Sevmek birbirine değil, birlikte aynı noktaya bakmaktır. exupery
Mücella Pakdemir
Mücella Pakdemir

KUTLU YÜRÜYÜŞ – RECEP TAYYİP ERDOĞAN

Yorum

KUTLU YÜRÜYÜŞ – RECEP TAYYİP ERDOĞAN

( 26 kişi )

31

Yorum

20

Beğeni

4,8

Puan

6304

Okunma

KUTLU YÜRÜYÜŞ – RECEP TAYYİP ERDOĞAN

KUTLU YÜRÜYÜŞ – RECEP TAYYİP ERDOĞAN

Umutlar peş peşe tükendiğinde
Dikenli kıl keçe başa örülür
Dua hatırına nur indiğinde
İkbale açılan bir yol görülür
…..Gün solup akşama varmadan yürü!
…..Yürü sen Erdoğan, durmadan yürü!

Ata yurttan beri sürmekte göçün
Yüzyıldır katlanıp çoğaldı acın
Öcünü alacak keskin kılıcın
Çeliğine rahmet suyu verilir
…..Haine fikrini sormadan yürü!
…..Yürü sen Erdoğan, durmadan yürü!

Yıldızın, hilâlin aşkı uğruna
Al bayrağı dikip şanlı bağrına
Doksan dokuz ismi katıp çağrına
Vardığın hedefte sırra erilir
…..Kavline şüpheyi karmadan yürü!
…..Yürü sen Erdoğan, durmadan yürü!

Aşılmaz dağların kartalı sensin
Kırılsa da asla bükülmeyensin
Silkin ki boynunun borcu ödensin
O vakit ırkının ruhu dirilir
…..Maziye çaktığın armadan yürü!
…..Yürü sen Erdoğan, durmadan yürü!

İtibarın yüce; yârende, yârda
Bulunmaz rakibin emsal ayarda
Geleceksin diye nice diyarda
Gül kokulu atlas halı serilir
…..Şeref rütbendeki sırmadan yürü!
…..Yürü sen Erdoğan, durmadan yürü!

Şimdi, yalımınla kızgın örstür yer
Âdil çekicinle vur da şekil ver
Göğü titretince Allahuekber
Zulüm cehenneme doğru sürülür
…..Gönlünü abesle yormadan yürü!
…..Yürü sen Erdoğan, durmadan yürü!

Mücella Pakdemir




Paylaş:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiiri Değerlendirin
 

Topluluk Puanları (26)

5.0

92% (24)

3.0

4% (1)

1.0

4% (1)

Kutlu yürüyüş – recep tayyip erdoğan Şiirine Yorum Yap
Okuduğunuz Kutlu yürüyüş – recep tayyip erdoğan şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KUTLU YÜRÜYÜŞ – RECEP TAYYİP ERDOĞAN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
HüseyinGazi
HüseyinGazi, @huseyingazi
19.9.2014 13:19:11
5 puan verdi
İtibarın yüce; yârende, yârda
Bulunmaz rakibin emsal ayarda
Geleceksin diye nice diyarda
Gül kokulu atlas halı serilir
…..Şeref rütbendeki sırmadan yürü!
…..Yürü sen yiğidim, durmadan yürü

Şiir yolunda yürüyüşünüz mübarek olsun.
Saygılarımla.
Talat Demir
Talat Demir, @talatdemir
17.9.2014 03:37:30
Nefis, harika...
Bu şiirin yorumlarında bazı arkadaşlarin öküz altında buzağı aradığını görmek cok acı...
Susun ve sadece tebrik edin beyler...
Zekeriya Berber
Zekeriya Berber, @zekeriya-berber
7.9.2014 02:24:04
Sayin Mücella Pakdemir hanimefendi, siirinizi bir kac kez okudum. Nedeni birinci okumamdan sonra yorumlara göz atmamdi. Siire yapilan elestirilerin haksiz ve gereksiz olduguna kanaat getirdim. Siiriniz bastan sona cok güzel islenmis. Aslinda siirinizde cok konuyu islemissiniz.

Yildizin hilalin aski ugruna
Al bayragi dikip sanli bagrina
Doksandokuz ismi katip cagrina
Vardigin hedefte Sierra erilir

Bu kitanin oldugu yerde Türk kelimesi yazmasi gerekmeden Türk den bahsedildigi zaten belli oluyor.
Benim anlamadigim eger bu siir de Türk kelimesi kullanilsaydi o zaman kisiye yazilmamis mi olacakdi?
Siir ve icerigi saire aittir yani size. Kimsenin sözlerinden dolayi elestirmeye hakki yoktur.
Bir de Islam da irkcilik ve bir irki digerinden üstün görmek yoktur. Allah katinda irklar degil takva önemlidir bir de bu yüzden bir cok elestiriyi gereksiz buluyorum.

Ben bir kez da ha sizi basarili siiriniz icin tebrik ediyor basarilar diliyorum.

Zekeriya Berber
Halit Ercan
Halit Ercan, @halitercan
5.9.2014 02:15:39
5 puan verdi
Ata yurttan beri sürmekte göçün
Yüzyıldır katlanıp çoğaldı acın
Öcünü alacak keskin kılıcın
Çeliğine rahmet suyu verilir
…..Sebeb-i hikmeti sormadan yürü!
…..Yürü sen yiğidim, durmadan yürü!

Mükemmel ...
halil_
halil_, @halil-
30.8.2014 05:17:26
5 puan verdi
Kim kimin aklını nazar edebilmiş ki? Niyet okuyacak kadar akla sahip değilim... Hasılı şiirinizi yürekten kutluyorum. Selam ve duayla...
sami biberoğulları
sami biberoğulları, @samibiberogullari
28.8.2014 21:01:32
Mücella Hanım.

Size ilk cevabımı yazdığımda bu şiire muhalefet eden arkadaşların hiç birinin yorumunu görememiştim. Şimdi görüyorum ve tek tek okudum.

Çok kısa üç şey diyerek kapatacağım konumu.

1- İstiklal Marşımızın on kıtasının hangisinde ''Türk'' Kelimesi geçmektedir? Bu arkadaşlar bana gösterebilirse kendilerine minnettar kalacağım.
Şimdi...Sık sık kendisinin Arnavut olduğundan bahseden Mehmet Akif '' Kahraman Irkıma bir gül'' Derken Arnavut Irkından mı bahsediyor? Biz Arnavutların milli marşı olacak bir marşı mı İstklal Marşımız olarak almış kabul etmişiz?

2- Bozkurt Türklerin vaz geçilmez bir sembolü değildir. Göktürk Devleti dışında da bayrağımızda yer alan bir sembol olmamıştır. Evet Türk Dünyası için önemlidir Bozkurt sembolü ama kartal da bir o kadar önemlidir. Selçuklu ve Anadolu Selçuklu Devletinin bayrağında Kartal olduğu gibi hâla onlardan kalan eserlerde kartal kabartmalarını bol miktarda görmemiz mümkündür.

3- LGBT üyeleri daha mı Türk ve vatanseverdir ki bazı vatansever (!) kardeşlerim onları desteklemek için yollara dökülen CHP ile kolkola girmişlerdir. ( LGBT nin açılmını yapmaya bile utanıyorum. Merak eden Googl a yazıp baksın)

Selam ve sevgilerimle.
KAFKASİ
KAFKASİ, @avar
28.8.2014 16:15:25
Yasaklı olduğumdan LAZ OĞLUNA EL CEVAP!

Yorumcu kardeşim isminizi bilmediğimden Yoıumcu dedim….
Türkiye Cumhuriyetinden yaşayıp ta kendi etnik kökeninin adıyla rumuz aldığınızdan o rumuzun adını yazmadan yorumcu diye hitap ettim..
Bu ülke Türkiye ise Kimliğinizde TC yazıyorsa yazdıklarınızın arkasında da duruyorsanız takma rumuzla değil gerçek isminizle yazarsınız samimi olduğunuzu öğreniriz… demek ki ayrımcılık yapan bizler değil de Yorumunuzda ki ırkları yazdığınız listedeki ırklardan biride sizsiniz..
Siz bu yorumu yazarken yazılmış olan bütün yorumları okudunuz mu? El cevap hayır..
Biz kimsenin siyasi şiir yazmasına karşı değiliz, biz kimsenin kişiye şiir yazmasına da karşı değiliz.. Pakdemir hanım bizim yazdığımız eleştirdiğimiz yönümüze cevap vermeyip , yazılan yorumlardan cımbızla iki cümleyi alıp kendince makale yazmış.. Sizde sanırım Pakdemir’in sitemlerinden yola çıkarak bizleri sözde kırmadığınızı ama iğneyi batırmışsınız..

Şiir kişiye yazılabilir dedik ama bu şiirin içeriği Türk ve islam kullanılarak birine endekslenmesine karşıyız. Neden mi? Türk milletini temsil etmeyen kişiye Türkün değerleriyle anılmasına dır tepkimiz…

Bak kardeşim bu ülkede bir ermeni öldü herkes ermeni oldu bir şey dedikmi evet ben dedim ‘’hepimiz ermeniyiz’’ diyenlere dedim hepiniz zaten ermenisiniz Türk olamazsınız..
Pakdemir hanım yorumlarımıza cevap vermediği için sustuk. Lütfen sizde hem şiiri hemde yorumları iyi okuyun yorum yazarken analis yaparak yorum yazın..
Bu ülkede 10 öncesine kadar 40 yıllık komşu olan Türk ve kürk, çerkez, şimdi ben Türküm. Sen kürtsün o çerkez diye bir birlerine yan bakar oldu, bunun tohumlarını eken birinin Türk miletine en büyük ihanetitir.. Sen laz kardeşim 40 yıldır lazım diyordun sana bir şey diyen varmıydı ki ben şimdi senin rumuzunu bile anmak istemiyorum ..
Bu vatanı seven ister Laz, ister Kürt, ister Çerkez, ister Arnavut ne olursa olsun Benim kardeşimdir bende onun kardeşiyim.. Lakin bu ülkede her türlü ırkı öv Türk değince söz ayaklar altına al!. Sonrada biri kalksın Türke şiir yazdım diyerek kişiye Türk kimliği yapıştırsın olmayan kabul etmeyen kişiye iyi vallaha bizde yutalım…
Ayrıca Klevye tuşlarına dukunarak konuşan tipler değiliz Hamt olsun bulunduğumuz her platforumda konuşmayı bilen fikirlerimizle fikirleri çürüten bilgiyede sahibiz….

Saygılar sunarım Cuma geceniz hayrlara vesile olsun
Etkili Yorum
lazuşağı
lazuşağı, @lazusagi61
28.8.2014 12:23:33


Ne kadarda hazımsız insanlarız
neden insanlar ayrı ayrı kafa taşıdıklarına inanmıyolar
ayrı mezhep
ayrı fikir
ayrı inanış
ayrı ideoloji
neden kabul edemiyoruz
neden yediklerimizi hazmedemiyoruz
klavyelerle birbirimize hakaret ediyoruz
kalp kırıyoruz
keşke mücella kendini iyi anlatabilsede nasıl bir iç dünyası olduğunu herkes bilse tanısa
önemli olan vatan haini olmamak
önemli olan vatanı sevmek
önemli olan bu vatan topraklarında yaşayan insanları sevmek
bu kutsal topraklarda çerkezde var
abazhada var
gürcüde var
kürtte var
lazda var
alevide var ezidide var
süryanide var
hırıstiyanıda var
ermeniside var
kutsal toprağımızın adı TÜRKİYE bu kelimeyi içine sindiremiyenler vardır
keşke bütün bu toplum kardeşce yaşayabilsek
bir birimize tahammül edebilsek
keşke bir birimizin fikirlerine katlanabilsek
keşke
keşke

amacım kimseyi yermek kırmak diil
herkese saygılar sunarım
bu ülkeyi sevenleri bende seviyorum

saygılarımla
siyahgecem
siyahgecem, @siyahgecem
27.8.2014 14:33:10
5 puan verdi
merhaba meleğim

arkadaşlar haklı neden mi ÇÜNKİ SENİ TANIMIYORLAR

senin nasıl aydın bir kadın olduğunu bilmiyorlar bitanem

ben seni yıllardır tanırım görüşürüz ve ne kadar da ATATÜRKCÜ MİLLİYETCİ VATAN SEVGİSİNİN OLDUĞUNU iyi bilirim

galiba bir yanlış anlaşılma olmuş sıkma canını yüreği güzel arkadaşım
superbaba
superbaba, @superbaba
27.8.2014 10:42:03
5 puan verdi
Umarım ki yürürüz.
Çok anlamlı bir şiir.
Kutluyorum.
TIKIROĞLU1071
TIKIROĞLU1071, @tikiroglu1071
26.8.2014 20:48:40
SAADET HANIM:siz yazdıklarınızla direk bizi düşüncemizden dolayı yargılama yolunu seçmiş görünüyorsunuz. Siz hangi fikre tahammül olmadığını bize yazarsanız size de gerekli açıklamayı yaparım. "EN ÜSTÜN IRK TÜRK IRKI" diye benim hiç duymadığım bir iddialı söz etmişsiniz. Sizi bu sözü kim söylediyse ispata davet ediyorum. Kulaktan dolma safsataları bir düşünceymiş gibi yazmanız Türk siyasi hayatının gerçeklerine yabancı olduğunuzu göstermektedir. Mesnetsiz bir söz bulursanız da bizi bağlamıyor . şiirde aynı yönde yorum yapan arkadaşlarımı titizlikle okudum başta ben olmak şartıyla böyle bir cümle kullanmadık kullanamayız çünkü inandığımız din bunu yasaklamıştır. Bozkurt a gelince dünyada milliyetçilik akımları bile yokken Türkler diğer dünya milletleri gibi kendilerine bir sembol seçmişler. Seçtikleri bu sembolle yaşamlarını törelelerini ilişkilendirmek adına BOZKURT u seçmişlerdir. Çünkü Türkler bağımsızlığına ve özgürlüğüne düşkündür. Kurtta evcilleştirilemeyen özgürlüğüne düşkün bir havyandır. Türkler ata erkil bir toplumdur ve aile bağları güçlüdür. Tek eşliliğe önem verirler. Kurt da aynı özellikleri taşır. Tek eşli yaşayan ender hayvanlardandır. Türkler çalışkan ve avcı millettit kurt da öyledir avlanır ve yer,başkasının leşine dokunmaz. BOZKURT kısacası DÜNYADAKİ TÜM TÜRKLERİ TEMSİL EDER. Hiristiyan gagauz da, Musevi hazarlar da Müslüman oğuzlarda hepsi BOZKURT U SİMGE BİLİR. Son zamanlarda Türk düşmanlığı moda oldu sizde bu modadan mı etkilendiniz anlam veremiyorum. Eğer canınız bir fikir tartışması istiyorsa bu edebiyat sitesi bunun yeri değil, başka yerlerde bu tartışmayı yapabiliriz. Selamlar.
KAFKASİ
KAFKASİ, @avar
26.8.2014 17:55:22
Mucella Hanım efendi..Amacımız sizi kırmak, incitmek değildir. Şiirinizi gölgede bırakmak hadsizliğimizde olmadı..Bir Türk evladı olarak bu şiirinizin Beni temsil etmediğini düşündüğümden yorum yazdım. Sizde iddia ediyorsunuz bu millete yazılmış.. Buyurun şiir analizi yapan çok değerli kişiler var gelsinler bu şiirin koca Türk milletine yazıldığını analiz etsinler, ben sizden özür dileyeceğim, özür dilenecek bir hadsizlik yapmadık gerekirse dileriz
Aşağıda yorum yazan şairlere yazdığınız yorumlarda çelişkiye düşmüşsünüz bu da sorun değil..

Şiiriniz baştan sona kadar her cümlesi, her dizesi, her beyiti Türk şiir kuralına uygun, dört dörtlük bir şiir.. Şiirinizde hece, imla, kafiye hatası var değip de eleştiride bulunmadık.

Bu yiğit kim? Eee siyasi kimliğiniz aşikar, siyasi düşüncelerinize de bir şey demedik.. İsmail Tıkıroğlu Hocam. Altunel kardeşimiz, Turgut Uslu Kardeşimiz gerekenleri yazmışlar aynı konulara girmenin bir anlamı yok..
Kısaca biz: Türk milliyetçileri olarak Türklüğü Türkçülük kisvesi adı altında dinsizlik yapanlara amansız düşmanız bu düşmanlığımız Türklüğün fikriyatını milletin gözünden düşürmek amaçlı olduğuna inanırız.. Ayrıca Türklerin Öz be Öz sembolü Bozkurdu içine sindiremeyenlere karşı olduğumuz gibi,Bozkurdu Siyasi emellerine alet etmeye çalışanlara da düşmanız ve şuan da karşılarındayız..
Yürüyecek olan Yiğit ve yiğitler bu yolda yürümeli: ALLAH'a, KURAN'a, Peygamberimizin Sünnetlerine ,TÜRKLÜĞE, VATANA, BAYRAĞA, DEVLET'e Gönülden BAĞLI kalarak yürümeli..

Yani sizin kartalınız dağları aşsa da Bu şiir Türk milletine yazılmış görünmemektedir.. Şiiriniz de ‘’Ergenekon’u aşan bozkurt sensin’’ diyebilirdiniz.. Orta Asya dan, Anadolu kapılarını açan Selçuklu dan, İslamiyet’i kabul eden Karahanlar dan, Osmanlının Üç kıtaya hükmünden bahsedip (Yürü Türk Evladı yürü) gibi yazsanız ırkçımı olurdunuz?

Notunuzda hangi milletten olup veya olmamaktan bahsetmişsiniz, ve ardından insanlığı dile getirmişsiniz, işte aramızda ki fark Yunus ne demiş ‘’yaradılanı severiz yaradan dan ötürü’’ bizim sevgimiz sadece bu.. Her ırkı , kavmi yaratan Allah(cc) Peki Türk’ü kim yarattı? Sizi tenzih ederim Bu Türk düşmanlığı nedendir?

Uzatıp fazla polemik yapmak istemiyorum. Tekrar üzerine basa basa söylüyorum Şiiriniz harika şiir, lakin Bu şiir Türk miletine yazılmamış kişiye yazılmış bir şiir, o kişide bu Türk miletini temsil etmiyor bu nedenle ‘’ YİĞİT’’ değildir.. Ha sizin gözünüzde Yiğitse hayırlı olsun..
Samimi duygularımla Saygılar..


Türk Bir Neferdir..
Yurt denilen yer bizim, namusumuz aşımız.
Bayrağa kan veririz sorulmaz hiç yaşımız
Allah’tan başkasına eğilmez hiç başımız
Vatanı savunurken oynamaz hiç kaşımız
Düşman ile savaşta , her Türk bir neferdir
Vatanı için ölüm, ne mübarek seferdir.
Osman Onuktav

Bu uğurda can veren YİĞİTLERİN mekanları cennet olsun...



AVAR tarafından 8/26/2014 6:01:42 PM zamanında düzenlenmiştir.
Etkili Yorum
Saadet Ün
Saadet Ün, @saadetun
26.8.2014 16:55:20
"SÖYLESEM TESİRİ YOK, SUSSAM GÖNÜL RAZI DEĞİL" diyerekten, başlıyorum yorumumu yazmaya...

Uzun süredir uğramamıştım siteye. Bu gün bir uğrayayım ve birkaç hece şiiri yazan arkadaşın şiirlerine bir göz atayım dedim.
Sayfaya gelip şiiri ve yorumları okuduktan sonra, insanların birbirinin fikrine, ideolojisine tahammülü olmadığına bir kez daha şahit oldum. Kimse kimseyi dinlemesini bilmiyor. Empati yapmasını bilmiyor. Herkes benim doğrumdur en doğru olanı diyor ve başlıyor saldırmaya...

Mücella hanımın AKP yanlısı olduğunu biliyorum. Her ne kadar AKP yanlısı olmasam da, onu suçlamayı, eleştirmeyi kendime bir hak olarak göremem. Çünkü herkesin bir doğrusu vardır ve doğru bildiğine inanır. Dolayısıyla da, ideolojisi doğrultusunda yazar...

Benim burada şaşırdığım konu, yorumlarda yazılanlar oldu. Ki, bir yanda RTE'yi, yani ideolojisini yargılarken, diğer bir yanda kendi ideolojileri hakkında baskı uyguluyor, bu doğrultuda şiir yazılması gerektiiğini vurguluyorlar.

Örneğin:
Bir arkadaş "Türklerin sembolü Bozkurt olduğunu" söylüyor;
diğer bir arkadaş " Yine Bir ırktan bahsediliyorsa mensubu olduğumuz ırk ı sembolize eden kartal değil “BOZKURT”tur." diyor. Ve akabinde "Mücella hanım evet tarafgirim hemde Türk Milletinin tarafındayım.işte bu yüzden eleştiriliyorsunuz" diyor...

Şimdi burada arkadaşın biri Türklerin (yani Türkiye'nin) sembolü bozkurttur diyor. Oysa hepimiz biliyoruz ki, BOZKURT sembolü yalnızca "EN ÜSTÜN IRK TÜRK IRKI" diyenlerin sembolüdür. Eğer şimdilerde bunu inkar edenler varsa, geçmişe dönüp baktığında bunun böyle olduğunu bilir...

Diğer arkadaş ise zaten apaçık IRKtan söz ediyor zaten... Ve tabii ki, IRKın yanına da BOZKURT'u eklemeyi ihmal etmiyor...

İşte bütün bunları düşününce arkadaşlara hak veremiyorum. Yani yalnızca kalkıp yönetimi yani hükümeti eleştirmiş olsalardı, derdim ki 'Millet taraf olmak zorunda değil. Kalkmış hükümetten yana şikayetini dile getiriyor. Bunlar da olağan şeyler zaten..."

Eskiden olsa, "Milliyetçilik" dendi mi, yüreğim coşardı. Ama zamanla milliyetçiliğin ne olduğunu tam anlamıyla kavradıkça, bu coşkumu yitirdim. Her türlü milliyetçiliğe karşı soğudum. Bu Türk olur, Kürt olur, Arap olur, farketmez...

Din konusunda da zorlamayı hak görmüyorum ben. Bir ülkenin insanı her dinden, her mezhepten olabilir... Yok olmaz derseniz, "buyrun IŞİD'e bakın!" derim. Oysa biz "dinde zorlama yoktur" diye biliyorduk. Ama görülüyor ki, din de zorlama varmış. Hem de kafa kesmelerle...
IŞİD, Yezidileri müslüman ettik diyorlar. Oysa bilmiyorlar ki, ölüm korkusuyla müslümanlığı seçenler sadece dil ile Müslüman olmuşlardır, kalp ve beyinle değil...

Bugün Yezidi-Ezidi olarak katledenler maalesef ki, hem Türk hem de Kürt Yezidilerdir. Din uğruna katlediliyor bu insanlar. Ve bizler bu insanlara acırken, gözyaşı dökerken de ne yazık ki, yine ırk olarak ayırıp öylece acıyor ve gözyaşı döküyoruz! Ve ben tüm bunlara şahit olurken ne yazık ki, insanlığımdan utanıyorum...

Sözün özü:
Bırakın da insanlar, istedikleri gibi yazıp çizsinler.
Bu gün Mücella hanım bunu yazmıştır, yarın siz de buna benzer bir şiir yazarsınız. Yani kendi ideolojinizi, idolünüzü... Ki belki de buna benzer yazdığınız şiir çoktur. Yani BOZKURT diyen arkadaşların Alpaslan Türkeş adına yazdığı şiirler...

Türkiye her konuda tehlike içindedir. Bu gün komşu ülkelerde gördüklerimizi, yarın bizlerin yaşamayacağı ne malum?..
Bundan dolayı derim ki:
Gelin birbirimizi sevelim, sayalım lütfen.

Sevgiyle,
hoş kalın...

Saygılar.



Saadet Ün tarafından 8/26/2014 5:03:42 PM zamanında düzenlenmiştir.
Saadet Ün
Saadet Ün, @saadetun
26.8.2014 16:24:17
Aynı yorumum iki kez kayıt olduğu için buradakini sildim...

Saadet Ün tarafından 8/26/2014 4:57:28 PM zamanında düzenlenmiştir.
Mücella Pakdemir
Mücella Pakdemir, @mucellapakdemir
26.8.2014 14:47:42
Şiirimi buraya kimseyi kırmak amacı ile eklemedim ki, gönül almaya çalışayım. Aksine burada ben mağdur edilmeye uğraşılıyorum birkaç kişi tarafından.
Anladığım kadarı ile ben ne dersem diyeyim, üstüme gelmeye devam edeceksiniz. Kiminiz sert üslupla kiminiz yumuşak dille. Sonuç değişmediğine göre fark etmiyor.
Bu şiirimi gönlünüze göre bulmadıysanız, istediğiniz türde şiirlerim de var sayfamda. Gözünüzden kaçmış sanırım. Ayrıca şair ne zaman neyi yazacağını kendisi bile kestiremezken ısmarlama şiir yazabilir mi ki şu çeşit şiir yazın diye bir buyruk verilsin.

Not: Ben Ermeni, Rum, Gürcü, Abaza, Rus, Arap, Kürt, Çerkez ya da Hristiyan, Yahudi, Budist, ateist, olsam ne farkeder? İçeriğinde hakaret, nefret, insanlık suçları bulunmadıktan sonra istediğim türde şiir yazmama kim mani olabilir? Kaldı ki burada saydığım özellikleri taşıyan pek çok şair arkadaş var. Hepsi başım gözüm üstüne şairlik babında. Saygı duyarım. Saygı duymayıp, yazının sonunu saygılarımla diye noktalayarak değil, gerçek bir saygı ile.
Ahmet Yağız Altunel
Ahmet Yağız Altunel, @altunel
26.8.2014 14:15:09
Keşke edebiyat adına herkes burda olsa..! Bazen bilerek veya bilmeyerek edebiyat dışına taşıyoruz. Bir önceki yorumumda yazdım ve inanın siz tüm yorum yapan arkadaşların gönlünü alabilirdiniz. Her zaman etki, tepkiyi doğurur. İnşaAllah o kaleminizden Türk milletine yazılmış hamasi şiirlerini okumak isterim. Saygılarımla.
Hüdaverdi ER (Hüdai)
Hüdaverdi ER (Hüdai), @hudaverdi-er-hudai
25.8.2014 23:48:12
5 puan verdi
Kaleminize bereket Mücella hanım.
Saygılarımla...
YAŞAYANKELİME
YAŞAYANKELİME , @yasayankelime
25.8.2014 21:36:53

En son ki yazınızda ve bu şiirde "Türk" Kelimesi yok .

Niçin ?

Sadece merak ettim .

şiire selam olsun



Esenlikle,


.

Turgut GÜLER UZDU
Turgut GÜLER UZDU, @turgut-guler-uzdu
25.8.2014 21:26:51
1 puan verdi
Aslında şiir olarak çok güzel.Tebrik ediyorum. Sadece Resme Başbakan pardon Cumhurbaşkanı gerçi başlamadı ya her ikisi de her neyse onun resmi olmalıydı. Söylemler aynı ağız ve yürü denen şahıs da o.
Sayın İsmail TİKİROĞLU söylenen her şeyi söylenmiş. Şiirde TÜRK kelimesinin geçmemesi de yine aynı ağız olduğunu gösteriyor.
Bölünmekte olan bir Türkiye, adaletin hukukun bir kişinin dudaklarının arasına sıkışmış bir Türkiye den bahsediyoruz.
İlk kıtada ikbale doğru yürünmesi söylenmiş. Evet milletin a.sından bahseden yandaş iş adamlarının ikbalinden ve ayakkabı kutularından bahsetmiş şairimiz sanırım :)Nur indi diyerek başbakanımızın Haşa 2. peygamber olduğu düşüncesi ifade edilmiş sanırım.
2. kıtada atayurttan bahsediliyor hangi atayurt anlayamadım işin doğrusu. Kılıçtan ve öçten bahsediliyor. Aklıma IŞİD geldi bu mısraları okurken. Milletin bir kısmının milletin diğer kısmından öç alacağı gibi bir söylem var. Gerçi başbakanımızın kendisi de rahmetinin gazabından büyük olduğunu söylemişti yakıştırılan sıfata uygun olarak. Çeliğe rahmet suyu derken de yine sanıyorum bundan bahsedilmiş.
3. kıtada yıldız ve hilalden bahsedilmiş ki zaten bu hükümet zamanında Türk Bayrağı dahil pek çok kutsal bildiğimiz değer tartışılmaya, sadece oy zamanları kullanılmaya başlandı. Ee bayraklarımız da sık sık indiriliyor sayelerinde. Sanırım şairimiz bundan ve Allah'ın 99 isminden bahsederek de siyasi olarak kullanılmasından bahsediyor :)
4. kıtada, ırkının ruhu dirilir demiş şairimiz. Başbakanımız Gürcü olduğunu ifade etmişti. sanırım Türkiye'de gürcülerin hakim olması gibi bir arzu ifade edilmiş. Yine boynunun borcu derken sanırım cumhuriyet tarihinin borçlarının en fazla olduğu bu dönemden bahsetmiş :)
5. Kıtada itibarın yüce olduğu söylenmiş. Ve emsalin bulunmaz demiş gerçekten bu fikre katılıyorum bir başka emsali daha yok.Dünyanın bakış açısından değil de subjektif olarak bir değerlendirme sanırım. Hani Haşa onda Allah'ın bütün vasıfları var anlayışına katılarak şirke girildiğinin ifadesi sanıyorum bu kıtada var. Şeref demiş şairemiz. Aklıma tapeler ve pkk ile görüşmeler geldi.
6. kıtada yalımınla diyerek yakılan ormanlar, otobüslerden bahsedilmiş sanırım. Adil çekicinle derken burada tezat var sanırım adalet ve zor kullanmak uygun düşmemiş. Adaletin yine tek dudak arasında olduğu ifade edilmiş. 12 yıldır hükümet olan iktidarın hala zulümle! mücadele ettiğini söylemiş sanırım.
Şiir tekniği olarak beğendim.
SANIRIM- SANIRIMI ÇOK KULLANDIM YA :)
Ne dost belli ne düşmanım yurdumda
Yalan dolan sürünüyor ardımda
Uykularda rüyalarda vardım da
En son anda uyanacak milletiz

Turgut UZDU tarafından 8/25/2014 9:31:27 PM zamanında düzenlenmiştir.

Turgut UZDU tarafından 8/25/2014 9:32:12 PM zamanında düzenlenmiştir.
Şair Yürek
Şair Yürek, @sair-yurek2
25.8.2014 18:00:50
5 puan verdi
milli duygularım tavan yaptı yine
kocaman yüreğinizi
tebrik ederim
kaleminiz daim olsun Mücella hanım
İmdat TÜRKEL
İmdat TÜRKEL, @imdatturkel
25.8.2014 17:38:47
5 puan verdi
ÇOK GÜZEL OLMUŞ MÜCELLA HANIM KUTLUYORUM SİZİ SAYGILARIMLA ESEN KALIN
HakanKurtaran
HakanKurtaran, @hakankurtaran
25.8.2014 11:22:10
5 puan verdi
Kutlu yürüyüş Allahın izniyle hiç durmayacak,
Hainler pişman olacak hedeflerine varmayacak,
Yol kutlu yol çileli aynı safta gidenler durmayacak,
Ata yurdu olmuş Anadolu Müslüman Türkün Kalesidir.
HakanKURTARAN

Saygıyla...
Kul Armagan
Kul Armagan, @kularmagan
25.8.2014 09:10:13
Güzeldi yüreğine sağlık harika olmuş kutlarım...
onukoglu
onukoglu, @onukoglu
25.8.2014 08:25:02
5 puan verdi
Guzeldi yüreğine sağlık harika olmus kutlarım
Derebey
Derebey, @derebey
25.8.2014 01:44:56
5 puan verdi
Aşılmaz dağların kartalı sensin
Kırılsa da asla bükülmeyensin
Silkin ki boynunun borcu ödensin
O vakit ırkının ruhu dirilir
…..Maziye çaktığın armadan yürü!
…..Yürü sen yiğidim, durmadan yürü!


"O Vakit ırkının ruhu dirilir" heleki bu ırk Türk ırkıysa!işte o zaman olmadı:...
Çünkü; Türk'lüğün Türk milletini yönetenler tarafından aşağılandığı bu dönemde, Türk ırkından bahsetmeniz olacak iş değil.
Bu eşsiz eseri inanarak yazan usta kalemi kutluyor,
En derin selam ve sayğılarımı sunuyorum.


Derebey tarafından 8/25/2014 3:23:23 AM zamanında düzenlenmiştir.
KAFKASİ
KAFKASİ, @avar
25.8.2014 01:40:05
Yıldızın, hilâlin aşkı uğruna
Al bayrağı dikip şanlı bağrına
Doksan dokuz ismi katıp çağrına
Vardığın hedefte sırra erilir

Yüreyecek olan Yiğidin bu yolda yürümesi dileklerimle..

İçerik olarak Bir milletin şaha kalkmasını tarihine sahip çıkmasını dilemişsiniz gibi görünsede sanki Türk milletine değilde kişiye yazılmış inceden inceye, izlenimine kapıldım.. Zaten o da yürüyür!..Ama öyle ama böyle!.. Ayrıca dizelerinizde neden TÜRK kelimesi veya Türk Milleti geçmemektedir... Sadece resim i Türk milletini temsil ediyor..

''Aşılmaz dağların kartalı sensin'' Türklerin sembolü Bozkurt olduğunu biliyorum...Aşılmaz dağları BOZKURT aşmıyor, bozkurt ülkemizde siyasileştirildiği için mi?


Hangi yiğit bu duygularla yola çıkmışsa O Yiğit Nefsi Levvame sahip olması gerekir.

Yürüsün Türk oğlu Türk Yiğitler...


Saygılarımla..









AVAR tarafından 8/25/2014 4:27:41 AM zamanında düzenlenmiştir.
Ahmet Yağız Altunel
Ahmet Yağız Altunel, @altunel
25.8.2014 01:13:01
"O vakit ırkının ruhu dirilir."

Niyazi Yıldırım Gençosmanoğlu'nun şiirlerinin içinde buldum bir an kendimi. Şiirinizin bütününe yürekten katılıyorum. Lakin yukarıdaki mısra, benim duygularıma tercüman oluyor. Ve inanın ki, güne gelmesini de çok istiyorum. Her şeyi ile dört dörtlük bir şiir oluşmuş ve Yüce Allahın kutsadığı, yeryüzündeki tek millet olan Türk milletine atfen yazılmış olması başlı başına bir şaheser. Şiirinizdeki tarif ettiginiz millete övgüler diziyorsunuz, bugün o milletin kurmuş olduğu devletin başındaki ve yönetimindeki insanların Türklükle hiç alakası olmadıgı aşikarken (kendi ile söylüyor, Türk olmadıgını) insanların bunu nasıl kabul ettigini anlayabilmiş değilim. Bu devleti oluşturan ve en önemlisi, bir bayrak altında buluşturan bu Türk milleti kimseyi dışlamamış, yıllarca birlik, beraberlik ve kardeşlik içinde bugünlere kadar yanında taşımıştır. Bugün Türklükten intikam alınırcasına saldıran ve bu saldırı sırasında güzel dinimiz İslamı kullanan güruha ayak uydurup destelemekte neyin nesi! Kaleminizi yürekten tebrik ederken, inşaAllah kaleminizden böyle şiirlerin devamını okumak isterim. Selam ve duamlasın. Saygılarımla.



Altunel tarafından 8/25/2014 2:01:58 AM zamanında düzenlenmiştir.
UNCUDEDE
UNCUDEDE, @uncudede
25.8.2014 01:04:50
duygularım kabardı
kalkıp yürüyesim geldi
ama nereye?

toplum öyle bir hale geldi kihiç kimse çıkarı olmadan bir adım atmıyor

ve oluşturulan korku,sadaka toplumunda
değerlere,kutsala sahip çıkmak suç olur hale gelmiş


hava serin
uyku derin
dokunma ne olur
bırak ta uyuyalım
© 2025 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
ÜYELİK GİRİŞİ

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL