- 1530 Okunma
- 41 Yorum
- 0 Beğeni
CEPHE GERİSİNDEN İZLENİMLER
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Irak’ta kanlı savaş bütün cephelerde olanca hızıyla devam ediyor.
Ünlü düşünür Bertrand Russel ’ Üç akıl dışı eylem vardır, bunlar din, savaş ve aşktır ’ der.
Büyük ölçüde haklıdır.Bu insanlık trajedisine son vermek için bize düşen görev, elimizden geleni yaparken, varlığımızı tehdit eden tehlikelere mantıklıca karşı koymaktır.
Emperyalizm çağın ağır ve en ciddi bunalımlarından birini yaşamaktadır.Çıkış yolu her zaman olduğu gibi savaş olarak öngörülmüştür ve başlatılmıştır, haksız da olsa , mantıksız da olsa.Artık geri kalan savaşın kendi mantığı çerçevesindedir.Ancak bu savaş izlediği strateji ve kullandığı güçlerin dizaynı açısından affedilmez yanlışlarla doludur.
1)Bu savaş ABD’nin ülkesel menfaatlerinden çok, dar bir kesimin menfaatlerinin korunması amacıyla başlatılmıştır.
2)Yapılan saldırı kutuplarını kaybetmiş dünyada,yeni kutupların oluşturulması sürecinde iletişim teknolojisinin gelişmesi sayesinde ,kaos içinde hızlı bir akışkanlığa dönüşmüştür.Bilgi akışı ,doğru enformasyon sağlanamamaktadır.
3)Dünyanın yeni askeri ve ekonomik eksenlerinin nerelerden geçeceği belirginleştirilmek istenirken dikkatlice gözden geçirilmemiş faktörler vardır.
Bu faktörler değişebilir ve değiştirilemez faktörler olmak üzere iki ana başlıkta ele alınmak zorundadır.
Değişebilir faktörler;Askeri güç, sosyal yapı,ekonomik güç dengeleridir.
Değişemez faktörler ise Ortadoğu coğrafyasındaki ülkelerin birbirine yakınlığı, sınırları,kültürel birlikleri (Din ve dil ) ve insanın ayakta kalma içgüdüsü olarak dikkate alınmak zorundadır.
En önemlisi tabi ki dünyayı her zaman değiştirme gücüne sahip olan beyin gücüdür.Bu kolay zamanda elde edilebilecek bir güç değildir.İnsanlık gelişim sürecinde taşıdığı sopanın ucuna taşı bağlayıp da, onu balta haline getirene kadar 50.000 yıl geçti.
Buradan hareketle, ABD nin Irak’ta başlattığı savaşı yakın bir zamanda kazanma şansının olmadığını, başlamadan kaybedilmiş bir savaş olduğunu söyleyebiliriz.Emperyalistlerin kabul edemediği azla yetinmemek ve paylaşmasını bilememektir.Fakat dünyanın somut koşulları neresinden bakarsanız bakınız, artık sosyal adalet dengelerinin, insanlık lehine , daha hakça olmasını zorunlu kılmaktadır.
Bir strateji uzmanı değilim.Ama ağzımı açarsam bazı medya kanallarındaki analistlere dünyanın kaç köşe , kaç bucak olduğunu ben size gösteririm diye bağırmak geçiyor içimden.
Her şeyden önce beni en çok üzen insanların suçsuz yere ölmesi ve ölenlerin niçin öldüklerini dahi bilmemesi.İşsizlikten paralı asker olmuş, içinde okumak idealleri varken idealleri çökertilmiş kaç bin asker vardır cephede kimbilir? Zavallı lejyonerler !
Dün üzüntümü dağıtmak için biraz dışarı çıktım,savaşın dehşeti günlerdir başımı ağrıttı,ağladım , yazdım küfrettim.Arkadaşıma gittim, ne düşündüğünü sordum: Asıl suçlu tanrı dedi !Çünkü o insanı yaratırken ölmeyi ve öldürmeyi de yarattı dedi.
Ama ben öyle düşünmüyorum; tanrı insana iyi güzeli doğruyu emretti.Hem ölüm olmasaydı yaşamın kıymetini nereden bilecektik? Emperyalizmin ve işbirlikçilerinin kanlı yüzünü nereden görebilecektik ?
Bir musibette bin hayır !
SÖZLERİMİ TV EKRANLARINDA OĞLUNU ARAYAN MEKSİKA’ LI BİR ANNE İÇİN YAZDIĞIM AĞITLA SONLAMAK İSTİYORUM.
OĞULDAN ANNEYE
Binlerce mil uzaktasın
Benim için meraktasın
Unut beni unut anne
Sen de kanlı tuzaktasın
Ben Irak’a gelir miydim
Hiç uğruna ölür müydüm
Bize yalan söylemişler
Suçsuz insan vurur muydum ?
Mantığı yok bu savaşın
Her an için darda başım
Bush Blair dans ediyor
Kan içinde gözüm kaşım
Gerçek hiç söylenmeyecek
Oğlun geri dönmeyecek
Okyanus dibinde gemi
Dönerken battı denecek !
Yeryüzünün tüm annelerine sevgilerimle.
Şaban AKTAŞ
06.04.2003
Not:Beş yıl önce kaleme aldığım bu yazıyı uygun bulduğum yerlere o tarihte göndererek dolaylı paylaştım.İlk kez açıkça yayınlanmaktadır.
YORUMLAR
Dün üzüntümü dağıtmak için biraz dışarı çıktım,savaşın dehşeti günlerdir başımı ağrıttı,ağladım , yazdım küfrettim.Arkadaşıma gittim, ne düşündüğünü sordum: Asıl suçlu tanrı dedi !Çünkü o insanı yaratırken ölmeyi ve öldürmeyi de yarattı dedi.
Ama ben öyle düşünmüyorum; tanrı insana iyi güzeli doğruyu emretti.Hem ölüm olmasaydı yaşamın kıymetini nereden bilecektik? Emperyalizmin ve işbirlikçilerinin kanlı yüzünü nereden görebilecektik ?
Bir musibette bin hayır !
-------------------------------------------------------
ANA
Tüm anaların gözü
Tek göz olmuş ağlıyor.
Tüm anaların ağzı
Tek ağız olmuş
Feryat ediyor
Tek yürek olmuş
Anaların yüreği
Kanayan derin
Derin bir yara
Nedir paylaşılamayan
Nedir yetersiz gelen
Bugün orada
Yarın burada
Paylaşılamıyor
Güzelim dünya
Bomba atan
Kurşun sıkan ELLERİ
Kim doğurmuş
Savaşa susayan
KÖR beyinleri
çiçek verin elleri ne
silah yerine
kanlarıyla ıslanmasın
çocukların topraklar
----------------------------necva
ellerine sağlık...yoruma ne hacet?
necva kıyak tarafından 6/30/2008 5:01:37 PM zamanında düzenlenmiştir.
ne düşündüğünü sordum: Asıl suçlu tanrı dedi !Çünkü o insanı yaratırken ölmeyi ve öldürmeyi de yarattı dedi.
Ama ben öyle düşünmüyorum; tanrı insana iyi güzeli doğruyu emretti.Hem ölüm olmasaydı yaşamın kıymetini nereden bilecektik? Emperyalizmin ve işbirlikçilerinin kanlı yüzünü nereden görebilecektik...
Bir musibette bin hayır...evet aynen katılıyorum.yaklaşık 20 dakikadır sayfanızdayım bütün yorumları değerlendirmek oldukça zaman alacak...yazınızdan dolayı sizi kutluyorum,hakettiği yerde görmek güzel...hissediyoruz sizin de hissettiklerinizi ama ne yapabiliyoruz ki, uzaklardan acımak dışında...sevgi ve selâmlarımla...
Yazmış olduğunuz yazınızdaki fikirlere katılmamak mümkün mü ? Okurkenhüzünlendim, hele şiirini okurken daha çok hüzünlendim ne yazık ki bir hiç uğruna çoook ölümler oluyor.
Şuda bir gerçekki dünyanın kuruluşundan bu yana silah kabataş ile yapılmaya başlanmış ve bu güne gelmiş zaman uzun olması doğru amma gelişme çok büyük hep önce savunma sonra hakim olma hırsı insanları ve toplumları kapsamış her nekadar da insan yüce varlıktır hakları gasp edilemez dense bile işte işaret ettiğiniz gibi gasp ediliyor hatta karşı çıkarsa öldürülüyor. Şimdi savunudukları ile yaptıklarına bakıldığında o savununlara nekadar güvenilir diye düşünüyorum. Bir acısı da bunları göre göre güvenmeye destek vermeye ülkesine ve halkına rağman olanlar yok değil.Örneğin: Irak içinde düşmana arka verilmese düşman oraya giremez böylesinede kötü durumlar yaşanmazdı. Acaba o arka verenlerin Saddamın heykelleri yıkıldığında sevincinden göklere oplayanların şimdi kaçıyaşıyor yaşıyorsa memnun mu sormak lazım. Adamlar bir ülkeye gireceklerse önce içten bazılarını bir şekilde satn alıyor, sonra işe başlıyor. Çok dikkatli olmak gerekir bu oyunlar her milletin başına gelebilir. Neyse aklım çok karıştı, size tekrar selam ve sevgi ile diyor başarılar diliyorum ve ayrıca her fertte millet vatan sevgisinin özünde dolu dolu olması diliyorum.
Duyarlılığınız için..
Düşüncede bırakmayıp yazıya döktüğünüz için..
Yazıya döktükten sonra paylaşma cesareti gösterdiğiniz için..
Her şey için önce tebriklerimi sonra da teşekkürlerimi bırakıyorum sayfanıza Hocam..
Yorum yazmak istedim ama yazamadım.. Anlatılacak,söylenecek öyle çok şey var ki..
Ben de farkındalıklarımı,düşündüklerimi ve yorumladıklarımı bir ya da birkaç yazıyla belirteceğim yakın zamanlarda..
Tekrar tebrikler ve teşekkürler..
Savaş,bir ganimet edinim aracıdır...kısaca...
Hangi amaçla olursa olsun..dini..siyasi..kültürel...
....
Bu gerçeği bilerek yorum yapmak gerekir.
İnanıyorum ki ,Türkiye de, ABD gibi güçlü olsaydı
şimdiki gibi kabuğuna çekilmezdi....Osmanlı Tarihi hep
savaşla dolu..öyle veya böyle....insan ölüyor neticede..
......
Bu tür polemiklerin tek yararı,kimin ne renkte onduğunun
ortaya çıkmasıdır....
....
Saygılar
cephenin gerisi, berisi aynı. kazanan var mı. evet var. onu geçelim. ya kaybeden onuda hiç saymayalım bünye kaldırmaz. bunlar sadece oyun. her daim yaşanan ve yaşanacak olan. yazınızın her bir kelimesi dilimize yerleşipte ses olamayanlar belki........ siz ses olmuş okuyucunun gözüne sokmuşsunuz.başarılı çalışma. sonsuz tebrikler.
saygılar.
ne düşündüğünü sordum: Asıl suçlu tanrı dedi !Çünkü o insanı yaratırken ölmeyi ve öldürmeyi de yarattı dedi.
Ama ben öyle düşünmüyorum; tanrı insana iyi güzeli doğruyu emretti.Hem ölüm olmasaydı yaşamın kıymetini nereden bilecektik? Emperyalizmin ve işbirlikçilerinin kanlı yüzünü nereden görebilecektik
*******************************************
Onca sözün özü sanıyorum ve eminim , bu son paragrafta gizli . Emperyalizmin ve işbirlikçilerin yüzünü görmek , yinede pek birşey yapamamak .
Acı ve gerçek olan bu efendim ..Ne yazık ki ..
Değer ,kalite , nitelikte , anlatım süper efendim .Şiir de keza..
Muhteşem yüreğinize sonsuz saygılar efndim .. varolunuz...
Söz verdiğim bir şeyi yapmayınca çok rahatsız oluyorum ben ve bundan dolayı da sayfana tekrar geldim Şaban eğer sözlerimle kırıcı olduysam da özür dilerim :)
Ben yazıma Irak savaşının insanlar ve doğa üzerinde açmış olduğu tahribatla ilgili bazı istatistiki bilgileri sizlerle paylaşmak istiyorum ;
---Bugün yaşanan hava kirliliği, toprak kirliliği, yer altı ve yerüstü su kaynakları kirliliği, tehlikeli atıklar gibi çevre sorunlarının %34’ü savaşlar, yeni silah sistemlerinin geliştirilmesi çalışma ve harcamalarından kaynaklanmaktadır..
---Halen silahlanma için 2 gün içinde harcanan para 4.8 milyar ABD dolarını geçmektedir. Bu rakam BM lerin 3. Dünya ülkelerindeki çölleşmeyi önleme programı için 20 yılda harcadığı paraya eşittir.
---Dicle sularının içme suyu olarak kullanıldığı bölgelerde sinir sistemi hastalıkları, doğum anomalileri ve kanserlerin görülme sıklığı arttığı Irak’lı uzmanlar tarafından belirtiliyor.…
---4 milyon kadın dul ve bunların büyük bir bölümünün hiç bir sosyal güvecesi yok ve bunların bir çoğu şiidete, tecavüze, kaçırılmalara, tutuklanmalara maruz kalmıştır
---Halen şu anda 2400 çocuk Irak'ta ABD karargahlarında tutuklu bulunmaktadır ..
---Irak'ta işsizlik oranı %70 yani yaklaşık 12 milyonu işsiz .
---Irak savaşı başladığından bugüne toplam 290 gazeteci öldürülmüş .
Gerçekten de çok iç karartıcı bir tablo, bunu şundan dolayı yazıyorum ve umud ediyorum ki insanlarımız bazı çevrelerin etkisi altında kalıp bazı oyunlara gelmezler ve bizler de böylesi vahim bir tabloyla karşı kaşıya kalmayız ....
Seni tekrar kutluyorum Şaban, sevgilerimle .........
önce yazıyı okudum yorumlara şöyle bir baktım (özellikle bir yoruma)cık cık cık çekebilir miyim?
savaş konu ne oluyrsa olsun elbet yıkımdır.özellikle çocuklar için.hepimizin içi yanıyor.maalesef menfaat için güçlü her zaman zayıfı ezer.doğa kanunu bu.biter inş..
yazınız ve emeğiniz için teşekkür ve tebriklerimi ilertiuorum.aslında yazılacak çok şey var ama sizin gibi ağlayıp küfretmemek için bu kadar yeterli sanırım...saygılar
Bende yazının yazarını kutlamakla birlikte bazı noktalara dikkat çekmekle başlayım..
emperyalizm savaşı bir araç olarak kullansada asıl mesele savaşın emperyalizmden önce varolduğudur buda savaşın emperyalizmden önce olduğudur bu noktada emperyalizm savaşı kullandığı gibi savaşında toplumsal anlamda sınıfsal bir yönü vardır
lenin "sonsuza dek barış için sın bir kez savaş derken" kast ettiğide budur...
ayrıca emperyalizm savaşı yeni kutupları oluşturmamış yeni bir emperyalizm çeşitlemesini ortaya çıkarmıştır dünyayı değişik kutuplara bölerken yaptığı şeyde budur artık egemen devletler arası çelişkiler küreselleşme süreci ile biçim ve yön değiştirmiştir..
yazıya ve yazarın emeğine sonsuz teşekkürler..
Ben fikir yürütmeden önce siz açıklama yaptınız ve ben onun üzerine bir şey sormuştum ama neyse vazgeçtim artık . Aslında ben kendi yorumumu tamamlamak için gelmiştim sayfanıza ama sayın mekansızın'ın sayesinde kesinitiye uğradı diyeyim de biraz sevinsin .. Halbuki karşılıklı dinlenecek olsa ne kadar çok şeylerimiz vardır paylaşılacak ama bazıları nedense bunu hep engelliyorlar bilerek ya da bilmeyerek ...Sayfanızı fazlası ile meşgul ettim sanırım Şaban, sevgiler ..
Önce bu emperyalizmin eşiğimize dayanan savaşını yüksek sesle kınıyorum.!...Elimden bu geliyor.Ama garipsemiyorum.Kehanet değil ama,seksenli yıllarda bir dostuma yazdığım mektupta bu bölgenin işgal edileceğini yazmışım, o arkadaşım hatırlattı.Bende uzman değilim ama,haritayı ve güç dengelerini iyi okumaya çalışıyorum.O zaman aynama öyle düşmüş.Sovyetler Birliğinin de dağılacağını,İpek Yolu dizisinde bir Kırgızlı çobanla yapılan mülakattan hareketle, onun yılını hatırlıyorum l983 yılıydı söylemişim.Fazla kafa yormaya gerek yok A.B.D'nin bu devasa çarkının dönebilmesi için bu gerekl, ne yazık ki,önce bunu görmeli..Emperyalizm dışarıdan beslenmek zorunda.Ya beslenecek,ya çökecek, ortası yok.Beslenmeye devam ederse daha büyük zararlar göreceğimiz kesin.Çökerse de büyük bir tusinami olacak ve yine zarar göreceğiz belki ama,dünya yeniden şekil alma şansı kazanacak.O halde bence kaybetmeliler bu savaşı...Ayağım Almanya'ya düşmüştü.Bir dişçilik okuyan yeyenim var, dedim ki siz,Alman üniversitesinde günlük ne yaparsınız,neler konuşursunuz?Dedi ki çok şey konuşuruz da, iki şey konuşmayız.Din vr Siyaset.Neden dedim ,öyle dedi konuşursanız çevreniz hemen boşalır.Devamla bende aynı soruyu arkadaşlarıma sordum dedi,biz bu iki kavramdan çok acı çektik ve dersimizi aldık,yeni derslere de ihtiyacımız yok.Durum bu olunca dedim ki;peki bu özgürlükçü batı özgürlüğünü nerede kullanır,bize doğru söylemiyorlar demek,halbuki biz sadece iki şey tartışırız yıllardır.Din ve siyaset...Aklı ve vicdanı veren Tanrı daha ne verecekti?Sen sermayeni kullanamıyorsan Tanrı ne yapsın?Tabi iş bu kadar basit değil,çokgenli bir dünyada yaşıyoruz.Kimsenin ha dediyi olmaz,olmuyor.Koyulan hedef önemlidir her zaman insanlığı ve milletimizin de böyle bir problemi var.Ne istediğimizi tam olarak bilememek.İşimize geldiğince de kaçak güreşmek,yani samimiyetsizlik.Şaban Bey,gerçekten çok güzel bir çalışmaydı,emek verilmiş..Kutlarım efendim.Katkımız olsun istedik.Selam,saygı...
hyazici58 tarafından 6/29/2008 9:47:22 PM zamanında düzenlenmiştir.
Güldane hanım ;benim yazımın içeriğine bakarsanız; Meksikalı bir anne için ağıt yazan bir yürek bu topraklarda yaşayan kimi dıştalayabilri?Sorun yalnızca kalp kırmama meselesidir.Neyi destekleyip neyi desteklemediğime beyanatım dışında lütfen fikir yürütmeyin.Olumlu ve olumsuz yanlarını herkes değerlendiri zaten o eylemin.Sizin yazım ile ilgili yorumunuz hali güzel onu genişletmenizi rica ediyorum.Mümkün ise eğer görüşlerinizi tamamlayınız.
Burda sizlerin tartışmak istediği konu ABD'nin Irak'a yapmış olduğu saldırılar mı yoksa genelde Orta Doğu Sorunlar yumağı mı ?Yoksa Türkiye bağlantılı başka sorunlar mı ?
Benim yazınızla alakalı olan uzun yorumumda ABD'nin Irak , İran savaşlarıyla alakalıydı ama aşağıda bahsetmiş olduğunuz konular daha da farklı . Hele Mekansız'ın girdiği konular tamamen farklı ve siz de bunu örtülü bir biçimde destekliyorsunuz yanlış anlamadıysam eğer ...
Eğer sizler Türkiye'deki Kürt ve Ermeni sorununu tartışmak istiyorsanız onla alakalı bir yazı yazarsınız ve ben de istersem gelir düşüncemi beyan ederim hiç çekinmeden ......
Saygılar hepinize ........
Öncelıkle şaban aktaşı böyle bir yazıdan dolayı kutlamak istiyorum ABD güçlenmesinden korktuğu kendi sözü dışında haraket edecek hiç bir şeye tahmül edemıyor malesef ve sömürge haline getirmek için ya acımadan miliyonlarca insanı öldüryor yada sözünü dinletip önünde diz çöktürüp kapitalizimi o ülkenın hücerelerine kadar işelyip kendine bağımlı hale kılıyor ki bununda aslında kanlı savaşlardan farkı yok gözümde savaşlarda bomba yada kurşunla can verirken insanlar kapitalizimin pençesinde açlıktan yoksuluktan can çekişir kişilğini benliğini kaybederek hata niye yaşadığını unutarak can veriyor farkında olmadan yada olarak
Sayın mekansız bu sözümde size miliyetçilik bu şekilde olmaz vatan milet sakarya diyip vatanın her karışını gözünü kırpmadan satanları çokk gördük bu yazıya bu yorum dam üstünde saksağan olmuş
tekrar tebrikler şaban aktaş
şev tarafından 6/29/2008 9:17:38 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ben Türkiye sınırları içerisinde yaşayan her vatandaşı yuttaşlık temelinde aynı bilir ve yasal olarak da aynı haklara sahip olduğunu düşünürüm Güldane hanım !Ancak bizlerin yaşam deneyimleri ve tarihsel tecrübesi ney
in nereye varacağı konusunda hayli donanımlı kılmıştır.Perşembe'nin geleceği Çarşamba 'dan bellidir.ABD OYUNLARINI VE İSLAMi
MASONLARIN OYUNLARINI ÇOK NET GÖRÜYORUM...saygılarımla...
Sevgili Şaban , ben mekansızın yazısı hakkında yorum yapmıyorum ama sizin düşüncelerinizin bazılarına da katılmadığımı bilmenizi isterim çünkü ben Türkiye'de yaşayan bir çok faklı ulusların bir arada ve kardeşçe yaşaması taraftarıyım yani kısaca ben ırkçı birisi değilim ve bundan dolayıdır ki benim Ermeni ve Kürt vatandaşlarımıza bakış açım insani temellerdedir ve asla onları kimliklerinden dolayı karşıma almadığım gibi onların insani haklarınıda savunurum diğer insanların haklarını savunduğum gibi ..Düşüncelerimizi beyan ederken de lütfen hakaret içeren kelimeler ve sıfatlar ya da genellemeler kullanmıyalım .......
Güldane hanım; alakanıza çok teşekkür ederim. Teknik yönden hak veriyorum size ancak şu konuyu gözardı edemiyorum;şayet Türk onuru ile alay edilme aşağılanma noktasına bu kadar sürüklenmiş ise kükrer ve taşar!Amerikancı medya bir ulusu çökertirken casus kalemleriyle çökertmeye de çalışır.O hormonlu yazarlar nobel değil bilmem ne ödülü verirlerse versinlernobalımız boyunlarınadır, umurumda değil.Ne yazdığını da okumak istemem.bu anlamda mekansız korsan eylem yapıyor haklı olarak bu taşma sokağa yansımadan ilgilisi aklına başına toplar inşallah ve başına daha kötü şeyler gelmez !
Irak'taki yeniden yapılanma çalışmalarına rağmen, yapılan araştırmalar, şiddetin hız kesmediği ülkede savaşın verdiği zararın giderek arttığını ortaya çıkarıyor. Yapılan araştırmalara göre Irak savaşının başladığı 2003 yılının mart ayından beri ölen Iraklı sivillerin sayısı 655 bini buldu. Savaşta ölen Amerikan askerlerinin sayısı ise 31 Ekim 2006 itibarıyla 2 bin 818 oldu. 31 Ekime kadar Irak'ta yaralanan Amerikalı askerlerin sayısı 21 bin 419 olarak açıklanırken Irak'a ticaret için giden 646 sivilin de öldüğünü bildirdi. Savaşta 155 Iraklı profesör ölürken, 250 kadar doktor ve sağlık çalışanı da hayatını kaybetti, en az 6 bin doktorla binlerce bilim adamı da ülkeyi terk etti. Irak savaşının maliyeti ise 340 milyar dolar olarak hesaplandı. Buna göre Irak savaşı her gün 250 milyon dolara mal oluyor. Savaş öncesi 2,6 milyon varil olan günlük petrol üretimi de 2,3 milyon varile geriledi
şimdi yüreklice sormak gerekir bu savaş niye
çümkü gücün savaşı ortadoguda yerleşme planı katil amerikanın tek rüyası ve hiç birşey engel degildir tanımayacaktır
tek yapılması gereken birleşmek ama akıllıca
bu duyarlı üstadımı kutlarım yüregini ortaya koydugu için
emegi için
BABA VE PİÇ(bir ihanetin anatomisi)
Sitenin ne nedir kısmında iki gündür baba ve piç adlı kitaba yapılan yorumları görünce bu yazıyı yazmaya karar verdim inanırmısınız cok ama çok üzüldüm yorumları görünçe
feyezanın tezayud ettikçe
tuna cuşeyliyor hayalimde
tunalaştın gözümde gittikçe
bu mısralar anlayana işallah anlaşılır
oraya yazılanları görünçe atalarımız bunun içinmi Canakkalede,hicazda ,Yemende şavaştı mısırda ermeniler tarafında gözleri oyulup canlı canlı fırınlara koyulşupmu yakıldı dedim ve neslime kufrederek ağladım keşke bu neslin evladı olmasaydım dedim size bir anektot o kitapta geçen ermeniler işgal ettikleri Türk köylerinde türk kızlarına bacılarımıza namaz kılarken tecavüz eden kişilerdir işte bazılarımız bu durumda bile bu kitabı övüyor üstelik yazar bozuntusu elif şafak kitabı ingilizçe yazıp ingilizçe matematiksel diyip türkçeye büyük annemin dili diyebiliyor sen kimsin be hangi dile kimin diline böyle diyorsun Nihat sami banarlının türkçenin sırları kitabını bi oku bari ve ayrıca kitaba iyi diyenler
Bi eşek var idi zaif u nizar
bu sözde anlayana birileri kitabı roman olarak okudum diyor tamam oku ama kitabın ne için yazıldığını söyle (ihanet) kimileri mahkemeler şuç unsuru bulmadıysa kitap iyidir diyor bu ülke mahkemeleri neler altında kalıyor allah aşkına söylesenize eger şuçlu bulunuksa ne olucaktı mahkeme bıraktıki vçdanlarda şuçlu olsun ama görüyorumki viçdanda kalmamış
yorulardan birindede adamın biri ismini hak etmeyen bir şekilde ben milletimi ucuza sattım demiş sen neyi kimi satıyosun ya kukla gibi ipiniz çekilip oynatılıyorsunuz ama insan kuklasımı yoksa içi doldurulan kuklalardanmı o bile belli değil satın bakalım milletinizi 12 13 yaşindaki çoçuklar sizin içinmi öldü cephelerde asala terörüne kurban giden diplomatlarımızın ailelerinin göz yaşlarını sizmi sildiniz hiç şehit annasının omzunuzda ağladığını gördünüzmü şimdi bu aşşalık igrençliklerlerle dolu kitaba
ben roman niyetine okudum mükemmeldi
elif hanım cok iyi yazmış bir numara
mahkemeler şuç bulamamış sizmi veriçeksiniz diyebiliyorsunuz
evet biz veriçez ne kadar hain varsa biz veriçez
ermenistanda bu hilkat garibesinn yaptığını biri yapsa ne olur bi düşünün be bu millete karşi anlaşılmaz bir nefretle yazılmış bu ne desem hainin el kitabına ne diyebilirim
siz dünya vatandaşı olun ben memnunum Türklüğümden
anam kına süreken başıma vatana feda olim diye
siz uyuyun o garip uykunuzda
atam kanını dökmüşken o üstünde durduğunuz toprağa
utanmadan çiğneyin saplandığınız insansızlıkta
siz dünya vatandaşı olun ben memnunun Türklüğümden
bogazımdan geçmesede jambon
giymesemde pahalı elbiseler ve her gün uğraşsamda açılarımla
al bayrakla gelen şehit cenazeleri ve tükenmeyen göz yaşları
siz dünya vatandaşı olun
okuyun Orhan pamuk Elif şafak
bırakın bana Ömer seyfettini Mehmet akifi faruk nafızı
bırakın bana ağlayan anaları kardeşleri evletları eşleri babaları avutmayı
siz satın milletinizi gönül rahatlığıyla
ama ben memnunun Türklüğümle yobazım anlamam cahilim ama
MEMMNUNUN TÜRKLÜĞÜMLE
Yazıma değerli yorumlarıyla katkıda bulunan tüm dostlara candan teşekkür ediyorum.Hepiniz sayfaya yeni zenginlikler ekliyorsunuz. Balık hafızalı bir toplum olmamak için geçmişten ders almak ve aynı hataları yinelememek durumundayız. DUYARLILIĞINIZA TEKRAR TEŞEKKÜR EDERİM.SAYGIMLA.
Şaban Aktaş tarafından 6/30/2008 12:04:04 AM zamanında düzenlenmiştir.
Hatırlanacak önemli bir nokta da, Irak'ta bütün hızı ile sürüp giden "mezhep savaşı"dır. ABD ve Batı'nın sürekli olarak körüklediği Sünni ve Şii çatışmaları da ülkede had safhadadır. Bir türlü bu çatışmaların önüne geçilememektedir. Bu çatışmalardan yararlanan Kuzey Irak Kürtleri de, ellerinden geldiği kadar bölgeyi, Türkmenler'den arındırmakta ve tam anlamı ile bir "etnik temizlik" gerçekleştirmektedirler. Tabii, dünya bunu görmezlikten gelmektedir.
Irak'ta Saddam otuz yılda otuz bin adet Müslüman'ı öldürürken hem Rusya hem Amerika tarafından
destekleniyordu ...
Saddam, İran'la savaşırken, bir milyon Müslüman ölürken Avrupa ve Amerika Saddam'a destek veriyordu. Bu arada Irak'ta Sünni- Şii ayırımı yapılmıyordu. Saddam, hem Sünni ilim adamlarından hem Şiilerden ileri gelenleri öldürüyordu.
Yine de Sünni-Şii çatışması olmuyordu. Her ikisi de Saddam'a karşı idiler. Ancak Saddam yandaşları olan Baas partisi üyeleri Saddam'ı destekliyordu.
Neyse çok karışık ve uzun bir konu , savaşın desteklenecek hiç bir yanı yok ...
İstiyoruz ki insanlar savaşmasın ...
İstiyoruz ki çocuklar ölmesin ...
Ama malesef , savaşlardan ekonomik rant elde eden çevreler , dünyayı karıştırıp nemalanma hevesinden vazgeçmeyecek gibi görünüyorlar .....
Kaleminize ve yüreğinize sağlık kardeşim , savaşsız barış dolu bir dünya olması temennilerimle ...
saygılar ve selamlar efendim .
Sevgili Şaban , 2003 senesinden beri sadece Irak'ta sürdürülen savaşta yaklaşık 1 milyon 200 000 kişinin öldüğü söyleniyor peki ne için ? Emeryalist güçlerin pazar kavgası yani eskisi gibi gideyim de orayı işgal edeyim değil sorun , elbette bunu da istiyorlar ama asıl önemli olan Ortadoğu'dan hareketle Uzak Doğu hatta Rusya'yı da içine alan bir hakimiyet düşü var ABD ve Avrupa emperyalist güçlerde ... Örneğin ABD'nin elinde korkunç bir silah sanayi var ve aynı zamanda Avrupa'nın da , peki bunları nereye pazarlıyacaklar hadi pazarladılar diyelim nasıl kullanılacak , bu yemek değil ki alıp da yiyesin .. Silah olunca savaş olmalı ki o mermileri tüketebilesin ve bunun içinde savaş olması lazım , insanların savaşabilmesi için de onları bir çok konuda yoksun ve yoksul bırakmalısın . Peki bunlar nedir , örneğin yiyecek, içecek, giyecek gibi ve en önemliside insanları eğitimsiz bırakacaksın örneğim umudu olmayan şeylerde arama gibi .. Dünyada cehalet kadar korkunç bir şey yoktur gerçekten de ...Ben bir örnek vermek istiyorum , İsveç Irak , İran savaşında da Irak , ABD savaşında da tarafsız bir ülkeydi ve demeçlerinde daima şunu derdi '' Savaşa karşıyız ve ABD'yi destekliyoruz '' , özelliklede Saddam'ı n yargılanması gerektiğinin altını çizerek ama biz iyi biliyoruz ki Saddam'ın yedi kat yerin dibindeki sığınağını yapan ülke İsveç'ti yani o sığınağın üzerine atom bombası düştüğünde bile hiç bir etkisi olmamaktaymış , ha keza İran ve Irak savaşında da İsveç silah sanayinin ( BOFÅRS ) her iki ülkeye de silahlarını satıp savaçşa hayır dediğini de çok iyi biliyoruz .. Yani benim anlatmak istediğim olay buzun görünmüyen tarafları işte bizler ne zaman bunları görürüz o zaman bir şeylere dur diyebiliriz diye düşünüyorum .. Ben sadece bir örnek verdim , bunlar istenildiğinde çoğaltabilirim ...
Ben şimdilik bu kadar yazıyorum Şaban ama sayfana bir daha geleceğimden emin olabilirsin :))))))
Sevilerimle şimdilik :))
Medeniyet ekmeği bölüşmektir can almak değil
bir gün güzelin çirkine
doğrunun yanlışa
gerçeğin batıla
galip geleceğine inanıyorum
cehaletin bedeli oldu asrın savaşlarında dökülen kan
O kan ki ağlattı bizi hep
yüreğine sağlık katılıyorum
ama özlü birşeyle noktalamak isterim bu güzel yazını
Tanrı yarattı
İnsan öldürdü
sevgilerimle
En önemlisi tabi ki dünyayı her zaman değiştirme gücüne sahip olan beyin gücüdür.Bu kolay zamanda elde edilebilecek bir güç değildir.İnsanlık gelişim sürecinde taşıdğı sopanın ucuna taşı bağlayıp da, onu balta haline getirene kadar 50.000 yıl geçti.
Buradan hareketle, ABD nin Iraktaki başlattığı savaşı yakın bir zamanda kazanma şansının olmadığını, başlamadan kaybedilmiş bir savaş olduğunu söyleyebiliriz.Emperyalistlerin kabul edemediği aza yetinmemek ve paylaşmasını bilememektir.Fakat dünyanın somut koşulları neresinden bakarsanız bakınız, artık sosyal adalet dengelerinin insanlık lehine daha hakça olmasını zorunlu kılmaktadır.
+1
strateji var birde takısı olan stratejicik var...
Aklın yolun bir göz görüyor beyin düşünüyor ama nasıl gösterdiklerine bakılırsa durum daha da vahim...ABD silahtan para kazanacak diye onlara yardımcı olanlara ne demeli...? Heleki birde o yüzden borçlanmalaramı yoksa ölen insanların kanınamı acımalı ya içimizdeki yaralar ya hep temaları aynı filmlerin dahada şiddet içeren sahnlerinin çoğalması...
sussam iyi olacak,çünkü çok doluyum çokkk...
kutlarım saygımla...
Üstad ne yazıkki başladığı günden bu güne yalnışlıklar üzerine inşa edilmeğe çalışılan Irak işgali var.Tabiiki bu savaş değil kuşatmacılıktır.Ama bunu hep yapıyor ABD Vietnam-Somali- gücü yettiği tarihlerde Japonya-halen Kandahar-lübnan-Irak-bunlar ortadğu ya egemen güç olarak yahudilerin genişletilme projesi.Saddam katliam gerekçesi ile asılabiliyorsa Bush'a neden dur diyemeyen bir islam zihniyeti ile karşı karşıyayız.Nerde şu müslümanlar ? Haca gitmek midir müslümanlık ? basın büromuzla 2 yıl önce gittik Irak ta gelecek 15 yıl içerisinde doğan ve doğacak olan hiç bir çocuğun adı Ahmet-Metin_Aynur-Ayşe olamayacak endişeleri hakim..ve seyr dışında yapılan bir şey yok...o kadar yazacaklarım var ki..gördüklerim dinlediklerim ama yoruma boğmak istemiyorum bu düşündürücü sayfanı sağol üstad..