(...)
Ve ben gözlerimi yakan bu havadan ağladım
Sen de benim gibi ayrılıktan
(Arka Kapak)
Milad
Ey kayıp gül, parlaklığında,
Şafakta bana ulaşırsın, düşlerime akarsın,
Uzanır koklarım,
"Gözlerimde" yaşarsın.
Işıldadığın anda yaklaşırsın parlaklığınla,
Deliliğimi koparıp suskunluğumu okşarsın.
Dudaklarımın üstünde bir ağıt olursun,
Dilim tutulur fettanlılığınla.
Havayı ateşe veririm kaderimi tama..»»
Atatürk, Anadolu coğrafyasında, kültürel ve tarihsel değerler üzerinden, Türkiye toplumunu bir değişim, yenileşme, gelişim sürecine taşıyan büyük bir düşünür ve eşsiz bir yeniden yapılanmanın mimarisidir.
Çöken Osmanlı Devleti`nin yerine, Türkiye insanının katılımını ve bireysel inisiyatifinin harekete geçirerek, yepyeni bir siyasal ve sosyal yapılanmayı, yeni bir yaşam biçimini hayata geçirme..»»
"Atatürkçülüğü yorumlarken, günlük siyasi ve sosyal akımların etkisiyle onaylama veya bağnaz tepkilerle karşılaşmak olanaklıdır. Toplumumuzu, uzlaşmaz iki kitle halinde karşı karşıya getiren derin anlaşmazlığın, felaketli sonuçlar getireceğini daima hatırda tutarak karşıtlığı çözmek, uzalşma yollarını bulmak zorundayız. Yurdun geleceği için iki taraf da bağnaz, uzlaşmaz tavrından kurtulmak zorunda..»»
"Atatürkçülüğü yorumlarken, günlük siyasi ve sosyal akımların etkisiyle onaylama veya bağnaz tepkilerle karşılaşmak olanaklıdır. Toplumumuzu, uzlaşmaz iki kitle halinde karşı karşıya getiren derin anlaşmazlığın, felaketli sonuçlar getireceğini daima hatırda tutarak karşıtlığı çözmek, uzalşma yollarını bulmak zorundayız. Yurdun geleceği için iki taraf da bağnaz, uzlaşmaz tavrından kurtulmak zorunda..»»
Fotoğraf, icadından bu yana, dünyadaki büyük olayların hesabını vermekte kullanılabilecek bir araçmış gibi görünmüştür. Bu eser, imgenin bu belgesel amaçla kullanımının tarihçesini, bu kullanımın özellikle de imgeleri ve metinleri bir araya getirmeye olanak tanıyan, baskı tekniklerinin gelişimi ile birlikte analiz ederek dile getirmektedir.
Yazar, belgesel fotoğrafçılığından basın fotoğrafçılığın..»»
Başkalaşımlar'ın bu yeni cildinde, Enis Batur, insan hayatının içine yayıldığı, gönüllü ya da gönülsüz biçimde tutsağı olduğumuz "mekân"ların arasında dolaşıyor: Kule, Tımarhane, Sirk, İstasyon, Otel, Hapisane, Ölüm Kampı, Saray, Kütüphane ve Gökkubbe için hem bağımsız, hem de bağlantıları vurgulayan so..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.