bayşiir
137 şiiri kayıtlı

Evli Kadınlar

bayşiir
  0,0 / 0 kişi ·0 beğenme · 23 yorum · 3325 okunma
Muammer Baydere

Evli Kadınlar


Dışardan bir sorun görülmez belki
Fakat umutsuzdur evli kadınlar
Yüzdeyüz bir hüküm verilmez belki
Genelde mutsuzdur evli kadınlar

Ayşe on beşinde gelin olmuştur
Sevdiği dururken elin olmuştur
Her gece sararmış, her gün solmuştur
Genelde mutsuzdur evli kadınlar

Fatma’yı birine zorla vermişler
Tomurcuk gül iken zorla dermişler
Hep onu suçlamış, onu yermişler
Genelde mutsuzdur evli kadınlar

Gül biraz şanslıymış sevilmiş, sevmiş
Kocası gözünde sanki bir devmiş
Hiç farkı kalmamış hapismiş, evmiş
Genelde mutsuzdur evli kadınlar

Hülya’nın ne aklı ne fikri ermiş
Kendini oğluna, kızına vermiş
Her işin peşine kendi gidermiş
Genelde mutsuzdur evli kadınlar

Zeyneb’in kocası kahveden gelmez
Gelse de asıktır yüzü hiç gülmez
Tatlı söz söylemez, sevmeyi bilmez
Genelde mutsuzdur evli kadınlar

Hatice kaderle kendini aklar
Hep mutlu görünür, derdini saklar
Istırap gölünde ruhunu paklar
Genelde mutsuzdur evli kadınlar

Emine eşinden ilgi görmemiş
Ömründe bir defa sefa sürmemiş
Sevgiyi tatmamış, hazza ermemiş
Genelde mutsuzdur evli kadınlar

Keramet koksa da nikah masası
Silinmez hayatın gamı, tasası
Velhasıl arkadaş lafın kısası
Genelde mutsuzdur evli kadınlar



Not:Bu şiir hayâl ürünüdür(2.kıta hariç) ve inşallah hiç bir gerçek payı da yoktur.
Şiiri Değerlendirin
 
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Evli Kadınlar şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?

Evli Kadınlar şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
15 Ağustos 2007 Çarşamba 16:53:23
Şiiriniz teknik ve estetik olarak gerçekten güzel. Anlam bakımından her zaman tartışılır. Mutlu ve mutsuz olmak için evli veya bekar mı olmak gerekiyor? Bunlar biribiyle mutlak bağımlı şeyler mi? Mutluluk kavramından ne anladığımıza bakmalı. Mutluluk veya mutsuzluk sürekli mi,anlık mı? Selam ve muhabbetle..
9 Nisan 2007 Pazartesi 22:57:55
tema çok güzel...

şiir akışı ve anlam zenginliği kesinlikle a-kalite

yorum ayrı bir keyif... kesinlikle çok güzel


tebrikler Muammer abi.
9 Nisan 2007 Pazartesi 22:20:42
Sn. Bayşiir,
Sizi yürekten tebrik ediyorum yorumunuz çok doğru, yazdıklarınıza ben katılıyorum, çok azımız şanslı kadınlarız malesef ki... Saygılar
8 Nisan 2007 Pazar 11:10:38
kalemınız daim olsun....guzel şiir.....
23 Mart 2007 Cuma 13:13:19
mutsuzdur evli kadınlar o kadar gercekci anlatmıssınızki .gercek payı olanlar bunu yasayanlar böyle anlatamazdı yüreginize saglık tebrikler.
10 Mart 2007 Cumartesi 22:21:23
Sevgili lili teşekkürler.
Necat, elbette ben de onu vurguluyorum zaten ki bunu sağolsun bütün bayanlar anlamış:)
rüyabahçesi dost, acı(klı) gerçekler maalesef:( Teşekkürler, sevgiler.
8 Mart 2007 Perşembe 05:46:38
yorumunuza katılıyorum ama bunda erkeklerin hiç mi?suçu yok
13 Şubat 2007 Salı 19:16:04
Mutlu olmanın koşulu yoktur,bence...Sevgilerin imzalara ,kurumlara ihtiyacı olmadığı gibi.Özgürlüğün çocuğu olmalı sevgi.
Şiiriniz ne güzel anlatmış,özde nedenleri ile mutsuzluğu.Sevgiyle kutluyorum.
31 Ekim 2006 Salı 14:56:39

Bayıldım bu şiire.Ben etrafım da,evli olup da mutlu olan çok kadın görmedim.Başta ANAM, ablam,kızkardeşim ve deee en önemlisi eşim. Kadınları mutlu etmek için Cennet Verilmiş, O ise bir elmaya aldanmış...
Sakın kadınları kınıyorum sanmayın! Doğanın gereği bu.Analık vasfına sahip olan her dişi,sahiplenmek ister.Eşlerini de çocukları gibi ele geçirmek, eğitmek, büyütmek isterler. Bu da olamıyacağına göre,mutsuzluk hoşgeldin. Hangi seven kadın,bir ömür boyu erkeğine kul köle oluyor veya hangi erkek,sevdiği için kendini heder
ediyor?
Keşke dediğim çok anlar olmuştur.Herkesin mutlu olduğu bir Dünya yaratmak elim de olsaydı,diyorum.Ama bana çok inandırıcı gelmiyor bu! Daha evim de eşimi mutlu edememişim.Ne çiçek sever,ne hayvan sever,ne şiir sever.Ben O'nu nasıl mutlu edeyim.Kızım onbeş yaşın da,hiphop seviyor,bense sanat musikisi seviyorum.Şiirden ve edebiyattan hoşlanmaz.DJ Akman dinler.
Gelin de çıkın bu üç bilinmiyenli denklemin içinden. Şimdi soruyorum size,kim mutsuz. Yıllar önce 2000 yılnda sanal aşk diye bir şiir yazmıştım.
.....Yasak,yasak bu aşk!
Sonra,elalem ne der,
Ayıp,günah hiç olur mu?
Evli-barklı,çoluk çocuk sahibi İnsan,sever mi?
Sevmez tabii,o''nda kalp yok!
Yok!Çok kötü Unutun bu aşkı,
Eşinizi sevin, Çocuklarınızı düşünün...
İşte, İçinde yaşadığımız dar kalıplar! ..................diye devam eden bir şiirdi ve ben kendimi kınamadım.Allah bana sevmeyi vemiş.""Vermek istemeseydi,istemeyi vermezdi.""Ayet-i Kerimesini doğrularcasına, hep gerçek aşkın peşinde koştum. Ömrümün son nefesini verinceye kadar da bu böyle devam edecek.Bulduğum da da son bulacak aramam.

Kabahat bizde değil.Leyla ile Mecnun da,Kerem ile Aslı da,Ferhat ile Şirin de... Ya da bizleri böyle yetiştiren toplum da ve eğitim de...

Şiiriniz ben fena etkiledi.Aşık olduğum kız başkasıyla evlendi.Ben İstanbul Süreyya Paşa Sanatoryumun da,üçyıl tedavi gördüm. O da kocası yüzünden hasta oldu ve Manisa Ruh ve Sinir Hastalıkları Hst hanesin de tedavi görmeye başladı.Şimdi eşinden ayrıldı ve meczup gibi dolaşıyor ortalıkta.
Evet bu kadar yeter sanrım.Bir şiirin düşündürdükleri.
Kutlarım,saygılar sunarım.
21 Ekim 2006 Cumartesi 12:49:47
rica ederim sevgili Muammer..ben bunu dostluğumuzun dışında ayrıca bir insan yüreğinin verdiği sorumluluk duygusuyla yapıyorum ki az önce sn.dostumuz değerli kardeşimiz Hikmet ELİTAŞ'ın bir şiirine de yorum yazıp,duygularımı ifade ettim..kendisi çok memnun oldu ve teşekkür dilekleri yanında bayram mesajı da yolladı....işte dostluklar böyle kurulmalı...çıkarsız ve sevgiye-saygıya dayalı...sanırım ne demek istediğimi çok iyi algılamışsınızdır...ben, sizin gibi gerçek bir gönül dostum olduğu için kendimi çok şanslı addediyorum...bu vesileyle sevgi ve selamlar...saygılarımla kardeşim...iyi ki varsınız...
21 Ekim 2006 Cumartesi 00:43:27
Sevgili Oktay dostum, hakkımdaki söz ve düşüncelerine çok teşekkür ediyorum.Bu kadar uzağımda olup da beni böylesine iyi tanıyan ender dostlarımdansın, hoş yakınımda olan bir çoklarına göre de öyle ya...:)
Ayrıca senin de pozitifliğin beni sevindirdi ki ben de hep öyleyim, kaldı ki benimki bir görüş, bir iddia da değil.Şimdi şiirimin altında düştüğüm nota ters düşüp gözlemlerimi yazdım ve bunları ispat da ederim diyebilirim ama böyle bir niyetim de zorunluluğum da yok.Hadi bunu yaptım diyelim, bu birebir tanıdığım çevrenin dışına çıkmaz ki, burada bulunan her hangi biri niye alınsın!, öyle değil mi dostum?
Her neyse ben de sizi saygı ve sevgiyle selamlıyorum.

SEVGİLİ AYNUR, ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM VE EVET HAKLISIN KEŞKE OLMASAYDI AMA BU CEHALET BU BENCİLLİK OLDUĞU SÜRECE KORKARIM OLMAYA DEVAM EDECEK:( SEVGİLERİMLE.

bayşiir tarafından 10/22/2006 1:46:31 PM zamanında düzenlenmiştir.
20 Ekim 2006 Cuma 23:51:11
olaya yapıcı bir açıyla bakmakta yarar var...bir de size göre yanlış olan bir konu veya görüş bir başkası tarafından yanlış olmayabilir ki buna da saygı göstermek gerekir..her zaman bizim her dediğimiz doğru olmayabilir...duyguyla değil de mantıkla değerlendirmek gerekir..ayrıca ben sevgili Muammer'in ne kadar insan canlısı ve aşığı olduğunu bildiğim için hak veriyorum kendisine..çok agresif yaklaşım ve sert söylemlerde bulunmaktan kaçınmalıyız diye düşünüyorum...bu vesileyle sevgili Muammer'i yürekten kutluyorum...sevgi,selam ve saygılarımla..
20 Ekim 2006 Cuma 17:23:48
Dışardan bir sorun görülmez belki
Fakat umutsuzdur evli kadınlar...
saygılarımla
20 Ekim 2006 Cuma 17:23:16
sevgili bayşiir tespit çok doğru. eğer bende bu konuda bir şiir yazsaydım hiç çekinmeden aynı sözleri kullanırdım. etrafımda öyle çok bu durumda olduğunu bildiğim evli kadın var ki... kocası tarafından eziyet gören bir kadın evet çok mutsuzum derken eşi neyin eksikte mutsuzsun der ve aynı hikmet bey gibi tepki gösterirdi. çünkü erkekler kadınların kendileri yüzünden mutsuz olduğunu kabul etmezler. ve bu nedenlede kadınlar ewvli mutsuz olamazlar. tabiiki evli ve mutlu olan kadın muhakkak vardır. zaten onların üstüne alınmasına gerek yokki. bence erkekler acaba bizim kadınlarımızda mutsuzmu diye bir düşünsünler de birşeyler yapsınlar.evli ve mutsuz kadınların sayısını azaltmak için...çok doğru, çok güzel, çok harika bir şiir tam evli kadınları anlatan bir şiir yüreğinize kaleminize size sağlık... iyiki bizimle bu şiiri paylaştınız okumakta dinlemekte çok güzeldi...saygı ve sevgiyle kalın...
20 Ekim 2006 Cuma 16:48:35
Konunun tartışılmasına yol açması bile bu şiir için başarıdır diye düşünüyorum... Hani, kelime seçimleri tartışılabilir ama o da şairin seçimidir sonuçta... Nereden bakarsanız bakınız kötü niyet sezilemiyor, sadece acı gerçekler diyebiliriz. Ne yazık ki...
20 Ekim 2006 Cuma 16:29:42
Sevgili dostlar, hepinize teşekkür ediyorum ama sevgili sırçakalem'e bir açıklama yapmak istiyorum.Asla ve asla nikahı hedeflemedim ki "ben evlilik aşkı öldürüyor" diyenlere bile karşı durdum, nikahı nasıl suçlarım.Burda kastettiğim tamamen istek dışı bir evliliğe zorlanan ve "nikahta keramet vardır" diye ikna edilmeye çalışılan durumlardır.
Ben altına not düşmeme rağmen şiirimin arkasındayım ki kimseyi birebir hedef almadım ve kimseye sen mutsuzsun, eşin mutsuz demedim ki olmamaları için duacıyım da...
Eğer olanlar varsa bir nebze durur düşünür ümidiyle kaleme aldım işte, en nihayetinde şiir denilir geçilir.
Ayrıca sevgili şeyda'ya da şunu ifade etmek istiyorum.Evli Erkekler bu şiirin içinde zaten var ama ayrıca yazmaya doğrusu cüret edemem, beni tefe koyarlar alimallah:) Fakat yazsam mutlaka "Genelde Bencildir Evli Erkekler" diye yazardım:)) Hani çevremdekilerin çoğu öyle de...

Sevgiler saygılar

Bu arada sevgili cennet diyorsun ya "evli erkekler bu şiire tepki vereceklerdir çünkü hiçbiri eşini mutsuz ettiğini yada mutlu etmek için bi çaba göstermediğini kabul etmez" diye, örneği çıkıyor maalesef. Neyse ben ilk ağızlara bakarım genelde..:)
Sağolasın sevgili Şahika, akdenizce ve fatoş.


Teşekkürler sevgili sessiz, sen ve nerdeyse bütün dostların sözleri şiirimden daha gerçek ki kadınları en iyi sizler bilirsiniz.Üstelik ben şiirimin eksik bile kaldığını düşünüyorum, neyse pire için yorgan yakmayalım ama alkol ve şiddeti de es geçmeyelim, tabii "yarası olan gocunsun" diyerek.
Sevgiler.



bayşiir tarafından 10/21/2006 12:53:52 AM zamanında düzenlenmiştir.
20 Ekim 2006 Cuma 15:02:05
Delarca okudum ve sesinden dinledim bu şiirini, tospembe gözlükler çıkarılınca geriye bu manzara kalıyor işte...

Kutluyorum sevgili muammer
20 Ekim 2006 Cuma 12:03:02
Doğruya doğru...
evli erkekler bu şiire tepki vereceklerdir çünkü hiçbiri eşini mutsuz ettiğini yada mutlu etmek için bi çaba göstermediğini kabul etmez.
Evvet çok doğru
Genelde mutsuzdur evli kadınlar...
Belki evlilikten belkide zaten depresif bir yapıya sahip olduklarından...
Bayşiir teşekkür ederim bu şiir için erkek gözüyle nekadar da güzel görmüşsünüz kadınların hayatını.


20 Ekim 2006 Cuma 11:17:23
yani genelleme yapmak zor olmalı.
iddalı bir şiir. tartışmaya açık........
20 Ekim 2006 Cuma 11:15:12
Ben size katılıyorum Muammer Bey. Yani şiirinizin konusu aslında gerçekleri yansıtıyor. Sadece kulağı tırmalayan şu bana göre. Bu durum sanki nikahla alakalıymış gibi görünüyor. Hele de son kıtada...Bu yüzden tepki almış olabilir. Ama şunu söyleyeyim. Anlattığınız kadınlar yaşıyor, hatta dokunacağımız kadar yakınımızdalar.

Selamlar efendim...Kaleminiz daim olsun.
20 Ekim 2006 Cuma 10:43:17
Hikmet bey ben üstüme alınmadım mesela ama bence doğru bir tesbit. Zaten hepsi demiyor, genelde denmiş dikkat ederseniz. Üstüne almak istemeyen almaz. Çok ta güzel ifade edilmiş, sevgisiz başlayan evliliklerin sürdürülme mecburiyeti... Güzel olmuş, yüreğine sağlık şiir adamı. Allah hiç bir kadını mutsuz etmesin evliliğinde. Sevgiler.

mutedildalgalı tarafından 10/20/2006 1:17:50 PM zamanında düzenlenmiştir.
20 Ekim 2006 Cuma 10:43:03
İnşallah dediğiniz gibidir...! de keşke sizi aşan bir ifade kullanmasaydınız:( ben olsam..... gibi)
Not:Bu ilk ve son, şiirsel bir hata ve ahlaka mugayir bir kelime bulamayan kimseyi muhatap almam.

Teşekkürler sevgili mutedil, üstelik bu şiirin konum olarak muhatabı olmadığın halde anlayış ve sağduyuna, gerçekçiliğine hayranım.Düştüğüm notu okuyabildiğine göre okunabiliyormuş demek:)) sevgiler.





bayşiir tarafından 10/20/2006 11:04:25 AM zamanında düzenlenmiştir.
20 Ekim 2006 Cuma 10:28:40
Mutlulukla mutluluğu ayıramamışsınız. Genelde kelimesi hiç ama hiç olmamış, olmaz.
Evli kadınlar genelde mutsuz değildir. İyi düşünmek lazım.

Görüşünüze de, şiirinize de Katılmıyorum.Ben olsam bu şiiri yayınlamazdım.

Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyatdefteri.com'u kullanarak Çerez Politikamızı kabul etmiş sayılırsınız.