17. yüzyıl Fransa burjuva ve aristokrat çevrelerini tiyatrosunda hicveden Moliere, servetini dolandırıcılık, yalan ve tefecilikle yapan bir kişiyi resmetmektedir. Resmettiği kişide de “insanın gerçek doğasını” işlemektedir. Moliere, eserde 17. yüzyıl Paris burjuvasının para tutkusunu öne çıkarmakta ve parayı bütün insani değerlerin üstüne koyan, kendisine yabancılaşan ve para karşısında özgürlüğün..»»
Leibniz, Isaac Newton'dan bağımsız olarak Sonsuz Küçükler Hesabı'nı geliştirdi ve Leibniz'in formülü yayınlandığından bu yana geniş bir çapta kullanıldı. Geliştirdiği türdeşliğin aşkınsal yasası ve süreklilik yasası 20. yüzyılda matematiksel karşılık buldu (standart dışı analiz aracılığıyla). Mekanik hesaplayıcılar alanında en üretken insanlardan biri oldu. Pascal'ın hesaplayıcısına otomatik çarpm..»»
Rifat Kalakoğlu, dördüncü kitabında bu defa öykümsü denemelere yer verdi...
Yaşam denilen süreç, insanların başından geçen; duyulan, görülen ya da hayal edilenlerin öykünmesi değil midir? İçinizde kalan hevesler, umutlarınız, tutkularınız, sevinçleriniz, kederleriniz değil midir sizi var eden?
O, sadece; ?Okuyucunun hayal özgürlüğüne, öyle de böyle de düşünülebilirliğe saygı duyarım? diyor... ve..»»
düşman olma, savaşlara göndermek isterlerse kaç, savaşacaksan savaşlara karşı savaş, zorbalardan yana olma, ezilenleri, çaresizleri, güçsüzleri, bebekleri koru, yapayalnız da kalsan doğru bildiklerini söyle, sen bir toprağın parçası değilsin, sen bütün dünyanın parçasısın, dünyanın neresinde doğarlarsa doğsunlar seninle birlikte doğan bütün bebekler senin arkadaşların, onlar düşmanın değil, onları..»»
- İnsanı öldürmek için gün ışığında, geniş meydanlar ararız, ama onu yaratmak için karanlık köşelere gizleniriz.
- Biz insanlar öteki yaratıkların ne üstünde ne altındayız. Bilge der ki, göklerin altındaki her şey, aynı yasanın ve aynı yazgının buyruğundadır.
- Yasalar doğru oldukları için değil yasa oldukları için yürürlükte kalırlar.
-İnsanın doğuşunu görmekten herkes kaçar, ama ölümünü gör..»»
Nietzsche, “Dinlere düşmanız, nefretle bakıyoruz, tüm romantizm ve anavatana tapınma biçimlerine de...” diyerek Batı Kültürü'nün çöküşünü (decadence), ahlak değerlerine sökülüp atılamazcasına kök salmış olduğunu saptadığı, “çileci ülkü”ye yönelik olarak sunduğu soykütükçü çözümlemelerle açıklama yoluna gitmiştir. Nietzsche'nin dinler konusunda sert düşünceleri vardır. Hr..»»
Ayabe la ayabeXeme ca ra vilabeKoti de Dimiliye estoCi rese yaxeya be
Duri fine duri fineQetan riye ci mevineDimiliyoki Dimili nevanoCa ame ci, bitifine
Bere ewro ma pero, pe de kaye kaykereZeki ma komara xo ronaya, komare raykereNamey welate xo bere ma, Dimiliya pakereRenge ala Dimiliya, xeri, kirwas u adir kere»»
- Hişt, vay canına, diye fısıldayarak parmağını kalın dudaklarına götürdü. Şridaman, kardeşim yavaşça otur da şuna bak. Şu, yıkanmaya girene, diyorum. Gözlerini aç, zahmete değer. O bizi görmüyor ama biz onu görüyoruz.
Issız toplantı yerinde yıkanma törenine hazırlanan bir genç kız duruyordu. Sarisini ve gömleğini merdivenlerin basamaklarına bırakmış, yalnızca boynunda birkaç gerdanlık, kulağ..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.