Sevmek birbirine değil, birlikte aynı noktaya bakmaktır. exupery
Nurefşan.
Nurefşan.
VİP ÜYE

Şiirin Yüze Gülmesi

Yorum

Şiirin Yüze Gülmesi

21

Yorum

48

Beğeni

0,0

Puan

593

Okunma

Okuduğunuz yazı 25.8.2025 tarihinde günün yazısı olarak seçilmiştir.
Şiirin Yüze Gülmesi

Şiirin Yüze Gülmesi

Şiir... deyince kalem elden düşüyor
Defteri bir aile bir dergah gibi gördüğümü beni tanıyan insanların çoğu bilir. Gönül bağım kuvvetli bir paylaşım platformu burası benim için. Günde yüzlerce şiir okuyorum bir o kadar yazıya bakmaya çalışıyorum. Seviyorum insanları okumayı.
Ancak çuvaldızı hiç kendimize batırmadığımızı fark ediyorum. Bu nedenle bu yazıyı kaleme alma ihtiyacı duydum. Belki bir kendimize bakar şiiri ne hale getiriyoruz olumlu bir gidiş mi olumsuz bir gidiş mi hep beraber anlarız.

Şiir insanın kelimelerle dokunduğu en hassas iletişim yoludur benim için. Bir duygunun, düşüncenin, hatta bazen yalnızca bir bakışın bile anlam bulduğu, sesle ruh arasına gerilen ince bir tel… Fakat ne yazık ki günümüzde bu incelikli sanat giderek "görünmek" "beğeni toplamak" "şiir gibi durmak" adına fazlasıyla yüzeyselleşme yolunda ilerliyor.
Kendi adıma söylemek isterim bir şiirde ne arıyorum. Sayfayı açtığım da şiiri baştan aşağı hızlıca önce bir okuyorum. Zaten okurken kimisi yoruyor kimisi dudak büktürüyor ama bazı şiirlerde tabiri caizse şiirin yüze gülmesi. Yüze gülen şiir zorlamıyor kelimeler imge eklemek uğruna katledilmiyor, yabancı kelimeler serpiştirilerek daha ilginç olmuyor. Ama maalesef şiirin bize gülmesi için değil biz şiiri güldürmek için uğraş veriyoruz. Oysa gerçek şiir ne kendini zorlar, ne de okurunu yorar. Bugün şiirin yüze gülmesi kalemin içtenliğinden doğallığından zorlama olmadan yazılmasından kaynaklanıyor.

Son yıllarda özellikle dijital mecralarda karşımıza çıkan birçok metin serbest şiir adı altında paylaşılıyor. Sayfaya rastgele yerleştirilmiş kelimeler üç noktayla kesilmiş cümleler alt alta yazılmış ama anlamca birbiriyle bağ kurmayan imgeler… Hepsi şiire benziyor, ama şiir değil.
Bu tür metinler, "şiir gibi duran" ama aslında yalnızca görsel ve duygusal bir illüzyon oluşturan yapılar. Şiirin taşıması gereken duygu yoğunluğu, anlam katmanları ve ritmik yapıdan yoksun. Oysa şiirin temelinde bir ses, bir ritim, bir nabız vardır. Kimi zaman bu nabız heceyle atar, kimi zaman serbestçe akar ama her durumda doğal bir iç ritme sahiptir. Şair, bunu zorlama ile değil, kendi içinde duyarak kurar. Bu iç sesi taşımayan hiçbir metin, şiir değildir. Evet bunlara ancak metin denir. Şiirsel bir dille yazılmaya çalışılan metin.

Hece sayısını tutturmak adına dilimizi katletmek. Bu benim için dilimize bir nevi ihanettir! Hece şiirlerinde en sinir olduğum nokta ise heceye uydurmak adına olmayan kelimeyi üretmek hatta türetmek:) Hece sayısı uğruna mısra ölçüsüne uysun diye "olmayan fiiller", "uydurulmuş kelimeler", "dil bilgisi hataları" o zaman şiire sadece bakıyorum bazen haddimi aşıp mesaj atıyorum alınanlar oluyor teşekkür edenler oluyor ya da kelimeyi açıklamaya çalışanlar.
Şiiri ölçüye hapsetmek değil burada sorun asıl sorun ölçüyü kutsallaştırıp anlamı kurban etmek.
Kafiye uğruna yapılan zorlama bağlamlar, şiiri basit bir ses oyununa indirger. Oysa hece şiiri divan şiiri gibi geleneksel yapıların asıl gücü, biçimle duygunun aynı potada erimesindedir.
Şiir, hem kulağa hem kalbe değmelidir. Sırf 11’li ölçü tutturmak için anlamsız fiillerle dolu bir mısra, sadece sayıyı tamamlar ruhu değil.

Şiirin bir modası yoktur. O, çağlar geçse de geçmeyen duygunun dilidir. Ama şiiri tüketim kültürünün bir parçası hâline getirdiğimizde, o da sıradanlaşıyor. Paylaşım için yazılan şiir, paylaşım kadar yüzeysel kalıyor. Beğeni alma kaygısıyla yazılan mısralar, ruh taşıyamıyor. Çünkü şiir, beğenilmek için değil, yaşanmak için yazılır.
Bugün yazılan birçok metin, duyguyu içselleştirmeden sunuyor. Bazen okura ait olmayan bir acı, yalnızca süslü kelimelerle betimlenmiş gibi duruyor. Bu da okurla şiir arasında doğal bir mesafe yaratıyor. Oysa şiir, içe dokunduğunda şiirdir. Görkemli imgeler değil, samimi bir kırılganlık gerçek şiiri doğurur.

Aklımda deli sorular şiirin geleceği nereye gidiyor.
Şiir elbette dönüşür. Her çağın kendi dili kendi ritmi kendi anlatımı olur. Ama dönüşüm, yozlaşma anlamına gelmemeli. Dili bozarak, anlamı hiçe sayarak, kelimeleri sırf ‘şiir gibi’ dursun diye dizerek gelecek kuramayız. Aksine bu tavır, şiirin içini boşaltır, onu yorar ve sıradanlaştırır.
Genç kalemler şiiri sadece biçimsel bir kalıba indirgediğinde, şiir anlam zeminini kaybeder. Heceye uymak adına anlatımı bozanlar da, “serbest” diyerek rastgele yazanlar da şiirin özüne aynı zararı verdiğini inşallah çabucak fark ederler.
Şiir ne heceye ne serbestliğe hapsedilebilir. Ama şiir, anlamı zorlamaya da, dili yormaya da tahammül etmez.

Hemen hemen tüm şairlerde ortak bir görüş vardır çokça şiir okumak. Bu bana göre yanlış sadece şiir değil kitap okumak asıl amaç olmalı. Öncelikli olarak çok okumak kelime haznemizi geliştirir. Şiirde kimi okuyacaksın neyi okuyacaksın okuduğunda şiirde hangi kelime neyi ifade eder. Ancak klasikleri farklı yazanları okumak faydalı olabilir şiir yolculuğunda teknik öğrenmek açısından. Taklit etmemek şartıyla tabiki .

Şiiri ruh boşaltmak için bir egzersiz aracı olarak görmekten çıkıp sırf yazmak için yazmak yerine ruh halimizi anlatıp böyle hissedebilenlerle ortak bir bağ kurmaya çalışmak şiirin asıl doğasıdır.

Kelimelerle hükmetmeye değil kelimelerin özünü bilip o özle Türk Diline gerektiği önemi göstererek şiir yazmak asıl amacımız bu olmalı.
Biçin ve kurallar bir araçtır amaç olmamalıdır. Anlam ve duyguyu kaybetmeden yazmaya çalışmamız ise bence önceliğimiz olmalıdır.

Unutmamalıdır ki Dilini kaybeden bir millet yok olmaya mahkumdur!

Ez cümle... şiirin yüze gülmesi ancak şairin şiire sadakat göstermesiyle mümkündür. Zorlama ile şiir yazınca kelimeleri çarpıştırıp eğip bükünce şiirin yüzüne yapay bir ifade yerleştiriyoruz. Şiir ancak içten yazdığımızda günebakan gibi yüzünü döner bize.

Şiirin geleceği ancak biz onunla sahici bir bağ kurduğumuzda aydınlanacaktır.

Not: Haddim olmadan yazdım falan demeyeceğim bence her eli kalem tutup yazıyorum diyebilenin şapkayı önüne koyarak ben ne yapıyorum demesi gereken bir durumu gündeme getirip içimi boşaltmak istedim. Bunu Türkçe ya da Edebiyat Öğretmenlerinin yapmasını çok isterdim. Şimdi yazmadılar diyemem belki yazdılar ama okuma fırsatı bulamadım.
Ayrıca hemen hemen hiç şiir okumayan tarihçi bir kız kardeşim var bazen şiirleri zorla okuttuğumda "Abla Allah aşkına Neyzen ile Nazım yattıkları yerde ters dönecekler" deyişi bu yazı yazmamda büyük rol oynadı.

Şiir yüreğinizde hiç solmasın ve kalemin nefesi üşümesin sevgili dostlar.


Sevgili dostlarım biraz rahatsızım onun için cevap veremiyorum kusura bakmayın

Sevgili seçki ve sizlere teşekkür ederim 🙏

Paylaş:
(c) Bu yazının her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Yazının izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiirin yüze gülmesi Yazısına Yorum Yap
Okuduğunuz Şiirin yüze gülmesi yazı ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Şiirin Yüze Gülmesi yazısına yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
Sabitlendi
Entellektüel-41
Entellektüel-41, @entellektuel-41
26.8.2025 15:14:37
Değerli Şairim,

Yazınızı bir kaç kez okudum...Emeğinize sağlık... Buradaki yorumlarda belirtmemiz gereken "fakat nezaketen imtina ettiğimiz hususları toptan masaya yatırmışsınız...

Aslında biz okuyucular da işlevimizi yapamamaktayız... Geçen bir nebze dokunmuştum. "Çok beğendim emeğinize sağlık" türünden işin kolayına kaçmak yerine, hakkıyla şiiri/ ya da yazıyı değerlendirmemiz gerekir...

Eserin işaret ettiğiniz boyutları enine boyuna irdelenmeli kanımca... Düşülen hatalar örnekleriyle açıklanmalı...Eser sahibine bizim de bu eleştirilerle katkıda bulunmamız gerekir...

Tabi bu eksiklikleri, öne çıkan güzellikleri kabul ettiğimiz gibi sigaya çekebilecek bir olgunlukta olmamız da beklenir...

Ben de "esere nasıl yorum yapılmalı" türünden bir yazı düşünüyordum...
Nasipse kaleme alacağım...

Site yönetiminin ya da seçki kurulunun bu yazıyı bir "manifesto" gibi her kalem sahibinin "okuyabilmesini sağlayacak yöntemle" sitede yayımlamasını arzu ederim...

Seçki kurulundan geçerek günün eseri seçilen şiir ve yazılarda da bir çok düzeltilmeye muhtaç tabiri caizse rüküşlü kısımlar var...

Söylenebilecek en güzide mevzuyu dile getirmişsiniz...Anlayana sivrisinek misali...

Bu yazıyı günün seçkisi olarak değerlendiren kurulu da tebrik ediyorum. Böylesine önemli bir eserin gözden kaçmaması sitenin de kalitesine yakışmış doğrusu...

Ayrıca bu nadide, kaliteli ve uyarıcı,ders verici nitelikteki yazıyı kaleme alan yüreği çokça tebrik ediyorum... Emeğinize...duygu ve düşüncelerinize sağlık...

Sağlıklı güzel günler dilerim...

Ferda,ca
Ferda,ca, @ferda-ca
26.8.2025 19:48:56
Gün seckini tebrik ederim Nurefsancim

Sevgilerimle 🧿💙🫂🙏
ak şair
ak şair, @aksair
26.8.2025 18:57:39
bazı paylaşılan şiirler görüyorum da şiir gibi değil daha cok düz yazı, kompozisyon, hikaye... uzun uzun yazmış. iki sayfa yazmış. anlam bütünlüğü yok. kafiye hiç yok. kafiye olmayınca şiirde akıcılık da olmuyor. ne güzel yazmıssınız; "şiirin yüze gülmesi" demişsiniz. şiiri okudukca okuyasın gelmeli. hele bir daha okuyayım demeli insan. uzun uyaksız yazılar beni yoruyor. insan okudukca yoruluyor sanki. yazının sonunu getiremiyor. yazı diyorum çünkü kafiyesiz yazılara şiir demek içimden gelmiyor. illa ki heceli yazmaya gerek yok. cok güzel serbest şiir de yazar şair. serbest siir demek kafiyesiz şiir değil ki... serbest şiirde en azından birkaç tane kafiye serpistirilmeli ki akıcı olsun şiir olsun. teşekkürler sairin bir yarasına dokunduğunuz için. yazınızı begenerek okudum. sağlıcakla kalın saygılarımla
superbaba
superbaba, @superbaba
26.8.2025 17:46:44
Lise sıralarında kompozisyon öğretmenimiz tartışma konuları bulur tartışırdık. En ilgin konu da "Sanat sanat içindir ve sanat halk içindir" tartışmasıydı.
Şiiri rating almak için paylaşanlar belli ki sanatı da katlediyorlar.
Halk için yapılacak şeyler mutlaka vardır.
Ama zaten sanat için yapılmış eserlerden halk daha büyük haz alacaktır.
Alınacak çok dersler var Sevda Kızımın yazısında...
Anlayana...

Sevgiler...
ayşe1
ayşe1, @ayse1
26.8.2025 17:43:58
Bu konuda içten, yetkin ve nazikçe uyarılarınız, çok değerli, candan teşekkürler.
Kutlarım yazınızı .
Saygılarımla.
Ebuzer Ozkan
Ebuzer Ozkan, @ebuzerozkan
26.8.2025 17:07:21
Bu güzel şiiri yazan yüreği tebrik ederim. Beğenerek okudum, yazan yüreğinize sağlık, daha nice güzel eserler yazmanız dileğiyle, hoşçakalın.
Cemal İnan
Cemal İnan, @cemalinan
26.8.2025 15:38:22
Değerli şairem...,
Dün eserinizi üstün körü geçiştirdim.
Ne var ki ,çimde uhde kaldı. Ve bugün tamamını okuma fırsatı buldum.
Çok ustaca bir anlatım, çok mükemmel bir içerik. Gönülden tebrik ediyor, selamlarımı gönderiyorum. Hep esenlikle kalın.
Beyzade
Beyzade, @beyzade2
26.8.2025 14:28:31
Çok anlamlıydı... Tebrik ediyorum.
çiftçi
çiftçi, @ciftci1
26.8.2025 13:33:26
Güzel ve özel bir konuyu işlemişsiniz yazınızda.
Öncelikle kutluyorum.
"Benim yoğurdum ekşi olmaz!.."
Bakın, yerli yerinde kullanılırsa "..." uygun olur.
Tabii, sizin kastınız gelişigüzel kullanılan noktalama işaretleri ki bu konuda çok haklısınız.
Şiir, akarsu gibi doğduğu membaından kendi mecrasında nazlı nazlı, yerine göre sakin sakin, bazen de deli dolu ve coşkulu akmalı. Mümkün olduğunca yapmacıktan, zorlamalardan, fazlalıklarından arınmalı. Okuyanın rahat okuyacağı akıcılıkta, anlam güzelliğinde, dil sadeliğinde oldukça haz verir, ruhu okşar.
Sadece son zamanlarda şu serbest şiirin havası kaçtı biraz. "Yapay zeka" çıktı, şiirde mertlik kalmadı. Kimin ne yazdığından çok, yapay zekanın neler yazdığına döndü iş.
Şiir de devriliyor, nereye yuvarlanacaksa?
Şiir denince sadece "serbest" şiir akla gelmez.
Dağlar kadar büyük, yücelere sığmayacak kadar eski "hece şiirlerimiz" de var.
Hakkıyla yazıldıktan sonra.
Şu "beğeni" zaafiyet mi?
Nitelik mi, nicelik mi?
Anlamlı ve uyarıcı yazınız için teşekkürler.
Saygı ve selamlar.
Fikret TEZEL
Fikret TEZEL, @fikret-tezel
26.8.2025 12:19:09
''Şiirin geleceği ancak biz onunla sahici bir bağ kurduğumuzda aydınlanacaktır.''
Çok değerli bir kalem ve o kadar da değerli bir yazı. Bence karşımıza asıp, yazarken her defasında göz atmamız gerekiyor.
Teşekkürler, tebrikler, saygılar.
Suat Zobu
Suat Zobu, @suat-zobu
26.8.2025 09:51:45
Kıymetli hemşerim var ol.
Güzel yazınız hak ettiği yerde. Tebrik ederim.
Şiirde ruh olmalı konu olmalı konu bütünlüğü olmalı anlam olmalı. Kelimeleri altalta yada yanyana yazmakla şiir olmaz. Bazen denk geliyorum bildiğin düz yazı.
Güzel bir çalışma olmuş.
Selam ve saygılar.
Suat Zobu
Suat Zobu, @suat-zobu
26.8.2025 09:51:37
Kıymetli hemşerim var ol.
Güzel yazınız hak ettiği yerde. Tebrik ederim.
Şiirde ruh olmalı konu olmalı konu bütünlüğü olmalı anlam olmalı. Kelimeleri altalta yada yanyana yazmakla şiir olmaz. Bazen denk geliyorum bildiğin düz yazı.
Güzel bir çalışma olmuş.
Selam ve saygılar.
Etkili Yorum
Ahmet ÖRNEK
Ahmet ÖRNEK, @ahmet-ornek2
26.8.2025 09:31:09
Şiir edebiyat ve dilimiz adına öylesine anlamlı bir yazı olmuş ki yazın ahanda şapkamı çıkarıp koydum önüme. ve de müsaade edersen imzamı atmak istiyorum yazının altına...
son yirmi yıldır öyle şeylere yönlendirldik ki sadece edebiyat yada şiir hususunda değil müthiş gelişmeler kaydetmemiz!!

hangi işe el atsak işin özüne kuralına kaidesine güzelliğine değil, nasıl kolay yapılacağına, emek harcamadan bir tıkla sonuca ulaşacağımıza, yaptığımız işin hile olduğunu bile bile riyakarlığa yöneldiğimiz gün gibi aşikardır..(şiir ve edebiyat yönünden en son gelişmemiz YAPAY ZEKA ile yapılan işbirliğinin müthiş ivme kazanması oldu)

Sözün özü hani(Afedersiniz) son yirmi yılda müthiş bir yer tuttu hal ve gidişimizde o meşhur Deve li sözcükte olduğu gibi... Nerimiz doğru ki..:))

vel hasıl sözün özü benim açımdan çok kıymetli konu başlıkları ile müthiş bir yaz okudum ne Türk dili, edebiyat ve de özellikle de şiir adına ne kadar teşekkür etsem azdır kıymetli şairim. ömrüne bereket...

yazı güzel olmuş diye gördüğüm aksaklığı yazmayacağımı sanıyorsan aldanıyorsun Şairim...
yazının finalinde Bu yazı yazmam da demişsin ya Yazı sözcüğüne bi Yı hecesi eklesek nasıl olur ki acaba:))
göünlden tebriklerimle kutladım kalemini yüreğini şairim. eksik olmayın gönlümüzün şiir dergahından
MaviYakamoz
MaviYakamoz, @maviyakamoz
26.8.2025 08:55:59
Yazdıklarınıza katılıyorum. Bir de aşağıdaki yoruma. “El lezzeti önemli” demiş.bir arkadaş. Kesinlikle. Kısa ve öz olmalı şiir. Al eline .kalemi, yaz aklına geleni olmamalı. Bağlam olmalı. Anlam bütünlüğü olmalı. Süslü kelime seçimi demek değildir şiir. Kısa öz değilse nesir yazılsın. Çala kalem olmamalı. Kafiye ve hece ölçüsü benim tutkum.
ŞuLeCannn
ŞuLeCannn, @sulecannn
26.8.2025 02:16:08
Güzel bir eleştiri yazısı olmuş. Mutfaktan örnek verirsek, insanda el lezzeti yoksa yaptığı y/emekler çöpe mi gitmeli yoksa mideye mi inmeli? Sindirilmesi mümkün müdür, yiyene zarar mı verir yoksa yeni tatları keşfetmeyi mi sağlar gibi gibi.

Genel olarak yazdıklarınıza katılıyorum. Ve fakat kalem yaza yaza gelişir diye düşünüyorum. Okuyucudaki yansıması ise sonraki kısım. Bazen çok iyi bir eser çağdaşları tarafından fark edilmezken, popüler olan şeyler daha göz boyayıcı olabiliyor.

Kimsenin gitmediği o sokağa gidip kimsenin vurmadığı o kapıyı çalmak ve orada kimsenin fark etmediği bir mısrayı yazmak ya da başkasında fark etmek şiir yolculuğumuzu özetliyor benim için.

Yeryüzünde yapacak onlarca iş varken eğer buralarda vakit geçiriyorsak bu bir niyettir. Niyet ise çaba ve çalışma gerektirir. Çokça tebrik ediyorum. Güzeldi yazınız. Finali ise gülümsetti. Selamlar. 🌾👏👌
Ay Parçası
Ay Parçası, @ayparcasi1
26.8.2025 00:42:27
Sayın Nurefşan,
Biliyorsunuz diye yazmakta sakınca görmüyorum. Gotik, karanlık ve gerçekçi şiirler yazmayı seviyorum... Uzunca bir süre önce burada yazdığınız ve her kelimesinin altına imza atacağım yazınızı şiir haline getirmiştim.

izninizle bu vesile ile paylaşmak isterim

KATİL KİM

Şair ölmüş dediler
Katili aradılar
Silah yoktu ortada
Kanıt bulamadılar

Toplarken eşyaları
Rastladılar bir nota
Şöyle yazmıştı şair
Kitabın kenarına

Eğer bir gün ölürsem
Kimseyi suçlamayın
Katilim çekmecede
Üstünde kağıtların

O zaman anladılar
Dosyayı kapadılar
Hazırlanan rapora
Aynen şöyle yazdılar

Kelimeler birleşmiş
Katli vacip denilmiş
En uygun zamanda da
İnfaz emri verilmiş

Düşünmüşler günlerce
Görev düşmüş geceye
Hedef almış kalbine
Saldırmış habersizce

Doktor dedi nafile
Çare yok ki ölüme
Mühürlendi kararı
Kaldırıldı arşive

Kafiyeler uyaklar
Katlettiği mısralar
Yazmadığı şiirler
Katiliymiş meğerse

,
Saygım selamım ve sevgimle........


turgaykurtulus
turgaykurtulus, @turgaykurtulus
26.8.2025 00:00:29
Hece şiiri yazmak zor ama ne olursa olsun bir manası olması gerekir
Müjgan Akyüz
Müjgan Akyüz, @mujganakyuz
25.8.2025 23:45:04
Bizler kaplumbağa misali gidiyoruz, bir Nazım olamayız elbette.
Ancak emek verdiğimiz de bir gerçek, şahsım için söylersem;
bana duygusal etkisi olmayan şiirleri yazmamaya çalışıyorum.
Hece yazdığım zaman da uyduruk kafiye ve kelimelere ihtiyaç duyulduğunda o şiiri siliyorum, devam etmiyorum.
Epey çabaladığımı söylesem de ben bir şair değilim mesela. İç dökümü sahası ve dostluk oluşturuyor benim için sitemiz. Farklı kişilikler, farklı şiirler, güzel oluyor.
Kitap okumayanın kullandığı şiir dili kendisini hemen fark ettiriyor, kitap okumak şart dediğiniz gibi.
Tebrikler
sevgiler
M.Y.
M.Y., @m-y
25.8.2025 17:44:19
Söylemişsiniz bu bir iç döküm.
Şiir nedi? Dahası sanat nedir? Kime göre.
Siz duyguyu anlatmak demişsiniz, ben duygularımı anlatmayı sevmiyorum. Yazarken eğleniyorum. Son şiirimin adı Sıçrâ: Bu ada inanın gülmüştüm.
"Şiirin taşıması gereken duygu yoğunluğu, anlam katmanları ve ritmik yapıdan yoksun." Bu sizin şiir anlayışınız. Birinci Dünya Savaşının vahşeti karşısında ona tepki olarak sürreal şiir çıktı ortaya. Şiirden saymayacak mısınız?
Bir anlamda hep burjuva zevkine mi hitap etmeli şiir.
Kaldı ki zevkler de değişir. Bugün dudak kıvırdığımız yarın hoşumuza gidebilir.
Unutmadan: Şiir olmayanlara metin denir demişsiniz: Metin nedir? Bir yazıya metin diyebilmek için neler gereklidir?
Not: Ben bazen eleştiriyorum anlamındaki sözünüzden cesaret aldım.
Saygıyla.
Yılmaz Süslü
Yılmaz Süslü, @yilmazsuslu
25.8.2025 16:29:39
Şiir yazım benim için ruhumdaki fırtınayı dindirmektir. Mükemmeli olmayan ve okuyucu düşündürmek ,zorlamak da gayem olmuştur. Ama hepsi aklın dinmez ve değişmez fırtınası ile harfiyen aktarılır. Kişilerde belli bir ego ,beğenilme dürtüsü hakim olduğu da açık. Edebiyat için eser üretim bir yetenek işi olduğunu da açık. Saatlerce uğraşanlar da vardır ,birkaç saniyede yazanlarda. Edebiyat ve yeteneği eser yaratımında bir bütün mutlak olarak görüyorum . Şiirin doğalı da mutlak mükemmeli aramamaktır. Yazarlık üzerine ders verenlerde öyle öyle belirtir. Şiirde mükemmeli aramayın. Ruhunuz dinsin ve size manasız gelen başkasına hoş gelecektir...
TUĞAL  KÖSEMEN
TUĞAL KÖSEMEN, @tugalkosemen
25.8.2025 16:06:28
Değerli hanımefendi,çok haklı bir konuda yazmışsınız,güzel yazmışsınız.
Maalesef çalakalem yazılmış,ruhu ve duygusu olmayan,sizin tabirinizle (ki,çok hoş bir tabir),yüze gülen şiir olmayacak kadar boş ve anlamsız sözcüklerin dizilimi şiir diye sunuluyor.Ben böyle olanları açık söyleyeyim okumadan geçiyorum.
Şiirin ruhu olmalı,duygusu olmalı,gerektiğinde okuyucuya mesajları olmalı.Anlatmak istediği konuyu,baştan sona değin duygu ve anlam bütünlüklerinden kopmadan devam etmeli.
Düşüncelerinize katılıyorum.
Saygıyla esenlik dilerim.
© 2025 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
ÜYELİK GİRİŞİ

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL