Ben Anadolu, Anadolu toprağının mitolojik, tarihsel, toplumsal ve insani boyutlarını, bu coğrafyanın ayrılmaz parçası olan “Kadınlar” aracılığıyla Anlatıyor.
Oyun, binlerce yıllık süreç içinde 92 Anadolulu kadının, yürek ezen acılarıyla, ince dengeler üzerine kurulu karar aşamalarıyla, damıtılmış duyarlılıklarıyla örülü,tragedya ile güldürü arasında gezinen yaşanmış öykülerinden oluşuyor.
“..»»
İstibdat Kumpanyası / Bu da Geçer Yahu / Yeşilçam
Genç yazar Uğur Saatçi’nin Devlet Tiyatrosu’nca sahnelenmiş, üç oyunu birarada. “Her üç oyun da hem biçim hem içerik açısından ilginç ortaklıklar taşıyor. İstibdat Kumpanyası, II. Abdülhamit’in meşrutiyeti yeniden ilan etmek zorunda bırakıldığı 1908 yılının hemen öncesinde; Bu da Geçer Yahu, Mütareke yıllarında, İzmir’in kurtuluşuyla bitecek ola..»»
Deli Dumrul, Dede Korkut Masalları’nın en ünlü söylencesini, çağdaş bir anlatımla güncel kılarak insanın insanı sömürmesinin ortadan yok olması gerektiğini savunur. Usta yazarımız Güngör Dilmen, yeryüzündeki adaletin, sevgi, eşitlik ve barışla kurulabileceğini, dinamik bir seyirlik oyun metni ile anlatırken, tiyatro edebiyatımıza başarılı bir ibret oyunu kazandırmıştır.»»
“Ortaokul döneminde insanların aidiyet duygusu gelişir; bir gruba dâhil olma, o grupla hareket etme ve birlikte üretme gereksinimi ortaya çıkar. Oyun sahneleme eyleminin bu gereksinimi iyi bir şekilde karşılayacağını düşünüyorum. Bu eylemle sahneleme sürecine dâhil olan birey kendinin farkına varacak, estetik düzeyi gelişecek ve sosyal etkileşimi güçlenecektir. Bu nedenle özellikle okullar ve kült..»»
“...Akademik tiyatro eğitimimizde edindiğimiz tüm bilgiler, yaşadığımız topraklar üzerinde var olan geçmiş uygarlıkların tiyatro sanatı, bize hep “Batı tiyatrosu” olarak tanıtıldı; en eski oyun oynama biçimi olan ‘Seyirlik Oyunlarımız’ ve diğer geleneksel oyunlarımızın yapısal özellikleri okutulmadı. Ben bunları hocam, sanat ve hayat arkadaşım Haşmet Zeybek’ten öğrendim. 44 yıllık meslek hayatımın..»»
Ortak Dolap, giysileri gibi hayatlarını da uzun süren bir ortaklıkla yaşamış ve sonunda ayrılmaya çalışan iki kız kardeşin geçmişlerinden kurtulamadıkları yaşamlarına tanıklık etmekte.
Şurubiler Korosu, 13. yüzyılda Ahi Evran tarafından kurulan Ahilik örgütünün aradan geçen yedi yüzyıl sonunda Taş Oda’da unutulmuşluğunun öyküsü.
Her şeyden önce “iyi insan” olmayı öğütleyen esnaf kesimine ve ..»»
Yabanc ı, ‘aykırı’ ya da ‘farklı’ olarak nitelendirilen birinin, kendini ifade etme ve bunu topluma kabul ettirme arayışının öyküsü. Kitapta ‘oyun içinde oyun’ ve ilginç bir kurgu tekniğiyle anlatılanlar, çoğumuzun her gün tanık olduğu yaşamımızda karşılaştığımız gerçek olaylar. Oyunun aktardığı bu öykü, aslında ötekileştirilen, görmezden gelinen bütün bireylerin yaşamlarını yansıtıyor.»»
“...Edebiyat türleri içerisinde 12 Eylül darbesinden ve darbe sonrası oluşan atmosferden en fazla etkilenen türlerin başında tiyatro edebiyatı gelmektedir. Çünkü genel anlamda tiyatro, özel anlamda ise oyun yazarlığı paradoksal bir biçimde hem toplumların tarihindeki kırılma süreçlerinin öznesi, hem de nesnesi olabilen, toplumla arasında diğer sanat ve edebiyat türlerine göre daha girift ve sıkı b..»»
Geçmişin izini süren ya da geçmişten kurtulamayan iki oyun.
Asla Bilemezsin, bataklığın içinde tesadüfen bulunan mucizevi bir heykelin iki bin yıl önceki yapılış anına kadar yaşananları, zamanı tersine ilerleterek anlatıyor. Sonuna tanık olduğumuz hikâye, heykelin ilk yapılış anına kadar giden sırlarla dolu bilinmez bir geçmişe götürüyor bizi. Sanatın mucizesi, inanmaktan başka sığınağı kalmaya..»»
Annem, Oğlum ve Ben:
Otizm hastalığı, trajik bir geçmiş ve yalnızlıkla mücadele eden üç figür. Sığınacak başka kimseleri olmadığı halde, birbirini incitmeyi bilinç altı bir görev gibi üstlenen anne kızın yaşamı, hangimize yabancı? Sevdiklerimiz için yaptığımız fedakârlıkların hesabını onlara kesmeye kalktığımızda, yapılan işin adı hâlâ fedakarlık olabilir mi? Bu üçlüyü hepimiz bir yerlerden –be..»»
Babil Kuleleri, Son yıllarda büyük kentlerimizde yükselen gökdelenlerden birinin inşaatında geçen bir oyun. Yazarın önceki oyunlarında çeşitli kişiliklerle yer almış olan ‘Umut’ karakteri, bu oyunda inşaatta kaçak olarak çalışan bir üniversite öğrencisi olarak çıkıyor karşımıza. Oyun, ülkemizdeki kentsel dönüşüm projeleriyle gelen rant elde etme çılgınlığının bireysel ve toplumsal yaşamımızda yara..»»
“2007 yılında yayınlanan Çocuk Tiyatrosu mu Dediniz adlı kitabın devamı olarak düşündüğüm bu çalışma, 2000’li yıllardan bu yana izlediğim çocuk oyunlarından oluşuyor.
Oyunları üç ana başlık altında topladım:
• Bebeklik çağından itibaren tüm insanlar için oyunlar;• Okul öncesi çağından itibaren tüm insanlar için oyunlar;• İlkokul çağından itibaren tüm insanlar için oyunlar.
Oyunları seçerk..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.