ÜYELİK GİRİŞİ ÜYE OL
Anasayfa Şiirler Forum Etkinlikler Kitap Nedir? Bicümle Tv Müzik Atölye Arama Blog İletişim Yazılar
Giriş Yap Üye Ol
Bir kalbin içinde iki can vardır biri kendi canı diğeri sevdiğinin canıdır... Hasan Öztürk Paylaş
ANASAYFA
ETKİNLİKLER
NEDİR?
TİVİ
BLOG
BİCÜMLE
ATÖLYE
ARAMA
Müzeyyen Kızılyar

Müzeyyen Kızılyar

14.12.2008 10:50:21

--------------------------------------------------------------------------------



şiiri okurken ve şair ne demiş, neyi işaret etmiş, neleri düşünmemizi istemiş gibisine düşünmek için; önce kullanılan kelimelerin şiirin akışındaki anlamını ve diğer ve diğer ve diğer anlamlarını düşünürüm.

İlk okuyuşumda birbirlerine ses olarak uyan kelimeler bolluğu ve bu kelimelerin kafiye oluştursun gibisine zorla mısralara yüklendiğini düşündüm…

Tırpan/tavan/taban/savan/yavan/ sapan/kapan/zaman…
Kara-kırpa kırpa/ dahası sana/atsan sapan/satsan kapan…

Ve klasik okuyucu olarak –dediğim gibi- kelimelerin şiir içindeki kullanım anlamlarını yükleyerek okumaya başladım…



Fakat/ama/zira… lakin de olmalıydı:)

Memat; ölüm… ya da ölüm ölüm kalım, kullandığımız şekilde hayat memat; hımmm!

“Ak saçlı kaba saba…” eskilerden kalma, eski bir görüş ya da düşünce, ya da şairimizin duruşuna uymayan bir mesele mi acaba, ki tırpan ot biçmeye yarayan alet olmakla birlikte istenmeyen kişilerin sözlerini de sona erdirmek gibi… belki de değil, düşünüyorum:) tavan ve taban; her kesimden kişi olabilir… mi? ki taban ve savan uyumu gerçekten harika düşünülmüş; kilim, ya da örtü tabana da yakışır tavana da…

hâlâ çözebilmiş değilim, sanırım sakin bir gecede okumalıydım bu şiiri, kafam su dolu kocaman bir sepetken değil.:)

“çokça yavandan bir hayli sakın” burada şairin bilge dizelerini okuyorum diyorum ve devam;

“bir hayli sakın/kadınsan zinhar” kadından sakın mı diyor o “ak saçlı kaba saba tırpan ki kara” ve ahkâm kesmeye devam ediyor “ saçı uzun aklı kısa” ve saçma… şair de öyle söylüyor…

ve “sakın mezarını kazma/ ona zaman var daha” demek ki ak saçlı kaba saba tırpan sözlerini tekrarlayarak kendi mezarını kazıyor; ama daha zamanı varmış…

Şiir Bilgi

Serkan Canbolat

Serkan Canbolat

memat


Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.