İlkel bir dünyaya kavuşmak için uygarlıktan kaçacağı yerde, insanların arasına katılmak için ormanı terkeden vahşi bir köpeğin acı, buruk, şaşılası bir yaşama tutkusuyla dolu çarpıcı öyküsüdür "Beyaz Diş". Gözleme ve deneye dayanan o yalın gerçekçiliğiyle Jack London insanın insanla ve doğayla olan m&uum..»»
"Dostoyevski"den, dört gecelik bir aşkın öyküsünü sunuyoruz:
"Beyaz Geceler". Yaz mevsiminin en uzun gecelerinde yanan bir aşktır bu. Güneşin, akşamın çok geç vakitlerinde battığı, sabahın çok erkeninde doğduğu uzun gecelerin bir aşkıdır. Belki iki aşk demek gerekir. Nastenka'ya aşık düş&cc..»»
Kitabı okuduğunuzda "tek kişilik aşk, karşılıksız aşk ve ölümsüz aşk" mı diyeceksiniz yoksa "patolojik aşkın girdabına kapılmış" mı diyeceksiniz? Kuşkusuz bu soruya herkes farklı cevap verebilir ama bu kitabı okuyan herkesin hikayenin girdabına kapılacağı kesin...
Bu muazzam kitapta bir "adanmışlık" halini anlatan ve bireyin psikolojisıyle bu denli ilintili olan Zweig, içinde bulunduğumuz tüket..»»
*Kafka’nın, “Hepimiz tek bir sürü! Birbirimize bağlanırız ve hiçbir şey de bizim bu müşterek içgüdünün peşinden gitmemizi engelleyemez.” Diyerek kitle psikolojisine dikkat çektiği bu eserinin elinizden bırakamayacaksınız.»»
"Apartman dairelerinde yaşayanlar gerçek mutluluğun kendilerinin olduğu hakkındaki düşünceme katılacaklardır. Bir evde mutluluk varsa orası hiç bir zaman dar değildir..." O. Henry her zaman küçük mutlulukları, küçük sevinçleri olağanüstü bir sezgiyle yakalayıp bize anlatır. Hayata bıyık altından gülerek bakan bu yazarın hikayelerinde hep bir mizah havası vardır. Hikayeleri katıla katıla güldürme..»»
Klasikleşmiş Puşkin, gerçekçi Tolstoy, tutucu Çehov; hepsi beklenmedik odak değiştirmelerin öncüsü olan, sözün yaygınlıştığı ve gizli anlamın ortaya çıktığı sıradışı bir yazınsal anlayışa sahiptiler.
Ama Gogol ile bu odak değişimi sanatsal bir temel kazandı. Öyle ki geleneksel edebiyatın dolaylı anlatımını kullanarak yazmaya her çalıştığında, rasyonel fikirlere mantıkla her yaklaşışında, olan..»»
Gogol ile odak değişimi sanatsal bir temel kazandı. Öyle ki geleneksel edebiyatın dolaylı anlatımını kullanarak yazmaya her çalıştığında, rasyonel fikirlere mantıkla her yaklaşışında, olanca yeteneğini kaybetti. Bir Delinin güncesi adlı ölümsüz yapıtında olduğu gibi gerçekten kendini sınırlamaktan vazgeçtiğinde ve cehennemin kenarında mutlu bir biçimde oyalandığında Rusya’nın bugüne kadar yetiştir..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.