Hatalarımı düzelten kimse uşağım bile olsa efendim olur. -- Goethe [Paylaş]
E-mail: Şifre: Facebook ile bağlan Üye ol | Şifremi Unuttum
Türkiye Şiir Platformu
ANASAYFA ŞİİRLER Edebiyat Defteri YAZILAR Edebiyat Defteri FORUM Edebiyat Defteri ETKİNLİKLER Edebiyat Defteri NEDİR? Edebiyat Defteri Kitap KİTAP  Edebiyat Defteri Tv TİVİ Edebiyat Defteri Sesli Şiirler MÜZİK Edebiyat Defteri BLOG Edebiyat Defteri Atölyeler ATÖLYE  Edebiyat Defteri BİCÜMLE Edebiyat Defteri ARAMA Edebiyat Defteri İLETİŞİM



Kitap Ara:
Kitap Kişi
Palet Yayınları

Palet Yayınları

• Palet Yayınları Kitapları | • Palet Yayınları İletişim Bilgileri | • Palet Yayınları Hakkında Bilgi
Sitemizde Palet Yayınları isimli yayınevine ait Toplam 48 kitap bulunuyor.
Bedia Koçakoğlu, bize yalnızca -görkemli- 'yazar' Sevim Burak'ı yansıtmıyor; hiç tanımadığı, yüzünü görmediği halde 'insan' Sevim'i de kazandırıyor SELİM İLERİ (Arşivi) Bedia Koçakoğlu’nun kaleme getirdiği Aşkın Şizofrenik Hâli/Sevim Burak’ı okuyorum. Bu kitaptan önce Nalan Barbarosoğlu söz açtı. Konya’dan yeni dönmüştü. “Sevim Burak üzerine çok kapsamlı bir eserle döndüm.” Sordum, Nalan anlattıkça kitabı ille edinmek istedim. Bana niye almamıştı? Bitirince okumak istediğimi belirttim. İki gün sonra, Ömer Erdem, Aşkın Şizofrenik Hâli’ni getirdi. M. Ali Çelik, Konya’da, Mimar Muzaffer Caddesi Rampalı Çarşı’daki Gençlik Kitabevi, hem Konya’da basın hayatına dair emek ürünü bir incelemeyi, hem Sevim Burak kitabını göndermiş. Açtım, Bedia Koçakoğlu bana imzalamış. Aşkın Şizofrenik Hâli, Konya’daki Palet Yayınları’nın verimi. Kültür başkenti İstanbul’da afır tafır satan bazı yayınevlerinin bu çok ‘özenli’ kitabı görmeleri gerekir. 400 sayfa boyunca dizgi yanlışına rastlayamadım. Tertemiz hazırlanmış bir kitap. Yalın, zarif kapağını özellikle vurgulamalıyım. Hemen okumaya başladım. Bilenler hatırlayacak: Sevim Burak benim için hiç eskimeyecek, unutulmaz bir yazardır. Bedia Koçakoğlu 1980 yılında doğmuş. Belleğim yanıltmıyorsa, Sevim Burak’ı 1983’ün sonunda kaybetmiştik. Sevim Burak öldüğünde, Aşkın Şizofrenik Hâli’nin yazarı hepi topu kaç yaşında... Hızla değişen, yaşam biçiminden değerlerine, mimarisinden mekânlarına boyuna başkalaşan Türkiye’de, bir dönemi, bir ortamı yaşamadan var etmek ne kadar zor; bazen geçmişi yazmaya yeltendiğimde, başıma gelenlerden biliyorum. Ama Bedia Koçakoğlu yaşatmış, var etmiş. İtiraf edeyim; hatalar, yanılgılar bulacağım diye dedektif gözlüğümü takıp okudum. Mimari coğrafyanın yansıtılmasında hevesim kursağımda kaldı. Yazar, öyle ayrıntıları yakalamış ki; Sevim Burak’ın çok sevdiği Kuzguncuk, tam o günlerdeki peyzajıyla belirmiş. Bedia Koçakoğlu, bize yalnızca -görkemli- ‘yazar’ Sevim Burak’ı yansıtmıyor; hiç tanımadığı, yüzünü görmediği halde ‘insan’ Sevim’i de kazandırıyor. Sanki Sevim’i tanıdığım ilk evdeydim, Ayaspaşa’da. Duvarlarda, masalarda, yerlerde, dörtbir yanda ‘öykü tümceleri’; o, bütünüyle kendine özgü yazış! Ya da, Kuzguncuk’ta, ama artık -yazık ki- son dönem: Sevim Burak doktorlar ne yasaklamışsa tersine giden yolda: Turşu suyu içiyor. Artık eski günlerdeki gibi süslü püslü, şatafatlı giyinmiyor... Ne var ki, Aşkın Şizofrenik Hâli/Sevim Burak, bu çok emek verilmiş, titizlikle, kılı kırk yararak kaleme alınmış eser, Sevim Burak’ın hiç bilmediğim ‘ilk’ hikâyelerini de armağan etti. Ben hep, ilk hikâye diye, “Beşten Sonra”yı bilirdim. “Beşten Sonra”yı, yıllar önce sevgili dostum Altan İlkin’in koleksiyonundaki Yenilik dergisinde okumuş, vurulmuştum. Koçakoğlu’nun inceden inceye çözümlediği öteki ilk hikâyeler, Sevim Burak’ın daha baştan, ilk adımda, beylik olana ironik yaklaşımını, bir yandan da Çarlık Rusyası’nın edebiyatına yaraşır hüzün dolu anlatımını belgeliyor. Yanık Saraylar’da biraz kılık değiştirse de. İlk öyküler, Koçakoğlu’nun yararlandığı -Yapı Kredi Kültür Merkezi’ndeki- belgelik, Sevim Burak’la konuşmalar, işte geriye kalan ne varsa, dilerim, bir an önce bir kitapta derlenir. Öyle anlaşılıyor ki, gününde hak ettiği ilgiyi devşirememiş -ama birçoğumuzu da büyülemiş- Sevim Burak artık ‘yarının yazarı’dır. Bedia Koçakoğlu çıdam işi çalışmasının son bölümünü Mach 1’dan Mektuplar’a ayırmış. Önsözünü sevgili Karaca benim yazmamı istemişti. Karaca, bugün ayırt ediyorum, ne kadar haklıymış! 1990’da çevremdeki herkes ‘Yazma!’ dedi. Bir yaşama sevinci ve bir acı yalnızlık olan Sevim Burak, oğluna mektuplarda, burjuva ahlakı denen ikiyüzlülüğü fırlatıp atmıştır. Korkmuş, fakat Karaca’yı kıramadığım için yazmıştım. Koçakoğlu ‘anı-mektup’ diyor, tanımlarken. Öyle. Ve iyi ki yayımlanmış. Gerçekten ‘primadonna’ Sevim Burak, öldüğünde henüz üç yaşındaki Bedia Koçakoğlu’na bu eseri dolayısıyla, duyumsuyorum!, bir başka âlemden sevimler gönderiyor şimdi...
Son Yayınlanan Kitapları
İbni Abdülhadi

Palet Yayınları

Hz. Peygamber’in her yüz yılın başında İslam Dini’nde yenileme yapacak birinin geleceğini bildiren hadisi, “tecdîd” kelimesinin bu günkü manasını kazanmasında en büyük paya sahiptir. Aslında Hz. Peygamber, o hadisinde ileride bazı meselelerin ortaya çıkacağına fakat onların ehil kişiler tarafından çözüleceğine işaret ettiği gibi yenilenmenin bir tahrif ve başkalaşım değil, bir kimlik ve hüviye..»»
Ahmet Çaycı

Palet Yayınları

  Vakıflar, maddî ve manevî kültürün birlikteliğinin tezahürüdür. Meselenin bu boyutuna etik ve estetik değerler üzerinden yaklaşmak gerektiğini bu çalışmanın kısıtlı sınırları dâhilinde vurgulamakta yarar vardır. Özellikle vakıfların dinî kapsamındaki ihsan ile cemâl boyutunun ortaya konulması elzemdir. Bu noktadan olmak üzere mevcut çalışma, etik ve estetiğin teolojik ve felsefi ..»»
Abdurrahman Özkan

Palet Yayınları

Memlukler döneminde (1250-1517), yöneticilerin Türklerden oluşması sebebiyle Mısır ve Suriye civarında Türkçe ehemmiyet kazanmış, halka Türkçeyi öğretmek maksadıyla sözlük ve dil bilgisi kitapları yazılmıştır. Bunun yanında dinî, edebî ve diğer konulardaki eserler de Türkçeye tercüme edilmiştir. Memluk Kıpçak Türkçesi ile oluşturulan eserlerden biri de Kitâb-ı Mukaddime..»»
Birgül Yangın Aslanoğlu

Palet Yayınları

Anadolu toprakları, çok köklü bir kültür mirası bırakmıştır bizlere. Hangi köşeye adımımızı atsak müthiş bir zenginlikle karşı karşıya kalırız ve Anadolu’nun her bir köşesi o muhteşem zenginliği ile bizi başka âlemlere götürür. Giyimiyle, müziğiyle, halk oyunlarıyla, düğünleriyle, cenazeleriyle, yemekleriyle, edebiyatıyla bir bütündür Anadolu. Bu mirası elbet yaşayarak, ..»»
Nabizade Nazım

Palet Yayınları

Hikâye, Antalya’nın Kaş ilçesinin Beymelek köyünde yaşayan fakir köylü Karabibik’in günlük yaşantısını, çevresini, sıkıntılarını ele alır. Nâbizade, Karabibik’te konu, hikâye tekniğinde ve Osmanlı yazınında o güne kadar görülmemiş yenilikler yapmıştır. Karabibik’in en önemli tarafı Anadolu köylüsünün hayatında kesitler vermesidir. Eserde köy hayatı tam bir gerçeklikle ya..»»
Mücahit Küçüksarı

Palet Yayınları

Memlûkler dönemi şairlerinden İbn Hicce el-Hamevî, acısı ve tatlısıyla, dolu dolu bir hayat yaşamıştır. Yoksulluğu da zenginliği de tatmıştır. Savaşa da şahit olmuştur, barışa da.  Ömrünü seyahatlerle geçirmiş, farklı şehirler ve bu şehirlerin insanlarını tanımıştır. Siyasî çekişmeler neticesinde, şehirlerin ve insanların yok olduğunu görmüş ama kendisi olabildiğince bu ..»»
Bünyamin Aksoy

Palet Yayınları

Yirmi yıla yakın bir birikim ve tecrübenin sonucunda ortaya çıkmıştır. Her biri titizlikle hazırlanmış 2.000’in üzerinde kelime, dilbilgisi, edat ve deyimsel ifade sorusu içerir. Konu seçimlerinde bilimselliğe önem verir; Sağlık, Fen ve Sosyal ağırlıklıdır. Tamamı sınav ayarında ve sınav içeriğine uygun soru ve konulardan oluşur. Güvenirlik-geçerlilik açısından sınav sın..»»
Stefan Zweig

Palet Yayınları

Hölderlin, Kleist ve Nietzche’nin biyografilerinin bulunduğu eserde Zweig, yeri yurdu belli olmayan bu üç büyük edibi şehirden şehire, ülkeden ülkeye sürükleyen iç huzursuzlukları paydasında buluşturmuştur. Onlar, iç huzuru bulmak için devamlı hareket hâlinde ve arayış içinde olduklarından bulundukları şehir ve ülkelerde uzun süre kalamamışlardır. Huzursuzluğun peşlerini..»»
Samipaşazade Sezai

Palet Yayınları

  Arka Kapak Yazısı     Samipaşazâde Sezâi’nin Sergüzeşt’i esaretle başlayan, döneminde evrensel boyutta sıkça romanlara konu olan kölelik kurumunu eleştiren ve insandaki merhamet duygularını canlandıran, hürriyet isteği ile sona eren bir romandır. Milli Eğitim Bakanlığının ortaöğretim öğrencileri için belirlediği “100 Temel Eser”den biridir. Türk romanı açısından ese..»»
Şevkiye Kazan Nas

Palet Yayınları

Arka Kapak Yazısı     Hâmidî-zâde Celîlî, Husrev ü Şîrîn hikâyesini daha önceleri Emir Husrev, Câmî ve Nevâyî’nin yazdığını, padişahın böyle bir eser aradığını, bu zor işe Nizâmî gibi “Penc Genc” sahibi olmak için başladığını, yirmi dört yaşında başladığı Husrev ü Şîrîn mesnevisini yirmi beş yaşında (H.918/M.1512) tamamladığını söyler. Celîlî, Nizâmî ve Şeyhî’nin Hu..»»
Kolektif

Palet Yayınları

“İslam Felsefesinin Teşekkülüne Katkıları Açısından İslam Öncesi Türk Düşüncesinde Kozmogonik ve Kozmolojik Meseleler” adlı çalışmamız üç bölümden oluşmaktadır. Bu çalışmaya başlamadan önceki amacımız, meselenin İslam Öncesi Türk Düşüncesi ile ilgili boyutunu tespit ettikten sonra, İslam öncesi Türk düşüncesinde tespit etmiş olduğumuz kozmogoni ve kozmoloji ile ilgili te..»»
Kolektif

Palet Yayınları

Matbuat macerasındaki dalgalanmalara ve değişik türlerdeki kalem tecrübelerine rağmen yılmadan yazmayı sürdüren Filibeli’nin mücadeleci ruhunun tabii bir yansıması durumundaki eserlerinin, çizdiği “inanmış aydın” portresinin daha iyi anlaşılmasına katkı sağlayacağını düşünüyor; tiyatrolarının da bu çerçevede –mütevazı da olsa– bir boşluğu dolduracağına inanıyoruz. Bu ça..»»
Edebiyatdefteri.com'u kullanarak Çerez Politikamızı kabul etmiş sayılırsınız.