Reddimiras, mirasın çeşitli düşünceler ve endişeler sebebi ile kabul edilmeyip geri çevrilmesidir ve sadece şahıslar değil, devletler de reddimiras yapabilirler...
İhtilâl yahut inkılâp geçiren hemen her memlekette iktidara gelen yeni rejim önceki rejimden daha mükemmel olduğunu göstermek ve kendini meşrulaştırmak maksadıyla geçmişi suçlayıcı yahut küçük düşürücü propagandalar yürütmüş; ..»»
Şunu çok net bir biçimde ifade edebilirim ki biz köprüyü geçtik.
EVET!
Türkiye Cumhuriyeti olarak biz artık köprüyü geçtik.
Çok da uzun bir süre kalmadı;
2030 yılını dahi bulmadan ekonomik ve refah düzeyi olarak ülke tarihinin en güçlü dönemine gireceğiz...
..»»
Vatan Haini Miydi?
“...Facialara kalkan olamadım ise de, siper-i sâika (paratoner) vazifesi gördüm... Bütün musibetleri üzerime çektim. Kendimi feda ederek vatanı kurtarmaya çalıştım. Dinine, devletine, vatanına ve milletine hıyanet edenlerin azîz Allah’ın kahreden kudretli gücüne hedef olması için yakarıyorum...”
Memleketini Niçin Terketti?
“Her tarafı istilâ eden inkılâb ve ihtiras iç i..»»
“Bir saati gizlemek için en iyi yol neydi? Başka bir saat!”
Daha önce renklerin, fontların, haritaların, insanların kullandığı en eski iletişim yöntemi olan mektupların tarihini yazan ve her kitabında beklenmedik, şaşırtıcı konulara eğilen tanınmış gazeteci yazar Simon Garfield bu kez zaman kavramına dair tutkumuzu mercek altına alıyor.
Otomobil fabrikalarından saat ustalarının tezgâhlarına,..»»
Bülbül sesiyle huzur bulan bir imparator mu? Peki, bir balerinle kurşun askerin arasındaki sevgi ya da bir bezelye tanesiyle hayatı değişen prenses ilginizi çeker mi? İnsanları mutlu eden bir denizkızı ve sadece çocukların görebildiği kıyafetlerle dolaşan bir kral da burada! Ayrıca Parmak Kız’ın büyük yolculuğu ve garip bir çakmağın büyüleyici aydınlığıyla dopdolu olan bu muhteşem masalların dünya..»»
Öncü Müslüman Kadınlar’da
Osmanlı kadın yazarlarının keşfetmeye ve inşa etmeye çabaladığı Müslüman kadınlar geleneğine tanık oluyoruz. İslamiyet’in başlangıcından 19. yüzyıl sonuna kadarki dönemde yaşamış yönetici, âlim, sanatçı ve edebiyatçı Müslüman kadınların deneyimleri hem birbiriyle karşılaşıyor hem birbirine ekleniyor.
Fatma Aliye’nin Namdaran-ı Zenan-ı İslamiyan ve Sabiha’sını, Emine..»»
İzdivaçlar, İttifaklar ve İhtilaflar,
1896-1925 arasındaki evlilik edebiyatının izlerini sürüyor ve Osmanlı-Türkiye toplumu imparatorluktan ulus devlete geçerken evlilik kurumu etrafında ne türden ittifakların kurulduğunu, nasıl ihtilafların oluştuğunu edebi metinlerle gösteriyor.
Duygusal ve toplumsal krizlerin üst üste bindiği izdivaçların hikâyeleri okunurken kadın yazarların sunduğu itti..»»
O bir at! Belki adını da bilirsiniz: DıgıdıkTüm çayırlar onundur: Koşar koşar koşar…Nallarından çıkan müzik ne güzeldir: Şıpı’dık şıpı’dık… Öyle hızlı ki! Görenler der: “Bu at sanki koşmaz da uçar!”
Dıgıdık’ın gözü hep yükseklerde: Uçmak, kuşlar gibi gökyüzünde süzülmek tek hayali!Hatta daha yükseğe çıkabilir, belki uzaya bile gidebilir bir gün… Neden ATsronot olamasın ki? Değil mi mümkün?
A..»»
“Bu mühim kusuruyla beraber Tosun’u bir kedi gibi değil; bir refik, hatta yegâne bir refik-i sadık sıfatıyla severdim ve hissederdim ki o da beni alelade değil, bütün hüviyet-i manevisinin merbutiyetiyle seviyordu.”
Geçmiş Zaman Kedileri, 1870’lerden 1950’lere hayvanların edebiyatta nasıl temsil edildiği sorusuna kedi hikâyeleriyle cevap veriyor. Ahmet Haşim’den Halit Ziya Uşaklıgil’e, Fatma Mü..»»
Kadın, erkek ve çocuk, 155 kişiydiler... Osmanlı hanedanı bu 155 kişiden ibaretti ve 1924 Martı’nda, hepsi Türkiye dışına çıkartıldı...
Ellerine ikişer bin İngiliz lirası ve bir yıllık ama dönüşü olmayan pasaport verildi. Mal varlıkları tasfiye edildi...
Türkiye’ye girmeleri ve transit geçmeleri yasaklandı...
Artık ne vatanları, ne de gelirleri vardı... Macera dolu bir sürgün yaşadılar.....»»
“Ben Anadolu’da, Rumeli’nde, Diyarbekir’de, Maraş’ta, Antep’te, Mısır’da, Şam’da, Halep’te ve dahi Hicaz’da ve dahi Kudüs’te yüzlerce yıllık refahı ve nizamı millet ve ümmet adına peşin aldım.
Bu uğurda nice bedel ödedim, nice bedel ödettim! Gene de nefsimi temize çıkarmağa gayret etmem. Zira benden sonra gelen her kimse yaşar, görür. Ve tarih beni izah eder. Vesselam…” İletişim bilimci Mücahit..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.