Çağdaş sanatçılar nasıl yaratır?
Sanatçı nelerden ilham almış, eseri nasıl ortaya çıkarmış tarih boyunca cevabı en merak edilen sorular arasında...
Sanatçılar nasıl üretiyor ve yaratıcılıkla dolu öykülerine nasıl ulaşıyorlar? Eserlerin anlamları nasıl doğuyor? Yaratıcılık süreçlerini araştıran ve inceleyen bu kaynak, deneyimleri hikayeleştiriyor.Bu kitapta, İstanbul’da 2010-2020 yılları aras..»»
Sevmek ne uzun kelimeydi. Gökyüzü kadar mavi, denizle gökyüzünün kesiştiği çizgi kadar sonsuzdu. Kimilerine ağır bir yük olarak gelirdi, kimse taşıyamazdı. Kimileri de sonsuza dek kıymetini bilirdi. Sevmek diyorum azizim; kıyafet gibi değildi, her insanın üzerinde güzel durmuyordu öyle. Giymek için önce yürek gerekiyordu.Sevmek, 21. yy ’da yazılan en iyi romandı belki de. İçinde bencillik olmayan ..»»
Günümüz insanının en çok içinde olduğu ruh hâlidir “duyarsızlık.”Birçok insan, duyarsız olduğu için çevresindeki insanlara acı verir. Bu duyarsızlık kimi zaman eşine, kimi zaman çocuğuna, iş yerindeki arkadaşına, sokaktaki komşusuna karşı olabilir.Çocuklar duyarlılık konusunda daha hassastırlar. Onların henüz kabuk bağlamamış duyguları, içten gelen tebessümleri, pazarlıksız düşünceleri olduğu için..»»
Dünyada iz bırakarak sonlanan bir hayat, anlamlı bir hayattır.Hayatımıza anlam katan birçok faktör vardır. Huzur ve mutluluk bu faktörlerin en başta gelenlerindendir. Çünkü huzurlu değilsek, mutlu olamayız. Mutlu değilsek, huzurlu olamayız. Bu iki duygu birbirini tamamlamaktadır. Kendimizi huzurlu ve mutlu hissettiğimiz sürece hayatımız anlamlı olur. Hiçbirimiz acı çekmek, huzursuz veya mutsuz olm..»»
Sokrates “Bir şeyleri değiştirmek isteyen insan önce işe kendisinden başlamalıdır.” der.Stephen R.Covey ; “Yaptığımızı aynen yapmaya devam eder sürdürürsek, alacağımız sonuçlar hep aynı kalır. Deliliğin bir diğer tanımı; aynı şeyleri yapmaya devam edip, değişik sonuçlar beklemektir” der.Farabi mutluluğu; hayatın, varoluş amacı olarak görmektedir. Farabi’ye göre insanlar dünyada maksimum mutluluğa ..»»
Bu eser, Tevfik el-Hakim'in irrasyonel tiyatro olarak isimlendirdiği bizim masalsı tiyatro veya mitolojik tiyatro olarak algıladığımız bir tiyatro türünün örneği olan "Delilik Nehri" tercümesini ve, Ömer Seyfettin'in "Herkesin içtiği Su" hikayesini ihtiva etmektedir. Bir tiyatro ve bir hikayeden oluşan bu kitap okuyucuya bir hakikatin birçok penceresini göstermekle kalmayıp ayrıca efsunlu bir düny..»»
Bir Çocuğun Oyuncağı
Çok temiz duygularla sever,Gönül kırmayı bilmez,Hep gülmek ister, hep oynamak...Bir çocuğun oyuncak sevdası
Üzüntüsü içinde uhde kalır,Oyuncağı kırıldı mı?Minik gözleri yaşlarla dolar taşar.Hele ki değer verdiyse oyuncağına!Bir çocuğun oyuncak sevdası
Acımasız dünyanın telasını bilmez,Borç mu var dert mi var anlamaz,İllaki istediği olsun der başka bir şey demez.Bir ço..»»
Mustafa Söylemez ister nazım ister nesir yazsın, eserlerinin altında kendi imzası olmazsa dahi o eserin kendisine ait olduğunu bilirim. Yazdığı her alanda kendi farklılığını ortaya koyan zengin, şahsına münhasır bir dili vardır. Yapıtlarında özen ile seçerek, çoşku ile kullandığı sözler büyülü bir esnekliğe sahiptir. Bu esneklik, sahip olduğu bakış açısıyla doğru orantılıdır dersem yanılmış olmam ..»»
Okyanus kadar derin ve anlamlı sıcacık bir öyküyü Yunus aleyhisselam’ın hayatı ile birleştirdik. Çocukların keyif alarak okuyabileceği bir masal…Pedagog Onaylı»»
Adam, yıllarca ağlamıştı. Duyduğu keder öylesine yoğundu ki, ağzından tek kelime çıkmıyordu. Görenler ‘deli’ dedi, duyanlar ‘Mecnun’ olduğunu düşündü. Oysa o, her zaman sokağın bir köşesinde, susarak çığlık atan bir adamdı.
Siz sustuğuna bakmayın! Çok şey anlatıyordu. Onun suskunluğu, kelimelerden daha güçlüydü.
Adam, zamanla her şeyin, tıpkı sokakta gördüğü insanlar gibi, gelip-geçiyor oldu..»»
Mithridates ile Meranyus arasında başlayan çekişme çok geçmeden kendini iktidar mücadelesine bırakır. Bir tarafta Kommagene Kralı Mithridates ve ordusu, diğer tarafta ise Ormanın Efendisi Meranyus ve ayılardan oluşan ordusu… Bu savaşı sona erdirecek tek bir şey vardır o da iki liderden birinin ölmesi.
İlk kez M.Ö 850 yılında tarihi kaynaklarda yer alan fakat tarihi hakkında pek fazla bilgi bulu..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.