Övünmeyiniz! hem topraktan yaratılmış, hem de toprağa dönünce kendisini kurtların böceklerin yiyeceği insanın övünmesi neye yarar. hz. ebubekir
sami biberoğulları
sami biberoğulları

HIRSIZLIK MI, SAHTEKARLIK MI ADINI SİZ KOYUN.

Yorum

HIRSIZLIK MI, SAHTEKARLIK MI ADINI SİZ KOYUN.

15

Yorum

2

Beğeni

0,0

Puan

2079

Okunma

HIRSIZLIK  MI, SAHTEKARLIK  MI  ADINI  SİZ  KOYUN.

HIRSIZLIK MI, SAHTEKARLIK MI ADINI SİZ KOYUN.

10.08.2014 Tarihinde yayınlanmış şahane bir şiir okudum bu sitede. Evet..Şiir şahane olmasına şahaneydi ama ben bu şiiri bir başka şairin kaleminden okumuştum. ‘’ Hay Allah’ım ya…Kimindi bu şiir’’ Diye düşünürken şiirin bir kaç mısraını Google a yazdım ve karşıma bir başka isim çıktı. Evet şiir bizim Edebiyat Defteride bu şiiri yayınlayan B.Y rumuzlu kadına değil Antolojide çok daha önce yayınlamış olan M.K.S adlı bir erkeğe aitti. ( İsimleri şimdilik ifşa etmiyorum ) Ancak ortada ilginç bir durum vardı: M.K.S Antolojide bulunan şiirleri içinde sadece ve sade bu şiirini silmişti ve Antolojide G….. başlığı yayınlanan bu şiir şimdi bizim sitemizde C….. başlığı ile yayınlanıyordu. Bu kadar da değil. Edebiyat Defteri Sitemizde yayınlanan bu şiire M.K.S adlı şair de yorum yapmıştı. Lakin zannettiğiniz gibi ‘’ Arkadaşım bu şiir bana ait ‘’ şeklinde bir yorum değil. Tam tersine ‘’ Ben işte böyle şiirleri seviyorum’’ diye başlayan ve devam eden bir övgüydü yazılan yorum.

Yok bu böyle olmayacaktı. Şiirin orijinalini bulmalıydım bu iki kişinin yaptığı sahtekarlığı belgelemek için. Buldum da…10.08.2014 te bizim sitede C….başlığı ile yayınlanan şiir taaa 11.04.2010 tarihinde Türkiye-Almanya-Hollanda Yazarlar Topluluğu adlı bir sitede G….. başlığı ile yayınlanmış ve öylece orada duruyordu.

Durumu önce sitemiz yönetimine bildirdim mesajla. Daha sonra da B.Y Hanımın şiirine giderek hem ona, hem de M.K.S ya yaptıklarının yanlış olduğunu söyledim. Lakin bana ‘’ Bu şiir bizim ortak yazdığımız bir şiirdir ‘’ Diye cevap verdiler Sonra da baktım ki Türkiye-Almanya-Hollanda Yazarlar Topluluğu sitesindeki şiirin altına B.Y…M.K.S yazılmış. Edebiyat Defteri sitemizdeki şiirin altına da ‘’ Sayın M.K.S ile yazdığımız ortak şiirdir…’’ Diye başlayan ve devam eden bir not iliştirilmiş.



Sayfada o şiire yorum yazan herkese şiirin B.Y a ait olmadığını yazdım. Ben yazdıkça B.Y Hanım da şiirine (!) yorum yazanlara bu şiiri M.K.S ile ortak yazdığını ifade etmeye çalıştı. O kısacık cevaplarından bile aslında bu arkadaşın böyle muazzam bir şiir yazamayacağı ortada ya neyse neticede ben bir edebiyatçı ve eleştirmen değilim. Lakin komik olan nedir biliyor mususnuz? B.Y Hanım ortak şiir yazacak kadar samimi (!) oldukları M.K.S nın soyadını bile yazamıyor. İki kez yazmaya kalkmış ikisinde de yanlış yazmış ))))))))))))


En sonunda beni engellediler ve yazdıklarım da silindi tabii ki.


Şimdi…

Ben engellendim. O şiire yorum yazan arkadaşlara yazdığım mesajlar silindi. Şiirlerin altına da B.Y-M.K.S ortak şiiri notu iliştirildi ya ohhhh...tamam. Sami Biberoğlu [ Hatuna göre ben de Biberoğlu’yum; Biberoğulları değil ))))))))))) ] Belasından kurtuldular. O kadar kolay değil.


B.Y nin Face book sayfasını buldum. Baktım 12.08.2014 Tarihinde bu C….Başlıklı şiirin az bir kısmını orada yayınlamış. Tabii ki şiire de bir arkadaşı yorum yazmış.

Şimdi çok çok dikkatle takip edin lütfen…Sahtekarlığın belgesi geliyor:


Aşağıdaki yazışma 12.08.2014 Tarihlidir.


N.N.N- E……ciğim yüreğine sağlık çok güzel [ E….., B.Y nin Facebooktaki adı. ]

B.Y- Şiir bitemeişti aslında işim çıkıp gitmiştim :) teşekkürler yinede N….


Görüldüğü üzere B.Y şu kadarcık kısa bir cevap yazısında bile Türkçeyi doğru düzgün kullanamıyor ‘’Bitemeişti ‘’ nedir acaba?)))))) Neyse…Ona klavye hatası diyelim.’’Bitmemişti ‘’ Demek istediği anlaşıyor. Asıl önemli olan 10.08.2014 Tarihinde Edebiyat defterinde tamamı yayınlanmış olan bir şiir nasıl oluyor da 12.08.2014 tarihinde bitmemiş oluyor?

Bu arada hemen şunu da belirteyim… M.K.S adlı arkadaş bana şöyle bir cevap vermişti
‘’ Haddinizi bilin lütfen ,siz ne biliyorda böyle bir ithamda bulunuyoorsunuz,bu şiir B.Y hanımla birlikte yazdığımız bir şiir,o zaman ben kendi adımla yazıp yayınlamıştım sonrada yayından kaldırdım..bu şekilde sadece beni değil B.Y hanımıda zan altında bırakıyorsunuz..madem ki bu şiirin sahibi benim ,ben diyorum ki her türlü hakkı B.Y hanıma aittir,sizede ne oluyor.Eğer her hangi bir irtihal olsa buna önce ben itiraz etmezmiyim.bu hareketinizi şiiddetle ve nefretle kınıyorum...ne geçti elinize bunu yazmakla,bravo vallahi bravo


‘’ ,o zaman ben kendi adımla yazıp yayınlamıştım.’’ Şiir ortak bir şiirse bir şairin bunu kendi adıyla yayınlaması ne derece ahlakidir o ayrı bir tartışma konusu elbette ama bırakın ortak şiiri bir şair bir başka şairden en küçük bir yardım, yönlendirme, tavsiye görmüşse şiirini yazma ve yayınlama safhasından önce bunu mutlaka ifade etmelidir. Mesela ben en son yazdığım ve günün şiiri olan şiirimde Mücella Pakdemir arkadaşımın eleştirileri ile şiirimi daha mükemmel hale getirdiğimi belittim. Ortak şiir de zaten böyle olmaz. Ortak şiirde hangi mısraları kimin yazdığı bellidir. Ama öte taraftan M.K.S ‘’ her türlü hakkı B.Y hanıma aittir, Diyorsa hukuken söylenecek bir şey kalmıyor ama ahlaken sanırım bir şeyler söylemek gerekir.

Benim şahsi kanaatim odur ki bir şaire daha güzel şiir yazsın diye her türlü yardımı yaparsınız. Şiirlerine müdahele edip - şair deyimiyle- kaşını gözünü de düzeltebilirsiniz ama ‘’ Ben yazdım buyur sen kendi adınla yayınla ‘’ Diyemezsiniz. Dahası o şiiri yayınlayan kişi de yayınladıktan iki gün sonra bu sefer bir kaç dizesini yayınlayıp ‘’ Daha bitmemişti ‘’ Diye başka insanları kandırmaz. Kandırırsa da bunun adı hırsızlık olmasa bile sahtekarlık olur.


Peki niçin bu kadar uğraştım? Elime ne geçti? Ya da benim derdim ne? Ne alıp veremediğim var B.Y hanımla ya da M.K.S Beyle?

Her ikisini de ne reelde ne de sanaldan tanımam. Hiç bir husumetim ya da garezim yoktur kendilerine. Ancak…Ben bu sitede henüz yeniyken benim gibi engelli olan bir arkadaşım bana engellilerle ilgili ve yine bir engelli vatandaşın yazmış olduğu bir şiiri göndermiş ve ‘’ Hocam bunu sizin sitede, senin sayfanda yayınlayabilr misin ‘’ demişti. Basit bir insani yardımdı aslında. Lakin böyle bir şiir bile ‘’ Sitemizde bir başkasına ait şiiri şairinin ismini altına yazarak dahi olsa yayınlayamazsınız’’ Denilerek silindi site yönetimi tarafından.


Evet bir başka şaire ait olan bir şiir -Şairinin ismini verseniz bile- sitede yayınlanamıyor ama B.Y Hanım kendisine ait olmayan bir şiiri yayınlayabiliyor. Üstelik de bir başka arkadaş olan T.Ç adlı bir şairenin şiirini de -daha önce çalıp yayınlıyor- T.Ç tarafından şikayet ediliyor ama hiçkimse dokunmuyor B.Y rumuzlu bu kişiye. Ben site yönetimine mesaj yazıyorum lütfedip ‘’ Hocam şöyle şöyle, böyle böyle olmuştur ‘’ filan diye bir cevap verilmiyor. Bu sitede bir takım kişilerin özel ayrıcalıkları varsa bilelim ve biz de tavrımızı ona göre belirleyelim vesselam.

Evet…Büyük bir ihtimalle bu yazım da silinecek site yönetimi tarafından. Olsun… Ben yazdım…Artık karar okuyucuların. Hırsızlık mı, sahtekarlık mı okuycu karar versin.

Not: 1- B.Y, M.K.S, N ve T.Ç gibi- isimlerinin ya da rumuzlarının baş harfleriyle yazdığım- kişilerin gerçek kimliklerini yeri ve zamanı gelirse açıklarım. Şimdilik buna ve bahsi geçen şiirin hangisi olduğunu deşifre etmeye gerek görmüyorum.
2- Yukarıdaki resimle bu yazının çok da alakası yok )))))))))))

Paylaş:
2 Beğeni
(c) Bu yazının her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Yazının izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yazıyı Değerlendirin
 
Hırsızlık mı, sahtekarlık mı adını siz koyun. Yazısına Yorum Yap
Okuduğunuz Hırsızlık mı, sahtekarlık mı adını siz koyun. yazı ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HIRSIZLIK MI, SAHTEKARLIK MI ADINI SİZ KOYUN. yazısına yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
yabaninciri65
yabaninciri65, @yabaninciri65
28.2.2015 10:53:24
en kolay hırsızlık
Turgut Öztürk
Turgut Öztürk, @turgutozturk
15.8.2014 15:12:33
duyarlı davranışınız için
teşekkür eder
herşeyin gönlünüzce olmasını dilerim.
Deniz Giritli
Deniz Giritli, @denizderyagiritli
15.8.2014 10:56:01
Sami hocam bu yazınızın silineceğini zannetmiyorum.Şiir hırsızlarının adını vererek, çaldıkları şiirlerle beraber uzun açıklamalarla ,nereden, hangi sayfadan şiir çalınmış tek tek gösteren ve çalan kişinin adını afişe ederek yazan usta kalemlerin yazıları bile silinmedi.
Yönetimin işi zor.Dakikada üç yüz şiir asıldığı düşünülürse, kim hırsız kim gerçek bilinmesi güç.Bu yüzden yönetimle işbirliği yapın diye yazıldığı da oluyor deşifre bölümünde.
Bu iki kişiyi ben de tanımam ,samimiyetim olmadığı gibi husumetim de olamaz.B.Y.tanımam ,şiir geçmişi yok zaten, yeni gelmiş siteye.Kapı kapı dolaşıp yorum ve beğeni toplama derdinde.M.K.S.da şahsen tanımam, ama seslendirmelerini ve şiirlerini biliyorum.Daha önce antoloji.com ve diğer sitede yazdığım için her şiirini bilirim.İki siteden silmiş olsa bile G.şiirini oyucuların yorumları aynen duruyor Kişinin adına yazılmış..Onu hesaba katmamışlar sanırım :)
Sitenin kuralları var: Başkasına ait eseri eklemenizin suç olduğunu ve bunun tesbiti halinde üyeliğinizin iptal edilip deşifre edileceğinizi biliyor musunuz?
* Başkasına ait eseri isim belirtseniz dahi eklemenizin site kurallarına aykırı olduğunu biliyor musunuz?

2010 yılında yazılmış bir şiiri ,bugün yazılmış gibi gösteremezsiniz.Dürüstlükten dem vurup ,ahlaktan söz ederken, mangalda kül bırakmayan birileri, sahtekârlığın âlasını yapıyor Sonra da düet bu şiir diyecek kadar da riyakâr olabiliyor.
Hem hırsız, hem sahtekâr, hem arsız hem yüzsüz..
Alan razı veren ,razı diye , bu hırsızlık ve sahtekarlık örtülemez.
Hırsızlar ;günün her saatinde ,her alanda işbaşında.Hırsızları koruma kanunu çıkarırlarsa şaşırmayalım hocam :)
Sevgiyle kalın.

Deniz Derya Giritli tarafından 8/15/2014 10:57:21 AM zamanında düzenlenmiştir.
KARDELEN'NİNİM
KARDELEN'NİNİM, @kardelenninim
15.8.2014 00:49:50
Sami hocam;çalmak ne olursa olsun kötü bir eylem.Yine dua edelim ki güne düşmemiş..Nice şiirler var satır satır çalıntı ve güne düşen ..Aramız iyi iken bir şaire bana demişti ki gün boyu şiir kitaplarından birer mısra alıyorum.:) ve her şiirin de bir böcek var:)..
şiir içten geleni yazıya dökmektir.Belli kuralları olabilir ama öylesine hırs edilmiştir ki böcek çiçek başkalarına ısmarlamanın yanında satır çalmalarıyla böceklenen güne düşen şairemiz hiç mi utanmaz acaba derim.Geçende bu alanda bir iç sesimi yazdım .Meltem arkadaşımızın şiir alınmıştı.Alan kişiyi de tanıyorum ve uyardım.
İnsanlık o denli egolanmış ki bir onure edilmek taltif görmek için çalabiliyor.
...Burada edebi konularda yayın yapan birimlerin seçki heyetinin tam donanımlı ve şiirleri araştırarak güne taşımaları ve ya böceklemeleri çok çok önemli...
hırsızı ödüllendirmek demek çal bak biz seni ödüllendiriyoruz diye teşfvk olmuyor mu bu durum:(..
defterimizle gurur duyuyoruz ama bu dikkatsiz ödülleme durumu genelimizi rahatsız etmekte...
vardır elbet bir bildikleri deyip ..size selamlarla saygılar gönderiyorum...YAZDIĞIMIZ ÇOĞU MESAJA CEVAP VERİLMEYİŞİ DE AYRI BİR SORUN...EMA
bekir odaci
bekir odaci, @bekirodaci
14.8.2014 21:30:55
Hocam bu yazıda bir olumsuzluğu dile getirmişsiniz ancak o yazının muhatapları evet biz ortağız derse bunun üzerine söylenecek bir şeyin olmaması gerek bence bu yorumu yazarken aklıma ne geldi askere giderken on paket birinci sigarası aldım koydum torbaya her akşam bir vukaat komutanım benim sigaram çalınmış yok şunum çalınmış bunum çalınmış nedense benim sigaram hiç çalınmıyor niye çalınsınki daha iyi sigaralar varken benim birinci sigarasına kimse el uzattığı yok üzerinde her ne kadar birinci yazıyor olsada hani diyeceğim benim şiirimide kimse çalmaz o yüzden çok rahatım yazınıza ad koyacak olursak alan razı veren razı biz boşa çalar dururuz bu sazı saygılarımla selamlar
Emine UYSAL (EMİNE45)
Emine UYSAL (EMİNE45), @emineuysal-emine45-
14.8.2014 18:20:44
Geçen gün nete öylesine bir gezintiye çıkmıştım ve birçok yazımla şiirimin çalınmış olduğunu görerek hayrete kapıldım. Bir başkasına ait şiiri nasıl kendi şiiriymiş gibi gönül rahatlığı ile asarlar gerçekten şaştım.

Hocam, yazı konusuna gelince, bekleyip göreceğiz bakalım ne olacak...

duyarlılığını kutlarım.
CaNMaYBuLL
CaNMaYBuLL, @maybull
14.8.2014 16:58:46



Hakikat gerçekle dal-aşınca,efendiler 'iki doğru olamaz'.demişler.Demişler demesine ama bir türlü sonuca da ulaşamamışlar.


On üç uğursuz rakammış...On üç gün yazısı çalınmış...Yirmi iki şiir çalınmış ve bu zat-ı muhterem insanlar,uzun yıllardır bu sitede.Kimler yoktu ki o şiirler de.Nazım'dan tutunda Neyzen'e kadar.Farklı yazacağım diye Fuzuli'den,Baki'ye-Nabi'den Nedim'e kadar,tırtıklanan kalıplı sözler :) Pardon edebi şiirler...


' İtiraflarım' diye bir deneme mi yazsam bilmiyorum :)

Ben en iyisi mi,arada sırada betimleme yazayım !


İçimdeN Bir FiRaR ...


Duvara karşı duran, duvara vuran duygularımdan geriye kalan izler. Derin bir şoven duygu, derinden gelen elemle yan yana. Biri ne kadar çok yapıcı, diğeri vurdu, savurdu . Bir zevk uğruna ,ardına döktüğün sonbahar yapraklarını süpürüyorum. Kiminin üzerinde, güneşin acımasız yanık izleri, kiminde elem ! Mendili elinde göz yaşları içinde. Bedenime eşlik eden hüzün ,yol boyu yürüyen fayton tekerleklerinin gıcırdamasından mıdır ? İçimde uzun bir seyahat var. Fakat bu seyahatte ne dinlenebileceğim bir yer ; ne de dertleşebileceğim bir yanım var. Uzun uzun düşünürken, uzun bir yolda olduğumu kim bilir, ne zaman fark edeceğim.



Saygılar.Sevgiler Değerli Hocam
meltem kınıc
meltem kınıc, @meltemkinic
14.8.2014 15:23:00
samim abi açık sözlülüğünüzü her zaman takdir etmişimdir hatırlarsanız benim şiirimde çalınmıştı adam benden bir kaç saat sonra kopyalayıp eklemişti sizde şarkı sözü ile hırsıza özel yorum yazmıştınız işin garip yanı bir bayanda çok güzel şiir diye yorum yazmıştı onun sayfasını incelediğimde onun şiirleride çalıntı oldugunu görmüştüm şimdi bayan o arkadaşını güzel şiir çalmışsın diye mi kutladı acaba
abimin dedigi gibi

''hırsızlık mı sahtekarlık mı adını siz koyun''

yazı çok güzeldi değerli abim yürekten kutladım..

meltem kınıc
meltem kınıc, @meltemkinic
14.8.2014 15:23:00
samim abi açık sözlülüğünüzü her zaman takdir etmişimdir hatırlarsanız benim şiirimde çalınmıştı adam benden bir kaç saat sonra kopyalayıp eklemişti sizde şarkı sözü ile hırsıza özel yorum yazmıştınız işin garip yanı bir bayanda çok güzel şiir diye yorum yazmıştı onun sayfasını incelediğimde onun şiirleride çalıntı oldugunu görmüştüm şimdi bayan o arkadaşını güzel şiir çalmışsın diye mi kutladı acaba
abimin dedigi gibi

''hırsızlık mı sahtekarlık mı adını siz koyun''

yazı çok güzeldi değerli abim yürekten kutladım..

Nilüfer Sarp
Nilüfer Sarp, @nilufersarp
14.8.2014 14:00:44


Az önce buna benzer bir olay face de yaşandı .İki ünüversite bitirdiğini iddia eden bir Şair!.. arkadaşımın şiirini bir grubda kendi imzası ile yayınlamış arkadaş bakıyor ki kendi şiiri yazıyor tabii bu benim Edebiyat defterinde şu tarihte yayınlamıştım diye..Uzun tartışmalar sonunda şiiri silmek zorunda kalıyor....Bu gibi şeyler oluyor..Bu olaydan önceden haberim olmuştu. Benim şaştığım 2011 yılında yazılan bir şiiri hatırlamanızdır..Maşallah dedim şiir hafızanıza...Tekrar kutluyorum....
Buna bir isim bulamadım...Bağışlanmış bir şiir mi ortak bir şiir mi nedir acaba....Ama bildiğim şu ki bu ne ilktir ne de son olacaktır...
Saygı ve selamlar.....
Bir tutam hayat
Bir tutam hayat, @birtutamhayat
14.8.2014 12:47:33
Bu yazı, yönetim tarafından silinirse,
yanlış yapılmış olur diye düşünüyorum.
Doğru söyleyeni, bu güzel platformdan kovacağız mı yani?

Hafiye gibisiniz hocam.
Çalışmanızı ve gayretinizi taktir ediyorum.
Bu arada,
yazının bir yerinde, farkında olmadan bayanın ismini vermişsiniz galiba.
Sevimsiz işler bunlar.
Sanatın sahtekarlığı olur mu yahu?
Ya da ne işine tarar insanın bu davranışlar?
Bir iki övgü dolu söz almak için,
değer mi el aleme rezil olmaya?
Ne demeli?
Allah, herkese akıl fikir versin.
yok,sul
yok,sul, @yok-sul
14.8.2014 12:22:42
ağam senin sahifende şiirlere yaptığı yorumlara girdim

kimlere yorum yapmış isen gün gibi ortalıkta

hoop buldum ve okudum

yani o kadar da güzel değil şiir serbest bir sitemle karışık sevgiliye söylemler var

yani klasik söylemler ki hemen her şiirde bulursunuz hitabet seçimlerini

de abi aşıkların arasını bozmıyasın yazni bu denli olunca o geldi aklıma

her neyse maalle kavgasında yanındayım kafaya göze mal olsa da

hoşcakal...

acun06
acun06, @acun06
14.8.2014 12:06:53
Duyarlı davranışınızı tebrik ederim. Tüm gücümle destekliyorum.
sağol.
© 2025 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
ÜYELİK GİRİŞİ

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL