Esmize - Perihan Kılıç
181 şiiri ve 114 yazısı kayıtlı Takip Et

Sahi siz ermeniydiniz!



SAHİ SİZ ERMENİYDİNİZ!

Günün Yazısı
Okuduğunuz yazı 28.1.2011 tarihinde günün yazısı olarak seçilmiştir.



Bu akşam seni yazmaya karar verdim..Kalemim bile sana hayrette. Neden sana, senin atanı dedeni ben anlatmak zorunda kalayım… Neden kendi içine bu denli bakmaktan acizsin, hangi nankörün, iftiracının gözlerini edindin, hangi zalimin yüreği ile düşünmektesin… Neden bu denli kendine bakarken kör ve sağırsın. Bilirdim unutkan bir milletiz, ama olamaz bu kadarı da fazla, sen nerelerde hafızanı yitirdin… Sana vatan bağışlayanların üzerindeki hakkını ne çabuk unuttun… Vallahi ziyandasın… Sızlarken onların kemikleri bil ki iflah olmazsın…

“Ceddin deden neslin baban / Hep kahraman Türk milleti” derken kulaklarının dibinde mehter, sen neden hep aksini öğrendin. Çanakkale’yi, Aziziye Tabyalarını, Kocatepe’yi, Efeler diyarını gezmedi mi ayakların, Kurtuluş Mücadelesini hiç mi okumadın? Nasıl olur da Atana dedene kara sürenlerle bir çıkar sesin.

“Yastığı mezar taşı/ yorganı kar” olanları hiç mi duymadınız. Makbere değil peygamber aguşuna emanet edilenleri de mi bilemediniz..Sahi siz bu ömrü nerelerde, ne diye tükettiniz. Sarı gelin türküsünü, Yemen türküsünü “Eledim eledim, höllük eledim gitti de gelmedi yavrum…”diyen annenin ağıtındaki yürek sesini anlamak istedi mi hiç vicdanınız? Bayrağa bakarken; merak ettim ne gördü gözleriniz, kırmızı bir bez, yanında beyaz bir de ayla yıldız… Sakın bunu demeyin bana, siz bu kadar da basit olamazsınız.

Toprağın bağrında sıra dağlar gibi duranları minnetle andınız mı hiç? Erzurum’da, Batum, Kars, Ardahan’da, Kağızman’da Ermeni zulmüne uğrayanları… Camilere toplanıp yakılan kadınların, çocukların canhayraş feryatlarını hiç anlamak istediniz mi? Bunları anlamadıysan, kara yürekli adamların yaktığı canların kokusu da mı, hiç sızlatmadı burun direğini…

Koca bir savaşın içinde dört bir yandan eteklerinden çekiştirilirken, mahşer yerini aratmazken Anadolu, körpecik kızlarımız namus uğruna can verirken, çukurlar kazılıp, bu çukur kaç kelle alır hesabı yapılırken,ak sakallı deden bir kör bıçağın ucunda şahadet şerbeti içerken sahi siz neredeydiniz..Merak ettim hep mi kördü gözleriniz.

Hatırladım kalleşti dedeniz, ninenizin namusuna el uzatan bir haramzadeyi katletmekti günahı, bebesini ağaca çivileyen eli satırla doğrayan amcan da suçluydu. Namusunu teslim etmediği çapulcuyu orakla biçen ninen hele hele hiç affedilebilir mi? Üç aylık bebesini beşiğinde yalnız başına bırakıp Allah’a emanet edip, birkaç saat önce şehit düşen kardeşinin tüfeğini bir de satırını eline alan Nene Hatun ne kadarda zalimdi. Kazım Karabekir komutasında Ermenilere karşı savaş veren Mustafa Kemal’in askeri ne kadar da gereksiz bir mücadeleye girmişti.
Senin bu dedelerin yok mu hepsi de ne kadar da medeniyetten uzak ve barbardı. Senin lügatınla bakarsak; yıllarca ekmeğini yediği toprağa, aşına, namusuna ihanet ettiyse ne olacak ki, böyle basit olaylar için o güzelim ermeni komşularını üzmeye değer mi?
Ah o dedeniz neslinden geldiğin için utanç duyduğunuz. Çok haklısın dedenle utanmalısın. Bir an için affet unuttum, sahi siz Ermeniydiniz…

Anneannem rahmetlik anlatırdı; dedesinin getirdiği yetim kalan iki ermeni çocuğuna nasıl bakıp, kolladıklarını. Üstelik onların gördükçe kan kardeşlerini doğradıklarını. Avrupa’nın, İngiltere’nin pek çok lobisi bile yakıştıramazken mezalimi atana sen utanmadan oturduğun yerde atanı, dedeni yargıla… Ermenilerin, nesline yaptığı zulmü ispatlayan öyle çok belge varken ortada… Bilirim okuryazarsın, ama heyhat boşuna, işine gelmez ki bunları araştırasın..Ben anlatayım dedim ama yine de bilirim ki, almaz ki senin özün.Ne yazık ki aslını yitirmişsin. Kalma kusura bir an için unuttum be gözüm…

Duymuşsundur bu aralar peydah oldu genetiği bozuk organizma(GDO) sen de o ara çıktın ortaya. Galiba sen de o sınıftasın. Aslını inkâr eden haramzade, sen Ermeni’den özür dile tüm kalbinle. Ben de Mustafa Kemal’le beraber haykırıyorum ”Ne mutlu Türküm Diyene!”

Ve siz bu toprakları vatan eyleyen kanların sahipleri; manevi huzurunuzda saygıyla eğilirken “Biz Ermeni’yiz” diyenler adına özür dilerim sizlerden… Biliyorum ki yattığınız yerden gördükçe onları kemikleriniz sızlıyor. “Bunlar için miydi.” diye ruhunuz kanıyor…

Ne olur üzülmeyin. Mekânınız cennet, o güzel peygamber yoldaşınız olsun. Bilin ki emanetinizi koruyacak, sizin “Barışın güvercini/Savaşın kartalı” olduğunuzu bilen nice nice torunlarınız var. Onlarla beraber aziz hatıranız önünde saygı ile eğiliyorum.
Hakkınızı helal ediniz. 27 Ocak 2011

Perihan TUNÇOK KILIÇ
Esmize


yazımı güne getiren seçki kurulu üyelerine birlik ve beraberliğe en çok ihtiyacımız olan şu dönemlerde benim sesime ortak olan tüm dostlara sonsuz teşekkürlerimi ve saygılarımı sunuyorum....

Beğen

Esmize - Perihan Kılıç
Kayıt Tarihi:27 Ocak 2011 Perşembe 00:07:46

SAHİ SİZ ERMENİYDİNİZ! YAZISI'NA YORUM YAP
"SAHİ SİZ ERMENİYDİNİZ!" başlıklı yazı ile ilgili
düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.


YORUMLAR
İbrahim ERZURUMLU
22 Aralık 2011 Perşembe 11:35:14
Değerli kalem,bu kadar güzel anlatılır meram...Ama lafı alana,kulağında kalana söylenmeli der atalarımız...Balık hafızalı toplum olduk sözü bile az geliyor bize...saniyelik,anlık gündemlerin değiştiği ne değişmesi bilerek değiştirildiği şu memlekette ne hale geldik...vatanın gerçek sahipleri öksüz kaldı necip fazıl üstadın deyimiyle..tebrik ve selamlar

Cevap Yaz
emine erdem
7 Mart 2011 Pazartesi 17:20:14
“Ceddin deden neslin baban / Hep kahraman Türk milleti” derken kulaklarının dibinde mehter, sen neden hep aksini öğrendin. Çanakkale’yi, Aziziye Tabyalarını, Kocatepe’yi, Efeler diyarını gezmedi mi ayakların, Kurtuluş Mücadelesini hiç mi okumadın? Nasıl olur da Atana dedene kara sürenlerle bir çıkar sesin.

“Yastığı mezar taşı/ yorganı kar” olanları hiç mi duymadınız. Makbere değil peygamber aguşuna emanet edilenleri de mi bilemediniz..Sahi siz bu ömrü nerelerde, ne diye tükettiniz. Sarı gelin türküsünü, Yemen türküsünü “Eledim eledim, höllük eledim gitti de gelmedi yavrum…”diyen annenin ağıtındaki yürek sesini anlamak istedi mi hiç vicdanınız? Bayrağa bakarken; merak ettim ne gördü gözleriniz, kırmızı bir bez, yanında beyaz bir de ayla yıldız… Sakın bunu demeyin bana, siz bu kadar da basit olamazsınız.

Toprağın bağrında sıra dağlar gibi duranları minnetle andınız mı hiç? Erzurum’da, Batum, Kars, Ardahan’da, Kağızman’da Ermeni zulmüne uğrayanları… Camilere toplanıp yakılan kadınların, çocukların canhayraş feryatlarını hiç anlamak istediniz mi? Bunları anlamadıysan, kara yürekli adamların yaktığı canların kokusu da mı, hiç sızlatmadı burun direğini…
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Güne düşen bu muhteşem eser karşısında ne söylesem az kalır... O kadar güzel yazılmış ki ayakta alkışlıyorun...
Bu yazının her bir satırına katılmamak, haksızlık ve nankörlük olur.....Süper bir yazı olmuş!...Yazıyı değerlendirmeye alan secgici kurulunada teşekkür ediyorum seçilmeyi fazlasıyla haketmiş........
Biz milet olaraktan çok çabuk unutuyor, unutturuluyoruz ve bir olayın üzerini hemen örtüveriyoruz... Bu tür olayları, kara faciaları unutmak veye unutturmak zayıflıkmıdır yoksa korkaklıkmırır bilmem... Oysa ki bunlar öyle kolay unutulacak olaylar değildirler... Bizler OSMANLI torunlarıyız; bir ülkeyi değil dünyayı ayakta durduran, OSMANLI deyince ,korkudan titreten o asil kanımıza ne oldu?... Bu ülkenin erkekleri yiğit, cengaver, kadınları gözünü budaktan esirgemeyen kara FATMA ları değilmi yiz? 1918 de öldürülenler, yakın çağlarda toplu katliam yapılanlar türkler ve müslümanlar, değilmi ? 1974 te kıbrıs çıkartmasını bilirim; sıtlanların sinsi saldırışlarını, kaçarken kuyrukları apış arasında, geçtiği yerleri yakıp yıkıp kadın ve çocukları küvetde üldürüşlerini ve silahsız sivil halkın canice katliam yapılmasını bilirim ...
yakın tarihte suçları sadece müslüman olan ların yahudilerce misket bombaları ile toplu katliam yapılışını, ve zevkle seyredilmelerini biliriz... Ne yazıkki ayağa kalkıp toplu katliam yaptılar bizlere diyenler ermeniler, onu destekleyen dikta uygulayanlarda , amerika, avrupa...Allahın hışmı onların başına diyorum... Ve uyan TÜRKİYEM uyan gafletten; insan oğlu her nezaman gaflete düşmüşse musubet o zaman gelirmiş .... Bizler, güçsüz mıllet değiliz! ATATÜRKün çizdiği sınırla bir bütünüz... Bizler gözü pek milletiz .... Sizi ve bu nadide eseri yazan yüreğinizi kutluyorum. Sevgiler Selamlar...



emine erdem tarafından 3/7/2011 5:49:05 PM zamanında düzenlenmiştir.

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


Esmize - Perihan Kılıç Yazının sahibi 7 Mart 2011 Pazartesi 19:48:57
çok teşekkür ederim Emine hanım içten samimi ve bu denli sıcak ülke sevgisi Ata sevgisi ile dolu bir yüreği hissetmek çok güzeldi.saygım sevgim size ve tüm gönül dostlarına Allaha emanet olun...
incidal
6 Şubat 2011 Pazar 22:45:24
İki haftadır yoktum ve bugün çok güzel yazılar görünce sevindim desem yalan olmaz.Ço çok güzel bir yazı ve güne düşmeyi hak eden bir yazı.Yüreğinize sağlık.selamlar

Cevap Yaz
SEN BENSIZ BEN SENSIZ
31 Ocak 2011 Pazartesi 11:22:08
sac diplerime kadar ürperdim yazini okuyunca belirtmek istedim ve sadece sunu söylüyorum NE MUTLU TÜRKÜM DIYENE,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


Esmize - Perihan Kılıç Yazının sahibi 1 Şubat 2011 Salı 20:43:43
çok teşekkürler funda iyi ki varsın sevgilerimle...

Okuduğunuz yorum yazar tarafından etkili yorum olarak seçilmiştir.
can.er
30 Ocak 2011 Pazar 13:32:59
Gerek edebi ve gerekse içerik olarak çok mükemmel bir yazı okuttunuz.Güne düşmeyi son noktasına kadar hak eden.
Hem şahsınızı, hem de böylesi bir yazının atlanarak sayfalar arasında kaybolmasına seyirci kalmayan seçki kurulunu tebrik etmek, edebiyat seven bir birey olarak borçtur.Tüm içtenliğimle kutluyorum.
Yazılanları beğenirsiniz, beğenmezsiniz.Size uyar veya uymaz.Ancak; elinizi sol yanınıza götürdüğünüzde, vicdanınızla baş başayken, burada değinilen, sorgulanan ve vurgulananların hangi birine yanlış diyebilirsiniz ki?Ama özde inkar ve illaki ön koşul varsa zaten diyecek bir şey de yoktur o zaman.İnsan, kendisiyle ve tarihiyle yüzleşmekten utanmamalıdır.Unutmamalı k, bu insanlar, tüm dünya insanlarını kucaklamışlar ve kucaklamaktadırlar.Böylesi insanları barıştan uzak, kafatasçı olarak değerlendirmek, elinde mezura ile dolaşıp ahkam kesmektir.Bu ülke ve insanları nice barış güvercinleri, beyaz güvercinler ile zeytin dalları görmüştür.Savaşlar yapılır adına barış denilir.Yakın tarihimizde de vardır.
Çok, çok yazmak gerekirdi.Ne var ki yazınız ve içeriği nedeniyle susmak galiba en güzeli.Zira anlamayan yine anlamayacaktır.Ve ona bir şeyleri anlatmak çok zordur.
Tüm içtenliğimle kutluyorum.
Selam ve saygılarımla.

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


Esmize - Perihan Kılıç Yazının sahibi 30 Ocak 2011 Pazar 17:59:59
çok teşekkürler değerli kardeşim saygılar selamlar
Angie
29 Ocak 2011 Cumartesi 00:58:04




Yazınıza yorum yapmak istemiyorum. Zira güne gelmiş bir yazı. Yani fikirsel olarak detaylarda ve hassasiyetlerde ülke insanları olarak farklı farklı duruşlarda olduğumuz apaçık genele bakınca. Ve bu aslında çok da normal. Önemli olan bu farklılıkları nasıl konuştuğumuzdur diye düşünüyorum ben.

Fakat bir yoruma verdiğiniz cevapta kullandığınız şu ifadeleri anlamakta zorlandım:

"kuşgiller familyasına tabii olanlara bırakalım, güvercinliği, biz barış insanı sevgi insanı olmaya devam edelim....uçmayı bilemeyen güdük kanatlı kuşlar belki de günün birinde uçmayı öğrenir ve güvercin olurlar kimbilir...."

Ne demek istediniz?
Siz gibi düşünmeyenlere profil resimleriyle ince alay mıdır bu yazdığınız?
Ne anlamalıyım?
Rica ederim yardımcı olun.













3 cevap yazılmış Cevap Yaz


Esmize - Perihan Kılıç Yazının sahibi 29 Ocak 2011 Cumartesi 01:15:58
alay değil.... bu kişinin bana daha önce yaptığı yorumlara ve buna bakın uslupta bir tuhaflık bulamıyorsanız üzgünüm size anlatacak hiç bir şeyim olamaz....dediğiniz gibi fikir ayrılıkları gayet olağandır bunu ifade ise kişinin meziyeti ölçüsündedir...."sizi değiL, kafatascı zihniyetin bir yazısını kaLkıp da günün bişeysi diye ortaya getirenLeri kınıyorum" bu ifade sizce neyi ifade ediyor kafatası zihniyetine sahip kişi kim.. hadi bu yazmış site neden yayınlar.. var mı bu kişinin bu şekilde hakaret hakkı..."günün bişeysi"ne demek bunu bana siz anlatın bari

" sizin asLa beceremeyeceğiniz bir tavır varsa o da barışı sağLamaktır..."
bu kişi beni ne kadar tanır...kendisi gibi düşünmediğim için eli sopalı bir maganda mı hayal ediyor lütfen savunurken tarafsız olmaya gayret edin..keşke güzel bir uslupla şu noktada haksızsın diyebilseydi teşekkür ederdim..kimsenin kimseye hakaret lüksü olamaz..bilmiyorum anlatabildim mi....

kendinize iyi bakın selamlar

Angie 29 Ocak 2011 Cumartesi 01:26:34


Sevgili esmize

Üzgünüm ama fevri davranıyorsunuz. Kimseyi savunmuş değilim. Fakat sizin aynı yorum altında bir başka yorumcuya üslubu açısından teşekkür ederken eşleştirdiğiniz üsluba uygun davranmanızı hayretle karşıladım o kadar. Üstelik bu kişi sizin fikir yazınız yoluyla fikirlerinize söz etmişken.

Elbetteki kafatasçı pozisyonunda olmak kimsenin hoşuna gitmez. Ve siz, detayı size başka bir şekilde hissettiren yorumculardan birine öfkeniz nedeniyle bazen istenmeyen söylemelrde bulunduğunuza dair bir açıklama yapıp aslında kızdığınız şeyin altını da çizmişsiniz. Yani yazınızda farklı kokular alan yalnızca profil ismindeki ironiyi anlamayıp dalga geçtiğiniz kişi değil. Başkaları da var. Ve siz onlara hoşgörülü cevaplar vermişsiniz.

Merak ettiğim şey eleştirdiğiniz şeyi yapma sınırınızdı.


Teşekkür ederim.
Selamlarımla.










Esmize - Perihan Kılıç Yazının sahibi 29 Ocak 2011 Cumartesi 01:42:01
"detayı size başka bir şekilde hissettiren yorumculardan birine öfkeniz nedeniyle bazen istenmeyen söylemelrde bulunduğunuza dair bir açıklama yapıp aslında kızdığınız şeyin altını da çizmişsiniz."

bu kısmı da yanlış anlamışsınız bu yazının altına hükümetten tutunda muhteşem yüzyıl dizisine kadar eleştiriler döşenmiş..kızgınlık derken kişilerin farklı alanlarda yer alan bu öfkelerini yazıya aksettirmelerini kastettim..ben ne hükümetin savunucusuyum ne de onlarla beraber atmak zorundayım o apayrı bir konu..

ve bu cümle onların bu tip hükümete yada bir diziye olan öfkelerinin yazımla bağdaşlaştırılmasının onların fikir dünyasındaki karşılığıydı inanın o arkadaş dahil kimseye bir öfkem yok ve hepiniz iyi ki varsınız sadece tepkim uslubuna yoksa şahsıyla bir problemim olamaz...hazır fevrilik demişken bunun da altını çizeyim...iyi geceler
Turna...
28 Ocak 2011 Cuma 23:44:24
esmize 28 Ocak 2011 Cuma 19:28:06
Başbakanımız okuyabilse sanırım ortak bir fikir beyan ederdi.ABD üslerini birer birer kaldırdığına göre öyle sanıldığı gibi bir çekincesi olmasa gerek...saygılarımla



Yukarıdaki ifade bir yoruma vermiş olduğunuz cevaptan alınmıştır.


Şimdi,Bir kere sizinle aynı beyanda bulunabileceğini umut ettiğiniz başbakanınızın, 'bizim tarihsel suç ve hatalarımızla yüzleşmemiz gerek dediğinden haberiniz yok sanırım.

Bu gün ermeni soykırımı uluslararası yalandır diyenler, avrupa ülkelerinde yarglanırken başbakanının talimatıyla silivri zindanlarında yatmaktadırlar.
Zamanın başbakanı Talat paşa bir ittihatçıdır ve bu gün Talat paşa komitesinin üyeleridir silivride yatanlar. Ve ittihatçılara sövüp sayanlarda bugünkü iktidar sahipleridir
Başbakanın ve dış işleri bakanının bir kerre olsun bir avrupa ülkesinde ve parlemantosunda emreni soykırımı yapılmamıştır dediğini duydunuz mu???
.
yazınızda katıldığım tek nokta anadolu insanının ve Türkiye Cumhuriyetini kuran Mustafa Kemal ve arkadaşlarının bir soykırım geleneğinden gelmedikleri ve soykırımın avrupa ülkelerine ait bir tanım ve uygulama olduğudur.


NOT:Şu başbakanınızın tek tek kapattığı üsler hangileri?
Amerika Irak'tA 1,5 MİLYON insanı katlederken Türkiye'den amerikan askerlerinin geçmesi için meclise tezkere getiren başbakan mı bu bahsettiğiniz???
amerikan askerleri Türk askerinin başına çuval geçirirken, amerika'ya bir nota verilmesi gerektiğini söyleyenlere '' müzik notası mı'' diyerek amerikan tarzı espiriler üreten başbakan mı?



Turna... tarafından 1/28/2011 11:46:01 PM zamanında düzenlenmiştir.

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


Esmize - Perihan Kılıç Yazının sahibi 28 Ocak 2011 Cuma 23:50:12
çok teşekkür ederim yazının ana fikrinde uzlaştığımız için ...yorumumda uzlaşamamışız olabilir ben burada hükümeti tartışmak istemiyorum..yazının içeriği de bu değil farkındaysanız ..insanız bazı öfke ve kızgınlıklarımız belki ister istemez yansıyor olabilir... ancak yazınıza cevabı yarın özelden göndereceğim söz..şu an kızım ateşli ara ara bakıyorum hayırlı geceleriniz olsun saygılar selamlar
Nar-ı Çiçek
28 Ocak 2011 Cuma 23:30:16


Öyle cok unutuyor ve öyle güzel basariyoruz ki unutmayi!!!!!!

Duyarli yürekler var olsun
var olsun kaleminiz ve tarih ko/kan yüreginiz....

sevgilerimle

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


Esmize - Perihan Kılıç Yazının sahibi 28 Ocak 2011 Cuma 23:51:40
değerli dost kalem sesime ortak oluşun ve varlığın için sonsuz teşekkürler sevgilerimle arkadaşım...
iyimser
28 Ocak 2011 Cuma 23:02:03
Bu böyle bilinir ki dünya yüzünde hiçbir millet benim yoğurdum kara demez, fakat herbirinin sığındıkları bir dayıları vardır ve bu sayade hep biryerlere gelirler aynı 1948 de kurulan İsrail hükümeti gibi onbinlerce masumu katlederek devlet kurmaları gibi. Dün İsrail'i arkalayan dayılar (Amerika, İngiltere) gibi ülkeler bugün ise Ermenistan'ı arkalama derdindeler amaçlar gayet açık parçala böl yönet mantığı ortadoğu projesi bütün hızı ile devam etmektedir. Obama boşuna konuşmadı şu Ermenistan işini halledin artık derken bizim büyüklerimiz nasıl ortadoğu projesinin eşbaşkanıyım diye övünüyorsa bu demektir ki çok geçmeden onlar da muradına erecekler, zira ülkemizde satılmadık yer kalmadığı gibi hala satılmaya devam edilmektedir oynanan oyunları göremiyecek kadar uysallaştırıldık saflaştırıldık. Şu ana kadar ülkenin yüzde ondokuz nokta altısı satılmış vaziyettedir ve bunu en yoğun olarak satılan vilayetlerin başını yüzde yirmi ile Hatay ilimiz başı çekmektedir. Neden Hatay, Amerikanın 1960 yılında çizmiş olduğu haritayı şöyle bir gözümüzün önüne getirelim en arkada büyük kürdistan ortada Ermenistan ve bunların denize çıkacak bir yolları olması gerek Hatay üzerinden İskendurun körfezine inilerek Akdenize açılacaklar ve bu olaylar devlet eli ile olacak ve biz gibi düşünenler hiçbirşey yapamayacağız zira bizler gibi vatan perver düşünceye sahip bir hükümetimiz yok. Tarihinden en ufak bir bilgisi olanlar Türklerin Ermeniler tarafından Filistinlerin Yahudiler tarafından nasıl katliama maruz kaldıklarını bilirler, yazı hakettiği yeri bulmuş yürekten kutlarım.

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


Esmize - Perihan Kılıç Yazının sahibi 28 Ocak 2011 Cuma 23:08:04
çok teşekkür ediyor ve saygılarımı sunuyorum eksik olmayın...
-IspartaGülü-
28 Ocak 2011 Cuma 21:53:41
güne damgayı vuran yazınızı ve yazarımızı kutlarım..yürek sesiniz susmasın

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


Esmize - Perihan Kılıç Yazının sahibi 29 Ocak 2011 Cumartesi 01:23:06
çok teşekkürlerimle beraber saygılarımı gönderiyorum..
alemin_dj_i
28 Ocak 2011 Cuma 19:42:13
Tarihte duygulara yer yoktur, geçmiş savaş yıllarının faturası farklı etnik guruplara kesilemez. Bu denli insanların içlerine nifak tohumları eken söylemlerde bulunmanız, hele bir de miliyetçilğin tıpkı 2. Dünya savaşı yılarındaki gibi tehtit olduğu günlerde, bu sert söylemlerde bulunmanıza üzüldüm.:(

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


Esmize - Perihan Kılıç Yazının sahibi 28 Ocak 2011 Cuma 20:27:41
milliyetçilik Atatürk ilkelerinden biridir..şu dünya denilen coğrafyada milliyetçi olmayan bir devlet gösterin bana haklısınız diyeyim...Bir Amerikalı,İngiliz,alman hangisi kendi ırkına karşı milliyetçi değil herkes evrensel mesaj veriyor ancak iş uygulamaya gelince her keser kendine yontuyor Ben kendimizi halkımızı günahı ile sevabı ile beni beğensin beğenmesin seviyorum.. farklı görüşler renktir.yeter ki uslüp bayağılaşmasın...evreni kuşatacak kadar da türk halkı sevgi ile doludur yeter ki toprağına namusuna el uzatan olmasın tarih bunun yüzlerce örneği ile doludur.bu yüzden üzülmeyin..üzüleceğiniz tek şey kendi kanına ihanet edenlerin tavrına olsun saygılar
IRIZA
28 Ocak 2011 Cuma 14:27:40
Akrep gibisin kardeşim,
korkak bir karanlık içindesin akrep gibi.
Serçe gibisin kardeşim,
serçenin telaşı içindesin.
Midye gibisin kardeşim,
midye gibi kapalı, rahat.
Ve sönmüş bir yanardağ ağzı gibi korkunçsun, kardeşim.
Bir değil,
beş değil,
yüz milyonlarlasın maalesef.
Koyun gibisin kardeşim,
gocuklu celep kaldırınca sopasını
sürüye katılıverirsin hemen
ve âdeta mağrur, koşarsın salhaneye.
Dünyanın en tuhaf mahlukusun yani,
hani şu derya içre olup
deryayı bilmiyen balıktan da tuhaf.
Ve bu dünyada, bu zulüm
senin sayende.
Ve açsak, yorgunsak, alkan içindeysek eğer
ve hâlâ şarabımızı vermek için üzüm gibi eziliyorsak
kabahat senin,
— demeğe de dilim varmıyor ama —
kabahatın çoğu senin, canım kardeşim!

Nazım Hikmet Ran

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


Esmize - Perihan Kılıç Yazının sahibi 28 Ocak 2011 Cuma 18:45:22
Nasihatım sana: Herzeyle iştigali bırak;
Adamlığın yolu nerdense, bul da girmeye bak.
Adam mısın: Ebediyyen cihanda hürsün, gez;
Yular takıp seni bir kimsecikler sürükleyemez.
Adam değil misin, oğlum: Gönüllüsün semere;
Küfür savurma boyun kestiğim semercilere.

Mehmet Akif Ersoy

N. B. Ç.
28 Ocak 2011 Cuma 13:56:31
Günün yazısını ve yazarını en içten dileklerimle kutlarım.

Saygılarımla...

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


Esmize - Perihan Kılıç Yazının sahibi 28 Ocak 2011 Cuma 18:46:52
çok teşekkür ederim...saygımla
nihat yasul
28 Ocak 2011 Cuma 13:32:02
Yaziniz hakettigi yerini almaktan öte iliklerime kadar isledi diyebilirim güzel yazinizi yürekten kutluyorum

Ne ermenistan
Ne kürdistan
Bunlar hep bos laflar inan
Orta da oyunlar oynaniyor
Her düsman bir boru almis eline
Caliyor yavrum caliyor..

Biz TÜRK'üz boyun egmeyiz
Her evladim diyene baba demeyiz
Ac kaldik,susuz kaldik
Egilmedik ve egilmeyiz.....

Biz anli,sanli bir milletiz
Soykirim yapmadik,nedir bilmeyiz
Ihanetleri asla affetmez
Ezilmedik ve de ezilmeyiz...

Simdi hesap sormaya kalkiyorlar
Yazdiklari senaryolara aslinda
Kendileride inanmiyorlar.
Rüyalarina almislar biz TÜRK leri
Vallahi de,billahi de bu it soylari
Bizi karabasan görüyorlar..

bu siirim armagan olsun..

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


Esmize - Perihan Kılıç Yazının sahibi 28 Ocak 2011 Cuma 18:47:40
çok teşekkür ederim hediye şiir için ayrıca teşekkürlerimi kabul edein lütfen saygılarımla...
Uyumsuz PenGuen
28 Ocak 2011 Cuma 13:06:18



daha önceki yazınızda da ''kâmiL insan'' konusunda sizi eLeştirmiştim hatırLarsanız.. yönLendirmeLer yapmanızı eLeştirmiştim, orada da böyLe idiniz ve bu yazı iLe çok net bağdaştırıLabiLir dışardan bakınca... oLabiLir sizinde görüşünüz budur muhafazakar oLabiLirsiniz, dindar oLabiLirsiniz, ırkçı oLabiLirsiniz, hatta devrimci de oLabiLirsiniz sorun değiL eLbet, oLamayacağınız tek şey ''barış güvercini'' oLabiLmektir, o sebepLe herşeyim deyin fakat bunu demeyiniz.. sizin asLa beceremeyeceğiniz bir tavır varsa o da barışı sağLamaktır...

bu yazınız çok ırkçı bir yakLaşımLa ortaya çıkmış...
sizi değiL, kafatascı zihniyetin bir yazısını kaLkıp da günün bişeysi diye ortaya getirenLeri kınıyorum...

bu böLümüde anLayamıyorum bir türLü bunu daha önce yazmıştım bir çok yere, seçen kimdir ki beğenisini de bizLere gözümüze gözümüze dayamaktadır....


seLamLarım...

4 cevap yazılmış Cevap Yaz


Esmize - Perihan Kılıç Yazının sahibi 28 Ocak 2011 Cuma 18:59:36
kuşgiller familyasına tabii olanlara bırakalım, güvercinliği, biz barış insanı sevgi insanı olmaya devam edelim....uçmayı bilemeyen güdük kanatlı kuşlar belki de günün birinde uçmayı öğrenir ve güvercin olurlar kimbilir....

hiç kafatası avına çıkmadım ama, sanırım kuş beyinlerden uygun nitelikte kafatası da elde edilmez o yüzden,bu işi yapanlara tavsiyem zahmete girmeye bile değmez...

benden de size selamlar...
ressam12 28 Ocak 2011 Cuma 22:49:56
Uyumsuz penguenin görüşüne tamamen katılıyorum.Bu yazı oldukça ırkçı ve barış yaklaşımlarını hiçe sayan bir perspektifle yazılmış.Bu anlamda seçki kurulunu ben de esefle kınıyorum.
Esmize - Perihan Kılıç Yazının sahibi 28 Ocak 2011 Cuma 22:54:41
en azından uslup biliyorsunuz saygı duyarım görüşünüz..selamlar
asran 29 Ocak 2011 Cumartesi 00:07:28
Güne seçilen yazı altında seçki kurulunu esefle kınadığınızı beyan etmişsiniz. Enteresan. Seçki kurulu görevini yapıyor ve yapmaya da devam edecek. Güne seçki olan çalışmaların % 100 herkesin beğenebileceği çalışmalar olması mümkün değil. Yorumlarların içeriklerinde birlikte çalıştığım arkadaşlarımı rencide edici beyanlarda bulunulmasından hiç hoşnut olmadım, olmayacağım.

Sol tandanslı arkadaşların seçkilerinde sağ görüşlüler, sağ tandanslı arkadaşların çalışmalarında da sol görüşlü arkadaşların eleştirilerine maruz kalıyoruz. Demek siyasi yazılara izin verecek olsak iyice okkanın altına gideceğiz. Bir de siyasi çalışmalara izin vermiyoruz diye şikayet ediyor üyelerimiz. Ne kadar haklı olduğumuz ortada.

Daha dikkatli cümleler kurmanızı rica ediyorum.
Timur KOHEN
28 Ocak 2011 Cuma 11:57:15
Aman dikkat, başbakan tarafından dış ilişkilere zarar veriyorsunuz diye ciddi bir davayla yüzyüze kalabilirsiniz. Ne de olsa amcaları Amerika iteatle Ermeni ile ilişkileri düzelt diye emrediyor. Emri yerine getirmemek olmaz ne de olsa iktidarında parmağı var.

Tam Bağımsız Türkiye diyip Atamızı ve onunla aynı uğurda ter dökenleri saygıyla anıyorum.

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


Esmize - Perihan Kılıç Yazının sahibi 28 Ocak 2011 Cuma 19:28:06
:)) Ben pek sanmıyorum başbakanımız okuyabilse sanırım ortak bir fikir beyan ederdi.ABD üslerini birer birer kaldırdığına göre öyle sanıldığı gibi bir çekincesi olmasa gerek...saygılarımla
hüzün şairi
28 Ocak 2011 Cuma 11:25:36
Bir insan hayatı, hele de bu TÜRK tarihine mal olmuş, dünyaya adaleti öğretmiş bir devlet şahsiyetinin hayatı bu şekilde şehevi duygularla ele alınmaz.

Saygı duyduğum bir oyuncu olan Sayın Halit Ergenç, bu günlere gelmemize sebep devlet büyüğümüzün aşağılanır nitelikler taşıyan bir rolü kabul etmeniz size yakışmadı.

RTÜK'e gelince;

-Yıllar sonra geleceğimiz olan gençlerimizin önüne bir belge niteliğinde getirilecek olan bu diziye KURGU demeniz ne kadar kısır bir düşünce ürünü ve anlaşılmaz farkında mısınız? Geçmişimiz çarpıtılıyor ve KURGU diyorsunuz;

-SİZİ KINIYORUM...


BU GÜN NEFES ALIP VERİYORSAK, BİR YURDUMUZ, YUVAMIZ VARSA BUNU ONLARA BORÇLUYUZ. NASIL UNUTULUR BU? DÜNÜ OLMAYANIN BU GÜNÜ VE YARINI NASIL OLUR? YOKTAN VAR EDEN RABBİM BİZLERİ BU HALİMİZLE YARATIP BU GÜNLERE MI GETİRİP BIRAKTI?

KÖKSÜZ AĞACIN BÜYÜDÜĞÜ NEREDE GÖRÜLMÜŞTÜR?

BU MİLLET ASLA NANKÖR OLMADI, OLMAYACAKTA.

BENİM AK TARİHİMİ KARALAMAYA ÇALIŞANLAR DA HATALARININ BEDELİNİ ELBET ÖDEYECEKLER.

VAR OLUŞTAN GELDİK, YOK OLUŞA KADAR DA OLACAĞIZ ALLAH'IN İZNİYLE.

OSMAN'LININ TORUNU, ATATÜRK'ÜN ÇOCUKLARIYIZ... ÇATLAYAN ÇATLASIN, PATLAYAN PATLASIN... ÖTESİ YOK...

BU GÜN ASTIĞIM ŞİİRİMİN HİKAYE KISMINA YAZDIĞIM YAZI İLE AYNI PLATFORMDA OLDUĞUNA İNANDIĞIM İÇİNDE PAYLAŞMAK İSTEDİM SAYGIDEĞER KALEMKAR. VAR OL. YÜREĞİN VAR OLSUN...

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


Esmize - Perihan Kılıç Yazının sahibi 28 Ocak 2011 Cuma 19:25:18
çok teşekkür ederim değerli yorumunuz için saygımla...
direniş
28 Ocak 2011 Cuma 10:49:55
Değerli kardeşimi yürekten kutlarım...

Saygı ve selam ile

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


Esmize - Perihan Kılıç Yazının sahibi 28 Ocak 2011 Cuma 11:25:51
çok teşekkürler sesime olan ortaklığınız ve desteğiniz için saygılarımla
arıbeyi
28 Ocak 2011 Cuma 09:46:56
Perihan Hanım bu kendini bilmez,atasını tanımaz,milletini hor gören .........lar beni de çok kızdırmıştılar bir zaman.İşte o günlerde yazdığım şiirimi müsaadelerinizle sayfanıza ekliyorum.Düşüncelerimi şiirim de açıklamışım zaten.

Duyarlı kaleminizi ve yüreğinizi saygıyla selamlıyorum.

.......ERMENİSİNİZ ERMENİ.......

(Ermenilerden özür dileyenlere ithafımdır)


Gönül kimi severse atası bilir,
Anladım siz Ermeni’siniz. ERMENİ.
Bizi de dünya alem şanlı TÜRK bilir,
Anladım siz Ermeni’siniz. ERMENİ.

Hakikat örtülmezki çamurla kille,
Dostluklar kurulmaz hiç düşmanca kinle,
Gel sen insan ol biraz söz sohbet dinle,
Anladım siz Ermeni’siniz.ERMENİ.

Katillerden bilesin özür dilenmez,
Bunca katliam nasıl olur bilinmez,
Elin sopasıyla bil adam dövülmez.
Anladım siz Ermeni’siniz.ERMENİ.

Arkadan kurşunu siz sıkmadınız mı?.
Camilere doldurup yakmadınız mı?.
Bebelere süngü siz takmadınız mı?.
Anladım siz Ermeni’siniz.ERMENİ.

ARIBEYİ söyler boş laf ziyandır.
Soykırım inadınız büyük yalandır.
Amacınız güzel ülkemi talandır.
Anladım siz Ermeni’siniz.ERMENİ.

Hüseyin İSPİRLİ
19.12.2008/BAFRA

SAYGILARIMLA

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


Esmize - Perihan Kılıç Yazının sahibi 28 Ocak 2011 Cuma 11:25:33
çok teşekkürler sesime olan ortaklığınız ve desteğiniz için şiir için ayrıca teşekkürler kaleminize yüreğinize sağlık saygılarımla
Jale Keskin (Karadurmuş)
28 Ocak 2011 Cuma 09:22:41
Son zamanlarda okuduğum en anlamlı en güzel yazılardan biri tüm düşüncelere yürekten katılıyorum. Geçmişi asla unutmayacağız. Tebriklerimle arkadaşım

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


Esmize - Perihan Kılıç Yazının sahibi 28 Ocak 2011 Cuma 11:24:48
çok teşekkürler sesime olan ortaklığınız ve desteğiniz için saygılarımla
Aynur Engindeniz
28 Ocak 2011 Cuma 08:50:48
Katılıyorum her cümlenize....Tebrikler.

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


Esmize - Perihan Kılıç Yazının sahibi 28 Ocak 2011 Cuma 11:24:33
çok teşekkürler sesime olan ortaklığınız ve desteğiniz için saygılarımla
tacettin yıldırım
28 Ocak 2011 Cuma 08:50:22
giriş bölümü..... her şeyi söylüyor....biraz haddimi aşacağım ama.....bağışlayın....

anlayana sivri sinek saz
anlamayana sazı soksan az.....kalemin yüreğin varolsun....saygılar

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


Esmize - Perihan Kılıç Yazının sahibi 28 Ocak 2011 Cuma 11:24:19
çok teşekkürler sesime olan ortaklığınız ve desteğiniz için saygılarımla
Bedevi_
28 Ocak 2011 Cuma 08:42:31
Sarayda yaşayıp kendi halkına düşman olanlar, Yunanlıyı öldürmek haramdır diyen Şeyh -ül islam! , gazetesinde vatanseverlere küfürler eden Ali Kemal, işte bugün hepimiz ermeniyiz diyenlerde onların birer müsveddesi ve devamıdır. Bu ülke Cumhuriyet tarihinde hiç bu kadar ihanete uğramamıştı. Sabır sabır da, nereye kadar?.. Biz bize sahip çıkmazsak, biz bize saygı duymazsak kimseler bize sahipte çıkmaz saygıda duymaz.. Biryanda dini alet edip, fakir fukarayı sömürenler, biryanda fakir kürt köylerini basıp haraç alıp sonrada kürtçülük propogandası yapanlar, 12-13 yaşındaki kızlarını berdel usulüyle değiştirip eş alıp verenler demokrasi istiyorlarmış. Pespayeliğin ayyuka çıktığı yerlerde demokrasi havarisi olan israil ve amerika uşakları. ha bir de amerikaya yaslanıp israile uşaklık eden hoca efendi var. bunlarda Allah korkusu kalmamış ki utanmadan Yüce Yaradanı da çıkarlarına alet ediyorlar.. yazmakla bitmez üstadım. Saygılarımla..

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


Esmize - Perihan Kılıç Yazının sahibi 28 Ocak 2011 Cuma 11:24:01
:)) başka sahnelerde de görüyoruz onları anlattığınız gibi çok teşekkürler sesime olan ortaklığınız ve desteğiniz için saygılarımla
incidal
28 Ocak 2011 Cuma 00:35:58
Hak ettiği yerde olan bir yazı ve tebrikler.Selamlar

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


Esmize - Perihan Kılıç Yazının sahibi 28 Ocak 2011 Cuma 11:22:53
çok teşekkürler sesime olan ortaklığınız ve desteğiniz için saygılarımla
Emine UYSAL (EMİNE45)
28 Ocak 2011 Cuma 00:10:43
Kaleminiz susmasın değerli arkadaşım, güzel bir yazıydı ve hak ettiği yere asılmış

tebrikler...sevgimle...

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


Esmize - Perihan Kılıç Yazının sahibi 28 Ocak 2011 Cuma 11:22:29
çok teşekkürler sesime olan ortaklığınız ve desteğiniz için saygılarımla
-IspartaGülü-
27 Ocak 2011 Perşembe 23:02:33
can dost kalem..kutlarım

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


Esmize - Perihan Kılıç Yazının sahibi 28 Ocak 2011 Cuma 11:21:54
çok teşekkürler sesime olan ortaklığınız ve desteğiniz için saygılarımla
Toynak
27 Ocak 2011 Perşembe 11:23:30
dili dini ırkı ne olursa olsun biz insanları seviyoruz diyoruz.
seviyoruz elbette
Ermenilerle veya başka kimselerle hiç bir alıp veremediğimiz yoktur
Ancak
Dünya emperyalizminin ilkide bir önümüze koyduğu soykırım sorunu ile yıllardır uğraşmakta bu ülke..
yedi cephede yenik düşen bir milletin ordusu zayıflamış,çanakkale de onuru kırılmış batının kışkırtmasıyla anadoluda bir isyan başlamış...

emperyalistler ülkeyi bölüşmüş,fransızı italyanı ingilizi ülkenin belli yerlerini işgal etmiş.
1918..bu yılı düşünün...Osmanlı şeklen varken aslında yok...
komitacı çetelerin çoluk çocuk demeden anadolu halkını katletmeye kalkması,dahası yeni bir devlet kurma hayalı..potnus düşleri...Devletin bekaasını düşünenlerin verdiği bir kararla "techir" yani mecburi bir göç yaşanmış ve memleket kuratılmıştır.
bütün milletleri severiz
ama müsaade edinde kendi milletimizi de sevelim...Ermenilerle hiç bir sorunumuz yok derken halk ile tabiki yoktur.ama teröristlerle her zaman olmuş ve olmaya da devam edecektlr..Coğrafyamızda daha yeni vahşetler de yaşanmıştır..Hocalı katlıamı çok yakın zamanda vuku bulmuştur..

çanakkale de yenilenler komplekse girmiş ve milletle hesaplaşma yolunu seçmişlerdir..başımızdaki belaların sebebi budur...Emperyalistler hiç vaz geçmeyecek böl parçala yut mantığından
her zaman da yenilip tıpış tıpış gideceklerdir ama giderken caanlar yalacaktır...Dünya demaokrat olmalıdır...İngilize amerikalıya oldumu insan hakları,türke oldu mu savunma hakkı ..yok böyle bir hak...
dili dini ırkı ne olursa olsun
bütün insanları seviyoruz ama teröristleri sevmiyoruz...
bu uğrda yitirdiklerimize selam ve rahmetler olsun...sevgiler saygılar

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


Esmize - Perihan Kılıç Yazının sahibi 27 Ocak 2011 Perşembe 11:50:44
çok haklısınız aslında yazdığım yazıda sorun ermeniler değil sorun Ermeniler karşısında neslini aşağılayanlardı..Yoksa geçmişten gelen kinle yaşayan bir millet hiç olmadık çevremizde olsa da...asıl amaç dediğiniz gibi bölmek...kanmamak aldanmamak lazım önce can sonra canan..Kendi neslini sevmeyen tüm insanlığı nasıl sever..bu olsa olsa havanda su dövmek..insanlığı seven sevmrye önce kendinden başlar.gerisi hikaye..yoruma katkınıza sonsuz teşekkürlerimle saygılarım sonsuz
okapinoo
27 Ocak 2011 Perşembe 02:45:50
yaa sadce
burda gelir atalar ya ataların dili nerde osmanlıcaya ne oldu.. ermeni katliamını araştırdığını hiç düşünmüyorum duygulara baya kapılmışsın...

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


Esmize - Perihan Kılıç Yazının sahibi 27 Ocak 2011 Perşembe 08:59:33
yoruma bakalırsa benim aksime Osmanlıcaya vakıf ve tarihe hakim biri izleniminiz var...yazı muatabını bulmuş bu duygulara kapılmayanlardı kalrmin seslenişi...Kolay gelsin
Râzı.
27 Ocak 2011 Perşembe 00:14:58
kaleminiz dert görmesin...

1 cevap yazılmış Cevap Yaz


Esmize - Perihan Kılıç Yazının sahibi 27 Ocak 2011 Perşembe 00:25:07
çok teşekkürler sesime olan ortaklığınız için saygılarımla
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyatdefteri.com'u kullanarak Çerez Politikamızı kabul etmiş sayılırsınız.