Aydınlı Visâlî, II. Bayezid (1481-1512) ve Yavuz Sultan Selim (1512-1520) devri şairlerinden olup Edirneli Nazmî ve Tatavlalı Mahremî ile birlikte Türkî-i Basît hareketinin en önemli üç temsilcisinden biri olarak gösterilmektedir. O, gelenek dâhilinde yetişen bir şairdir. Günlük dilden gelen rahat ve içten söyleyişleriyle yer yer Türkî-i Basît’e uygun manzumeler kaleme almıştır, ancak şiirlerinin ..»»
Ali Bey, Tanzimat dönemi Türk edebiyatinin tiyatro, mizah ve gezi türlerinde eserler vermis yazarlarindandir. Bu kitaptaki iki tiyatro eserinden Ayyar Hamza, bir Molière uyarlamasidir. Dönemin sosyal yapisini göz önüne alarak yazarin olay ve kisileri mahallîlestirdigi tiyatro eserlerinden Ayyar Hamza'da, bir usagin çevirdigi dolaplar anlatilmaktadir.Yine Molière etkisindeki Kokona Yatiyor'da ise, ..»»
Edebiyatımızın bütün klasik değerlerini, okuyucularımızla buluşturmak istiyoruz. Klasik eserler, bir milletin varlık mühürleridir. Silinmesi ya da unutulması, bir vatan toprağının kaybı kadar büyüktür. Kurgan Edebiyat, bu bilinçle hareket etmekte ve Türk edebiyatının definelerini gün yüzüne çıkmak amacını samimiyetle taşımaktadır.
(Arka Kapak)
..»»
Bir edebiyat türü olan fıkra toplumsal yaşamı yansıtması, eskiden olduğu gibi günümüzde de üretilmeye devam etmesi ve hatta gelecekte de üretilmeye devam edecek olması halk edebiyatı ürünlerinin özellikleri başında gelir. Halk tarafından yaratılmış, halkın kültürü, benliği, düşünce sistemi, psiko-kültür, sosyo-kültür düşüncesini yansıtmış olması, anonimleşmesi, sözlü gelenekten gelmesi gibi karakt..»»
Bu çalışmanın özünde, Türk dünyasının bugün de önemli bir noktasında olan Makedonya'da gelişen Türk edebiyatı eserlerine yönelik dikkatlerimiz ayrıca milliyetçiliğe bakışımızın kitabîlikten hayatîliğe dönüşmesinin yansımaları vardır. Bütün kusurlarıyla birlikte bu çalışmanın satır aralarında, uzun yıllar dil ve edebiyat konusunda mücadele eden soydaşlarımızın edebiyat tecrübelerine; kimliklerin za..»»
Salahaddin Enis, belki de Türk edebiyatinin ilk gerçek natüralistidir. Yazdiklarinda, gerçegin bütün giysilerinden kurtulup "morgda teshir edilmis bir naas gibi" çirilçiplak kalmasini ister ve Bataklik Çiçegi'ndeki hikayelerde bu istegini olanca keskinligiyle gerçeklestirir. Onda, ancak batakligin kokusmus çamurunda açabilen bir çiçegin garip güzelligini buluruz. Bir kismi, daha yazildigi günlerde..»»
“En mücerret ve ferdiyetçi sanatın dahi cemiyette bir rol oynadığı şüphesizdir. Biraz evvel açıkladığım gibi her şey insan için olduğuna göre, insanların en soylu mahsullerinin insan için olmamasına imkan var mıdır? Bu itibarla sanat mevcut olabilmek için insanlara faydalı olmak zorundadır; çünkü başka türlü olamaz. Bu işi en kestirme yollan en faydalı şekilde yapan, muhakkak ki, en büyük sanatçıd..»»
Bektaşilik Tedkikleri, sabırlı, meraklı ve dikkatli bir araştırma mahsulüdür. Anadolu'daki Bektaşî tekkelerinin taranıp tanıtılmasıyla başlayan inceleme, Rumeli ve Mısır'a kadar uzanmakta; araştırma, birkaç harita ve resimle desteklenmektedir. Kitapta yer alan makaleler, kuvvetli dipnotlarla beslenmiştir. Dolayısıyla her ne kadar bir Hıristiyan olsa da yazar, konuyla ilgili Müslüman gayrimüslim gö..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.