Edebiyatımızda hikâyenin köklü bir geçmişi vardır. Kadim söz geleneğimizde yer bulan ve günümüze dek sürüp gelen bu edebî tür tarihi süreç içinde farklı tarz ve yönelimler ile gelişmiştir. Yenileşme devri edebiyatımızda hikâye/öykü alanında verdikleri eserlerle çok değerli katkılarda bulunan Ömer Seyfettin, Sait Faik Abasıyanık, Sabahattin Ali, Memduh Şevket Esendal isimlerini özellikle anmalıyız...»»
Kuşbaz Tahir Efendi ince, uzun endamıyla bu dünyadan belki de hiç geçmedi. O hayalden bir adamdı belki de… Bir kadın, bir gece yarısı düşünde gördü onu. Sormadı, sorgulamadı, varlığından da asla emin olmadı.Yitirilmiş yağlı boya tablolar gibi, elinden fırçasını düşürmüş gölgesiz nakkaşlar kadar hem gerçek hem de masaldı bu öykünün başkahramanı…Kırılırken incecik, kristal peymaneler; acıklı bir nef..»»
Zemheri uğultuları duyulur aslında lal olan her yürekten, bahar şarkıları, yaz neşeleri... Ve hazanın kendine has ritmi... Lal olan her yürek hem suskusunda hem yangınında bulur kendi gerçeğini, tıpkı demirin tavında dövüldüğü gibi... Bir kendini bilme, aslını bulma öyküsü okumaktır bu yüzden 'Lal İmiş Yürek'in sayfalarında dolaşmak...
Şairin ciğerinin sızısı, yüreğinin ağrısı şiir... Her dize ..»»
Düşle gerçek arasında incecik bir çizgi var. Ne zaman düşte, ne zaman gerçekte yaşadığımızı çoğu kez ayırt edemeyiz. Masallara tutkumuz hep bu yüzden. Lena'nın Masalı; küçük bir kızın mutsuzluktan mutluluğa, kimsesizlikten kocaman bir aileye geçmesinin dokunaklı ve içten serüvenini anlatıyor. Acaba düş olan hangisiydi? Bir çocuğun kalbine sığabilen kederleri mi, yoksa yağmur sonrası gökkuşağını an..»»
Kıbrıs tarihi ile ilgili geniş bilgiler içeren ve bu adadaki sıra dışı hayatların kesişme noktalarını ele alan 'Makedonya Otu' kendi hikâyesini ilmek ilmek işlerken, insanoğlunun görülmek istenmeyen hallerini ve adadaki yaşayışın merak edilen birçok yönünü gün ışığına konuk ediyor.
İnsanların bir arada yaşama sevinçlerinin bittiği yerde hüzün kaçınılmazdır. Aslında tarihin kirli sayfaları arala..»»
Bugün, herhangi bir edebi metni eleştiri söylemi çerçevesinde değerlendirebilmek için elimizin altında pek çok metot vardır. Gerektiğinde eserin dışsal (sosyolojik, psikolojik, iktisadi, siyasi vs.) ve içsel (yapısal, stilistik vs.) bağıntılarını incelemek için bu her bir metodu istenilen şekilde kullanabilme olanağına sahibizdir. Fakat bu metotların her biri, çalışmamızın “Kuram” kısmında da ele ..»»
Hayattan, insanlardan ve hatta kendinden cadde cadde, sokak sokak kaçan insanların hikâyesi bir çıkmaz sokakta kesişiyor. Böylelikle gün yüzüne çıkıyor göstermeye korktuğumuz yüzümüz, yaralı yanımız. Burak Çakır bizim sırrımızı fısıldıyor bizlere, çocukluğumuzun masumiyetini, ilk sevmelerimizi, hüzünlerimizi ve tutarsızlarımızı hatırlatıyor. Aslında hepimizin bir şekilde bildiği bu çıkmaz sokakta ..»»
***Aşk*** diyorum, yasaklanmalı bence. Çünkü çok sevince bağlanıyorsun malum. Bağımlısı olup çıkıyorsun bir insanın. Varlığında ütopik hayaller görüyor, yokluğunda yalnızlık krizleri geçiriyorsun. Ki bu yalnızlığı yaşamayan bilmez... Ansızın yapışır insanın boğasına, nefes dahi alamazsın. Yalnızlık, en büyük lanetidir insanoğlunun. Yalnızlık bir çeşit ölüm provasıdır...
Hayattan, insanlardan ve..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.