Para, gübre gibi etrafa yayılmazsa işe yaramaz. baco
Esmize - Perihan Kılıç
Esmize - Perihan Kılıç

ULUDERE FACİASI SUÇLU KİM?

Yorum

ULUDERE FACİASI SUÇLU KİM?

10

Yorum

0

Beğeni

0,0

Puan

1147

Okunma

ULUDERE FACİASI SUÇLU KİM?

Malum Uludere faciası kuşkusuz son yılların en vahim olaylarından biridir. Yaşları 12-25 civarında 35 vatandaş aralık ayında gece kaçakçılıktan geliyor benim içimi en fazla yaralayan 12 yaşında annesini arayan çocuk olmuştur .Annesini aradı çünkü daha ana kuzusuydu peki ne işi vardı orada hiç düşündünüz mü..?


Yıllarca yürütülen yanlış politikalar sayesinde eğitimsiz, işsiz bırakılarak terör örgütünün rahatlıkla sempatizan kazanacağı ortamı oluşturmadık mı? Batık bankalara verdiğimiz 80 milyar doları veya IMF ödediğimiz 28 milyar doları yatırıma neden çevirmedik neden ülkemizi kalkındımadık, ülkemizin sayılı şirketleri TÜSİAD, TOBB vb kuruluşlar neden yatırımları bölgesel dengesizlik ve göçü ortadan kaldıracak şekilde yapmadıklarını bir türlü anlayamam,

Örneğin neden Pınar fabrikasını sütün en kaliteli olduğu ve fiyatının 50 krş aşmadığı Karsa taşımaz... İzmir’den, Van’a, Erzurum’a tırlarla ürünlerini taşımaktan daha mı zor batıdan taşımak... Neden et ürünleri ile ilgili fabrikalarını Erzurum’a, Muş’a taşımaz ülkenin en zenginleri... İş adamlarımız süpermarket açarken neden Carrefour ile ortak olur, kendi ülkesinde kendi ürününü kendi halkına satarken Fransa’ya neden para kazandırır. Girişimci bir işadamımız araba yapacaksa neden fıatla ortak olur? Nedenler saymakla bitmez…

80 yılın yanlışlarını hatalarını bu gün yaşları 12 ile 25 arasında değişen çocuklar ve onları terörist sanarak ölümüne neden olan askerlerimizde arıyoruz.

Siz olsaydınız ne yapardınız ya o 35 kişi terörist olsaydı da bir karakolumuzu basıp askerlerimizi şehit etseydi? Daha önce defalarca olmadı mı? O zaman ne denilecekti, neden kaçakçı sandınız diye suçlamayacak mıydınız askerimizi? Suç ne askerin, nede o zavallı çocukların…. Suç yıllarca yanlış siyaset izleyen hükümetlerin, yatırım yaparken ülke menfaatlerini düşünmeyen iş adamlarının, teröristle ve terörle mücadeleyi başarıya ulaştıracak hukuksal sartları (idam cezası gibi ) sağlamayan ve terörle müzakere ederek onun insafından ve sözünden medet uman hükümetin, bu gün bile bu kazayı Muğlalı olayına benzeten basının ve yazarlarının ve terör örgütüne sempati duyan siyasi ve maddi destek sağlayan aramıza sızmış sözde yüzü makyajlı dolaşan Türk halkınındır..Sıyırın o makyajı altından neler neler çıkacak …Devlet düşmanından “Ne mutlu Türküm diyene “ sözünü dile almayı esef sayandan tutun, insan hakları diye bangır bangır bağırırken asker şehit cenazelerini bıyık altı tebessümle izleyenleri göreceksiniz…Kürtçülüğü kıblesi sayan nice kravatlılar göreceksiniz..Allah hiçbirine fırsat vermesin

Kimin suçsuz olduğuna gelince de; öldürülen gariban 35 evladımız ve onları kazayla öldüren askerimizdir.. Hepside başımızın üstündedir. Şimdi onları eleştirmeye kimsenin hakkı yoktur.Üzüldük yine içimiz yandı…Bu şartları bu noktaya taşıyanların yüzü iki cihanda kara olsun…Milletimizin başı sağ olsun. Mekanları cennet olsun..Ölenlerin yakınlarına ailelerine başsağlığı diliyorum

Dilerim bu olay birilerinin gözlerinin açılmasına şapkasını önüne alıp düşünmesine neden olur..Saygımla…


Perihan Tunçok Kılıç
Esmize 30.Aralık 2011

Paylaş:
(c) Bu yazının her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Yazının izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yazıyı Değerlendirin
 
Uludere faciası suçlu kim? Yazısına Yorum Yap
Okuduğunuz Uludere faciası suçlu kim? yazı ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ULUDERE FACİASI SUÇLU KİM? yazısına yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
gözdesin, @gozdesin
30.12.2011 23:04:46
10 puan verdi
Merhaba.Yazdıklarınıza katılıyorum.Bence de ne ölenin,ne de öldürenin suçu var.Bölge halkı zaten bir yandan fakirlikle,bir yandan da teröristlerin kendilerine uyguladıkları dayatmalarla mücadele etmeye çalışıyorlar.Bence sapla,samanı birbirine karıştırmamak lazım.
Canım ülkemin huzurunu kaçırıp,bundan rant sağlamaya çalışanların Allah işlerini rast getirmesin.
Sevgi ve saygılarımla...
Necat USLU
Necat USLU, @necatuslu
30.12.2011 21:20:12
Bir ülke düşünün ki kendi vatandaşlarını bombalıyor.
Çocukluğumdan beri bölgedeki olayların bizzat şahidiyim.
Nasıl olur da devlet medyayısla,okuyla,yayıyla,silahıyla topyekün birleşip faşizan bir şekilde bir halkı(kardeş) yok etmeye çalışabilir.
Peygamber efendimiz bir hadisinde ''Zulmun karşısında susan dilsiz şeytandır'' diyor.
Ben de diyorum ki müslüman olan kendi vatandaşını katletmez, edemez....(ki hiçbir dinde kardeş kanı kardeşe helal kılınmamıştır).
Neymiş efendim ''operasyon kazasıymış'' 7 yaşındaki bir çocuk bile böyle bir açıklamaya kıçıyla güler.
Bu insanlar size ne yaptı da böyle hunharca katledebildiniz?
Yoksullukla mücadele ederken sınır dışına çıkıp çoluğuna-çocuğuna ekmek getirmeye çalışan insanlar katledildi.
Anladım ki kendine müslüman bunlar.
Sen kendi vatandaşını katlederken başka bir ülkede bağırıp çağırıyorsan gözyaşı döküyorsan timsah gözyaşlarıdır onlar.
Sözü daha fazla uzatmaya gerek yok ordaki insanlar keyfi mi karda kışta kıyamette ateş hattından geçip kaçakçılık yapıyorlar?
Anlayacağınız öğretmenim bu öyle bir oyun ki ezber bozacak türden ve biz elimiz kolumuz bağlı daha da Kürt-Türk diye nitelendiriyoruz her şeyden önce insan,insan,insan...
Ben insanım diyen herkesin başı sağolsun
Aynur Engindeniz
Aynur Engindeniz, @aynurengindeniz
30.12.2011 20:15:52
Sevgili Perlihan Hanım. Yazılarınızı gerçekten büyük bir dikkatle ve ilgiyle okuyorum. Takip edilmesi faydalı yazarlarımızdan birisiniz.Genel olarak sizinle aynı fikirlere sahibim. Fakat bu ölen 35 kişiye artık üzülmüyorum. Madem masumdular, neden PKK çaputuna sarılarak gömüldüler? Sonra bir soru daha... Kaçakçılık meşru bir geçim yolu mudur? O zaman bütün serhat boyları bu meslekle iştigal etsinler. Elbette kaçakçılığın suçu idam değildir. Fakat böyle hassas bir dönemde, sınırdan elini kolunu sallayarak geçme gafletinde bulunanlar nasıl suçsuz olur? Akan trafiğin önüne atlamaktan ne farkı var bu durumun?

O bölgede kaçakçıların PKKya haraç verdiği sağır sultanca da malum artık. Tabi ordunun içindeki bir takım haramzadeler de bu kaçakçılıktan nemalanıyor. Son karakol baskınının tıpkı böyle katırlarla sınırı geçen bir grup tarafından yapıldığı unutulmamalı. O teröristleri de vatandaş sanmıştı asker ve nasıl böyle tedbirsiz olunur diye kıyamet kopmuştu.

Bence bu işte bir iş var. Bu da gündemi bulandırma senaryolarından bir tanesi.
Şehitlerin ailelerine başsağlığı dilemeyen BTPlilerin katıla katıla ağlamasını da samimiyetsiz ve ırkçı bir hareket olarak buluyorum.

Bunlar benim fikrim.

Her zaman olayları, ana hassasiyetiyle ve öğretmen dikkatiyle kaleme alan şahsınızı sevgiyle selamlıyorum.

Aynur Engindeniz tarafından 12/30/2011 8:16:12 PM zamanında düzenlenmiştir.
servet38
servet38, @servet38
30.12.2011 20:02:01
10 puan verdi
Yazınız genel hatları itibari ile doğruları içeren bir yazı. Ama bugüne kadar yaşanan süreç hükümetin değil, türk siyasetinin kabahati diye düşünüyorum. Siyaset gerektiğinde terörlede müzakere etmeyi gerektirir. Özel sektörün götürmediği yatırımları zamanında devlet götürdü. Ama daha sonra siyaset açlığını bastırmak için bunları özelleştirdi ve birilerine peş keş çekti. Bu akbabalarda bu yatırımların hepsini yedi. Devletle, hükümeti, hükümet ile de siyaseti ayrı ayrı düşünmek gerektiğini düşünüyorum.

Saygılarımla
Nilgün Akçay
Nilgün Akçay, @nilgunakcay
30.12.2011 19:06:45
10 puan verdi
İçler acısı, yürek dayanmıyor. Öfke kasıp kavuruyor ülkemizi. İnsanlar nefret ediyorlar birbirlerinden üstelik hepsi masum! Gerçek zalimlerse bıyık altı gülüyor.

Yıllarca hakikatler bilndiği halde kimse sesini çıkartmadı. Oysa hadisi şerifte demiyor mu!
Bir yanlış gördüğünde elinle düzelt, gücün yetmez ise dilinle düzelt onu da yapamazsan kalbinle buğz et; ki, buda İmanın en zayıf noktasıdır.

Bana göre herkes suçlu. Basit bir örnek; 12ye 5 kala randvumuz olmasına rağmen Doktor bey odasında değil. Bekledik. tam 2 ye çeyrek kala geldi. Şikayet edelim imza verin desem de kimse oralı olmadı.Biz buyuz İşte ya zalim ya da mazlum. Ne zalime dur diyen var ne de hakkını savunan mazlum. Böyle olunca da bedel ödeniyor. Mazlum burada ödüyor zalimin ki Allah katında.

İnsanlar konuşamıyor kelam yoksuluyuz. Herkes yanlı. Çok üzgünüm, tarifi imkansız. Allah makamlarını ala eylesin, yakınlarına sabır versin. Devlet erkanına da adilane davranmayı Allah nasip eylesin.
Kalimera.
Kalimera., @kalimera-
30.12.2011 17:45:57
10 puan verdi
Bu yazının altına imzamı attıracak kadar haklısın PERİM. Allah akıl versin artık, artık doğru dürüst siyaset ve yaşama hakkı istiyoruz. Bu saçma-sapan felaketlerden bıktık.

Yeni yıl hepsini sonlandıran bir yıl olsun inşallah.

ÖPERİM KALEMİNDEN.
Fikret TEZEL
Fikret TEZEL, @fikret-tezel
30.12.2011 15:07:34
10 puan verdi
Söylenecek en güzel sözleri söylemiş değerli yazar. Anlamak istemeyenlere ise davul da çalınsa nafile zaten.
ek
ekbenem, @ekbenem
30.12.2011 12:17:13
10 puan verdi
Size katılmamak mümkün değil bu gün öldürülen 35 vatandaşımıza da onları yanlışlıkla vuran askerimize de sahip çıkma günüdür. vuranda vurulanda bizim canımızdır bu fitneyi bu ülkeye sokanlara ve bu kazadan malzeme çıkarıp terör örgütü propogandası yapanlara lanet olsun tebrikler.
tacettin yıldırım
tacettin yıldırım, @tacettinyildirim
30.12.2011 11:49:12
Kimin suçsuz olduğuna gelince de; öldürülen gariban 35 evladımız ve onları kazayla öldüren askerimizdir.. Hepside başımızın üstündedir. Şimdi onları eleştirmeye kimsenin hakkı yoktur.Üzüldük yine içimiz yandı…Bu şartları bu noktaya taşıyanların yüzü iki cihanda kara olsun…Milletimizin başı sağ olsun. Mekanları cennet olsun..Ölenlerin yakınlarına ailelerine başsağlığı diliyorum

SÖZ BİTTİ ESMİZE DUYARLI YÜREĞE SELAM.....SAYGILARIMLA
sami biberoğulları
sami biberoğulları, @samibiberogullari
30.12.2011 11:29:24
Değerli Arkadaşım.

Bu gün ben de bu konuyu taşıdım sayfama...Uludere 2011 başlıklı yazımı okursanız ve de yorum yaparsanız memnun olacağım.

Selam ve saygılarımla.
© 2025 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
ÜYELİK GİRİŞİ

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL