halikarya
31 şiiri kayıtlı

TURİSTİK ADIMLARA VEDA

halikarya
  0,0 / 0 kişi ·0 beğenme · 15 yorum · 1426 okunma
TURİSTİK ADIMLARA VEDA

TURİSTİK ADIMLARA VEDA


şehrin tutsaklığını açmaz gözlerin

eteklerini caddelerde toplar körebeler
küçük eğilimleri libidoların
kanayan bir aşkla sarar ölüler
guaji dillerin kemiklerini
zorlamaya almaz hiçbir topograf
tatlılığını yitirse de tüm rüyalar
içöykülemini anlatmaz geçmişin

–geçmiş ki bir parçası denklemin–




kesişlerini tükettiğimiz bakışlarda
kızarmıyorsa bu geyikler muhabbetinde yüzümüz
gülüşlerini çoğaltmak içindir acının
topaç bir kadere teslim ettiğimizde yüzleri
metinlerden çok adımlarda çıkar karşımıza
biraz taocu, biraz türki sevişmelerle
birbirimize en az gözlerle taptığımız
ve daha çok çoğaldığımız –acı ki azaldığımız–
güllerin avuçlarda saçlar gibi kaldığı gecelerde
sonrasını hiç anımsayamadığımız anlar
belleğimize bir bahar kelebeği edasıyla
tülden helezonlar çizerken

bir başka bakış alır bizi kendimizden
“kendi” olmadığımız andır
adı ne olursa




bakışlarında sevecen ağlayan bir kadındın
ben kadın yanını sevdim

şehre bir giz gibi girdiğin şarkılarla
ışıklarına yağmurla ritim tuttum
caddelerine adımlarla, asla yanılmadım

gördüm, cinneti sensiz geçirdim
şehrin ayaklarına kapandığım günden beri
gizil ve çoğul anlamlar tüketti beni

varsın yalanlar dökülsün saçlarından
gözbebeğinden emzir gömdüğün çocukları
bakışlarında öldür sensizliğe göm
uzaklaş bir kanat çırpınışında ki
tut gözlerini ağlamasın
Şiiri Değerlendirin
 
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
TURİSTİK ADIMLARA VEDA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?

TURİSTİK ADIMLARA VEDA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
2 Nisan 2007 Pazartesi 13:15:34
şehrin tutsaklığını açmaz gözlerin

eteklerini caddelerde toplar körebeler
küçük eğilimleri libidoların
kanayan bir aşkla sarar ölüler
guaji dillerin kemiklerini
zorlamaya almaz hiçbir topograf
tatlılığını yitirse de tüm rüyalar
içöykülemini anlatmaz geçmişin

–geçmiş ki bir parçası denklemin–



resim ve şiir öylesine örtüşmüş ki
ne söylesem az kalacak
çetinerin söylemini anlamsız
hatta gereksiz bulduğumu
ifade etmeliyim
bazen insanlara iyi niyetle yaşklaşmak
gerekir diye düşünüyorum.
zahmet etmiş ama bence gereksiz ayrıntılara girmiş
22 Mart 2007 Perşembe 09:04:26
eleştirinize yürekten katılıyorum yaptığım kopyala yapıştır çünkü şiirlerde gördüğüm ortak eksiklik bu ama size haksızlık yaptığımı düşünmetin sadece kopyaladığım başkasının bir mısrasını yanlışlıkla sizin eleştirinize yapıştırdım. Gözümden kaçmış hatamı düzeltiyorum
sevgi ile
21 Mart 2007 Çarşamba 23:49:21
Sevgili halikarya bir kaç gündür pek uğrayamıyorum siteye.Siz bu arada katıldınız sanırım.Her şiirin altında hemen aynı yorumlarınızı görüyorum.Hele alttaki yorum okadar komik olmuş ki sanırım bir yorum yazmış ve hemen her şiire kopyalıyorsunuz ama bu yorumu kopyaladığım şiirde ''Gözlerim kilitlendiğinde gözlerine''diye bir bölüm geçmiyor.Amacınız dikkat çekmekse bu hiç etik bir davranış değil.
Herkes bulmaca gibi şiir yazmak, imge bulacağım diye şiirde takma gibi duran sözcükler kullanmak zorunda değil.
İstediğiniz tarzda yazabilirsiniz ama kimsenin tarzına karışmayın derim ben ....dostça..Sevgiyl kal....

Gözlerim kilitlendiğinde gözlerine" neden hep böyle olur ve biz neden bunu hep aynı sözcüklerler ifade edriz ki??
sözcükleri aramalı şair çünkü onun duyguları sıradan değil ki ifade edişi sıradan olsun
özgünlüğe yelken açtığınızda yüreğiniz sizi kucaklayıp şiirin gerçek kapılarını size aralayacak
sevgi ile

İşte her şiire çift baskı eklediğiniz yorum bu neden hep çift baskı ? Acaba reklamın iyisi kötüsü olmaz, resmim çok görünsün diye olabilir mi?

cetiner07 tarafından 3/21/2007 11:52:50 PM zamanında düzenlenmiştir.
21 Mart 2007 Çarşamba 19:59:52
şiir iki şiirden oluşmuş gibi, iki parçaya bölünmüş, ilk kısımlar ne kadar dokunamıyorsa yüreğe, son kısımlar o denli dokunaklı... belki benim anlamadığım manalandırmada zorluk çektiğim kelimelerdir yüreğimle şiir arasındaki perdelenme..

Evet.. şiirin yüreğime değen son kısımlarından yürekten düşenler...

Sokak aralarında cinayetlerine tanıklık ederim, her caddede isminin bir harfini okuyorum, ne kadar dolaşırsam dolaşayım sana bir türlü dokunamadım... gülleri seven kadın nazılya rüzgarda titriyorsun, denizin koynundan çıkıp gelmiş gibi mavi bakıyorsun, deniz suyu mu gözlerindeki... mavi bile olsa gözlerin ağlamasın..

21 Mart 2007 Çarşamba 18:20:02
ŞİİRİM SİZİ ALIP BİR YERE GÖTÜRMÜŞSE YA DA BİRKAÇ MISARA KULAĞINIZA TAKILMIŞSA NE GÜZEL
SEVGİ İLE
21 Mart 2007 Çarşamba 17:55:52


halikarya tarafından 3/21/2007 6:11:35 PM zamanında düzenlenmiştir.
21 Mart 2007 Çarşamba 17:28:54
gördüm, cinneti sensiz geçirdim
şehrin ayaklarına kapandığım günden beri
gizil ve çoğul anlamlar tüketti beni

varsın yalanlar dökülsün saçlarından
gözbebeğinden emzir gömdüğün çocukları
bakışlarında öldür sensizliğe göm
uzaklaş bir kanat çırpınışında ki
tut gözlerini ağlamasın

Özenle seçilmiş kelimeler ve çok güzel işlenmiş bir şiir günün şiiri olabilecek kadar güzel..Bir nokta geyik muhabbetleri artık geyiklere bile hakaret anlamına geliyor sevgili Ahmet onlar dahi anlamlı konuşmaya başlamışken insanlarda boş konuşmalar aldı başını gidiyor..
Yalnızlığın cinnetle özdeşleşmesi ve çoğul anlamların arasında tekil kalmak.. Çok beğendim ..
Şiir tat vermeli yorumlardaki eleştirilerin dikkat çekici yönlendirici ve olumlu eleştiriler bu nedenle de yürekten kutluyorum ..
Kısaca keyif alarak okuduğum bir şiir oldu kutluyorum tekrar yüreğine sağlık sevgiyle ve sevdiklerinle kal her zaman sevgilerimle..

Çınar GÖLE
21 Mart 2007 Çarşamba 16:57:37
şehrin tutsaklığını açmaz gözlerin

kızarmıyorsa bu geyikler muhabbetinde yüzümüz
gülüşlerini çoğaltmak içindir acının

güllerin avuçlarda saçlar gibi kaldığı gecelerde
sonrasını hiç anımsayamadığımız anlar

bir başka bakış alır bizi kendimizden
“kendi” olmadığımız andır
adı ne olursa

bakışlarında sevecen ağlayan bir kadındın
ben kadın yanını sevdim

şehre bir giz gibi girdiğin şarkılarla
ışıklarına yağmurla ritim tuttum

gördüm, cinneti sensiz geçirdim
şehrin ayaklarına kapandığım günden beri
gizil ve çoğul anlamlar tüketti beni

varsın yalanlar dökülsün saçlarından
gözbebeğinden emzir gömdüğün çocukları
bakışlarında öldür sensizliğe göm
uzaklaş bir kanat çırpınışında ki
tut gözlerini ağlamasın
21 Mart 2007 Çarşamba 16:48:01
kanayan bir aşkla sarar ölüler
21 Mart 2007 Çarşamba 16:27:18
halikarya özel sözcükler yazacağım diye şiirin ruhunu elden bırakmamak gerekir. şair öyle ustaca işlemeliki şiiri sözcük avına çıktığı belli olmasın

şehrin tutsaklığını açmaz gözlerin

eteklerini caddelerde toplar körebeler
küçük eğilimleri libidoların
kanayan bir aşkla sarar ölüler
guaji dillerin kemiklerini
zorlamaya almaz hiçbir topograf
tatlılığını yitirse de tüm rüyalar
içöykülemini anlatmaz geçmişin

–geçmiş ki bir parçası denklemin–

okudun anladım

fakat ruh nerde....
21 Mart 2007 Çarşamba 16:26:53
şiiriniz çok güzel beğendim ama resim konusunda aynı şeyleri pek düşünmüyorum sizin kadar ince düşünen biri bence daha iyi bir seçim yapmalıydı.
tebrikler......
21 Mart 2007 Çarşamba 16:11:06
İlkbahar ve sonbahar işte değişiklik,ikisi de güzel.Lakin Kaya beyin de dediği gibi resim çok ön plana çıktığı için şiiri okumakta zorlandım,yine deneyebilirim.
Yaz veya Kış gönül neyi sever ise güzel odur.
21 Mart 2007 Çarşamba 15:47:47
Daha önce başka yerde söylediklerimi yineliyeceğim. Resim fazla ön plana çıkmış, okurken şiirden kopartıyor. Ustaca ilmek, ilmek örülmüş, bir o kadar da anlam yüklü bir şiir.. Kutluyorum. saygılarımla.

Not:Ayrıca yorum ve önerinizle bana ışık tuttuğunuzu belirtiyor, teşekkür ediyorum.
21 Mart 2007 Çarşamba 13:52:56
güzel bir şiirdi

kutlarım

sevgilerimle
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyatdefteri.com'u kullanarak Çerez Politikamızı kabul etmiş sayılırsınız.