı kutlarım efendim, saygımla, selamlar...
gül peri
gül peri, @gulperi
8.7.2009 22:19:49
Çin’de Türk olmak suç
Suç Müslüman olmak
Zordur Çin’de Uygur kalmak
Türk kalmak
Müslüman kalmak
Beklide en kolayı
Müslüman ve Türk ölmek

Ne olmalı ne olmalı Uygur
Hür olmalı hür
Uygur ve hür
Sin ve can gibi
Uygur hür olmalı hür………


Duygularınıza aynen katılıyorum.
Gönlünüz dert görmesin.Çok güzel yazmışsınız.
İçim acıyarak okudum.
Selam saygılar.
kuzeyşafağı
kuzeyşafağı, @kuzeysafagi
8.7.2009 22:06:43
Değerli şair, öncelikle kutluyorum değerli kaleminizi.

Bir kez de sizin şiirinizde hatırladık yaşatılan vahşeti.
Yalnız bir durumu belirtme gereği duymaktayım ki, Türklerin ata yurdu olan bu bölgenin tarihi adı, "Doğu Türkistan"dır. O bölgede yaşayan bütün Türk halkları da bu adın kullanılmasını isterler. Zira "sincan" ismi, bölgeye Çinliler tarafından verilmiştir ve "yeni yurt" anlamını taşır.Bu ad , o bölgedeki Türk varlığını inkar amaçlı olarak yürütülen asimile faaliyetlerinin ilk ayağıdır.

Her türlü basın-yayın organlarında Doğu Türkistan yerine kullanılan: "Sinkiang", "Sincan", "Sinkiang Uygur Özerk Bölgesi", "Sinciang Uygur Otonom Bölgesi" gibi ifadeleri Doğu Türkistanlılar asla kabul etmemektedirler.

Hoşgörünüze sığınarak hatırlatmayı bir vefa borcu bildim.
Saygılarımla.



kuzeyşafağı tarafından 7/8/2009 10:11:39 PM zamanında düzenlenmiştir.
Makman
Makman, @makman
8.7.2009 21:26:45
5 puan verdi
Onlar bunu yaparken biz yıllardır ne yaptık? (Zira bu zulüm şimdinin eseri değil. İkinci Dünya Savaşı'ndan bu yana devam ediyor) Çin mallarına kapılarımızı ardına kadar açtık. Bunun yerli üretimi yok ettiğini, yok edeceğini bile bile yaptık bunu. Ve rekabet ortamı, doğal dedik.
Alınan her çin malı ile Uygurlar'a sıkılacak bir kurşunu Çin'e hediye ettiğimizi unuttuk. Doğu Türkistan'ı unuttuk. Tüm Dünya Tibet konusunu tartışırken aynı durumda olan Doğu Türkistan'ı bilen yok. Yıllardır istemesine rağmen Çinli kardaşlarımız (!) kızar , gücenir diye Rabia bacıya vize bile vermedik.
Ben ne diyeyim daha? Bir kaç eften püften beyanatla bunu da geçiştirirler yine.
Saygılarımla.
neneh.
neneh., @neneh-
8.7.2009 19:14:43
Özgürlük abidesiydi Orta Asya.
Göğsünde kahramanlık ışıl ışıl bir mahya.
Çin korkudan seddini yükseltti boyu aştı.
Kahpelikle iş yaptı ve ortalık hep karıştı.

Bütün dünya Türklerin ezilmesini izliyor.
Var mıdır parsa diye kör gözüyle gözlüyor.
Payı olsaydı eğer özgürlük gütürürdü.
Sonrasında reziller Irak gibi de batırırdı.

Allah'ım yardı et Sincanım'a Türk'üme.
Sapla çin piçinin ateşli ok böğrüne.
Ateşler yağdır üstüne Türke kefen biçenin.
Kadın çocuk Müslümanın bu dünyada suçu ne?.

Şiirinizi yüreğim kan ağlayarak okudum.Kutluyorum yüreğinizi.Kaleminiz daim olsun.Saygılar.

neneh. tarafından 7/8/2009 7:15:22 PM zamanında düzenlenmiştir.
ümit zeki soyuduru
ümit zeki soyuduru, @umitzekisoyuduru
8.7.2009 18:45:30
5 puan verdi
Ne olmalı ne olmalı Uygur
Hür olmalı hür
Uygur ve hür
Sin ve can gibi
Uygur hür olmalı hür………

Çok güzel bir şiirdi.
Tebrik ederim.
Saygı ve selamlarımla.
Etkili Yorum
Coşkun Mutlu (Hüznünşairi
Coşkun Mutlu (Hüznünşairi, @coskunmutlu-huznunsairi-
8.7.2009 17:06:34
Tarihleri unutturdular bize. 20 bin yıllık Türkistan'ı bize Ortaasya diye tanıttılar. Batı ekseninde yazılan tarihimiz gerçeği mi yansıtıyor? Atatürk'ün bir sözü vardır der ki: " Ey! Batı sen bilmezsin ama Anadolu en az 7 bin yıllık Türk yurdudur" ve son araştımalar gösteriyor ki Anadoluda ki Türk izleri en az 13 bin yıl ilerisine uzanıyor.
---BİR OY BİL
__AT OY BİL
__TÜRÜK BİL

Türklerin kurduğu büyük devletlerin ataları Türk devletleri.
Batı, Asya da büyük bir medeniyetin kurulduğunu yazar ama bunu ne hikmetse Türkler kurdu demez. Türklerden önce orda uzaylılar mı yaşıyordu.
Batı HUNLARI Türk kabul etmez.
2.Dünya savaşında bir Alman profösörü der ki , Batı türkleri sevmez. Çünkü tarihten Türkü çıkarırsan tarih diye bir şey kalmaz.
Bugün bakın Kızılderili dillerine onlarca Türkçe kelime vardır.
İspanyolca X ile başlayan mesela xavi (Çavi) diye okunur. Asılnda kökeninde Türkçe yatan bir kelimedir. Çünkü ç sesi onlarda olmadığı için x'i kullanmışlardır.
Alp dağlarının adı öz Türkçe değil mi İngilizce de Alps, Almancada Alpen. Biz nerdeyiz peki
UYGUR Türkleri sürülürken vurulurken nerdeyiz.
Hadi oraya uzak diyecekler
KERKÜK ve TELAFER de Türkmenlere yapılan zulme sessiz kalmışız. Öz be öz kardeşlerimize karşı sessiz kalmışız.
Biz neyiz Allah aşkına;
Türküz deriz ama bir Türk zulüm görürken sessiz kalırız.
Atalarımızdan miras kalan Türklük onuru bırakın bir başka Türkü bir başka ırktan biri zulüm görse bile sesiz kalmamamızı söyler.

Bu suskunluğumuz nereye kadar gidecek
Hani nerdesin EY Türk Milleti
niye sokaklarda değilsin mitinglerde değilsin
Bu zulümlere sessiz kalırsın
Nerdesin EYYY

Ey! nerdesin
neden suskunsun
niye donuksun
silkin artık
al intikamını
sen Türksün
Atalarının izinden yürü

SENİ ŞU KARANLIK GÜNLERDE NE ÇOK ÖZLÜYORUZ MUSTAFA KEMAL
SENİN IŞIĞINI NE ÇOK ARIYORUZ
SEN Kİ DÜNYAYI TİTRETENDİN
NERDESİN
SARI SAÇLIM MAVİ GÖZLÜM NERDESİN
ŞİMDİ SEN OLSAYDIN
BÖYLE Mİ OLURDU

Çok yazdım kusura bakmayın
ama yazdırdı şiiriniz emeğinize
yüreğinize
kaleminize sağlık
KUTLARIM

Hüznünşairi tarafından 7/8/2009 11:17:28 PM zamanında düzenlenmiştir.
© 2025 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
ÜYELİK GİRİŞİ

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL