- 1826 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
NİĞDE'DE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER...
KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR
NİĞDE KALESİ;1.ALAADDİN KEYKUBAT TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR, ALAADDİN TEPESİ’NDEDİR. SELÇUKLULAR ZAMANINDA YAPILAN KALE 1470’DE İSHAKPAŞA TARAFINDAN RESTORE EDİLMİŞTİR, OSMANLI DEVLETİ’NİN SON ZAMANLARINDA KALE OLARAK KULLANILMIŞTIR.
HATIROĞLU ÇEŞMESİ;ALAADDİN ÇEŞMESİ KARŞISINDADIR, 4 SATIRLIK KİTABESİ VARDIR. 1276 YILINDA GIYASETTİN KEYHÜSREV ZAMANINDA HATIROĞLU ŞERAFETTİN MESUT TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR. BU KİŞİ 1276’DA DEVLETE KARŞI İSYAN ETMİŞ VE 4.KILIÇARSLANI ÖLDÜRTMÜŞTÜR, KENDİSİDE ÇEŞİTLİ İŞKENCELERLE ÖLDÜRÜLMÜŞTÜR.
AKMEDRESE;1409 YILINDA KARAMANOĞLU ALAADDİN ALİ BEY TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR, 1939’A KADAR EĞİTİM ÖĞRETİM İŞLERİNDE KULLANILMIŞ. 1957’DEN SONRA ’NİĞDE MÜZESİ’ OLARAK KULLANILMAKTADIR, 2 KATLIDIR.
GÜMÜŞLER MANASTIRI;KAYSERİ YOLU ÜZERİNDE VE NİĞDE’YE 8 KM.UZAKLIKTADIR, 10.Y.Y.A AİTTİR, KAYALARA OYULMUŞ BİR MANASTIRDIR, İSA VE MERYEM’İN PORTRELERİ VARDIR.
NİĞDE ALAADDİN CAMİİ;NİĞDE’NİN EN YÜKSEK YERİNDEDİR, HER TARAFTAN GÖRÜLEBİLMEKTEDİR. SELÇUKLU DEVRİ ESERLERİNDENDİR, SELÇUKLU HÜKÜMDARI SULTAN ALAADDİN KEYKUBAT ZAMANINDA NİĞDE SANCAK BEYİ ZEYNETTİN BAŞARA TARAFINDAN 1233 YILINDA YAPTIRILMIŞTIR. KALIN BİR MİNARESİ VARDIR, 8 KÖŞELİ BİR ÜST TEMELE DAYANDIRILMIŞTIR. CAMİNİN ’CÜMLE KAPISI’ ZENGİN MOTİFLERLE SÜSLENMİŞTİR, 3 KUBBELİDİR. 500 KİŞİNİN İBADET İHTİYACINA CEVAP VERMEKTEDİR, ÖLÇÜLÜ BİR DEKORASYONU MEVCUTTUR.
HÜDAVENT HATUN KÜMBETİ;4.RÜKNETTİN KILIÇ ASLAN’IN KIZI HÜDAVENT HATUN TARAFINDAN 1312’DE YAPTIRILMIŞTIR, 1331’DE HÜDAVENT HATUN BURAYA GÖMÜLMÜŞTÜR. 8 KÖŞELİDİR, ÜZERİ ÇATI İLE ÖRTÜLÜDÜR. 3 PENCERESİ VARDIR, İÇİNDE BİR KİTABE BULUNMAKTADIR.
SUNGURBEY CAMİİ;İLHANLILAR DEVRİNDE NİĞDE VALİSİ SEYFETTİN SUNGUR AĞA TARAFINDAN 1335 YILINDA YAPTIRILMIŞTIR, TEK MİNARELİDİR. İÇİNDE VE DIŞINDA 4 KİTABE VARDIR, 18.Y.Y.DA BİR YANGIN ORJİNAL DURUMUNU BOZMUŞTUR.
ŞAH MESCİDİ-HANIM MESCİDİ-PAŞA CAMİİ-DIŞ CAMİİ-GÜNDOĞDU TÜRBESİ-MURATPAŞA CAMİİ-ŞERİF ALİ TÜRBESİ NİĞDE’NİN GEZİLECEK GÖRÜLECEK DİĞER CAMİ VE MESCİTLERİDİR.
NOT.FOTOĞRAFTA 26 TEMMUZ 2000-5 AĞUSTOS 2000 TARİHLERİ ARASINDA YAPILAN 9.ULUSLARARASI İZMİR ÖZDERE ŞAİRLER ŞÖLENİNE İŞTİRAK EDEN GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR KERİM ÖZBEKLER (AYAKTA OLAN), DAHA ÖNCE BELEDİYE ÖNÜNDE İCRA EDİLEN YAZAR VE ŞAİR TAYYAR TAHİROĞLU’NUN KİTAP İMZA GÜNÜNDE YANINDA BİRLİKTE GÖRÜLÜYORLAR.(FOTO.AHMET OTMAN)