Kötülük etmeden pişman olmanın en iyi şekli, iyilik etmektir. bretonne
İYİEKMEKÇİ
İYİEKMEKÇİ

Ne yapmalıyız..? Çözümleri sıraya koymalıyız...

Yorum

Ne yapmalıyız..? Çözümleri sıraya koymalıyız...

( 8 kişi )

8

Yorum

6

Beğeni

5,0

Puan

2247

Okunma

Ne yapmalıyız..? Çözümleri sıraya koymalıyız...

Ne yapmalıyız..? Çözümleri sıraya koymalıyız...

Düşündüğümüz, endişelendiğimiz
ve karınca kaderince çözümler ürettiğimiz,
eleştirip alkışladığımız haller ve durumlar, bizim,
yani bizim, dünyaya gelişimizle birlikte mi var oldular..?
Yoksa milyon yaşında dünyada milyonca zaman,
ama her zamanın kendi koşullarında
aynen miydi, bu gün hala var olan..?

Geldik ve böyle bulduk,
zurna peşrev misali,
kolaycılığa kaçmaya niyetli değilim,.
öyle de yapmayacağım...

Cümle âlem etken ya da edilgen durumunda
kendi seçimlerini topluluk içinde yaşıyor
ve yaşarken de sonuçları itibari ile etkiliyor
ve etkileniyor....

Her yaşantı kendi durumuna göre
en yakın ve kolay çözümü önerir muhakkak...
Ha suyu olmadığının farkındasızlığı ile temizlen demiş biri,..
ha, ekmek yoksa pasta yesinler...
Üstelik o durumlara gelinmişlikte aslan payları varken....

Kimi kendini sevmeyi, nefsinin her istediğini
neye mal olursa olsun tatmin etmek sayıyor.
Yani mutlak zenginlik ve güç..
Ne yazık, diğerlerini sevmeye de
bu tatminleri kolaylaştırdığı ölçüde karar veriyor.
Daha yazık,..aksi halde sevmemeye karar veriyor...
En yazık,...genel olarak durumumuz bu....
Kapitalizmin yüzsüz dayatmaları,
emperyalizmin azgın kuşatması
ve tüm bunlara beyaz bayrak açmış,
kendini kendi dışında yaşayanların
yanımızda yöremizde, ailemizde,
içimizde cirit atmaları değil midir?
çekilmez hale neden...

Ne yapmalıyız..? Oturup,.. Kendimize, diğerlerine,
içimizde ve dışımızdaki açmazların sebeplerine
ve sebep olanlarına kollarımızı sinemizde kavuşturup,
öfkeyle bakıp, " ah bir denk getirsem" mi diyelim için için..?

Çözümleri sıraya koymalı her halde..
bir şeylerin farkına varanlar,
kendilerinden başlamalı...
sorguysa sorgu,..
sorgulamalı...nedir doymazlık..aymazlık..?
Olmasın mı içimizde kendimize bir baş kaldırı,..
kendine diklenmeye cesareti yoksa adamın,
kime kimlere dik dursun ki..?

Kaçımız Spartaküs, Mevlana,
kaçımız Habeş-i Bilal,
kaçımız Jan Dark ya da Willhem Tell
veya Mustafa Kemal......
Hiç biri uzaydan gelmedi...
insanlık neslinin evlatları değiller mi her biri..
ve her birimiz, İNSAN NESLİYİZ..
Hadi tamam, herkes kendine benzer diyelim,
şahsına münhasır yani...
Hani, kimi adamın canını yakar severken,
" ben böyle seviyorum " der... Kendine münhasır.
Doğrudur da kendince,sevgi diye bir şey biliyordur....
ama sevmeyi değil, ya da hastalıklı bir durum vardır ortada
TEDAVİ GEREKTİREN......

Yok, yine de çözümü içinde olan sorun,..
sevmek, bilmek ve yaşamak sorunu...

"Çabalar nafile, böyle gelmiş düzen böyle gider....
zaten insan da çiğ süt emmiştir, düzeltsen nereye kadar,
nasılsa bir gün içine edecek olan da insan...
"Diye kulağımız üstüne yatmayıp
ve yalnızca biliyor olmakla kalmayıp amel etmeli...

BİR MAYA,..YA TUTARSA...
BİRAZ GÜVEN, BİRAZ SEVGİ, BİRAZ İLGİ,
BİRAZ İTİRAZ BİRAZ DAVET....BİRAZ İCABET.....!


SELDA İYİEKMEKÇİ

Paylaş:
6 Beğeni
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiiri Değerlendirin
 

Topluluk Puanları (8)

5.0

100% (8)

Ne yapmalıyız..? çözümleri sıraya koymalıyız... Şiirine Yorum Yap
Okuduğunuz Ne yapmalıyız..? çözümleri sıraya koymalıyız... şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Ne yapmalıyız..? Çözümleri sıraya koymalıyız... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
matrix1971
matrix1971, @matrix1971
26.5.2013 00:12:28
Yine düşündürürken kafamın içinde bin soru ve cevapla boğuştum bu şiirde. Her şiirini bir hayat olarak algılamak mümkün,çünkü her söz doğrudur. Okuyunca bir an cevap vermek istedim,şiirdeki tüm sorulara. Aslında çok basit bir cevap,kendimize,değerlerimize,hayattan elde ettiklerimize göre değilde,gerçek olanın,sonsuz olanın sözüyle ancak doğru bir cevap verilebilir. Bence herşeyi bir insanı tanımak ve bilmekle başlar,herşey kendini bilip,karşımızdaki kişininde bizden olduğunu anlamakla başlar. İnsan; Kendimizi görmek, bilmek için en güzel aynadır. Kendimizi bilmek, “Allah”ı bilmektir. Karşımızdaki kişinin taşıdığı emanetinden dolayı onu sevmek, varlığını anlamak, ondaki güzellikleri keşfetmek, cennete açılan bir kapıdır. “Cennette cehennem de baktığın, gördüğün, beraber yaşadığın insanda saklıdır, onda neyi görürsek ona yakınız. Ama biz insanlar içinde insanları değil,ya maddiyatı,yada kendimizin elde ettiklerine bakar dururuz..
Şiirin muhteşemdi.
Okumaktan keyif almaktan öteye geçip,hayattan bir şeyler almak gibidir her şiirin her sözün.
okuyup okuyup başa döndüğüm şiirlerine ne kadar övgü söylesemde sönük kalır. Bir güneş ışığının yanında bir mumun ışığı ne olurki?
Yürekten tebrik ederim.
Sevgilerimle..
superbaba
superbaba, @superbaba
22.5.2013 23:08:15
5 puan verdi
Sanırım her şeyin başı sevgidir.
Tabi ki çevresindekileri değil.
Toplumu, doğayı,
Yaratılanı, yaratanı...
Her türlü sorun sevgi eksikliğinden.
Ve tabi ki buna bağlı
Başkalarının haklarına saygısızlıktandır.
Işık  Mehmetali
Işık Mehmetali, @isikmehmetali
22.5.2013 22:09:08
5 puan verdi
Düşündüğümüz, endişelendiğimiz
ve karınca kaderince çözümler ürettiğimiz,
eleştirip alkışladığımız haller ve durumlar, bizim,
yani bizim, dünyaya gelişimizle birlikte mi var oldular..?
Yoksa milyon yaşında dünyada milyonca zaman,
ama her zamanın kendi koşullarında
aynen miydi, bu gün hala var olan..?

Geldik ve böyle bulduk,
zurna peşrev misali,
kolaycılığa kaçmaya niyetli değilim,.
öyle de yapmayacağım...

Cümle âlem etken ya da edilgen durumunda
kendi seçimlerini topluluk içinde yaşıyor
ve yaşarken de sonuçları itibari ile etkiliyor
ve etkileniyor....


Güzel anlatımdı severek okudum
Yüreğine kalemine sağlık
Yürek sesin hiç susmasın
Saygılar..............
Muzaffer Yavuz
Muzaffer Yavuz, @muzafferyavuz
22.5.2013 21:49:44
5 puan verdi
Yine güzel sözlerdi beğenerek okudum,yüreğine sağlık,selamlar.
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu, @ozan-ihlasi-bekir-akbulut
22.5.2013 21:45:20
5 puan verdi
güzeldi anlatım kalemine yüreğine sağlık begeni ile okudum tberikler
Etkili Yorum
dost46
dost46, @dost46
22.5.2013 20:51:07
5 puan verdi
İnsanlık tarihi,genellikle,ya milletler arasındaki savaşlarla ya da komutanların,kralların,imparatorların hayatlarıyla açıklanır.Bazen,bu kişileri şu ya da bu eyleme sürükleyen nedenlerin sadece bireysel oldukları ileri sürülür.Tarihi süreçte yapılan savaşlar,işgaller,kullanılan zorbalıklar tamamen bir ihtirastan ileri gelmiştir..bazen de ,ulusal ya da dinsel etkenler üzerinde durulur,ülkelerinin şan ve şerefinin ,egemen kişilerin eylemlerini etkileyen en önemli nedenler oldukları belirtilir.
Tarihin bir bilim olabilmesi,kişileri değil,ancak hakları,insan topluluklarını esas almasıyla mümkündür.Örneğin ,1640 İngiliz ihtilalini yöneten Crowellel'in tarihte önemli bir yeri varsa da,bu ,Crowell'in kişisel özelliklerinden dolayı değil,yönettiği ihtilalin feodalizmin katı kalıplarını kırarak İngiltere'de kapitalizmin gelişmesine önayak olmasından ileri gelmektedir.Önemli olan,Cromwell'in dinsel inançları ve entrikaları değil,Cromwell İhtilali'nin İngiltere'nin üretim düzeninde yaratmış olduğu değişimdir.toplumların gelişmelerini,tarih içindeki evrimlerini açıklayan genel görüşler ortaya konulabilir.Gerçeklere dayanan bu görüşler,fizik,ya da kimya kanunları kadar kesinlik kazanabilir.Bu kanunlar,ortaya çıkarıldıktan ve kavrandıktan sonra,tıpkı diğer kanunlar gibi kullanılabilir ve toplumların gelecekteki muhtemel gelişimlerini şimdiden görmek ve etkilenmek mümkün olabilir.

Demek ki,bütün insanlık tarihinde yürürlükte olan tabii ve toplumsal kanunları ortaya çıkarabilmek için Marksizm kişileri değil toplulukları,halk kitlelerini ön plana almaktı.Bu toplulukların Marksist araştırması ise,bize,toplumlar dışındaki bütün toplumlarda kişilerin birbirinden farklı gruplara bölündüğünü,bağımsız bireyler halinde değil de,sınıflar halinde eylemde bulunduğunu göstermektedir.

Evrimsel yapı öğrenmeden ,toplumları irdelemekle yetinilmez.Sel gibi akan belleklerinizdeki akan görüş ve düşüncelerinizin derinliği sosyalizmin temel kaynağının bir halkası teşkil etmektedir.Burada kısa kesmek zorundayım,çünkü konu oldukça derindir.Anlamlı ve etkileyici şiirinizi alkışlar sevgi ve selamlarımla...
bekir odaci
bekir odaci, @bekirodaci
22.5.2013 20:15:43
5 puan verdi
efendim kutlarım değerli kalemi okunası harika şiirinizi saygılarımla
Simray Simay
Simray Simay, @simraysimay
22.5.2013 19:31:28
Ne yapmalıyız..? Oturup,.. Kendimize, diğerlerine,
içimizde ve dışımızdaki açmazların sebeplerine
ve sebep olanlarına kollarımızı sinemizde kavuşturup,
öfkeyle bakıp, " ah bir denk getirsem" mi diyelim için için..?

güzel ve hoş sözler..Tebrikler.....
© 2025 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
ÜYELİK GİRİŞİ

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL