Biz ancak bize hayran olanları can ve yürekten överiz. la rochefaucauld
Mehmet Ali Türkan
Mehmet Ali Türkan

ŞİİRİN HAKKINI VERİN

Yorum

ŞİİRİN HAKKINI VERİN

( 15 kişi )

26

Yorum

3

Beğeni

5,0

Puan

2193

Okunma

ŞİİRİN HAKKINI VERİN


Özür dilerim,
Ben , her şiire,
“Güzel şiir “ diyemiyorum,
Bazıları, yaparmış bunu,
Oncasını bilemiyorum.

Şimdi kızacaklar bana;
Böyle yapan bazı dostlar,
Kızsınlar,
Ben zaten böyle dost,
İstemiyorum.

Şöyle bakıyorum da,
Karalamış dostun biri,
Vallahi gelişigüzel,
Mana yok, kural yok,
Yorumlar arka arkaya,
“Harikasın üstadım”
İşte böyle olunca,
Kaçıyor benim tadım.

Yüzlerce kişi okumuş,
Olmuş mu en popüler,
Hem de açık ara,
Bu nasıl bir ölçüdür,
Artık siz varın karara,

Bunu yazdık diye,
“Kıskanç” derler şimdi,
“Kendisinin şiiri kaldı ya geride,
Ondan yazıyor bunları”
Yok, kardeşim yok,
Çoktan aştık biz o sorunları.

Size tavsiyem şu:
Sakın bakmayın şiirin ,
Özüne , sözüne,
Ver ha övün,
Eleştirmek çok ayıp!
Biliyor musunuz sizin yüzünüzden,
Ne kadar güzel şiir oluyor kayıp.

Ben bunu eleştirdim ya ,
Hadi sallayın bana,
“Sen de kim oluyorsun “ diye,
Size sadece güleceğim,
Ama siz böyle yapmaya devam ettiğiniz sürece,
Ben her gece üzüleceğim.

7/7/2010
Antakya /Hatay
Mehmet Ali Türkan
Not:Biliyorum, bazı arkadaşlar bunu üstüne alınacak ve bana yüklenecekler. Ben davamın sonuna kadar arkasındayım. Eğer şiir değeri bile taşımayan manzumelere övgüler yağdırmaya devam ederse bu arkadaşlarım, ben de böyle yazmaya devam edeceğim. Eğer siz de benim görüşümdeyseniz desteğinizi bekliyorum. Sevgiyle., saygıyla.

Paylaş:
3 Beğeni
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiiri Değerlendirin
 

Topluluk Puanları (15)

5.0

100% (15)

Şiirin hakkını verin Şiirine Yorum Yap
Okuduğunuz Şiirin hakkını verin şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ŞİİRİN HAKKINI VERİN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
yusuf akın
yusuf akın, @yusufakin
11.8.2010 02:51:10
5 puan verdi
hocam kusura bakmayın şiirlerinie gec kaldım.bir siteden aldım bunu daha önce defalarca okudum..bir şey karalamaya bende calışıyorum..cok güzeldi hocam şiiriniz ve anlamlı dizelerdi..BİRAZ UZUN AMA AFFINIZA SIĞINIRIM..bu paylaştığım baba oğul arasındaki konuşmayı ..selam ve dua ile kalın..

ŞİİR OYUNU


OĞUL:
Şiirin okulu var mı baba?
Varsa göndersene beni oraya…
BABA:
Yok oğul.
Ustaya gönderir gibi
koyamazsın çocuğunu yanına bir şairin.
Olsaydı paraya kıyar
inan gönderirdim okulsa okuluna,
ustaysa ustasına seni çocuğum.
Okulu yok bunun
şiiri kendi kendine öğreneceksin
kendin olacaksın okulun da, ustan da…
OĞUL:
Ustasız zanaat öğrenilir mi baba?
BABA:
Öğrenilmez oğul…
O yüzden ustalar edineceksin kendine
Şair olmak istiyorsan eğer
arayıp bulacaksın
onları birer birer…
OĞUL:
Nerede bulurum onları baba?
Kimdir onlar?
BABA:
Ömer Hayamdır örneğin biri
Mevlana’dır biri de…
OĞUL:
Kimmiş Ömer Hayam baba?
Ne demiş, yardımcı ol biraz bana…
BABA:
“Mey kaseme el koydun, yerlere vurdun Tanrım
Beni zevkimden edip sanki ne buldun Tanrım!
Gül rengi şarabımı, yerlere döktün tekmil
Yoksa sen de içmeden sarhoş mu oldun Tanrım..
İşte bu Ömer Hayam.
OĞUL:
Ya Mevlana? …
BABA:
“İster putperest, ister Mecusi ol
Kırk bin kere tövbe etsen de açıktır yol
Dergahımız umutsuzluk dergahı değildir
Bizce günahkar da bir tövbekâr da bir…”
İşte bu da Mevlana.
OĞUL:
Ama bunlar şiir baba
BABA:
Zaten oğul şiir
Şairin kendisidir.
Örneğin ele alalım Shakespeare’i
“Prenslerin o mermer ve tunçtan heykelleri
Senin güçlü şiirin kadar kalıcı değil
Anıtlar da yıkılır atiye kalmaz biri…
Sen ki her dizen ile kalacaksın dipdiri”
OĞUL:
Kafam karıştı iyice, anlayamadım
Şiir mi şair
Yoksa şair mi şiir? ..
BABA:
“Ay gelir ışır, hayalin irişir
Güzelim Annabel Lee
Yıldızlar gözlerin gibi parlar
Güzelim Anebel Lee
Orada gecelerim, uzanır beklerim
Sevgilim sevgilim, hayatlım, gelinim
O azgın sahildeki
Yattığın yerde seni…”
İşte bu da
Edgar Allan Poe’nun portresi.
Görmek ister misin Lamartin’i de? ..
Gör öyleyse kulak vererek kendisini şiirinde.
“Ey göl hatırında mı, bir gece en derin sessizlikte
….
Birden şu yeryüzünün bilmediği bir nefes
Büyülenmiş sahilin yankısıyla inledi
Sular kulak kesildi, hayran olduğum ses
Şu sözleri söyledi:
“Zaman dur artık geçme
bahtiyar saatler siz
akmaz olunuz artık! ..”
OĞUL:
Oyunu öğrendim baba
İzin ver Baudelaire diyeyim ben de
“Hatıralar annesi, sevgililer sutanı
Ey beni şadeden yar, ey tapındığım kadın
Oçak başında seviştiğimiz o anı
O canım akşamları elbette hatırlarsın
Hatıralar annesi, sevgililer sultanı! ..”
BABA:
Çabuk kavradın işi. Şair olursun bu gidişle
İyi çalışırsan dersine:
“Gördüm şimşekle çatlayıp yarılan göklerini
Girdapları hortumu, benden sorun akşamı
Bir güvercin sürüsü gibi savrulan fecri
İnsanı giz olanı, gördüğüm anlar oldu.”
Söyle bakalım oğul, kimi anlatır şu şiir?
OĞUL:
Rimbaud yu mu baba?
BABA:
İyi bildin oğul
“Kapılar tutulmuş neylersin
Neylersin içerde kalmışız
Yollar kesilmiş,
şehir yenilmiş neylersin
Açlıktır başlamış
Elde silah kalmamış neylersin
Neylersin karanlık da bastırmış
Sevişmezsin de neylersin…”
Sen yanıtlamadan ben söyleyeyim oğul
Bu da Eluard…
OĞUL:
Ne şairler gelip geçmiş meğer bu ölümlü dünyadan
Şiir benimle başlar
Benimle biter sanırdım
Benim yazdıklarımın
en güzel olduğuna inanırdım
Söylemeye utanıyorum şimdi baba
Meğer eline su dökülmez ustalar varmış yeryüzünde
Onları tanımadan nasıl şiir yazardım?
BABA:
ABC’yi öğrenmeden anne yazabilir misin oğul?
Baba yazabilir mi kalemin
Nasıl yazamazsan bunları
Tanımadan şiir de yazamazsın Aragon’u:
“Öyle derin ki gözlerin içmeye eğildim de
Bütün güneşleri pırıl pırıl orada gördüm
Orada bütün ümitsizleri bekleyen ölüm
Öyle derin ki her şeyi unuttum içlerinde…”
……..
Ben bu radyumu bir pekbilent taşından çıkardım
Benim de yandı parmaklarım onun yasak ateşinde
Bulup bulup yeniden yitirdiğim cennet ülke
Gözlerin Peru’mdur benim, Golkond’um, Hindistan’ım
Kainat paramparça oldu bir akşam üzeri,
Her kurtulan ateş yaktı üstünde bir kayanın
Gördüm denizin üzerinde parlarken Elsa’nın
Gözleri Elsa’nın, gözleri Elsa’nın, gözleri…”
Diyebiliyor musun bunları oğul?
OĞUL:
Diyemiyorum baba…
BABA:
Diyemiyorsan da umutsuzluğa düşme.
Yeter ki diyebilimeyi iste…
Ama oturup hep aynı türküyü söyleme.
Ağustos böceği gibi…
Atışıp durma
yedilik sekizlik maniler yazan
senin gibi şairler(!) le
İki üç kafiyeyle…
Olmayın “körler sağırlar
Birbirini ağırlar…”
“Aman ne güzel olmuş
Eline sağlık, yüreğine sağlık
peh peh peh…” demeyin birbirinize…
İyiyi arayın, güzeli arayın, doğruyu arayın.
Kafdağı’nın ardındaysa da bulun onları
Başınız dimdik olsun hep
İleriye daha ileriye baksın gözleriniz
Eğer şar olmak istiyorsanız…
“Ey sen ki durmadan ağlarsın
Döversin dizini
Gel söyle bakalım ne yaptın
Nettin gençliğini! ”
dersin yoksa sonunda.
Ama Verline olman gerekir bunu diyebilmen için de
OĞUL:
Ama sanatın bütün bereketli toprakları ekilmiş baba
çorak topraklar kalmış bize…
BABA:
Sen bu çorak topraktan ey oğul
gelmiş geçmiş şairlerden
çok daha iyi ürünler almak zorundasın!
Kolay değil elbette işin
Şiir uğraşının adı
Zoru kolay etmezsen
olur mu yaptığın işin tadı?
OĞUL:
Umutsuzluğa düşürdün beni baba
Şiir yazmaya yeltenemem gayrı sondan sonra
Utanırım şiir yazmaya
bunca güzel şairlerin yanında
onların binde birini yazamadıktan sonra…
BABA:
O zaman kulak vermen gerikiyor Oğul, Hugo’ya:
“Ey şairler rekabet güzelin yaşaması içindir..
Birincilik daima açıktır…
Cesareti kıran, kanatları düşüren ne varsa söküp atın
Sanat cürettir.
Doğacak dahilerin
geçmiş dahilere eş olabileceklerini yok saymak
kutlu varlılığını yok saymaktır Tanrı’nın..
Şu dahiler yok mu şu dahiler!
Onları geçemeseniz bile
denk olabilirsiniz kendilerine!
Nasıl mı? Şöyle: Özge olmakla…”
Özge olmak,
farklı olmak,
değişik olmak…
İşte işin sırrı…
Zor değil bütün bunlar.
Aramak, bulmaya çalışmak, istemek yeter.
OĞUL:
Hepsi iyi, güzel de
Bir de imge çıkardılar şimdi başımıza baba
İmge ne?
Akıl erdiremedim bir türlü buna
Onu da anlatsana bana…
BABA:
İmbe bugün var olmadı ey oğul
Onu öğrenmek için dönüp bakmalısın
yüzlerce yıl geriye
bakıp bakıp da ey oğul
İmgeyi Tagor’dan öğreneceksin:
“Şiirin inci sözcüklerinde
insanlar için çeşitli anlamlar gizlidir.
Herkes onların içinden
beğendiğini seçer…”
“Şiir hem at hem dizgindir.
Hem ilham, hem işçilik…
Atsız dizgin ya da dizginsiz at değildir şiir… “
diyorsa Dereme,
bir şey demek istiyor demektir.
Söz anlayana…
Sokak şairi olacaksan ey oğul
öğrenmen gerekmez tek şeyi
yuvarla yuvarla yinele sözcükleri
seçmeden içinden altını, gümüşünü
geviş getirip durursun o zaman
bir deve gibi.
Bunu yapacağına
Hiç yazma daha iyi…
OĞUL:
İyi bir şair olmak istiyorsam ya baba? ..
BABA:
Gerçek Şairliğe soyunacaksan eğer ey oğul
Montainge kulak ver:
“Şiirin orta hallisi ya da
kötüsü için kurallar, ustalıklar bir ölçü olabilir.
Ama iyisi, yüksekliği, harikuladesi
aklın kuralarını aşar.
Onun güzelliğini tam ve sağlam olarak görenler
bir şimşeğin ihtişamına benzer bir parıltı görmekle kalırlar.
Büyük şiir muhakememizi tatmin etmez,
allak bullak eder! ”
OĞUL:
Coşturdun beni baba
Ben de bir şeyler anımsadım bu hususta
Bak ne diyor Shelley usta:
“İçinizde olmayan şiiri aramayın,
bulamazsınız onu başkaca hiç bir yerde…”
BABA:
“Gerçek şairin her güzel dizesinde,
söylenilenden birkaç kat fazlası vardır…” diyor Musset

OĞUL:
Demek ki bütün iş şaire düşmüyor.
Okuyana düşen iş de az değil baba!
BABA:
Haklısın galiba…
“Bir dizenin kendi içinde taşıdığı fikirleri,
düşleri aşan, onlara bağlı olmayan apayrı,
çırılçıplak bir güzelliği olabileceğini unutmayın.”
derken I’Hermite de…
İmgenin gizlerinin ipuçlarına veriyor bize.
İşte bu gizleri keşfetme işi
Benim işim diyebilmeli işiiri okuyan kişi.
OĞUL:
İyice havaya girdim ben de baba
“İnsan iyi anlayamadığı bir sözden
heyecan duyabilir” derken Gourmont,
şiirin imgesini işaret ediyor.
İşte sana ipucu
O sözlere anlamı sen yükleyeceksin.
Demek ki ey sevgili Okuyucu!
BABA:
Seçerseniz ey oğul sözcüklerden oluşan bu denizi
Baudelaire’dir boğulmaktan kurtaracak olan sizi
iyi alın ey oğul ondan dersinizi,
“Şiirin ilkesidir bu, üstün bir güzelliği özlüyorsa.insan
Bir ruh taşkınlığında kendini gösterir bu ilke.
Bu coşkunluk aklın yoğurduğu gerçeğin dışındadır.”
Anlat bakalım oğul bana şimdi şiirden ne anladıysan.
OĞUL:
Şiir yazmak aklına eseni çiziktirmek değilmiş baba.
Her bir heceyi imbiğinden geçireceğiz aklın
Ölçeceğiz biçeceğiz, işleyeceğiz kuyumcu gibi
Yoğuracağız mantıkla, felsefeyle
Vuracağız sonra onları mihenk taşına.
“Kaç ayar olmuş acaba şu dizem” diye.
BABA:
Dur oğul, bana ver sözün ucunu burada
Yirmi dört ayar olmasını bekleme hiçbir zaman şiirinin
Yirmi iki ayar da olsa ümitsizliğe düşme.
On dört ayar bile olsa iş var demektir onda
Yeter ki daha aşağı inme.
Hem inip hem de ne güzel yazdım deme.
Şimdi söyle hele oğul sen de
Hangi şairdir yakan ilk özgürlük meşalesini
Senin ülkende? ..
OĞUL:
Namık Kemal değil mi baba?
BABA:
Doğru, Namık Kemal…
Peki, Türke Türk olduğunu
Dilinin Türkçe olduğunu anımsatan ilk şair
Kimdir?
OĞUL:
Ziya Gökalp mi acaba baba?
BABA:
Bildin…
Gele gele geldik genelden özele
Nasıl seçip ayırabilmiş Nazım
Söyle hele
Hemen onların ardından
Fazıl Hüsnü Dağlarca
İlhan Berk
Kumsaldaki
O değerli tek zümrüdü
Nasıl seçebilmişse
miyarlarca çakılın kumun arasından …
Nasıl ayıklamışsa
Orhan Veli Kanık
Melih Cevdet Anday
Oktay Rıfat Horozcuoğlu milyonlarca istiridyeyi
Bulabilmek için tek “siyah inci”yi
Sen de dökeceksin aynı teri…
OĞUL:
Anladım, şiirin okulu yok baba
Kendimiz beleyeceğiz biz bizi
kendimiz çözeceğiz beleğimizi
Necip Fazıl Kısakürek gibi
Sezai Karakoç
Cahit Zarifoğlu
İsmet Özel gibi…
BABA:
Kendin soracaksın, kendin yanıt bulacaksın
Şiirin ne olduğunu değil, ne olmadığını
Salah Birsel gibi
Yabana atmayacaksın Yahya Kemal Beyatlı’yı
Enis Behiç Koryürek’i,
“Maraşlı Şeyhoğlu Satılmışım ben
Dağlardan dağlara atılmışım ben” diyeni…
Kaç şair daha yazabilir ki
Han Duvarlarını
Faruk Nafiz Çamlıbel gibi…
Parmakla sayarak
Tutturabilirsin belki ölçüyü çocuğum
Ama böyle yazamazsın gerçek şiiri.
Hiç bir parmak sayamaz
Çünkü ondaki tek heceyi.
OĞUL:
Ölçüsüz uyaksız tadı olmuyor ama şiirin baba
BABA:
Kapı kapı dolaşıp uyak da arama boşuna oğul
Aha, diye sevinme yakaladım, bu tunç kafiye!
Anlamı cuk düşürdün mü
Ona bak önce.
OĞUL:
Bütün bunları yapmayanlar da şairim diyor ama
Şair diyorlar
Ben yazdım oldu diyen her adama
Ben de yazıyorum iyi kötü
Neden şair demesinler ki bana?
BABA:
Ben şair olamazsın dedim sana,
yazamazsın demedim çocuğum
Sen de yazabilirsin elbette herkes gibi
Yazarsın, öteye bile gidersin hem
şiir olur mu yazdıkların
orasını bilmem
Yine de söylüyorum
Okumadıkça
Şiiri
Tanımadıkça
Şairleri…
Aşmadıkça kendini.
Şiirbaz olur çıkarsın sonunda
Ucubeler getirirsin şiir diye karşıma
Şiir olmaz elbette şiirbazın yazdıkların
Olsa olsa olur şiirleme…
Şair olacaksan hayalperest olmalısın önce
Değer vermemelisin dünya mülküne
Neyine yetmez bir hırka, bir lokma? ..
Oturup düşünmelisin sonra
koyup külahını önüne:
“Türk şiiri nerede
dünya şiiri nerede
Ben neredeyim
şiir yazmaya soyunduğum şu ara? ..”
OĞUL:
Şiir yazabilmek için
şiir okumak gerek biliyorum çokça baba
BABA:
Şairim diyorsun ama
Kaç Türk şairini tanıyorsun acaba?
Örneğin say bana
Kimler gelip geçmiş
Üç gariplerden bu yana?
OĞUL:
Cahit Sıtkı Tarancı
Bedri Rahmi Eyüpoğlu
Metin Eloğlu
Soru kolaymış sınavsa bu
Cahit Külebi
Ceyhun Atuf Kansu…
Şu şairler de toplumcu:
Hasan Hüseyin
Enver Gökçe
Ahmet Arif
Arif Damar
Daha niceleri var.
Şiirimizin Canbabası Can Yücel’i unutma
İkinci yeninin bayraktarı Ece Ayhan
Generali Ülkü Tamer
Bunları da atmamalısın yabana.
Anmadan geçmek olmaz
Behçet Necatigil’i
Attila İlhan da şiirin ustabaşısıdır onun gibi.
Sonra…
İmge şiirinde öncü güçler
Cemal Süreya Teber
Edip Cansever
Turgut Uyar
Üç silahşörler…
Hilmi Yavuz
Ahmet Oktay
Özdemir İnce
Refik Durbaş
Kemal Özer
Ahmet Erhan
Ataol Behramoğlu’nun da
ön saflarda yeni ayrı
OĞUL:
Bir de kadın şairler var baba
Onurudur şiirin
Gülten Akın
Leyla Şahin…
Lale Müldür
Melisa Gürpınar
Sennur Sezer de var
Ayten Mutlu da var…
BABA:
Şu isimleri de iyi belle öyleyse
Onları oğul, yeni şairlere örnek diye ver
öyle bir yeni ki bu çocuklar
Galiba hiç eskimeyecekler
Yaşlandık oğul, anımsayabildiklerim ancak bunlar
Anımsayamadıklarım beni bağışlasınlar
OĞUL:
Şimdi gelelim baba sözün özüne:
BABA:
Gelelim oğul sokalım gerçeği
Aymazların gözüne…
Üç dolarla beş Euro etmezse
nasıl ki sekiz Türk lirası
Gelmesin şiirin yazılabileceği akla
üç ölçü beş uyakla.
Bir de şu var mutlaka sözün sonuna eklenmeli
Evet, kimilerine göre şiir para etmez çocuğum
Ama unutma şiire
güç de yetmez çocuğum.

Fevzi Günenç

yusuf akın tarafından 8/11/2010 3:14:15 AM zamanında düzenlenmiştir.
şe
şehrinaz, @sehrinaz
8.7.2010 15:54:51
ahbap çavuş ilişkisi,al gülüm ver gülüm,çoğu zaman şiire değil şaire yapılan yorumlar...işte ahvalimiz...eleştirilerinizde haklısınız.
hicbitmez
hicbitmez, @hicbitmez
8.7.2010 01:53:35
5 puan verdi
siiri yazarken de yorumlari yaparken de ictenligin cok önemli oldugunu düsünüyorum.
is olsun diye yazilan siir ya da yorum hic olmasada olur fikrimce.
ve evt bir cok güzel siir yazanlarin sayfasinda iki üc yorumu gecmezken kimi siirde hatta 100 ün üzerinde yoruma rastliyoruz.
gerci siir duygudan kaynakli tabi, insanlar siir yayinlarken yorumu en son olarak düsünüyor.

yüreginize saglik degerli dost
sonsuz saygimla
Hilmi YAZGI
Hilmi YAZGI, @hilmiyazgi
8.7.2010 00:18:04
"şiirin hakkını verin" demişşiniz
ve
..vermişler

ugur böceği, şiire teşviktir
sizi şiir yazmaya teşvik etmişler
demek ki, sesiniz duyuldu. saygılarla...
Mehmet ASLAN
Mehmet ASLAN, @mehmetaslan
7.7.2010 23:49:54
5 puan verdi
Mehmet Ali Hoca,Nasrettin Hoca "sende haklısın" demiş.Sende haklısın hocam.Saygılar.....
ASMEROZ-62(Gülşen Polat)
ASMEROZ-62(Gülşen Polat), @asmeroz-62-gulsenpolat-
7.7.2010 22:53:46
5 puan verdi
HİÇ BİR ZAMAN KENDİMİ ŞAİR OLARAK NİTELENDİRMEDİM VE KENDİMCE BİR ŞEYLER YAPAMAYA ÇALIŞIYORUM ŞİİR KONUSUNDA EKSİKLERİMİN BİLİNÇİNDEYİM, KENDİMİ GELİŞTİRMEK AMAÇIYLA OKUYOR VE İÇİMDEKİLERİ SAYFAMA AKTARMAYA ÇALIŞIYORUM AMAÇIM POPÜR OLMAK DEĞİL BEN BU YOLDA EMEKLEYEN BİR BEBEK VE ŞİİR SEVER OLARAK GÖRÜYORUM KENDİMİ, BU SİTEDE GERÇEKTEN ŞİİRİN HAKKINI VEREN USTA KALEMLER VAR BEN HADİMİDE YERİMİDE BİLİRİM GERÇEKLERİYAZAN KALEMİNİZİ KUTLARIM ÜSTAD SEVGİ VE SAYGILAR...


UMUT ve DOSTCA

ASMEROZ-62 tarafından 7/7/2010 11:12:07 PM zamanında düzenlenmiştir.
ha
hayal denizi, @hayaldenizi
7.7.2010 22:19:45
Cümlem yarım kaldı. Bence siz kendizi boşuna üzmeyin. Mesaj ya yerine ulaşmayacaktır, ya da bilinçli olarak yanlış anlaşılacaktır. Eleştirilmeyi sevmeyiz biz, bizi büyütse geliştirse de. Ben de şiir yazdığımı düşünmüyorum. Sadece beni mutlu eden satırlar yazıyorum ki adı şiir değil biliyorum. Eğer Can Yücel , şiir yazıyorsa benim kendi yazdıklarıma şiir demem terbiyesizlik olur. Özdemir Asaf gibi şairlere saygısızlık olur ve ancak kendimi kandırırım.
Ama öalışır, uğraşırsam belki daha da güzellerini yazarım. Ama insan ne olduğunu bilirse kendi rahat eder.
Neyse ben hoşgörülü davranmaktan yanayım. Eğlensin herkes istediği gibi. Şiirler nasılsa kelebek gibi konar gönülden gönüle.
Ne şair olmak kolaydır ne de şair gibi yaşamak. Öyle çok kolay elde edilmez yazarlık sıfatları. Hayatlarını okusun herkes.
Ben seviyorum yine de , kitap seven herkesi.
Sevgi ve saygılarımla
ha
hayal denizi, @hayaldenizi
7.7.2010 22:13:24
İnsanın kendisini bilmesi kadar, güzel bir erdem yoktur diye düşünüyorum. Herkes aynı düzeyde bilgi sahibi olmayabilir. Aynı düzeyde yetenekli ya da yaratıcı. Fakat ne olduğunu bilirse, yerini de bilir, haddini de. Der ki: evet ben sadece kendim için yazıyor ve paylaşıyorum. Saygı duyar, bilen de bilmeyen de.
Hayatta kim yerini , konumunu haddini biliyor ki, hocam siz bu sayfada insanlardan bu olgunluğu bekliyorsunuz. Sayfaya ilk üye olduğum günlerde, bir şiir okumuştum. Şiirin "BEN SEN O" şiir, NAZIM HİKMET'in şiiri. Şiiri, şiiri ekleyen kişinin sanıp yorum yapmışlar. Kısa ve çok güzel şiir olmuş vs. Şiiri yorumluyorlar, Nazım Hikmet'i tanımıyorlar. Sanki genç bir şair yamış gibi tebrik etmişler. Çok şaşırmıştım okuyunca.
Aslında sizi yanlış anlamış bazı yorumcular. Yazmasınlar dememişsiniz. Kendinizi geliştirin, öğrenin demişsiniz. Ben de dahil olmak üzere, öğrenmek zor geliyor. Kafamıza göre takılıyoruz. Fakat yorum yapanlar seçici olsun demişsiniz ki bence de çok doğru. Kişilere yanıltıcı iltifatta bulunmak yarar yerine zarar getirir. Tabi amaç şiir yazmaksa. Amaç eğlenmekse bırakın eğlensinler. Benim umrumda bile değil, hangi şiir çok okunmuş beğenilmiş.
Ben, bir gün kendim bir kitap oluşturursam o zaman umrumda olur insanlara ulaşabilmişmiyim diye.
İnternet sanal bir ortam, yazanların arkadaşarı olabilir, dostları sevdikleri. Burda ki değerlendirmeler objektif olamaz zaten.
Benim için Edebiyat Defteri, itici bir güç oldu. Saygın bir paylaşım ortamı, duygu paylaşımı ve ş
kara kalkanlı
kara kalkanlı, @karakalkanli
7.7.2010 17:35:18
"özden gelenler, söze dökülünce........"


selamlar.
ali ulubay
ali ulubay, @aliulubay
7.7.2010 16:53:37
5 puan verdi
Ben kendi adıma şunları söylemek isterim.Bu defterde ne kadar çok kişiye gidersen o kadar çok oranda (az eksiği) dönüş yapılyor sana ya da yapılmak zorunda hissediyor kendini şairler...Yazmak isteyen yazsın engel yok,fazla fazla yorumlarda alsın bunda da sorun yok ama gerçek yorumlar yapılmalı , şiir değişik bir tat ihtiva ediyorsa,sıradan değilse,yeni bir nefes yeni bir duygu yeni bir hava katıyorsa hayata methiyeleri hak etmeli ,sıradan dizelere büyük mükafatlar vermek şiire şaire zarar verir önemli noktalamalar mesaj yoluyla iletilmeli,anlam bozuklukları söylenmeli,burada ne demek istediniz bana hitab etmedi denebilmeli,vakit darlığı çekip deftere giremeyen süper şairlere pirimler fazla fazla verilip yorumlar yapılmalı puanlar gerçek değeriyle verilmeli ve buna şairler alınmamalı çünkü her gönül farklıdır farklı etkilenir benim çok beğendiğim şiirimi gerçekten bir üstad harika bulurken başka bir üstad vasat bulabiliyor amacımız nedir hangi şiirimiz kitlesel yani daha çok beğeniliyor,hangi şiirimde düzeltme yapmalıyım hangi şiirim sıradan,hangi yönümü geliştirmeliyim,ne şekilde yazarsam daha çok vurucu olur vsvs bütün bunlar için ne gerekiyorsa yapmalı ve BİRBİRİMİZE alınmamalyız(yorumlar şaire göre yanlış bile olsa)genel intiba hissettirir şiirin kalitesini,yani genel intiba gerçekçi ve yapıcı olmalı...
bana bunların ne kadarını yapıyorsun diye sorarsanız%50 diyebilirim yani en azından ne kadar bana hitab ettiğini beli ediyorum şiirin,ben de daha fazla eleştirilmek istiyorum aslında,eleştirmek istediğim gibi...Hocam'a katılıyorum ziyaret edelim ama yapıcı olalım yapmacık değil...ŞAİR DOSTLARIMA SAYGILARIMLA...
Emel KIYMIK
Emel KIYMIK, @emelkiymik
7.7.2010 16:29:28
5 puan verdi
Şiirinizi şimdi okudum , keşke daha erken okusaydım.Ben yıllardır şiir yazarım ,en büyük amacım şiir kitabı çıkarmak .Bu amaçla şiirlerimi birkaç edebiyat öğretmenine gösterdim , beğendiler .Bu siteye de giriş amacım ciddi eleştiriler almak ve kendimi yönlendirmekti fakat birkaç kişi haricinde bu ilgiyi bulamadım ve hala şiirlerimin durumu hakkında kendimi yönlendiremedim .Birçok konuda size hak veriyorum .Mesela çok yorum ve puan almış bazı şiirleri okuyorum ama şiir tadı alamıyorum , bazı şiirlere de hiç alaka yok ama şiir harika .Ben kendimle çelişkiye düştüm neredeyse .Bunun yanında şiire gönül veren gençler var , onlarıda yorumla yüreklendirmek gerektiğine inanıyorum .Şiirinizle , üyeleri düşünmeye sevk ettiğiniz için teşekkür ediyorum .Attığınız taşın yerini bulması dileğiyle, selamlar....
ufukguney
ufukguney, @ufukguney
7.7.2010 13:07:01
Emek olan herşey güzeldir efendim iyisiyle kötüsüyle önemli olan yazılan eserleri yaşamak yaşatmak ve hissetmek için anlam mana çıkartıp onlardan ders çıkarmak gerek her eser bir mana teşkil eder eleştiriden çok şiiri yaşamak ve şairi anlayabilmek gerek...SAYGILARIMLA
guler birsozu
guler birsozu, @gulerbirsozu
7.7.2010 09:14:29
5 puan verdi
Çok güzel arkadaşım.
Çok haklısın.
Fakat bizde, bir eline saglık adeti var.Yüreğine saglık prensibi.Eleştiri yapıcı olmalı. Savaşa gider gibi, top tüfekle gidilmez kaleme. Özellikle özene bezene pişirilmiş mısraya, yok tadı kaçık tuzu fazla demenin bir uslubu olmalı.Sen pişirememişsin diyip tabağı yere atıp kırmamalı.Elbette hassasiyet özel likten geçer.Yazmak arzusuyla dolup taşarken lastik gibi uzatsada mevzusunu,ve adınada şiir demişse yazdıklarına.O ONUN ÖZELİDİR.Kimse sevmek beğenmek zorunda değil.İncelik eleştirirken yapıcı olmadımı.Çok kırıcı oluyor.Yetenek olmadımı çorba bile pişiremez insan. Kabiliyet ruhun desteğiyle,gönülden coşar.
Kafayı yormayacaksın...

Çok saygıdeger arkadaşım. Çok özür dilerim bir misalmidir bilemiyeceğim fakat bir söz var.Sepet koluna her kez kendi yoluna. Yoluna bakacaksın. Bu olaylar vakit kaybıdır. Yazan kalem için.
Begenmediğim bir şiir de, olsa kendi açımdan yüreğine saglık demek bana zaman kazandırıyor

Çok saygı ve sevgiler
Yüreğine saglık

Sayfanızda şiir okumanın tadına vardım.Affınıza sıgınarak fikrimi yazdım.
Anlayışınıza güvenerek.
n.kaygısız
n.kaygısız, @n-kaygisiz
7.7.2010 08:42:48
5 puan verdi
sevgili öğretmenim,
hani sık sık söyleyip durduğumuz yetmiş milyonluk ülkede, ben eli kalem tutup yazmaya heves eden her bireyi yürekten kutluyorum.yazmak ve okumak..bunlar bir insanın gelişimine katkıda bulunan çok önemli iki eylem...yazsın çizsin okusun söylesin herkes..zaman denilen süzgeç sanat eserı ile sanat eseri olmayanı ayırt edecektir.birileri eline kalem almış yazıyor diye telaşa kapılmanın gereği yok.bundan ancak mutluluk payı çıkaralım kendimize.
yarınlara bugünden kimin yazdıklarının kalacağı kimsenin inisiyatifinde değildir.herhangi birimizin beğenmmedikleri kalemlerden zaman içinde çok nitelikli eserler çıkabilir..
bir alış veriş merkezine gidin yarım saat gözleyin.okumak insanlar için kacıncı kalemde olan bir ihtiyaç....hal böyle iken kimsenin hevesini kırmayalım.eleştirilerimiz kırıcı değil yapıcı olsun diyorum.ve yorumlarımızda şiirin begendiğimiz yerini mutlaka işaret edelim.bir şiiri okuyup senin şiirini ben okudum demek, bunu yazana hissettirmek sadece bir güzelliklik ve inceliktir.
umutlu olalım..şiir güzel şey...umudun ve şiirin çoğalması dileklerimle...

saygılar sunuyorum.

n.kaygısız tarafından 7/7/2010 8:44:43 AM zamanında düzenlenmiştir.
hatice eğilmez kaya
hatice eğilmez kaya, @haticeegilmezkaya
7.7.2010 08:00:35
5 puan verdi
m.ali bey haklısınız
bu gibi edebiyat ortamlarında daha seçici ve dikkatli olmak lazım
aksi takdirde şiire hizmet edelim derken şiiri yaralayabiliriz...
selam ve saygılar sunarım...
Etkili Yorum
acemibülbül
acemibülbül, @acemibulbul
7.7.2010 02:58:50
5 puan verdi
Merhaba hocam.Dün akşam Komani dostum ve Mehmet AKTAŞ hocamın da aynı konuya dair şiirlerini okudum. Bu yazınızı okuduktan sonra epey düşündüm.Her şeyden önce Mertçe ifadelerinizi kutluyorum.Şiirler konusunda sizin kadar teknik bilgiye sahip olmam mümkün değil çünkü siz bir Türkçe öğretmenisiniz.Serzenişlerinize katılmamak mümkün değil.
1- Öyle şiirler okudum,şiirlerin mahremine inmeye çalışarak samimi yorumlar bıraktım,şiirin konusuyla hiçbir bağlantısı olmayan ama gururu okşayan yorumların etkili yorum seçildiğini gördüm, size katılıyorum.(Bir çok dostum hariç)
2-Bir çok şairlerin şiirlerine defalarca yorumlar bıraktım, sayfamda göremedim, ben şiir yazmayı bilmiyorum hissine kapıldım.Ben zaten acemibülbülüm deyip avundum, size katılıyorum.
3-Dost bildim samimi görüşlerimi yazdım,terk edildim,size katılıyorum.
4-İnsanlar duracakları, duraklayacakları yeri bilsinler diye bilgilerim dahilinde imla kurallarına dikkat ettim.Şiirimin birinde iki harf hatası yüzünden ilk defa sayfama gelen birinin yorumu; şiirde affedilmez iki hata var oldu.Bir çok kanun suçlusunun bile affedilebildiği günümüzde affedilmez olduk. Mesajla hatamın ne olduğunu sordum,Türk Dil Kurumu’nun sözlüğüne bakmamı önerdi.Şairler mütevazi insanlardır!!!!!Size katılıyorum.
5-Şairler önyargılı değildirler, her şairin şiirini okurlar!!!!!!Size katılıyorum.
6-Temasını ve yazılış amacını bir türlü çözemediğim şiirlerin GÜNÜN ŞİİRİ seçildiğini gördüm. Şiirlerin seçimindeki ciddi çalışmayı alkışlamak gerek!!!!!!Artık günün şiirlerini okumuyorum,size katılıyorum.
Şimdi soruyorum!Bu sitedeki Şairlerin ben de dahil olmak üzere burada bulunmaktan ne çıkarımız var?Şiir okumayan şairler kendi şiirlerini yayınlarlarken lütfen YORUMA KAPATSINLAR.Bu en erdemli davranış olacaktır.
Ben dostluğa önem veriyor,dostların şiirlerini okumayı seviyorum. Şiirlere bıraktığım yorumlarda bir çok çam devirmiş olabilirim.Yorum yaparken insanlar acaba sözüme alınır mı ve hangi dostumu gücendiririm kaygısını taşımamalıyım.
Sözün özü; her türlü ön yargılardan uzaklaşarak şiirler okunmalı, bir çok harika şiirler garip bırakılmamalı ve şairlerin daha üretken olmaları teşvik edilmelidir.
Dikkat çektiğiniz konuya gül bahçelerinin nadire çiçeklerini serpiyorum hocam.En kalbi selamlarımla…
denizin dünyası
denizin dünyası, @denizindunyasi
7.7.2010 02:06:00
dokuz köyden kovulsam a onuncu köy vardır aklımda oda siz gibiler..ustam ala olmuş..yüreğine sağlık olsun...

sevgimde kalın
YAZGI24
YAZGI24, @yazgi24
7.7.2010 02:05:15
bu yazdığınız şiire en büyük katkıdır. takdirlerimi iletiyorum. saygımla.
muratcanbolat
muratcanbolat, @muratcanbolat
7.7.2010 02:00:50
Herhangi bir şiir sitesine üye olup yazdıklarını eklemeye başlarsan anında şair olursun yazdıklarında şiir.Ben google amcama sordum öyle diyor.Bana şair olduğumu söyleyip duruyor.En bilge prof google amcamı inanayım yoksa size mi?Boşa çabalamayın Hocam yazdıklarınızı ben ve benim gibi hiçbir şair (!) üstüne alınmaz.Havanda su dövün durun ancak şairim demişse biri kendine artık ne derseniz kâr etmez.Bizim şairlerimize güç yetmez.En iyisi benim diyememeleri tamamen alçakgönüllüklerinden.Amatörce yazdıklarını söylerler ama yiğitsen eleştir profosyonel kesilir hata kabul etmezler.Çünkü onlar eleştirilemezler.Şiirlerinin üzerinde görülmeyen dokunulmazlıkları vardır.Dokununca çok değişik ensturamanlar çıkar ortaya.Ne diyeyim çabanız boşa diyeceğim ama haydi hayırlısı diyelim belki en azından ben yola gelirim.Düşündüren sorgulayıcı yaklaşımınız için teşekkürler.Saygımla...
Selma Özeşer
Selma Özeşer, @selmaozeser
7.7.2010 01:20:54




Haklısınız ne diyeyim,

Serbest şiir kuralları olamayan şiir demek değildir diye kaç kere söylüyoruz.

Cümle değildir mısra,cümleyi ortadan böldün diye mısraya dönüşmez dedik durduk.

Artık kendi adıma vazgeçtim ben ,kim nasıl biliyorsa öyle yazsın, bazılarının derdi şiir değil muhabbet.

İmla ve yazım hatalarıyla dolu şiirler, anlaşılmaz imgeler ne anlama geldiğini kendileri bile bilmiyor.

Ben bazı yorum meraklılarının şiiri bile okuduğunu düşünmüyorum, ki dostlarımız şiir öğrensin.

Ama gençlerin arasında meraklı, şiiri önemseyen, ışık ışık parlayanları çokça, bu da çok sevindirici.

Şiiriniz dokundurdu, nasibimi aldım gidiyorum.

Saygılar
sahra&su
sahra&su, @sahrasu
7.7.2010 00:33:05
5 puan verdi
sonuna kadar haklısın ustam. şakşakçı edebiyatından ne zaman vazgeçeceğiz biz. şiir sanat demektir. popülarite değil. ellerine sağlık. sessiz azınlığın sesi olmuş şiirin.
zaralıeren
zaralıeren, @zaralieren
7.7.2010 00:24:56
5 puan verdi
güzel bir konu ama icraatı zor bir konu benim görüşüm takıldığım bir konu olursa çok değerli hocalarım var kendilerinden yardım alırım. Bildiğimide paylaşırım. tabiki talep olursa

saygı ve selamlarımla hocam

Genç Ozan
Genç Ozan, @gencozan
7.7.2010 00:22:21
5 puan verdi
Size tavsiyem şu:
Sakın bakmayın şiirin ,
Özüne , sözüne,
Ver ha övün,
Eleştirmek çok ayıp!
Biliyor musunuz sizin yüzünüzden,
Ne kadar güzel şiir oluyor kayıp.

Ben bunu eleştirdim ya ,
Hadi sallayın bana,
“Sen de kim oluyorsun “ diye,
Size sadece güleceğim,
Ama siz böyle yapmaya devam ettiğiniz sürece,
Ben her gece üzüleceğim.

Saygıdeğer Mehmet Ali Hocam
Kutlarım değerli kaleminizi
ve duyarlı yüreğinizi
Saygı hürmetlerimle.....
Gezgin_Sair_
Gezgin_Sair_, @gezgin-sair-
7.7.2010 00:21:39
5 puan verdi
:))) dost dogru soylersen kovulurmusun sandin ki dokuz koyden
bilirim ki ne sen rakamlarin pesindesin neden seni sevenlerin
birak sular yukari aksin be
birak gunes denizden dogsun
birak essin ruzgar tersten tersten
sen gonlu cinarsin
tesvik etmeli siiri yazani da yazamayanida
onemli olan bence ki sahsim adina kalemi eline alip bir seyler sunabilmekte
ha burada harfleri buyutuyorum izninle
GECEN COK HIZLI BIR GIRIS VE CIKISI OLAN YAZILARADA NE SIIR DENIR NEDE ONU DEFTERE ASAN A SAIR
DINIME INANCIMA BAYRAGIMA VATANIMA MILLETIME ANAMA BACIMA HAKARET EDE EDE SATIRA ALDIGI O BILMEM NE LERI DEFTERE ASABILENLER DE VARMIS MEGER AMA ONLARI GELDIKLERI YERE GONDEREN CESUR YUREKLERDE
YONETICI ARKADASLARA DUYARLILIKLARINDAN DOLAYI TESEKKUR EDIYORUM
VE O TUR SIIRLERI SAYFADA GORUPTE KANLARI BEYINLERINE VURAN MEMLEKET YUZLU CAN DOSTLARIMINDA ALINLARINDAN OPUYORUM
UZUN OLDU kizma can dostum
soylenecek belki cok sey var belki hic bir sey kalmadi
zaman bekle ve gor zamani misali
eh bizde bekliyoruz
ak alnindan optum
HATAYLI
HATAYLI, @hatayli
7.7.2010 00:19:22
Size tavsiyem şu:
Sakın bakmayın şiirin ,
Özüne , sözüne,
Ver ha övün,
Eleştirmek çok ayıp!
Biliyor musunuz sizin yüzünüzden,
Ne kadar güzel şiir oluyor kayıp.

Elbette arkasındayım davanın.Kimse yazmasın demiyor ki yazsınlar isterlerse ama yorumların hepsi övgü dolu olmasın.Hiç mi eksikleri yok hiç mi hataları yok anlamdım ki?Yoksa buraya güzel yorum yapıpta özelemi eleştiri yapıyorlar bilemem.Ama hatalarımızı söylemesek o arkadaşlarımızda hiç ama hiç ilerleyemezler.
© 2025 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
ÜYELİK GİRİŞİ

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL