Çarlık Rusya Eğitim Bakanlığı’ndaki hükümet yetkililerinin Tolstoy’un eğitim uygulamaları ve yayınlarına gösterdiği düşmanlığa rağmen, Tolstoy muhteşem bir yenilikçiydi. Amerika ve başka yerlerdeki deneysel okullar, Tolstoy’un kendi deneyimlerini aktardığı raporlarından o günden bugüne oldukça yararlanmışlardır. Tolstoy’un pedagojik makaleleri, bu okulların düşünsel nite..»»
Acı, ona ait duvarların ötesine hiç geçmedi. Hüznü kendi dört duvarı içinde yankılandı durdu. Ses geçirmez bir odası yoktu belki, fakat hepimiz gibi onun da acı geçirmez duvarları vardı. Acı geçirmez dört duvarın ortasında keyfince kurulmuştu. Ne kadar yalnız ne kadar çaresiz ve ne kadar garip! Her acı, mutlak surette bir odanın kaderine yazılmış ve elbette başköşeye kurulmuştur. İnsan… Acıların ü..»»
Müslüman toplumlarda özel alan-kamusal alan ayrımının kadına ve aileye ilişkin boyutu ile siyasete ilişkin boyutu arasında özgün çakışmanın hatta eklemlenmenin nedeni: kadınları eve bağlı (özel) alanlarından kamusal alana çekme girişimlerinin -ki bu girişimlerin nihai amacı toplumsal yapının bir bütün olarak batılı modele göre değiştirilmesini sağlamaktı- yerli seçkinler tarafından bir 'modernleşm..»»
“Nesnel bakış açısı, imgeci veya anlatımcı bir şiirden yana olma gereği duymadan, şiiri şiir yapan şartlara odaklanmak demektir. Bu şartlar her şiir için geçerli kılınabilir ölçütlerdir. İmgecilik veya anlatımcılığın şiiri şiir yapmaya yetmediğini bu ölçütler çerçevesinde tebarüz ettirebiliriz. Başka deyişle, eleştiri işi imgeci veya anlatımcı özelliklerin ötesine geçilebildiğinde kendisini göster..»»
Edebiyata eleştirel bir bakış geliştirmeye çalışan Eleştirinin Eşiğinde Edebiyat, yirmi dört denemeden oluşuyor. Kitapta günümüzün edebiyat pratiği ve bu pratiği yargılayan eleştirel gayretlerin işlevleri üzerinde duruluyor. Edebi pratiği çözümlemeye çalışan kuramsal yaklaşımlar, kapitalist sistem ile edebiyat ilişkisi, 1980'lerin kültürel iklimi ve yerini sağlamlaştırarak sürdüren baskısı denem..»»
Edebiyat eleştirmeni nasıl yaşıyor? Eleştirmenlik bir tavır adamlığı işidir en önce. Dünyaya, olaylara, giderek edebiyata bakabilme biçimini getirebilmektedir. Bu da değişik bir yaşantıyı gerektirir: eleştirmence yaşamayı, Irdeleyici, değerlendirici bir kafa yapısını sürekli diri tutmayı gerektirir. Niçin yazdığının hesabını kaç eleştirmen verebilir Türkiye'de? Ne adına konuşuyorsun eleştirmen k..»»
Yazmak, her şeyden önce, merdümgirizlerin bütün söylemlerine rağmen, insanı insan yapan bir paylaşma isteğinden doğar. Bu kitaptaki yazılar da benimle paylaşılanları başkalarıyla paylaşmak arzusundan doğdu... Bu kitap, son altı sene içinde Türkçe olarak yazdığım ve Çveneburi, Hece, Kafdağı, Kaşgar, Tömer Edebiyatı ve Yeni Yazı dergilerinde yayımlanan edebiyat konulu yazıların çoğunu içermektedir..»»
Bu rüyamasal da birbirini kovalayan sekanslardan oluşmuştu. Art arda diziliyordu hepsi. Doludizgin s/imgeler… Kasımpatılar, zarfsız mektuplar; kahve fincanları, kış ortasında sarı sonbahar yaprakları; sokağa atılmış bir hasta karyolası, başını bekleyen Söz'ün; emanet bir mavi, eğreti bir keder; düşsel avuntular, geçilip gidilen yollar, uçulup konulan mekânlar; bir cami avlusunda son bulan kırk yı..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.