Bu kitapta ayrıntılı olarak açıkladığımız gibi; Geleneksel Türk Müziği'nde, yüzyıllardan bu yana onyedili perde dizgesi, Çağdaş Türk Müziği'nde tampere dizgi, Köprüsel Türk Müziği'nde ise yirmidörtlü dizge adını verdiğimiz komalı dizgenin uygulamada kullanıldığı, bilinmesi ve asla unutulmaması gereken bir olgudur. Dolayısıyla, uygulamanın kurama yansıtılması gerekir.
Onur Akdoğu
»»
Almanya'da müzikoloji çalışmalarını uzun yıllar sürdüren Yılmaz Aydın'ın Köln Üniversitesi'ne sunduğu doktora tezi de "Türk Beşleri" üzerinedir. Bu birikimin elinizdeki kitaba büyük ölçüde yansıdığı açıktır. Oysa önemli olan, Türkiye'de müzikçilerimizin ve müzik öğrencilerinin bu konularda duyduğu gereksinime cevap vermektir. Yılmaz Aydın, kitabında özet ve sağlam bir yaklaşım sergiliyor. "Beşler..»»
Bu kitap, Türk müzik kültürünün başlangıcından günümüze kadar geçirdiği evreleri sergilemektedir. Kitapta yer alan çalışmalar, Altaylılardan Hunlara, Göktürk'lere ve Uygurlara, daha sonra Karahanlılara, Gazneliler ve Büyük Selçukluları, Osm...
Bu kitap, Türk müzik kültürünün başlangıcından günümüze kadar geçirdiği evreleri sergilemektedir. Kitapta yer alan çalışmalar, Altaylılardan Hunlara, Gökt..»»
Devlet Sanatçısı piyanist ve bestecimiz Mithat Fenmen, bu kitabında müzik bilgisinin en önemli, can alıcı konularını bir araya getirmiş bulunuyor: Müzikte ifade, müzik öğretim ilkeleri, müzik formları ve müzik tarihi, ele alınan konulardan bazıları. Fenmen, bu bilgilere Robert Schumann'ın ünlü 'Genç Müzikçilere Öğütleri'ni de ekleyerek kitabını başka bir evrensel boyutla renklendiriyor. Son bölüm..»»
Bulut bile göremiyorum ki somurtmayı öğreteyim.... Hoparlörle verilen buyrukları aynen yerine getiriyorum. Şunlar ve şunlar yasak, anladık. Yapmam gerekeni belki bin kere söylediler:
"Kemerleri bağlayın!"
Bağlıyorum.
Zincire vurulmuş gibiyim. Daha da beter! Hangi köle kendi elceğiziyle zincirlerini bağlar?
Kovulmak bile yok uçakta. Bu kabustan kurtulmanın biricik yolu, iyi kötü bir şeyler üre..»»
"Bu çalışma, temel müzik sorunlarımız karşısında çözümler üretmeyi amaçlayan bir yazılar toplamı, Türkiye için hazırlanmış bir "müzik kültürü" belgeselidir. İlk bakışta bir okyanus gibi gözüken müzik kültürü, içerdiği konuların genişliğine bakılırsa gerçekten uçsuz bucaksız bir denizdir. Ama unutmayalım ki okyanuslar, bir el haritasında avuç içi kadardır. Demek istiyorum ki, meseleye "makro" bak..»»
Türkçe müzik literatürü, bu işle ciddi biçimde uğraşanların çok iyi bildiği üzere acınacak durumdadır. Müzik ne yazık ki ülkemizde, hakkında okumanın fuzuli sayılıp onu dinlemenin yeterli görüldüğü talihsiz bir sanat dalıdır. Cumhuriyet tarihi boyunca basılabilmiş "dört başı mamur" müzik kitaplarını toplasanız sayıları elliyi geçmez. O yüzden, zarar edecekleri korkusuyla yayınevleri telif veya çev..»»
Müziğin bütün bilgi dallarını içeren bu terimler sözlüğü, dünyanın en gelişkin müzik sözlüklerinden yararlanılarak hazırlanmıştır.
Bu tür kapsamlı sözlüklerin ağırlıklı konularını, müzik teorisi, çalgılar, müzik formları ve onlarla bağlantısı bakımından müzik tarihi ve müzikoloji oluşturur.
20. Yüzyılın son çeyreğinden beri sözlüklerde geleneksel ve popüler müzik türleriyle ilgili ter..»»
Kültürel evrimin yaratıcı bir parçası olan müzik tarihi, bu kitapta müziğin düşünce tarihi ve sanat tarihiyle iç bağlantıları göz önünde tutularak değerlendirilmiştir.
Kitabın başka bir temel yaklaşımı ise müzik sanatının bilgi dallarını bütün halinde sergilemeye özen göstermek olmuştur: Bestecilere ilişkin bilgilerin bilgilerin yanı sıra, üslup özelliklerine, müzik türleri ve çeşitlerine,..»»
Bulut bile göremiyorum ki somurtmayı öğreteyim.... Hoparlörle verilen buyrukları aynen yerine getiriyorum. Şunlar ve şunlar yasak, anladık. Yapmam gerekeni belki bin kere söylediler:
"Kemerleri bağlayın!"
Bağlıyorum.
Zincire vurulmuş gibiyim. Daha da beter! Hangi köle kendi elceğiziyle zincirlerini bağlar?
Kovulmak bile yok uçakta. Bu kabustan kurtulmanın biricik yolu,..»»
Almanya`da müzikoloji çalışmalarını uzun yıllar sürdüren Yılmaz Aydın`ın Köln Üniversitesi`ne sunduğu doktora tezi de "Türk Beşleri" üzerinedir. Bu birikimin elinizdeki kitaba büyük ölçüde yansıdığı açıktır. Oysa önemli olan, Türkiye`de müzikçilerimizin ve müzik öğrencilerinin bu konularda duyduğu gereksinime cevap vermektir. Yılmaz Aydın, kitabında özet ve sağlam bir yaklaşım sergiliyor. "Beşl..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.