Muhammed abid el-Cabiri’nin bu tefsirde savunduğu iki temel husus bulunmaktadır. Bunlardan birincisi, “mutabakatu mesari’t-tenzil li mesireti’d-da’ve” şeklinde ifade ettiği, Kur’an’ı Hz. Peygamber’in sireti eşliğinde okuma prensibidir. Bu prensip uyarınca Cabiri, Hz. Peygamber’in yaklaşık yirmi üç yıl süren siretini yedi aşamaya ayırır ve her bir aşamada Kur’an’ın tebliğ seyrinin ve Hz. Peygamber’..»»
Roman tadında siyer okumak isteyenler için özgün bir formatta yazılmış bu eser, peygamberi yanlış tanıyan ve tanıtan batı dünyasına bir cevap niteliğindedir. O’nu tanıyan O’nu sever ilkesiyle O gün, O’nun etrafında gelişen olayları bugünün insanına; çekici, yalın ve sürükleyici bir dil ile sunmaktadır.İki hak peygamber Hz. Musa ve Hz. İsa’dan sonra Hz Muhammed, Allah’ın son peygamberi ve habercisi..»»
Bu çalışmanın çıkış noktası ilk dönem Şii-İmâmiyye kaynaklarında bugün Sünni diye nitelendirilen grubun nasıl algılandığını, bu algılan besleyen süreçlerin neler olduğunu, bu algıların insanların davranışlarında ne derece rol aldıklarını, bu kabullerin veya zihniyet yapısının grupdaşlık ortak paydasında bulunan sonraki Şiilere nasıl geçtiğini tespit edebilmek; aynı temel sabitelere bağlı oldukları..»»
Gilad Atzmon; Yahudi kimliği, siyaseti ve kültürü ile ilgili birtakım felsefi sorular ortaya koyarak Siyonizm, İsrail ve Filistin incelemeleri üzerine yoğunlaşmaktadır. Yahudi kimlik politikalarını irdelemek ve Yahudi kültürü ile siyasetini eleştirmek sorunlu bir uğraştır. Hatta çok az entelektüel ve akademisyen bu konuların üzerine eğilme cesaretini gösterebilmiştir. Atzmon, bir cerrah kesinliği ..»»
Bir peygamberin hayatı asla dikensiz bir gül bahçesi değildir, aksine dikenlerle örülü bir ormanda gece gündüz yapılan bir yolculuk gibidir. Geçmişin keşfi bilinen bir dünyanın değil, yeni bir kıtanın keşfi gibidir. Bir tarih anlatısında her şey size tanıdık geliyorsa o anlatı sadece övgü ve yergidir, sadece fanatizm ve hamasettir. Hamaset ise tarihi değil sadece duygusal bir reflekstir. Tarihin p..»»
İslam dünyası, her ne kadar batı dünyasının bin yıllık macerasına -dışarıdan da olsa- bir şekilde iştirak etmiş olsa da, bu dünyayla aynı ideallere yönelmediği gibi, bu yolculuğa (kapitalizme) karşı ciddi itirazları bulunan yegâne dünya ve bu itirazların birçoğu da oldukça haklı gerekçelere dayanmakta. Ama bu haklılık, batı dünyası tarafından ortaya konulan gelişme karşısında çok da önemsenmemekte..»»
Bu kitapta mesele bazılarının salt kötü niyetle ve kasıtlı olarak dillerine dolayacaklarının aksine, en nihayetinde dini insanların hayatından çıkarmakla ilgili değildir. Aksine burada mesele bizzat dinin kendisini özgürleştirme çabasıdır ki bu özgürleştirme dini, sadece insanı değersizleştirmekle yetinmeyen, fakat -insanı değersizleştirme çabasını sürdürme uğruna- Allahın yüceliğine de halel geti..»»
Günümüze ulaşan en eski mezhep olan İbadilik, Abdullah b. İbâd’a nispet edilmektedir. Esas imamları olan Cabir b. Zeyd’in vefatından sonra yerine geçen Ebu Ubeyde, hareket merkezi olan Basra’da gizli bir okul kurmayı başardı. Burada yetişen talebeleri bu düşünceyi Uman ve Kuzey Afrika’ya taşıdılar. Uman’da Emeviler döneminden itibaren emirlikler kuran İbadiler bu gün hala o bölgenin çoğunluğunu te..»»
Sosyal, siyasi ve kültürel bir sorun olan “şiddet”, neredeyse genlerimize dek işlemiş durumda. Öyle ki bu durum, ekonomik ve siyasi güç devşirmenin bir yolu, toplumsal sorunlarımızı çözebilmenin adeta yegâne aracı olarak görülmekte, akli yetilerimizi bile meflûç hale getirmektedir. Diğer yandan -şiddeti de kontrol altına alacak olan- yüksek yoğunluklu bir mücadeleyi / cehdi ifade edecek kapsamlılı..»»
Mustafa Melikyan, Devrim sonrası İranında ortaya çıkan “İslami Entelektüalizm” hareketinin önde gelen temsilcilerinden birisidir. Bu hareket gelenek ile modernite karşılaşması ve çatışmasına bir çözüm olarak ortaya çıkmıştır. Buna göre geleneğin özünü dindarlık, modernliğin özünü ise akılcılık oluşturmaktadır. Dolayısıyla çözüm de dindarlık ile akılcılığı uzlaştırmaktan geçmektedir.
Mustafa Mel..»»
Bilişsel ve pratik yönleriyle modern döneme özgü bir varlık olarak çıkıp gelen bu şahıs kimdi? Görevi neydi tam olarak ya da ne olmalıydı? Çünkü gerçekten de varoluşu ve kullandığı araçlarıyla birlikte yeni bir varlıktı o… Modern dönemin başlarında daha çok gazete köşelerinde görmüştük onu, şimdilerde ise diğer araçların yanı sıra özellikle sosyal medyada etkin bir şekilde boy gösterdiğine şahit o..»»
Bu kitap tevhid ilkesinin bir ahlâk felsefesine ve bir sosyoloji ilkesine dönüşmesi durumunda ne gibi sonuçlar üreteceğini göstermeye çalışan bir inşa denemesidir.
İrfan Felsefesi'nde İbn Arabi böyle bir teşebbüste bulunmuştu. Fakat cümlenin içeriği ona yeterli gelmemiş ve anlam dünyasında "teşbih - tenzih" sınırlarını aşan bir farklılık oluşturmuştu. Selefilik'i şekillendiren İbn Teymiyye ve a..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.