Paranın öldürdüğü ruh, kılıcın öldürdüğü bedenden fazladır. walter scott
lacivertiğnedenlik
lacivertiğnedenlik

SAĞIR COĞRAFYA

Yorum

SAĞIR COĞRAFYA

( 4 kişi )

100

Yorum

6

Beğeni

5,0

Puan

3397

Okunma

Okuduğunuz şiir 28.1.2008 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
SAĞIR COĞRAFYA

SAĞIR COĞRAFYA


uğulduyor gök kapkara
düştü büyük günahlar
masalın ortasına

masal küçük çocuğun
kirpik ucunda
sıtmalı bir yağmurun coğrafyasında
açlığa baktı gözleri

utandım soframdan
hazla büyüyen tohumdan
başakları okşayan rüzgardan

hangi söz anlatır
güneşin çocuklarını
elbet kapkara gökleri aydınlatır
şafaktaki yüzleri

-bir kurşunun nedir ki bir kuştan istediği
ve kuşların kurşunlarla uçup gittiği
nabzımı çığlığa bırakıyorum-

bırakıyorum avazımı
can kırığı kış yağıyor üstüme
içine al beni
al beni içine anne
düş salıncağım koptu
demir leblebi
sağır coğrafya

Aysu

Paylaş:
6 Beğeni
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiiri Değerlendirin
 

Topluluk Puanları (4)

5.0

100% (4)

Sağır coğrafya Şiirine Yorum Yap
Okuduğunuz Sağır coğrafya şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SAĞIR COĞRAFYA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
levent taner
levent taner, @leventtaner
20.3.2016 13:02:42
5 puan verdi
Kimi şair var dal, kimi var gövde, kimi var kök

Siz bir ağaçsınız şaire

Gölge veren bir şiir ağacısınız

Bugünkü paylaşımlarınızın ardındaki muhteşem evveliyat karşısında şapkam uçtu

Siz hep uçun ve yükseklik kazanın semanızda dilerim ki

Kartallar yüksek uçar ne de olsa

Güne gelen yüreğe, emeğe, kaleme, kelama selam ve saygılarımla hanımefendi...
kayıpkentli
kayıpkentli, @kayipkentli63
7.1.2014 03:08:05
-bir kurşunun nedir ki bir kuştan istediği
ve kuşların kurşunlarla uçup gittiği
nabzımı çığlığa bırakıyorum-
GÖKKUŞAĞI55
GÖKKUŞAĞI55, @gokkusagi55
22.6.2013 11:09:10
5 puan verdi
slm şiirlerini okudum çok güzel yüreğine sağlık
küsss
küsss, @kusss
5.9.2012 23:07:59
5 puan verdi
ilk şiirini okuyum dedim ama ulaşabildiğim ilk şiirdi ve günün seçkisiymiş...

taa o zamanlar lüzumsuz tartışmalar yapılıyormuş be hep. :(

şiirin bi cümlesine takılıp,herkesi oraya odaklayıp şiire haksızlık etmek bu olsa gerek.
hidayet dal
hidayet dal, @hidayetdal
23.2.2008 14:51:01
klavye azizlik yaptı
özür...

hidayet dal tarafından 2/23/2008 2:52:52 PM zamanında düzenlenmiştir.
hidayet dal
hidayet dal, @hidayetdal
23.2.2008 14:50:14

neler kaçırmışız

madende şiirin damarını buldum...

bir tutam eti için vurulan serçe oldum

dalımdan düştüm...

sonsuz saygımla...



****
yorumlar çok yorucuydu. aklım ve yüreğim yoruldu.
bunca canhıraşlık şiire daha da anlamlandırmış.
kalp kırmaları kevgirden geçirdiğimizi varsaydım

yorulmaya değer bir şiirdi.

sonsuz saygımla
müberra gönen
müberra gönen, @muberragonen
6.2.2008 23:53:45
Geç te olsa farketmek güzel...

Hakedilmiş ödüller...

Muhteşem bir şiir.

Candan kutlarım...
mustafasakman
mustafasakman, @mustafasakman
5.2.2008 16:10:16
bir kurşunun nedir ki bir kuştan istediği
ve kuşların kurşunlarla uçup gittiği
nabzımı çığlığa bırakıyorum-

harika bir şiir kaçırmışım.
kutluyorum güzel dizelerini ve kurdelelerini
:)
YağMuRun İzİ
YağMuRun İzİ, @yagmurunizi
31.1.2008 16:15:12
Vay anam vay (Bu bir film ismidir.tavsiye ederim izlenilmesini.Çok güzeldi) :)

Bakıyorumda savaş alanına dönmüş burası adeta.Demir leblebi kesilmiş yorumlar.Sağır coğrafyaya dönüşmüş bazı yorumcular.Epeyce stresli bir ortam.Ben de bunun tam aksine,şöyle sigaramı yakıp,kahvemi önüme alıp,güzelce bir kuruldum koltuğuma.Sakince bir yorum yapmak istedim.

Efendim şiir,onu yazan kişinin,ki bu profesyonel bir şair de olabilir,amatör bir aday da,ruh halini ve kişiliğini duygu taramasından geçirerek yazılı veya sözlü olarak ifade etmesidir.Takdir edilmelidir ki,her insanın duygu yoğunluğu ve içinde bulunduğu ruh hali,asla aynı olamaz.Burdan yola çıkarak,her insanın bir şiire bakış açısı da bir değildir.Kimisi anlatılmak istenen fikirlere uzanmayı başarabilirken,kimisi de Türk Dili Ve Edebiyatı sorgulaması içerisinde meşkul olur.Oysa şiir bir edebiyat dersi sınavı değil,duygu yansımasıdır.Malesef bu önemli nitelik gözden kaçıyor...
Şiirlerimizde bir takım şarkıların içerisinde yer alan sözler kullanıyor olabiliriz.Mesela benim 'cesaretin varmı aşka &'
isimli şiirim,bu adı taşıyan şarkıyı içermekte ve ona cevaben yazılmış bir şiir niteliği taşımaktadır.
Hatta,'bir tsm sevdası' isimli şiirim de tamamen,Türk Sanat Musikilerinin seçkin eserlerinin isimlerinden oluşmaktadır.
Buna dayanarak,her özgün ifade saygıya şayandır.İster beğenilsin,ister beğenilmesin.Hiç bir şiir,biz bireylerin kendi güzellik ölçülerince sınırlandırılamaz.
Kaldı ki,Bazı sözler bazı şarkılarda yer alıyor diye,onları kullanamayacakmıyız?
Bir şarkıcı veya sanatçı o söz grubunu daha önce kullandı diye,onu kendi adına tescillemişmidir?
Türkçemiz kişilere özel kullanıma mı açıktır?
Veyahutta,onlar o sözü yazdılar diye,biz o sözlerin ifade ettiği duyguları yaşayamayacakmıyız?

Beğenip,beğenmemek konusuna gelince,ben bir şiiri okuduğum zaman,o şiiri beğendiysem yorumumu iliştiririm.Beğenmediysem,yorumlamaya gerek duymayışım,beğenmemiş olmamın en açık ifadesidir zaten.Yazım hatalarına rastlarsam da,ki arkadaşlarım çok iyi bilirler;özel mesajla düzeltmelerini öneririm.Şiire ve şaire saygı duymanın,onların gelişimini sağlamanın yolu,demoralize edici yorumlardan geçmez...
Kişi ego tatminini hedefliyor ise,o başka tabi?...

Sonuç olarak:
Ele aldığı tema ile olsun,duyguların aksettirilmesindeki düzeyi ile olsun gayet başarılı ve elit bir şiir.Şairin duyarlı yüreğini bütün içtenliğimle kutluyorum.

Önemli olan,hayatın her basamağından kendimize kazandırmamız gereken değerleri adımlamak,kendimizi geliştirmek.Ben buraya ayırdığım zamandan payıma düşenleri aldım;
Bir şiir,bir şair,hayatın gerçek yüzünden bir parça ayna,duyarlı yürekler,duyarsız yürekler,gölgede kalmış yürekler,aydınlanan ve karanlıkta kalan duygular,şahsi duygularımın pekişmesi,iki sigara ve iki fincan kahve...

Sevgi ve Saygılarımla Lacivertiğnedenlik.
Şerif Erginbay
Şerif Erginbay, @seriferginbay
31.1.2008 11:50:45

"...kurşunun nedir ki bir kuştan istediği
ve kuşların kurşunlarla uçup gittiği.."

Bende kalan dizeler...
Saygıyla...
mert metin
mert metin, @mertmetin
30.1.2008 00:10:37
bu arada emperyalizmin yaratmış olduğu görsel anlamda resmi ve şiir düzleminde buna karşı çıkan yüreği anlamak yerine... gerek yobaz sol aydınlığını... gerekse ezber ukalalıkları bu sayfada görmek zor değil...eğer her yazılan yorum dikkatle ve ibretle okunursa söylediklerim anlaşılacaktır...şairi-şiiri önce bir kenara koyalım...gelin hep birlikte şu soruyu soralım...ortada bir çocuk...ve iki el...iki silahlı asker...bunun altına ''çocuk iki asker arasında''diye yazılsa bile şiir olur...böyle yüreklere fazla ilişmeyin...deşmeyin...kimse şiiri anasının karnından ezbere okumaz...ve her şiir...o'nu yazan insanın evladıdır..gece olur kan akıtır sevdasına...gün olur haksızlığa uğrar yüreği...demlenir iki dize yazar...ve yazılan her dize bir şairin kimliğidir...yani elbise değildir...toka değildir...çorap değildir...çıkarıp atılsın...o yüzden cin olmadan adam çarpma zihniyetini bir kenara bırakıp...ve entellektüel anlamda sayfa sayfa dosya bırakmadan yayın evlerine...kalkıp öyle eleştirel sürece ulu-orta dalmanın anlamı ne...mesele öğretmek ise...bunun uslubu ve adabı elbette mesnevilerden geçer...''kusuru kabahat sayalım gizliden uyaralım''...ve''yenebileceğiniz insanlarla asla uğraşmayın...anılarınız heba olur''...sözleri rehber olsun...

hayatınız boyunca yüzünü görmediğiniz insanları yargılamak...telefon ve sitelerde ahkam kesmek kolaydır...
neticede burası bir sofra...ve çoğumuzun kimliği bile belirsiz...ama işkencede olana su taşımakla-taşımamak arasında elbette bir farklı bünye vardır...sözümüzle kırmayalım...incitmeyelim...

çünkü...gökyüzünde her zaman güneş doğmuyor.........
Aşık Firgatli-Erdal ebem
Aşık Firgatli-Erdal ebem, @asik-firgatli-erdal-ebem
29.1.2008 23:00:37
çok güzel bir şiirdi

tebrikler şaire

yüreğine sağlık

selam ve saygılarımla
pastav
pastav, @pastav
29.1.2008 22:56:46
Şiiri beyendim Şairi kutlarım GERİSİNİ SALMAM!!!!
şiir yürekilileri ayırıyorum bu yorumdan. yapıcı ,destekler, şiire ve şaire değer veren yürekleri alıyorum kendi sandalıma. gerisi yıkıcılığın tufanına kapılsın.


Sevgiler K.Y.

pastav tarafından 1/29/2008 11:41:23 PM zamanında düzenlenmiştir.
mert metin
mert metin, @mertmetin
29.1.2008 22:21:28
allah şahit polmiklere girmek için yapmadım...yani merak ettim...kim demiş...kim söylemiş diye...bundan sonra yorumlara yoğunlaşacağım...yorum yazacağım...hayır ben anlamadım bu yüzden sordum yani...ince anlayışınız ve değerlendirmeleriniz için teşekkür ederim...ve ben tek tek okudum yorumları...doğru yola vardım...hem ben hoca değilim ki...de-da...mi-mu...ben de hiç bilmem...laf aramızda...ve önemli mi...hem asıl olan yürek değil midir şiirlerde...bundan sonra yemin ettim...''kişisel polmiklerle hiçbir arkadaşımızın şiirine ilişmeyeceğim''...iyi geceler bütün şiir alemine...





mert metin tarafından 1/29/2008 10:50:54 PM zamanında düzenlenmiştir.
SESSIZLIK
SESSIZLIK, @sessizlik
29.1.2008 22:16:42
kutlarım annemmm

hacı ali
hacı ali, @haciali
29.1.2008 22:13:22
Eleştirilerin ve karşılıklarının daha hoşgörüyle karşılanması dileğiyle,
şiire katkı yaptığını
şaire saygısızlık sayılmaması gerektiğini düşünerek,ne kadar gergin olduğumuzu bu vesile ile hatırlatmak isterim.
Daha güzel şiirlere,tebriklerimle birlikte...
Neslihan YAZICILAR
Neslihan YAZICILAR, @neslihanyazicilar
29.1.2008 22:08:23
hangi söz anlatır
güneşin çocuklarını
elbet kapkara gökleri aydınlatır
şafaktaki yüzleri


Umarım aydınlanır o masum yüzler....

Merhana Şair

İşte güne düşen değerli dizeler…
Şair toplumun sesiyse ses oldunuz bu coğrafyaya…

Eleştirilere gelince her kes kendi pişirdiğini yer,
İkram edileni de beğenen yer, beğenmeyen yemez…

Her şiirin bir lezzeti vardır harika vb yorumlar sadece sayfa doluluğudur bazende ne var ki bazen beğeninin eğer edebi derinliği yoksa beğenmekte bir değerdir.
Bilmediği konuda atıp tutmaktansa…

Şairi kutluyorum şiiri duyumsayarak okudum adıma sevindiricidir içerikli dizeler okumak.

Kurdele yakışmış dizelere ve ayrıca kurulu da tebrik ediyorum seçimlerinden dolayı.

Sevgi ve saygı sizinle olsun
Şiirle…

yusufbal
yusufbal, @yusufbal
29.1.2008 21:46:48
İmgelerle örülü mükemmel bir şiir. Yerini haketmiş.
EzHeR
EzHeR, @ezher
29.1.2008 21:42:07
sayın mert metin;

benim yorumumu okuduğunuz gibi diğer bütün yorumlarıda okursanız sorularınızın cevabını kendiniz bulucaksınız zaten."yok ben hazırcı bir zihniyete sahibim bu daha kolay" diyorsanız kusura bakmayın yardımcı olamayacağım emek verin derim en azından böylelikle kimseye gereksiz sorular yöneltmiş olmazsınız.ayrıca yazılımmdaki de/da soru eklerine takılmak yerine bahsettiğim şeylere yoğunlaşsaydınız belki neden bu sayfada olduğunuzu hatırlardınız.eminim benim yazılımım dışında günün şiir üzerine yapabileçeğiniz sağlıklı bir yorumunuz vardır...ee anlayış gösterirsinizki kişisel polmiklerle arkadaşımızın sayfasını meşgul etmeye hakkımız yok....

sürrealist
sürrealist, @surrealist
29.1.2008 21:17:35
''akşama eve gideceğim anneme al beni içine diyeceğim al beni içineeeeee ''
Annenizin cevabı şöyle olabilir:''A kızım cu cümle daha evvel bir şarkıda kullanılmıştı, ben neyleyeyim keşke başka bir şekilde ifaade etseydin de seni içime alabilseydim. Ama komşulara nasıl açıklarız bu durumu a kızım neden kursakta korsun insanın hevesini.
lirix
lirix, @lirix
29.1.2008 21:16:59
toplumsal hassasiyetle yazılmış şiirlere fazlaca iyimser yaklaşıldığını her zaman farketmişimdir.bir sakıncası yok tabi benim için.bu kez de öyle olmuş gördüğüm kadarıyla.oysa hepimiz yatağımıza uzandığımızda öncelikle kendi hayatlarımızı ve küçük ve belki önemsiz şeyleri düşünürüz.ben kendi payıma oradan şiir üretmenin daha zor önemli ve samimi olduğunu düşünüyorum.elbette diğeri de zor hem de çok.iyi şiir beliren duyarlılığın yaygınlığı,görkemi ile değil sözcüklerin gücüyle yazılır.şairi kutluyorum başarılı bölümleri var şiirin ancak bütünüyle iyi bir şiir değil benim içinde.
mert metin
mert metin, @mertmetin
29.1.2008 20:50:52
''işgüzarlıkla,üstüne vazife olmayan işlere bulaşmakla,hatta linç eden bir tavır sergilemekle''...''Şair hassastır. Kırmayalım.''...ifadelerini kimler söylemiş...bu konuda esra hanım bizi aydınlatırsa bahtiyar olacağız...hani madem birileri söylemiş...kim söylemişse öğrenelim...biz de aydınlanalım...bu arada yazımınız...de/da ''salmışam çayıra mevlam kayıra''...gerçi bir hoca çıkar düzeltir...bu alemde çok olur böyle şeyler...




mert metin tarafından 2/18/2008 7:09:59 PM zamanında düzenlenmiştir.
EzHeR
EzHeR, @ezher
29.1.2008 19:26:43
günün şiirini kutluyorum...tınısı yerinde içerik olarak herkesin içini cız ettiren ortak bir konu tercih edildiği içinde ayrıca beğendim...

bütün yorumları baştan sona okudum...ne zaman günün şiirini okumaya gelsem benzeri yorumlara rastlıyorum...bi kaç kelam etmeden geçmek istemedim.

bilirsiniz ki tek düze olan her şey gelişimi zayıflatır,hatta zamanla tamamen köreltir.olumlu diye tabir edilen eleştiriler "çok güzel,harika"gb söylemeler her zaman kabul görürken..nedense olumsuz olarak algılanan (bence tam tersi şairi ve şiiri rencide etmeden yapılan şiirdeki eksikliklere dair yorumlar çok daha yapıcıdır) yorumların sonu hep aynı.anlayamıyorum tartışmak yerine neden kavga tercih ediliyor.olay kişiselleştirilip direk savaş ilan ediliyor.

veysel beyin yorumlarında da şaiire ve şiire dair rencide içeren bir cümle okumadım.aksine oldukça yerinde mantıklı eleştiriler.ama nedense yorumundan dolayı işgüzarlıkla,üstüne vazife olmayan işlere bulaşmakla,hatta linç eden bir tavır sergilemekle ıhtam edildiğini görünce şaşırdım açıkcası...demem o ki o eleştrmiş birileri hakaret etmiş...üstelik bi de denilmiş ki...

Şair hassastır. Kırmayalım.

yorum yapanda bir şair değilmidir?(bu tanıma kimler girer kimler girmez oda ayrı bir konu tartışılr tabi)

YİNE DE İÇERİKLİ BİR ŞİİR OLDUĞU İÇİN YORUMLAMAYA DEĞERDİ...

burda da caps tuşunu kullanılmış sayın veysel bey şiiri beğendim diye bağırmak mı istemiş yoksa sadece bi şeyleri vurgulamak mı istemiş....

sayın Lacivertiğnedenlik,
şiirnizdeki geçen cümleyi bende sizinn gibi daha önce dinlemedim yaşar kurttan... ama emin olun dinlemiş olsaydım da bu benim şiirinize dair beğenimi değiştirmiycekti...bu imgeyi başka birinin daha önce kullanmış olması şiirinizi ne küçültür ne de büyütür gözümde samimiyetiniz ortada...o yüzden alınmanız gücenmeniz için bir sebeb yok...zaten hakettiği yerde.yapılan eleştirilerdede hiç bir art niyet olduğunu düşünmüyorum..eminim sizde bunun farkına varır daha bir hevesle sarılırsınız kaleminize...tebriklerim size...



kurucu
kurucu, @kurucu
29.1.2008 19:25:00
Herkesin ortak olduğu bir acıyı konu edinmişsiniz.Etkilenmemek elde değil.

Paylaşımınız için teşekkürler.

ANSIZIN
ANSIZIN, @ansizin
29.1.2008 17:37:39
Eklemeden edemeyeceğim.

Şair size bir konuda teşekkürde borçludur. Bu konuda uyardığınız için.
kocasinan
kocasinan, @kocasinan
29.1.2008 17:35:43
Şiirde anlatılmak istenen; savaşın yıllardır çocuklara, o masum kuşlara verdiği zarar. Ve çok da güzel yansıtmış şair duygularını. Başka şeylerden bahsedip öz manaya gölge düşürmektense, verilmek istenen mesaja yoğunlaşmak daha iyi olur diye düşünüyorum. Hepimiz kendimize bir soralım. Bizler, yıllardır savaşta ve zulüm altında inleyen yavrular için ne yaptık? Değerli lacivertiğnedenlik bir şey yapmış. Onlar için bir şiir yazmış. İyi de etmiş. Kendisini, duyarlı yüreğini, ve başarılı kalemini tebrik ederim.
ANSIZIN
ANSIZIN, @ansizin
29.1.2008 17:29:53
Bakın sizinle eş değerde eleştirileri ve önerileri susku ve d.nadir isimli üyelerde yaptı ve bu kişilerin yorumlarını inceleyin lütfen.

Üstelik her şair kendi şiirini savunabilmeli değil mi?

Ben bu şarkıyı dinlemedim, bilmiyorum diyen birine ne diyebilirsiniz?

Hayır kardeşim almışsın işte bilmem ne mi denir?
Yoksa
Bu dizeleri değiştirin isterseniz bu imgeler kullanılmış mı denir?

Sizce hangisi doğru

He bu usluba şikayet eden şaire o zaman yönetimin tepkisi olur.


Eleştiriler olacak. Şiir tartışılacak. Yerden yere vurulacağı zamanda olur. Ama her cümlenizin sonuna kurul ile ilgili bir not iliştirirseniz bunda bırakında art niyet arıyalım değil mi?

Dediğim gibi d.nadirin eleştirisi ve yorumu gayet olumlu.
veysel ikibudak
veysel ikibudak, @veyselikibudak
29.1.2008 17:18:25
büyük harfle yazmamın nedeni bağımak değildi elbette ki, linçlik bir şey olmadı sayın yönetici. yalnızca ilk eleştirime bakın anlarsınız. mesajın içine gelince; daha önce yazmış olduğum mesajın aynısını gönderdiğimi anlayınca geri çektim. sanırım böyle bir girişime hakkım var. dediğim gibi ilk eleştirimin oldukça yapıcı olduğunu savunuyorum. sonraki saldırılar benden değil, asıl bazı kişilerden geldi, hem de kabadayıca, bağnaz ve edebi dilden yoksun olarak. oradaki birkaç sözcüğün daha öncede3n yazılmış olduğunu ve ne yazık ki ibaresini koyduğumu biliyorum. demir leblebi tanımlaması olan sıfatla ve sağır coğrafyayla biten bir şiirin bendeki hayalkırıklığını belirterek zaten şiirin okunabilir kalitede olduğunu savundum. ayrıca sizin de böylesine aşağılayıcı edalarla, azarlar bir dille yalnızca beni uyarır görünen ifadenizi de oldukça abartılı buldum. isterseniz siteden atabilirsiniz de. umurumda değil. ben eleştirimi yaptım, siz de onlarla beraber olup aynı dille bana hakaret ettiniz, yenilir yutulur sözcükler değildi bunlar. Bravo doğrusu ne kadar da objektifsiniz. bence bu şiirden olumsuz yapılan eleştirileri silin ve tertemiz kalsın sayfa. herkes kendine yakışanı yaptı.
d.
d.nadir, @d-nadir
29.1.2008 17:12:58
" AMACIM SİZİ YILDIRMAK DEĞİL, AYIBI BEN ETMİYORUM. BİR TEK SÖZCÜ,KLE ŞİİRİNİZE GÖLGE DÜŞMEZ, AKSİNE BU ELEŞTİRİYLE ŞİİRİNİZE HERKESİN OKUYACAĞI BİR MERCEK TUTUYORUM. ELEŞTİRİYE DEĞER BULUNMASI BİLE HOŞ, NEDEN OLUMSUZ DÜŞÜNÜYORSUNUZ? sizden yanbıt bekliyorum, özellikle de şarkı sözüyle ilgili olarak. Ayrıca ne olur ki benzese, ayrıca o şarkıya da gönderme yapmış olabilirsiniz. Ben ayıplanacak bir şey yapmıyorum. Buraya şiiriniz gösteriye çıkmıştır, çıktığına göre de her türlü eleştiri yapılabilir, durumunu kabul etmiş olmanız gerekir.. Ne demek ayıp etmek? Ben yanlış bvir şey yapmıyorum ki, her şey format içinde gelişiyor zaten... Siz ister yılın ister yılmayınb, benim eleştirimi kişiselleştirmeyin lütfen, eleştirim size değil şiiredir, bunun ayrımını iyi yapın....


Kurula; Ben böyle bir eleştiri yapınca ayıp mı etmiş oluyorum sayın kurul üyeleri. Yoksa bu sitede olumlu eleştiriden başka eleştiri yapılmayacak mı? "
..................................................................

Böylesine yapıcı bir eleştirinin tu-kaka edilmesini anlayabilmiş değilim.Gün şiirinin dokunulmazlığı mı var ? Övgü şiirin önünde mi gitmeli hep ? Unutmayalım ki değerli olan ürünlerin altına girilir , irdelenir.
Eğer şarkı sözü ise söz konusu dizeler, atılır , şair onların yerine daha güzel dizeler koyabilecek yetenektedir.Şarkılar , türküler , zaman içinde bilinçaltında konumlanmış olabilir ya da bir rastlantı olabilir.Şair , iyi niyetli ve yapıcı eleştiriden olumlu yönde etkilenmelidir.Aksi halde daha yolun başında kendine kötülük etmiş olur.

Sevgili Lacivertiğnedenlik , evrensel acılara dokunan şirinizden ötürü sizi kutluyorum.Hevesiniz ve güzellikler yaratma isteğiniz tükenmesin.Şirin kardeşliği ile.




































*
EylülGökdemir
EylülGökdemir, @eylulgokdemir
29.1.2008 17:11:57
Yemin ediyorum tüylerim diken diken oldu ve isyan çığlıklarım boğazımda düğümlendi... Sağır coğrafyanın dilsiz vadilerinden taşan demir lelebili ırmakları... Kutlarım.
sema güler
sema güler, @semaguler
29.1.2008 16:51:20

hepimiz sormalıyız kendimize

neden bu özbenliğimizdeki yıkıcılık eğilimi ?

eski yunanlılarda şiir ya da o zamanki biçemiyle tragedya,ahlak eğitimi açısından yani pedagoji acısından bir
gerekirlilikti...şiirin işlevi buysa
eleştirinin işlevi de bu olmalı öyle değil mi?
ya da ben mi cok duygusal düşünüyorum...

ve dikkatimi çeken son günlerde günün şiirlerine düzenlenen bu özünde yıkıcı harekatlar...
neden?
sadece günün şiiri bu..en iyi olan değil..eksiğiyle hatalarıyla..
ki biz biliyoruz değil günün şiiri,geçmişte nobel alan bir çok şairi bu gün anımsamakta bile güçlük çeken bir coğrafyada yaşıyoruz...
hiç ödül almamasına rağmen şiirlerini hafızamıza kazıdığımız şairleri de anımsayan insanların olduğu bir coğrafya ayrıca...o kadarcık da umudumuz olsun elbet...

korkuyorum anne
al beni içine...
bir yaşar kurt şarkısı ki hayranımdır ona..

ama bu anne içine al imgesinin kaynağı, psikolojide de sıkca rastlanır geçmişten beri
mutsuz birey anne rahmine dönmek ister hep...korunaklı olan yere yani
ahmet erhanın şiirlerinde ve imgelenimlerinde de oldukça sık rastlarız bu ve benzeş söylemlere.
bire bir almış olsa da arkadasımız,
eminim yaşar kurt okusa bu şiiri daha sevecen ve bilgece bir gülümseme ile bakardı...
biraz hoşgörü...sadece duygularını acılarını döktü, üstelik körpe ve kırılgan, bu sitede pek çoğumuzun olduğu gibi...
yargısız bir hoşgörü dilerdim ben.
cinayet işlenmedi..belki yöntemsel küçük hataları ile ki düzeltir, bir şiir karalamaya çalıştı...
sevgilerimle....



sema güler tarafından 1/29/2008 4:55:47 PM zamanında düzenlenmiştir.
ANSIZIN
ANSIZIN, @ansizin
29.1.2008 16:44:36
Kime, neye, neden, niçin saldırdığını bilmeyen sizden yorumunuzun içini neden boşalttığınıza dair bir açıklama bekliyorum.

Her kuruldan açıklama bekliyorum diyene cevap verecek bir robot kurulumuz yok.

Öncelikle amaç nedir?

Ben neden buradayım diye sormalı insan kendine değil mi?

Üstelik internet ortamında BÜYÜK HARFLE yazmak bağırmak anlamına geldiğini biliyor musunuz? Caps Lock açık olduğunu düşünsemde bazı cümlelerinizde küçük harfle yazmış olmanızdan dolayı Caps Lock tuşunuzun açık olmadığını görebiliyorum ve kelime hataları yapıyor olmanızda seri klavye kullandığınızı gösteriyor. Demem o ki neden bağırıyorsunuz?

Üstelik eleştiri diye nitelendirdiğiniz ki tamamen linç diye tabir edilen tavrınızı eleştiri kategorisine koymanızda ayrı bir konu.

Konuşma uslubu.

Bu çok önemli.

Şair hassastır. Kırmayalım.




ANSIZIN tarafından 1/29/2008 5:07:52 PM zamanında düzenlenmiştir.
veysel ikibudak
veysel ikibudak, @veyselikibudak
29.1.2008 16:19:19
KURULDAN AÇIKLAMA BEKLİYORUM.





veysel ikibudak tarafından 1/29/2008 4:34:34 PM zamanında düzenlenmiştir.
Serkan Canbolat
Serkan Canbolat, @serkancanbolat
29.1.2008 16:17:56
Kurguyu tamamlayan sözcükler olarak ‘gök’ ve ‘kapkara’yı alabiliriz. Ayrıca ‘- -’ içlerinde verilen bölümün şiire olan katkısını görmezden gelmemek gerek. Özellikle ‘kurşun’ ve ‘kuş’ sözcükleri arasında yakalanan uyum hem o bölümün hem de şiirin etkileyiciliğini artırıyor.

Veysel İkibudak’a şiirin finali konusunda katılıyorum. Hareketli bir şekilde ilerlerken şiir, ‘demir leblebi / sağır coğrafya’ gibi bir sözü (söz biraz da deyim kıvamında olduğundan şiirin gidişatına uygun olmayan bir kullanım olarak göze çarpıyor.) alıp finale koymak ritim açısından önemli bir sorun teşkil ediyor bence.

İlk bölümde olduğu söylenen zaman sorununa gelince, burada Şairdeki yansımasını bilmek gerekir. Dizilimde yapılan ufak bir şaşırtma ile zaman sorunu çok güzel bir kurguya dönüşebilir.

‘düştü büyük günahlar
masalın ortasına
ve uğulduyor gök kapkara’

gibi bir kullanımı düşünmüş olabilir mi acaba Şair ya da daha farklı bir kullanımı. Seçenekler önemli olan bu noktada. Okur olarak diyebiliriz ki ‘biz, Şairin ne düşündüğünü nereden bilelim, okuduğum kadarı ile yorumlarım ben.’ Haksız diyemeyiz. Şair de kafasındakini paylaşmak istemeyebilir. Paylaşma zorunluluğu da yoktur.

Şiirin ne anlattığına dair her okurda bazı canlanımlar olmuştur. Çocuklar. Savaş. Anne. Ağıt. Ağlamak. Ağlamak. Arka plandaki eleştiriler elbette.

Fotoğraftakilerin içerikle örtüşmesi artı bir değer.

Noktalama işaretlerinin tercih edilmemesi şiirde herhangi bir aksamaya neden olmamış durumda. Şiirin görsel yapısı için başlığın küçük harflerle yazılmasını önerebilirim Şaire.

Günün şiiri olan başarılı şiir çalışmanızı tebrik ederim Sevgili lacivertiğnedenlik.
zeki çelik
zeki çelik, @zekicelik
29.1.2008 15:50:15

pimi çekilmiş elma şekerleri yağıyor çocukların üzerine gökyüzünden
buda bir imgedir

elma şekeri değil yani ...

"demir leblebi" yıllar önce ilk ingiltere başbakanı margaret thatcherin söylediği siyaset literatüründeki yerini alan sonraları kullanılan bir imgedir buda

benim anlatmak istediğim sizin bulduğunuz bir imgenin size ait olmadığına dairdi




susku tarafından 1/29/2008 3:58:30 PM zamanında düzenlenmiştir.
lacivertiğnedenlik
lacivertiğnedenlik, @lacivertignedenlik
29.1.2008 15:43:29
demir leblebiler kurşunlardır yağan savaşın ortasında
zeki çelik
zeki çelik, @zekicelik
29.1.2008 15:37:10



yaşar kurtun dizelerinde daha önce yakalanmış bir imge

"anne albeni içine" diye


ki...
orada da bir savaş kokusu var dizelerinde / bu şiiri yazan arkadaşımızın şarkıyı dinlerken etkilendiği aşikar

bize şarkılar bir ışık tutsun/ama o şarkıya dokunmadan yapalım



yani "korkuyorum baba al beni içine" diye bir versiyonu yok bunun
yada korkuyorum hala al beni içine diye

yakalanmış bir imgedir bu
sıradan bir söz değil yani


"al beni içine demek herkesin tekelinde değil " bu yorumunuza takıldım bende sevgili kalem


kısaca

"demir leblebi" niz bile
daha önce bir Nazan Öncel şarkısıdır onuda hatırlatmak istedim
kardanadam
kardanadam, @kardanadam
29.1.2008 15:34:34
-bir kurşunun nedir ki bir kuştan istediği
ve kuşların kurşunlarla uçup gittiği
nabzımı çığlığa bırakıyorum-

ve..........."demir leblebi-sağır coğrafya"

Şair herşeyi yazmış söylemiş
geriye küçük bir teşekkür bizden

Son haftalarda gözüme hoş gelen en gözde birkaç şiirimden biri oldu
Yürekten kutluyor ve alkışlıyorum
Günü anlatan bir güncel ve geriye kalacak bir klasik
Kurdelaların yanına ben de gönlümü bıraktım bir nokta gibi.

Sevgilerimle
Perihan Metin
Perihan Metin, @perihanmetingumus
29.1.2008 15:26:23
kUTLARIM BU GÜZEL ŞİİRİ, TEBRİKLER.
lacivertiğnedenlik
lacivertiğnedenlik, @lacivertignedenlik
29.1.2008 15:19:45
akşama eve gideceğim anneme al beni içine diyeceğim al beni içineeeeee
gülenaz
gülenaz, @gulenaz
29.1.2008 15:15:51

Sevgili Aysu sakın ola incinme bu tür söylemlerden

kalemin iki ucu keskin kılıç olsun her zaman haksızlığa

olacaktır tabi şiirde eksiklikler gelişmeye açık bir kalemsin sen

keşke sadece şiiri eleştireceğine

silahların gölgesinde insana kıyanları

çocukları ağlatanları eleştirseydi yazan kalemler
...

duyarlı yürek övgü hakkındır
sevgilerimle

lacivertiğnedenlik
lacivertiğnedenlik, @lacivertignedenlik
29.1.2008 15:02:01
tek bir cümle benziyor sevgili cem al beni içine ne yapayım yani o an öyle düşündüm bayan olarak
çocuğun korkusunu dile getirdim bunun için üzgün değilim ben kendi yüreğimi biliyorum ve inanan yürekleride biliyorum
cem egeli
cem egeli, @cemegeli
29.1.2008 14:57:41

Aysu’ dan özür dileyerek ve diğer üyelere haksızlık etmemeye çalışarak:

Kaç gündür dikkat ediyorum da size, bir fil’in zücaciye dükkanına girmesi gibi bir şeysiniz!
Sahipsiz köyde değneksiz dolaşmak da denir buna. Her yere girişiyor, her şeye yetişiyorsunuz! Amacınız üzüm yemek mi, bağcıyı dövmek mi? İyi niyetinize inansaydım yazmaz ve işgüzar da demezdim size. Üzerine vazife olmayan işlere bulaşanlara işgüzar değil de , ne denir peki sizin oralarda?

“Gazoz kapakları”yla uğraşacağınıza, dil’e hakim ve edebi bilginiz de yeterliyse, bunu pekala özelden de yapabilirdiniz; ki , bazılarımız böyle yapıyor…

Yaşar Kurt’un şarkısıyla birebir diyorsunuz, velev ki öyle, döner düzeltir, ki Aysu Yaşar Kurt’u hiç dinlemediğini söylemiş. Onu anladık da sizdeki hınç psikolojisini anlayamadık.


Siz, şiire gönül vermiş, edebiyatı sevda saymış birini böyle pervasız demoralize ederken kibarsınız da, ben mi kabayım?

Gidecekmişsiniz… Aman çok üzüldüm. İstediğiniz yere kadar yolunuz açık olsun!..
Sizi tanıdı herkes merak etmeyin…

Ne! Özür mü? Hadi ordan ya! Siz dönüp bu sayfanın sahibinden özür dileyin asıl.

Bana gelince: “BENİM KABEM İNSANDIR, HELE NENNİ NENNİ DOTS NENNİ”


Bir de böyle yazıların sonunda “saygılar” denir ya, aklınızda bulunsun ben saymam, sayanı da saymam…


Benden bu kadar. umarım polemik sahası olmaz burası.

Herkesin anlayışına sığınarak…

lacivertiğnedenlik
lacivertiğnedenlik, @lacivertignedenlik
29.1.2008 14:38:28
kırmızı kurdeleyi yakana taktım..
veysel ikibudak
veysel ikibudak, @veyselikibudak
29.1.2008 14:34:16
AMACIM SİZİ YILDIRMAK DEĞİL, AYIBI BEN ETMİYORUM. BİR TEK SÖZCÜ,KLE ŞİİRİNİZE GÖLGE DÜŞMEZ, AKSİNE BU ELEŞTİRİYLE ŞİİRİNİZE HERKESİN OKUYACAĞI BİR MERCEK TUTUYORUM. ELEŞTİRİYE DEĞER BULUNMASI BİLE HOŞ, NEDEN OLUMSUZ DÜŞÜNÜYORSUNUZ? sizden yanbıt bekliyorum, özellikle de şarkı sözüyle ilgili olarak. Ayrıca ne olur ki benzese, ayrıca o şarkıya da gönderme yapmış olabilirsiniz. Ben ayıplanacak bir şey yapmıyorum. Buraya şiiriniz gösteriye çıkmıştır, çıktığına göre de her türlü eleştiri yapılabilir, durumunu kabul etmiş olmanız gerekir.. Ne demek ayıp etmek? Ben yanlış bvir şey yapmıyorum ki, her şey format içinde gelişiyor zaten... Siz ister yılın ister yılmayınb, benim eleştirimi kişiselleştirmeyin lütfen, eleştirim size değil şiiredir, bunun ayrımını iyi yapın....


Kurula; Ben böyle bir eleştiri yapınca ayıp mı etmiş oluyorum sayın kurul üyeleri. Yoksa bu sitede olumlu eleştiriden başka eleştiri yapılmayacak mı?
lacivertiğnedenlik
lacivertiğnedenlik, @lacivertignedenlik
29.1.2008 14:25:11
ben orada küçük çocuğun korkusunu belirttim al beni içine derken ayrıca al beni içine demek herkesin tekelinde değil , o an böyle hissettim bayan olarak ayrıca tek bir cümleyle şiirime gölge düşürüyorsun sen
ayıp sana arkadaş şiirlere saygın yoksa kendine olsun tüm şair arkadaşlarım baksın o şarkıya benzerlik varsa ben burdan kendim giderim ayıp valla senin gibiler yıldırmaz bizleri..
veysel ikibudak
veysel ikibudak, @veyselikibudak
29.1.2008 14:16:06
Acıyorum... Doğru eleştirinin hakettiği yeri görün ey şairler... Misyonum falan yok, yalnızca okuduğumu eleştiriyorum, bunu da nasıl yapacağıma siz karar veremezsiniz. söylemek istediklerinizi küstahlaşmadan da söyleyemiyorsanız, size asla yanıt vermem, başkalarına da... Böyle bir eleştiri yapınca neden tepki alıyorum ben? Bunda ne anormallik var?
Bu site yalnızca herkesin birbirinin şakşaklandığı bir site kıvamına getirilmek isteniyor, hiçbiriniz umrumda değilsiniz. Ciddiye alıp zamanımı verdiğim, sizlere zaman ayırdığım için kendime de acıyorum. Şiirden, şiir yazmaktan yoksun olduğunuz kadar eleştiri yapanlara saygıdan da yoksunsunuz. Bence bu tür saldırılar hep gelecek ve benim psikolojim bozulacak, artık ben yokum, ne haliniz varsa görün, birbirinizi alkışlayıp durun devaynasına bakarak...
Amacım, gelişmeye açık, hatta gelişmeyi somutlayan insanların heveslerini kursaklarına tıkamak değil, aksine
sizin gibi saldırgan bir tutum içinde olmadan şairin daha iyi olması için yorumda bulunmam. şair isterse kulak asar, istemezse hadi be sende! der.

Yok Yaşar Kurt’un şarkısının sözleriyle çağrışım yapmışmış!
Falan filan… Ne bu ya! diyorsunuz, sözlerinizle kendinizi zehirliyorsunuz aslında farkında değilsiniz.

Çağrışımdan sözetmiyorum, düpedüz aynısı diyorum. İster haberi olsun ister olmasın şairin, bu kült olmuş bir şarkıdır ve bilmeyen varsa da dinleyebilir ya da şarkı sözlerine bakabilir bir siteden. hatta ben baktım. işte şu site;
yasar kurt korku free mp3 downloads, yasar kurt korku downloadable ...korkuyorum anne albeni içine alışamadım anne al beni yine ... anahtarlar: yasar kurt korku downloadable mp3 file, yasar kurt korku free mp3 music downloads, ...
www.klarnet.net/yasar_kurt--korku_free_mp3_downloads_151352.htm - 17k - Önbellek - Benzer sayfalar

Power Club - Yaşar Kurt - Anne

Kişi kendinden örnek verirmiş, işgüzar, ağır abi değilim. hoca da camide olur... Böyle benzetmeleri başkaları için kullanabilirsiniz ama benim için kullanamazsınız ve sizden de bir özür bekliyorum... Tanrıya bu kadar yalvaracağınıza önce biraz saygı çerçevesinde bir şeyler yazmayı öğrenin... Üslubunuz TAHRİK EDİCİ, KABA VE HİÇ Mİ HİÇ BİR ŞAİRE YAKIŞMAYACAK CİNSTEN, AMA YAZDIKLARINIZA BAKILIRSA SİZE YAKIŞAN BİR ÜSLUP OLSA GEREK. BİR ŞAİR ASLA BÖYLE BİR DİL KULLANMAZ. YAZSA YAZSA KABADAYI GEÇİNEN BİR ŞA(Y)İR YAZABİLİR ANCAK BUNLARI.
Bu sitede yok mu başka edebiyat yapan? neredesiniz ey şair geçinenler?



veysel ikibudak tarafından 1/29/2008 4:40:28 PM zamanında düzenlenmiştir.
serin
serin, @serin
29.1.2008 14:13:41
karemel kaplı çocukların güneşin de çiçekleri açtı belki de bugün Aysu...

sen kırma hevesini dokunabildiysen eğer dünyalarına...

bizim masal sandığımız hayatlar vardı... onların ise bizim hayatlarımıza masal dediği anlar...

kutlarım tekrar...
GülserenA
GülserenA, @gulserena
29.1.2008 14:05:47


büyük günahlarla kirletildi masum masallar ne yazık ki... şiirdi hakkıyla

kutlarım
lacivertiğnedenlik
lacivertiğnedenlik, @lacivertignedenlik
29.1.2008 13:48:13
tez zamanda yaşar kurt 'un şarkısını bulup dinleyeceğim yeni biriyle tanıştırıldığım için mutluyum
cem egeli
cem egeli, @cemegeli
29.1.2008 13:40:38

İşte budur ya, kutluyorum seni ve kurulu…


Tez zamanda hızlı gelişme gösterdin.

……………………



Yukarıdaki bir işgüzar (v.b) yorum için söylüyorum:

Miş’li geçmiş zamanla şimdiki zaman ya da eş ve ayrı zaman bir şiirde kullanılır; yeter ki ses uyumu, müzik ve cümle düşmesin! O sadece bir görüş farklılığıdır.

Şiirin çok güzel. Kırmızının tadını çıkar. Zaten dün iki şiir üstüne durmuştum, senin ve Sema Güler’in şiiri…

Bu ve benzeri şahısların misyonu nedir anlamadım bir türlü! Gelişmeye açık, hatta gelişmeyi somutlayan insanların heveslerini kursaklarına tıkamak mı?

Yok Yaşar Kurt’un şarkısının sözleriyle çağrışım yapmışmış!
Falan filan… Ne bu ya!


Yahu ne çok “hoca”sı, ne çok “ağır abi”si varmış bu sitenin!..




Tanrım ! Bize sahip çık!


lacivertiğnedenlik
lacivertiğnedenlik, @lacivertignedenlik
29.1.2008 13:23:25
sayın ekber eleştirilere her zaman açığız ama veysel beye katılıyorum derken fikir belirtmiş olmuyorsunuz
yazılan şiirler o an şairin ruh dünyasıdır veysel bey şiiri kendi yorumuyla düzenledi diye yeniden düzenliyecek değilim ..düzenlersem ruhumu kaybederim saygılar teşekkürler
serin
serin, @serin
29.1.2008 13:13:53
onların çocuklukları sadece masallarda kaldı...

kutuyorum aysu

acıyı anlatsada olsa bir şiiri kutlamak ...

adını burda görmek güzeldi...

EKBER YAKUPOĞLU
EKBER YAKUPOĞLU, @ekberyakupoglu
29.1.2008 13:13:51


Sn. Veysel beye katılıyorum...

Kutlarım şairi ve eserini...
kehya
kehya, @kehya
29.1.2008 12:48:12
masal küçük çocuğun
kirpik ucunda
sıtmalı bir yağmurun coğrafyasında
açlığa baktı gözleri

O çocuğun gözlerinde ki masalı
Ah birileride bir okuyabilseler,
Sıtmalarından kurtulabilir
Aç bakan çocukların coğrafyası.

Çok güzeldi... Şair v şiirini ktluyor
Selamlar, saygılar sunuyorum.
Karockedy
Karockedy, @karockedy
29.1.2008 12:30:01
Bir gerçeği gözler önüne serip üstünde tepine tepine anlatan şiiriniz asla insan olamayacaklara ders niteliğini taşıyor. Resim ise ufkumuzun coğrafyasını değiştirecek şekilde kilitledi bakışlarımızı sözlerin kördüğüm olduğu yerdeyim diyebilirim. Tebrikler
-keşke şiir özürlü olmasaydım-

Karockedy tarafından 1/29/2008 12:20:18 AM zamanında düzenlenmemiştir. Ama eminim düzenleseydi fena olmazdı.
(:
maskosu
maskosu, @maskosu
29.1.2008 11:57:12
Şiir demiş diyeceğini
bize ne düşer
tebrik etmekten başka
başarılar daimen ebeda
Çınar GÖLE
Çınar GÖLE, @cinargole
29.1.2008 11:52:30
Kutluyorum günün şiirini ve yazan yüreği yüreğine sağlık sevgiler güzellikler her daim üzerinize olsun sevgilerimle...

Çınar GÖLE

Çınar GÖLE tarafından 1/29/2008 11:53:01 AM zamanında düzenlenmiştir.
sema güler
sema güler, @semaguler
29.1.2008 11:14:14

tekrardan kutluyorum
ilk okuduğumda, işte bu demiştim...
şimdi

hangi söz anlatır'

onurlu bir gözyaşının ılıklığını...
dostluğumla...

sema güler tarafından 1/29/2008 11:14:47 AM zamanında düzenlenmiştir.
lacivertiğnedenlik
lacivertiğnedenlik, @lacivertignedenlik
29.1.2008 11:10:14
okuyan yorumlayan edebiyat severlere , ayrıca eleştirisini sunan veysel arkadaşa ve kırmızı pırpırı takanlara teşekkürler
(Mustafa Çetiner)
(Mustafa Çetiner), @mustafa-cetiner
29.1.2008 10:55:45
Resim...Ve şiir çarptı beni tam anlamıyla....Kalakaldım....
Yerine çok yakışmış şiir....Kutlarım çok...Selam ve Sevgimle...
fertom
fertom, @fertom
29.1.2008 10:51:44
Şiir içerdiği konu itibariyle hakettiği yerini almış.
Şairi ve şiiri saygıyla kutluyorum.
Nöbetçi Şair
Nöbetçi Şair, @nobetcisair
29.1.2008 10:48:34
gün şiiri olmayı hak eden bir şiir
KUTLARIM...İŞTE ŞİİR BU
Jale Keskin (Karadurmuş)
Jale Keskin (Karadurmuş), @jale-keskin-karadurmus
29.1.2008 10:38:25
Mükemmel...

Kutluyorum.
gülenaz
gülenaz, @gulenaz
29.1.2008 10:17:50

çocukların hep güldüğü

silahların gölgesinde çaresiz sessiz çığlıkların olmadığı bir yaşam dileğiyle

kurdelelerini kutlamaya geldim Aysum

hayal belki biliyorum ya
umudum var yine de yarına

sevgiler
ömür
ömür, @omur
29.1.2008 10:07:04
hepimiz bütün insanlık,, çocukluğumuzun ölüsüyüz şehirlerimizde....yüreğin dert görmesin.....
tebrik ederim.-----. çocuk yüzlerinin telefon numarası yok -----
özkan mert............
.....

ömür tarafından 1/29/2008 11:24:00 AM zamanında düzenlenmiştir.
Olgun Ekinci
Olgun Ekinci, @olgunekinci
29.1.2008 10:06:48
SEN HİÇ OĞUL EMZİRDİN Mİ KÖR KURŞUN?.....diyesim geldi...

Şairi, emeğini, yüreğini, günün şiiri seçilmesini

K
U
T
L
U
Y
O
R
U
M

SEVGİYLE...
ÖmerNazmi
ÖmerNazmi, @omernazmi
29.1.2008 01:22:41
Tebrikler şair..Çok güzeldi..
GÜLŞEN
GÜLŞEN, @glen
29.1.2008 01:22:17
hangi söz anlatır
güneşin çocuklarını
elbet kapkara gökleri aydınlatır
şafaktaki yüzleri

-bir kurşunun nedir ki bir kuştan istediği
ve kuşların kurşunlarla uçup gittiği
nabzımı çığlığa bırakıyorum-

bırakıyorum avazımı
can kırığı kış yağıyor üstüme
içine al beni
al beni içine anne
düş salıncağım koptu
demir leblebi
sağır coğrafya


Harika dizeler...Düşündürücü...Tebrikler..
ayşe serap
ayşe serap, @ayseserap
29.1.2008 01:02:48


ayşe serap tarafından 3/29/2015 1:57:19 PM zamanında düzenlenmiştir.
umutadam
umutadam, @umutadam
29.1.2008 01:00:50
nE DİYİYM GÜZEL ŞİİR
GÜNE YAKIŞMIŞ
BAŞKASI ACITIRDI BENİ...

"...

-bir kurşunun nedir ki bir kuştan istediği
ve kuşların kurşunlarla uçup gittiği
nabzımı çığlığa bırakıyorum-

bırakıyorum avazımı
can kırığı kış yağıyor üstüme
içine al beni
al beni içine anne

...."

KUTLARIM
Kyrie
Kyrie, @kyrie
29.1.2008 00:53:12


Tebrikler sevgili Şair,

Kutluyorum güzel mısralarınızı...

Saygılarımla.
azzeki
azzeki, @azzeki
29.1.2008 00:45:43
"bir kurşunun nedir ki bir kuştan istediği
ve kuşların kurşunlarla uçup gittiği
nabzımı çığlığa bırakıyorum-"

Tebrikler...Çok güzeldi...
veysel ikibudak
veysel ikibudak, @veyselikibudak
29.1.2008 00:34:54
uğulduyor gök kapkara
düştü büyük günahlar
BU SATIRLARDA ZAMAN HATASI VAR. Birinci satır şimdiki zaman, ikincisiyse di'li geçmiş zaman.

UĞULDADI GÖK KAPKARA
DÜŞTÜ BÜYÜK GÜNAHLAR

ya da

UĞULDUYOR KAPKARA GÖK
DÜŞÜYOR BÜYÜK GÜNAHLAR
biçiminde olsaydı nasıl olurdu?

içine al beni
al beni içine anne

BU İKİ SATIRDA DA SÖZCÜK TEKRARI VAR. İKİSİNDEN BİRİ FAZLA. İKİNCİ SATIR KALSA DA ANLAMDA HİÇBİR DEĞİŞİKLİK OLMAYACAK. AYRICA YAŞAR KURT'UN, korkuyorum anne, al beni içine, şarkısında sözü geçen satır (üzgünüm ama birileri sizden önce kullanmış bu cümleyi.)


utandım soframdan
hazla büyüyen tohumdan
başakları okşayan rüzgardan
BURADA DA, HER CÜMLENİN SONUNDA YER ALAN "DAN" LAR OLDUKÇA KULAK TIRMALAYICI...

can kırığı kış yağıyor üstüme
CAN KIRIĞI BİRLEŞİK OLARAK "CANKIRIĞI" BİÇİMİNDE YAZILMALIYDI. AKSİ HALDE BAŞKA BİR ANLAMDA DA OKUNABİLİR VE ŞİİRİN ANLAMINDA KOPMA OLABİLİR.


demir leblebi
sağır coğrafya
FİNAL BÖYLE Mİ BİTMELİYDİ? HAYALKIRIKLIĞINA UĞRADIM.
YİNE DE İÇERİKLİ BİR ŞİİR OLDUĞU İÇİN YORUMLAMAYA DEĞERDİ...



veysel ikibudak tarafından 1/29/2008 12:57:02 AM zamanında düzenlenmiştir.
saba35
saba35, @saba35
29.1.2008 00:33:45
Bir o kadar acı ve gerçeğin resmedilişi idi bu dizeler...

Kutluyorum geceye düşen şiiri ve şairi...

Sevgi ve Saygı ile...
Yavuz Dogan
Yavuz Dogan, @yavuzdogan
29.1.2008 00:26:37
Ah bir çözebilsek o kurşunun masum kuşlardan ne istediğini.

Ve anlayabilsek gerçekten, tetiği tutan elin "Dünyanın Jandarması" olma sıfatını kendine yakıştıran bir katile ait olduğunu.

Ah bir görebilsek, soframıza kan doğrandığını aslında an be an.

Kullandığımız giysilerden, içtiğimiz kolaya kadar, masum halkların kanından beslenen bir katile (istemeyerek de olsa) yardımcı olduğumuzu bir görebilsek.

Ve "YAŞASIN HALKLARIN KARDEŞLİĞİ" şiarından ürkmesek bu kadar keşke.

Çok güzel dizelerdi.

Ve o fotoğraf.

Gözlerimi ıslatan, içimi acıtan fotoğraf.

Çocuklarımız mışıl mışıl uyurken, eli silahlı paylaşımcıların neyi nasıl paylaştığını gösteren o fotoğraf.

İçin yandı yine bu gece...

Şiirinizi kutluyorum.


Sevgiyle...

laledevri
laledevri, @laledevri
29.1.2008 00:25:48
kutlarım....
alwaysyou
alwaysyou, @alwaysyou
29.1.2008 00:23:06
kutlarım şairi ve şiiri.
kar_cicegi
kar_cicegi, @kar-cicegi6
29.1.2008 00:19:37

Utandım soframdan
hazla büyüyen tohumdan
başakları okşayan rüzgardan

Bu anlamlı şiiri ve yüreğinizi kutluyorum.
Ve resim hüzün verdi.

Sevgilerimle...
fatih akça
fatih akça, @fatihakca
29.1.2008 00:06:14
günün şiirini ve şairini kutlarım
suskunum
suskunum, @suskunum
29.1.2008 00:04:09
kutlarım....

sevgiler...
babidim
babidim, @babidim
28.1.2008 18:55:09


Farklı bir anlatım.
Hoş bir şiir .
Saygımla kutluyorum efendim...
SESSIZLIK
SESSIZLIK, @sessizlik
28.1.2008 18:32:15
anlamlı düşündürücü yuregıne saglık
sema güler
sema güler, @semaguler
28.1.2008 18:28:32


-bir kurşunun nedir ki bir kuştan istediği
ve kuşların kurşunlarla uçup gittiği
nabzımı çığlığa bırakıyorum-

budur şiirin tarihsel ödevi....
tesiri gitmez usumdan.
suskunum
suskunum, @suskunum
28.1.2008 17:58:20
bırakıyorum avazımı
can kırığı kış yağıyor üstüme
içine al beni
sağır coğrafya

yüreğine sağlık...

sevgiler...
ego
ego, @ego
28.1.2008 15:43:06
utandım soframdan
hazla büyüyen tohumdan
başakları okşayan rüzgardan

ne kadar anlamlı bir şiir..
hüzünlendim doğrusu..
yüreğinize sağlık
Nevin Koçoğlu
Nevin Koçoğlu, @nevinkocoglu
28.1.2008 15:40:19
bırakıyorum avazımı
can kırığı kış yağıyor üstüme
içine al beni
al beni içine anne
düş salıncağım koptu
demir leblebi
sağır coğrafya

ÇOk çok güzel canım, kalemine sağlık...sevgiler...
Zekeriya EFİLOĞLU
Zekeriya EFİLOĞLU, @zekeriyaefiloglu
28.1.2008 15:27:54
bırakıyorum avazımı
can kırığı kış yağıyor üstüme
içine al beni
al beni içine anne
düş salıncağım koptu
demir leblebi
sağır coğrafya

KOCAMAN ALKIŞLARIMLA
TEBRİK EDERİM
*akasya*
*akasya*, @-akasya-
28.1.2008 14:10:53
bırakıyorum avazımı
can kırığı kış yağıyor üstüme
içine al beni
al beni içine anne
düş salıncağım koptu
demir leblebi
sağır coğrafya

yüreğinize sağlık, selamlar, saygılar..
su-susar-sa
su-susar-sa, @su-susar-sa
28.1.2008 14:06:40
hangi söz anlatır
güneşin çocuklarını
elbet kapkara gökleri aydınlatır
şafaktaki yüzleri

Sevgilerim güzel yüreğinize...Dolu dolu bir şiirdi..Kutluyorum..Selamlar
galatasaray
galatasaray, @galatasaray
28.1.2008 14:06:17
yürekten akan güzellikler şiir olmuş kutlarım
sevgiler
cem egeli
cem egeli, @cemegeli
28.1.2008 13:50:07
Tam bir şiir olmuş, eksiği ve fazlası olmayan bir şiir.

Fotağraf da bir o kadar acı...

Kutlarım...
_SiYaH_
_SiYaH_, @-siyah-
28.1.2008 13:40:48
-bir kurşunun nedir ki bir kuştan istediği
ve kuşların kurşunlarla uçup gittiği

Burası benim şiirde vurulduğum yer...
Kuş da kurşun da hayal gücümüzü çalıştırıyor..
Bütünüyle de begendim şiiri..
Tebrikler...
saba35
saba35, @saba35
28.1.2008 12:58:17
güneşin çocuklarını
elbet kapkara gökleri aydınlatır
şafaktaki yüzleri

bu dizesi bile başlıbaşına şiir...

kutluyorum...

sevgimle...
serapozkan
serapozkan, @serapozkan
28.1.2008 12:43:42
-bir kurşunun nedir ki bir kuştan istediği
ve kuşların kurşunlarla uçup gittiği
nabzımı çığlığa bırakıyorum-

Bu güzel şiir için size tebriklerimi sunuyor, sevgilerimle diyorum...
dellysedat
dellysedat, @dellysedat
28.1.2008 12:11:19
-bir kurşunun nedir ki bir kuştan istediği
ve kuşların kurşunlarla uçup gittiği
nabzımı çığlığa bırakıyorum-


bende bu güzel şiire yarım kalmamış düşlerimi
ve saygılarımı bırakıyorum

Yüreğinize sağlık...
Deren Yeşim
Deren Yeşim, @y2esimderen
28.1.2008 12:07:18
utandım soframdan
hazla büyüyen tohumdan
başakları okşayan rüzgardan

Etkileyici... Düşündüren bir şiirdi Sevgili Aysu. Duygulu yüreğine, yazan kalemine sağlık.

Kutluyorum / sevgiyle
RABATLI
RABATLI, @rabatli
28.1.2008 12:04:01
bırakıyorum avazımı
can kırığı kış yağıyor üstüme
içine al beni
al beni içine anne
düş salıncağım koptu
demir leblebi
sağır coğrafya

Güzel dizelerinizi kutluyorum.RABATLI
gülenaz
gülenaz, @gulenaz
28.1.2008 12:00:20
"-bir kurşunun nedir ki bir kuştan istediği
ve kuşların kurşunlarla uçup gittiği
nabzımı çığlığa bırakıyorum-"

sus kurşun artık sus
çığlıklara dur sesim

yangılar bırakan dizelerdi aysum
sevgilerim çokca yüreğine bilirsin

kalbinur
kalbinur, @kalbinur
28.1.2008 11:57:57

yüreğine sağlık can...

herşey düşlerde kaldı...

sevgilerimle

hilal.
© 2025 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
ÜYELİK GİRİŞİ

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL