Dindarlığın Sosyo-Psikolojisi isimli bu çalışma özellikle din sosyolojisi ve din psikolojisi alanlarında konuyla ilgili bilimsel çalışma yapmış beş farklı üniversiteden onbir akademisyenin özgün yazılarından oluşmaktadır.
Kitapta yer alan yazılar, genel ve teorik anlamda dindarlık olgusunun sosyolojik ve psikolojik boyutlarını kapsamaktadır. Bu bağlamda pratik ve empirik anlamda dindarlığın top..»»
Bu kitapta dinî-tasavvufi halk edebiyatı geleneği; tasavvufa genel bakış, tasavvufun Anadolu'da oluşumu, motifleri, tematik bakış ve genel özellikleri yönleriyle incelendikten sonra örnek metin tahlilleri yapılacaktır. Metin tahlili, bir edebi eseri bütünlüğü içerisinde bütünü oluşturan her türlü ögenin (anla..»»
Türk edebiyatı, Tanzimat'tan sonra divan edebiyatı, halk edebiyatı ve dini-tasavvufi edebiyat olarak tasnif edilip incelenmeye başlamıştır. Bu da edebiyatların sınırlarının nerede başlayıp nerede bittiği sorununu da beraberinde getirmiştir. Dini-tasavvufi edebiyat, divan edebiyatında ve halk edebiyatında olmak üzere iki koldan yürümüştür.
Bazı tarikatlar yadın kesimlerde ve şehir merkezlerinde ..»»
İçinde yer aldığı bölgede tarihsel öneme sahip olması yanında halihazırda ciddi düzeyde sorunlarla karşı karşıya kalmış çok büyük bir nüfusa ev sahipliği yapan bir kent olmasına karşın Diyarbakır üzerine gerçekleştirilecek sosyolojik bir çalışmanın karşılaşacağı ilk sorun, Diyarbakır’a ait çok az verinin ve Diyarbakır hakkında çok az bilimsel çalışmanın bulunmasıdır.bunun yanında çoğunlukla kentle..»»
Raki döviz alım satım işlerinde uzmanlaşmış, giyimine özen gösteren bir dolandırıcıydı. Kurbanlarını, ucuz döviz peşinde koşan varlıklı kişiler arasından seçerdi. Piyasadaki kurun çok altında bir fiyatla döviz satmayı vaat ettiği uyanıkları peşine takar, çift kapılı binalara götürürdü. Banknot tomarlarıyla ön kapıdan girip, arkadan sıvışan Raki?yi bekleyenler oracıkta ağaç olurlardı! „Ağaç olma? d..»»
Bir ayağımız köyde bir ayağımız şehirdeydi. Köye gittiğimizde şehirli, şehre döndüğümüzde köylüydük oraların yerleşiklerine göre. Köyümüz dağların arasında bir Varsak köyü. Her evin bir Ali'si, Hasan'ı, Hüseyin'i, Hasan Hüseyin'i, Fadıma'sı, Ayşe'si, Sakine'si mutlaka var ama alevi değiller her nasılsa… Sunniyiz diyeni de duymadım…
-Ana, dedim; beni hangi ayda doğurdun?
-Ne bilim, dedi; engin ek..»»
değiştirdik bu dünyanın alfabesini
böyle biline
Ö harfini başa aldık
zaten yakışmıyordu Z'ye sonda olmak
yumuşatmadan bıraktık G'yi üçüncü sırada
Ü el kaldırdı uzaklardan beni unutmayın diye
koyduk dördüncü sıraya
boynu bükük kaldı R'nin
bir kıyakta ben yaptım ona
aldım beşinci sıraya
aynalar satılmasın diye körler mahallesinde
yerleştirdik L'yi altıncı sıraya
bir hak daha tanıdı..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.