Ödünç alınan son kuruşla ödenen ilk kuruş arasında tabii muazzam bir fark vardır. goethe
Toynak
Toynak

-Başlıksız-

Yorum

-Başlıksız-

38

Yorum

1

Beğeni

0,0

Puan

2488

Okunma

-Başlıksız-

-Başlıksız-





Ne demişti Cahit.?
“Haydi Abbas
Vakit tamam”….

Derle toparla yazdıklarını
Hazırla valizini
Her gelişin bir gidişi var
Yolcuya yol mu dayanır.?


Kimseler göründüğü gibi değil
İnce hesaplar peşinde herkes
Katlediliyor onlarca şiir
Hiç okunmadan
“Yüreğine sağlık,
kalemine kuvvet” diye
Manası kirletiliyor şiirin
Bu yalana kim inanır.?


“Haydi” Toynak
Veda zamanı şimdi
Doldu kendine verdiğin mühlet
Güzel yürekli dostlarınla
Can kardeşlerinle vedalaş
Gün gelir ufkun ucundan
Kızarır yavaş yavaş karanlık
Ve şafaklar kırmızıya boyanır….

Ne demişti Cahit.?
“Haydi Abbas
Vakit tamam”

“Haydi Toynak
Kanamasın gönül ucunda tırnak
Çek bir Allahaısmarladık
Yolcu yolunda gerekir
Yolcuya yol mu dayanır.?

Paylaş:
1 Beğeni
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiiri Değerlendirin
 
-başlıksız- Şiirine Yorum Yap
Okuduğunuz -başlıksız- şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
-Başlıksız- şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
bilgeperi
bilgeperi, @bilgeperi
16.12.2008 22:29:59

hayatımızdan her geçip giden bizden bir parça mı götürür, hani yeri hep boş kalan ve canımızı acıtan bir parça...

bugün Taylan Koç'un gittiğiyle şaşkına dönmüştüm ki şimdi de sizin vedanızı okudum...

sizinde gitmenizi kaldıramaz sanırım şiir dostları...

şiirden gitmemeniz dileğiyle...

sevgi ve şiirle kalın daima...





Limonçiçeği
Limonçiçeği , @limoncicegi
16.12.2008 11:16:15
Sizler şiire emek verenlersiniz eğer siz giderseniz nerden öğreniriz biz

Gitmeyin efendim gitmeyin

Saygılar
Gönül Çakı
Gönül Çakı, @gonulcaki
16.12.2008 11:11:32

hani gönülün türkü yanığı seslenişleri şiirlerine...
hani sayfalar dolusu bazen kısa ama yürek dolusu...
severdin sen...hala seversin...
sen dağ yürekli şair ,sen...
ben al yürekli çocuk ,ben...
cana can şiir hep şiir...seher vakti,leylim vakti...değer o yüreklere...
katıksız...pazarlıksız...

anlıyor musun?
Gürsel Cengiz
Gürsel Cengiz, @gurselcengiz
16.12.2008 08:56:30


senki güzel kardeşim

senki duygu şairi

senki adam

nereye

biz ağabeylerini

bırakıp

nereye

şiiri

şairi

emeği

yüreği

dost canlılığını

ve adamlığını

canı gönülden kutlarım can kardeşim...............
RamazanTopoğlu
RamazanTopoğlu, @ramazantopoglu
15.12.2008 17:37:57
Hop dur bakalım nereye diyeceğim ama....
İşte orada saplanıp kaldım.
Gitme kal be abi, üç kişiden daha çoktur seni seven otuzüçbin kişi.
Bu arada ne hoş şiir dökülmüş siteminden.
Kendinizi aşmışsınız, kendinize ait değlsiniz artık.
Bizimsiniz.
Sorumluluk alanı geniş.
Karar şiirin.
nene hatun
nene hatun, @nenehatun
14.12.2008 21:23:43
BENDE GİTMELİYİM GALİBA

kİME DOST DEDİYSEM KİMİ SEVDİYSEM

TEK TEK ŞİİRİNİ YA SİLİYOR YA DA HOŞÇAKAL DİYOR ....

NEDİR BU ?


BENCE YÖNETİM BİR EL ATMALI..



TOYNAK


BANA EYVALLAH DEMEDEN Mİ GİDİYOR SUNUZ ?


SİZE YAKIŞMIYOR..


AMA BEN AĞLIYORUM ...


NE OLDU Kİ?

EYVALLAH YOK MU ?
belisss
belisss, @belisss
14.12.2008 20:04:02
toynak amca,okunduğunu bilmez misin ki gidersin?
ELIF_CE
ELIF_CE, @elif-ce
14.12.2008 05:53:15
YOLCUYA YOL DAYANMAZ DOGRU KENDIMIZDEN GIDEMEDIKTEN SONRA NEREYE .......... KALMANIZ OYSA YANLISLIKLARI DÜZELTECEK OLANDIR IBRET VERECEK OLANDIR YINEDE SIZ BILIRSINIZ !!!!
Cumhur Karaca
Cumhur Karaca, @cumhurkaraca
14.12.2008 02:03:51
üzülüyorum. hepsi bu

Cumhur Karaca
Sal ve Vurgun
Sal ve Vurgun, @salvevurgun
13.12.2008 23:52:28





gitme şair ben adam akıllı yorumlar yaparım sana...





Aysel Var
Aysel Var, @ayselvar
13.12.2008 23:48:06
Siz ki o kocaman yüreğinizle beleş sevgi dağıtmıştınız.Nereye böyle acele...Gitmeyi yakıştıramam size ,kalmalı ,öğretmelisiniz.Sihirli bir el değmiş olan bu hazineden hepimiz alacağımızı almalıyız.Bu zevkten bizleri mahrum bırakmazsınız.Alamayanlar kayıptadır...Buna inanmalısınız.
Ben henüz yeniyim bu sitede.Eklenen şiirleri vaktimin el verdiğince okumaya çalışırken ,bazı isimleri asla atlamam.O isimlere "Okunmadan geçilmez" levhası asmışımdır çünki...İşte onlardan biri de sizsiniz değerli Şairim...
Bu dizeler çok güzeldi...Yerine ulaştığına da inanıyorum...
Lütfen gülümü kabul buyurun ve ilk ekleyeceğiniz şiirin başına iliştirin...----<---<---<--@
Saygı ve sevgilerimle...
alicengiz oyunu
alicengiz oyunu, @alicengizoyunu
13.12.2008 23:38:02
...nasıl ya...şaka mı bu toynak...dur ya nereye hemen...daha biz-dellyyiferhat,ben,atilla,çirkin ördek ve daha ismini buraya sığpdırmadığım bir sürü arkadaş-istanbul toplantısı için hazırlıklara başlayacaktık...sen konuğumuz olacaktın...bu defa ben açacaktım masana helal sütü...nereye...nereye böyle...

şiir yazdım de bize...şiir bu ...şiir...

sevgimle ağabim...her zaman sevgimle ve saygımla...
Atilla Güler
Atilla Güler, @atillaguler
13.12.2008 23:26:25


bu veda hiç olmadı
hiç


:(

Makberî  - Ahmet Akkoyun
Makberî - Ahmet Akkoyun, @makber-ahmetakkoyun
13.12.2008 21:40:13
Ne demişti Cahit.?
“Haydi Abbas
Vakit tamam”

“Haydi Toynak
Kanamasın gönül ucunda tırnak
Çek bir Allahaısmarladık
Yolcu yolunda gerekir
Yolcuya yol mu dayanır.?


güzel bir şiir okudum sayfandan ağa can tebrikler,haa bu arada ben bunu sadece şiir olarak okuyorum gitmek lafı kalsın burası bir gönül sarayı sessiz sedasız gitmeler olmaz
selamlarımla

Makberî -Ahmet Akkoyun tarafından 12/13/2008 9:42:17 PM zamanında düzenlenmiştir.
erolgürcan.
erolgürcan., @erolgurcan-
13.12.2008 21:02:36
Demek gidiyorsun
mutlaka gerekliymiş gibi
hem bu yağmurda
hem de duyarsız
küçük bir elvedayla
sessiz sedasız.

Hani seni yıkamazdı aşk
umutların vardı, bekliyordun
tüm acılara hazırdı yüreğin
hani sen bu işlerin adamıydın
…sevdalıydın
sönmüş yüreğindeki ateş
Anlamı kalmamış şarkıların.

Anlıyorum…
Gitme demenin yararı yok
Biliyorum
Gözlerinden belli, yorgunsun
Bir tek aşka yenildin demek

Demek gidiyorsun…


Buraya kadarı romantik, bundan sonrası dramatik.

Sen ki bu sitede duruşuyla, kalemiyle önemli bir figürsün Usta.
Sen şiirlerinin dibine bakarsan göreceksin ki ne çok dostun var
Neler demişler bir bak. İstisna kaideyi bozmaz ama seni bozmuş anlaşılan.
O da yanlış anlaşılma olarak kabul görmeli bence.
Sen ki DOKSANDOKUZ’u görmezden gelip BİR hatanın peşinden gitmemelisin.
Bu doksandokuz dostuna yaptığın haksızlık, saygısızlık sayılır bilesin.

Yine de, yok ben giderim dersen
Hadi sana uğurlar olsun, biz seni tutmayalım.

biz senden çok şiirlerini seviyoruz zaten.
Seni yolda görsek tanımaz geçeriz, yalan mı
Sen git şiirlerin kalsın desek, biliyoruz ki
sen de onları çok seviyorsun, bu yüzden bırakıp gidemezsin
özlersin, bıraktığın şiirlerinde kalır aklın.

Git gidebilirsen...

Hadi git..

Git hadi…



Bak hala duruyooo!

AHMET TURANOĞLU
AHMET TURANOĞLU, @ahmetturanoglu
13.12.2008 19:59:37
YÜREKTEN KUTLARIM........... EMEĞİNİZE SAĞLIK.....
gönül gençyılmaz
gönül gençyılmaz, @gonulgencyilmaz
13.12.2008 19:48:58
Hoop.. nereye…
Tırmalarım ha…
Bak kedicik geldi
Otur oturduğun yerde
Sen ki koca yürek
Daha çokk kucaklayacak
Gözler aramaz mı sanıyorsun
Görmeyince seni
Geçirmezler mi sanıyorsun
İçten acep nerde
Özlemler sızlamaz mı
Parçalanmaz mı dost yürekler ben gibi

Yok öyle yağma
Ne demiştim
Hatırla


Ya dost
Ya yüreğime kardeş
Bizi bilen bilir
Geride kalan
Leblebi tozu…

Gelmeyeyim oraya
Ve
Dahi
Bir daha duymayayım

Bak bakmaz kedi şu saygıdeğer başa
ha babam tırmalar

kanatırcasına …





seviyor kedi Toynak’ı
ötesi yok
canımsınız benim.

Bir kahve için bol köpüklü… sonra yazmaya devam can…


gönül gençyılmaz tarafından 12/13/2008 8:02:56 PM zamanında düzenlenmiştir.
şair07
şair07, @sair07
13.12.2008 16:45:43
***
Kimseler göründüğü gibi değil
İnce hesaplar peşinde herkes
Katlediliyor onlarca şiir
Hiç okunmadan
“Yüreğine sağlık,
kalemine kuvvet” diye
Manası kirletiliyor şiirin
Bu yalana kim inanır.?
***
BU GÜZEL ANLATIMDAN SONRA SÖYLENECEK NE KALMIŞ Kİ?
“Haydi Abbas
Vakit tamam”….
DEYİP YOLA ÇIKACAK OLANLAR "TOYNAKLAR" DEĞİLKİ!
ŞİİR GİBİ BİR DUYGUYU ÇIKAR İÇİN KULLANANLAR GİTMELİ.



şair07 tarafından 12/13/2008 4:49:36 PM zamanında düzenlenmiştir.
Nihal Çelik
Nihal Çelik, @nihalcelik
13.12.2008 15:44:06
Haykırışında haklısın sevgili Toynak.Bize edebiyat derslerimizde eleştiri yaparken güzel ya da güzel değil'in ötesine geçmeyi öğrettiler.Beğeniyorsan neyini beğendin ya da güzel değilse neden güzel değil.Bu iki açıklama da eleştirilen kişiyi motive eder şayet ufku genişse.

Beğeni açıklaması ile takdir edilmenin güzelliğini yaşar, beğenilmiyorsa neden beğenilmediğini öğrenip kendini düzeltmeye çalışır.Bunları zaten hepimiz biliyoruz ama sanırım gözden kaçan nokta yorum yapan kişinin ifade zenginliği ve enginliği...

Siz yazarken yazmış olmak için yazmıyorsunuz.Mana sunan ve o manayı özde hissettiren şiirler yazıyorsunuz.Fakat şu var ki bazı kişiler bu manayı nasıl hissettiğini çok açık ifade edebilir(misal Gizz gibi) ve bazıları da sizin vurguladığınız gibi sadece tebrikler, güzeldi der.Ben bu iki tür yorumu yazan insan arasında beğeni açısından fark göremiyorum.Sonuçta ikisinde de takdir duygusu var.Yalnız dediğim gibi şiiri okuyan kişinin manaları ifade zenginliği ve enginliği açısından fark vardır.

Ben böyle bir sebepten dolayı şiirlerinizi sunmaktan vazgeçmenizin kabul edilecek bir yanını göremiyorum açıkçası.Kimi çeperdedir, kimi çekirdekte ama hep birlikte yaşarlar hücre içinde...Sizin gibi öze hitap eden kalemler dökecek ki birikimlerini bizler gelişelim, güçlenelim.En yakın zamanda başka bir şiirinizi okumak dileğiyle.(Uygunsuz bir laf ettiysem affola).Hoş ve huzurlu kalmanız dileğiyle...
abdullah08
abdullah08, @abdullah08
13.12.2008 14:32:28
elinize ve emeginize saglık çok güzel bir şiirdi kaleminiz daim olsun selam ve dua ile...
kocakurtsoylum
kocakurtsoylum, @kocakurtsoylum
13.12.2008 14:30:18
Haydi Toynak
Kanamasın gönül ucunda tırnak
Çek bir Allahaısmarladık
Yolcu yolunda gerekir
Yolcuya yol mu dayanır.?

Kutladım.Selam ve sevgierimle.
EzHeR
EzHeR, @ezher
13.12.2008 13:34:40
nasıl bir heves geldim sayfana...ama okuyunca satırlarını canım acıdı....

var mı abi öyle çekip gitmek...

boş ver sen göründüğü gibi olmayanları....göründüğü gibi olanlar olduğu gb görünenler yeter bize....sen ki şiirlerini sırtında taşımayı bilirsin...öyle şiirlerin sırtına binip yol alanlardan değilsin....dostluk adına tuttuğun onca el ne olacak sahte gülücükler yüzünden mi vazgeçeceksin o samımi yüreklerden..hiç sanmıyorum...

Ne demişti Cahit.?
“Haydi Abbas
Vakit tamam”….


Ne demişti özdemir asaf...?


Sana gitme demeyeceğim.
Gene de sen bilirsin.
Yalanlar istiyorsan yalanlar söyleyeyim,
İncinirsin.



Sana gitme demeyeceğim.
Ama gitme toynak abi:)

goody
goody, @goody
13.12.2008 13:19:52
Sen şiirinde laf olsun diye söz söylemezsin dost yürek.

Kim telini incitti , nereye böyle..

bu kadar ucuz değil, otur hele yerine.. Pire için yorgan yakmayasın,

umarım gitmiyordur diyorum haberin olsun.

Saygı, sevgi ve selamlar, dostlukla kalasın..

goody tarafından 12/20/2008 12:53:42 PM zamanında düzenlenmiştir.
yunusi
yunusi, @yunusi
13.12.2008 12:38:18

eleştirinizde sonuna kadar haklısınız...
önce bir şiir enflasonu var...tam olgunlaşmadan asılan şiirler bu da benim eleştirim olsun...
ikincisi dediğinizi gibi gerçek şiirler bu kalabalık içinde hak ettiği değeri bulamıyor....
belki düzgün okunmadan,
belki de hiç okunmadan geçiştiriliyor....tebrikle, harikaydı, şuydu, buydu...
şiir enflasyonu önlenebilirse gerçek şiirler değerini bulacaktır....diye düşünüyorum...

bu olumsuzluklara rağmen biz yazmamıza ve okumamıza devam etmeliyiz...
mücadelemiz devam etmeli...çözümü burzda aramalıyız...
çekip gitmenin çözüm olmzdığını düşünüyorum

güzel taşlamaydı diyeyim ben...
yürekten kutlarım efendim....selam ve hürmetler...
dellysedat
dellysedat, @dellysedat
13.12.2008 12:33:39







Beni bu hasta halimle Ankara'ya getirme, şimdi arayamam seni uyuyorsundur. Ama bu yazdıklarımı okuyunca bir çağrı at bana ben seni ararım. Kontörüm bitene kadar konuşurum.

Belgin Hanıma katılıyorum. Bırak yorum muhabbetini, hoş bende çok kızıyorum hatta geçen gün uzun bir yazı yazdım. Şiirimin altına kopyalayacaktım. Sonra vazgeçtim. Zaten öyle yapan arkadaşları uyarıyorum tekrar yaparlarsa (ki tamamen benim yaptığım şu : engelliyorum) Sana da bunu önerecek değilim elbet. Ama bırak, sen şiirini astığın zaman sayfaya artık o senin değildir, o artık bizim, bizlerin bir parçasıdır. Okuyucu istediği yorumu yazabilir. ( hakaret seviyesini asmamak şartıyla.)

Tamam, değil mi ağabey, unutma daha çok yaşanılacak çok şiir var. Kendine, kalemine, kalbine iyi bak. En yakın zamanda görüşmek umuduyla.



-dellysedat- / Sarıyer








FEVZİ ÜLKER
FEVZİ ÜLKER, @fevziulker
13.12.2008 12:31:52
güzel ifade güzel vurgu yüreğinize sağlık
belginerturk
belginerturk, @belginerturk
13.12.2008 12:05:28



bence şiir altı yorumlara bu kadar takılmamak gerekiyor...

dileyen dilediği şiirin altına iyi niyetini, eleştirisini, beğenisini, velhasıl yorumunu yazabilir...bu sitede sistem buna izin veriyor...

ha eğer bazı sitelerde olduğu gibi şiiri yoruma kapat seçeneği olsa idi kaç kişi bun seçeneği kullanacaktı doğrusu merak ediyorum...

ben bir çok kişinin şiirimin altına yorumlar yapılıyor diye mutlu olduğunu biliyorum...

siteye günde 300'e yakın bazen bu rakamı geçen şiir ekleniyor...nasıl okunur bu kadar şiir doğrusu aklım almıyor...

ha eğer emekli olsaydım ya da ev hanımı ne bileyim tüm günümü bu sitede geçirme fırsatım olsaydı okurdum belki...bilemiyorum belkide şiir okumaktan şiirden bıkabilirdim...


bu mümkün değil ...hatta mümkün olmamalı eğer ki birisi çıkıpta ben günde 300 şiiri tam manasıyla okudum derse buna inanmam çok güç olacak...

birde bu kadar şiiri okuyup anlayıp çözüp altına anlamlı yorumlar yapacak...zor iş!

şiirlerim okunmuyor... okunmayabilir...hatta kimse de okumaya mecbur değildir...şiiri asarım bu tamamen keyfiyetime bağlı...ama okumakta okumamakta tamamen benim dışımdaki insanların keyfiyetine bağlı...ve hatta şiirimin altına yorum yapmakta tamamen benim dışımdakilerin keyfiyetine bağlı...


sayın Toynak sırf yukarıdaki nedenlerden dolayı pılımı pırtımı toplar giderim demeniz bana göre doğru değil...
ha kalın demekte bana göre doğru değil tamamen sizin tercihinizdir...

ama inanın bunu burada o kadar çok kişi yaptı ki tekrar geri geldiler...


bence bu sitenien imkanlarından ve güzelliklerinden faydalanmak gerekir...


bırakalım yorum karmaşasına hiç önemi yok inanın...


eleştiri yapın deniliyor hakaret seviyesine kadar düşüyor bazen eleştiri ...hatta neden şiirimi eleştirdin diye kavgalar bile...





belginerturk
belginerturk, @belginerturk
13.12.2008 12:05:28




belginerturk tarafından 12/13/2008 12:09:29 PM zamanında düzenlenmiştir.
Salih Keteci
Salih Keteci, @salihketeci
13.12.2008 11:39:14
Aynen katılıyorum.Bu yorumları şiirlerin altında görürken şöyle düşünüyorum demekki şiir bu okuyana hiç bir şey ifade etmemiş.Sadece yorum yapayım düşüncesinde olduğu içindir.Bu vesileyle şunuda belirteyim yazacak,yorum yapacak bir şeyler bulamadıklarından bütün bir şiiri kopyalayıp,uzunca bir şiir de olsa
altına < güzeldi,tebrikler,yüreğine sağlık > gibi tek bir kelimelik yorumlar.Hiç yapılmasın daha iyi.Hilmi Bey'in dediği gibi yorumlar bu kadar ucuz olmammalı.Mademki sizde bir duygu yazıp paylaşıyorsunuz,o halde duygularınızın karşısında ne gibi bir hisse tezahür ettiğini anblamak istiyorsanız,sizede bu şiirin neler hissettirdiğini belirmek gerekir diye düşünüyorum,yorum yapıyorsanız eğer.Bir şey hissettirmiyorsa yorum yapılmaması daha iyi olur diye düşünüyorum.
Birde Sevgili şair dostlarımın şiirlerine teknik vede bazı kelime hatalarından dolayı bu işin ehli olan değerli Edebiyatçı Hocalarımızın eleştirilerinide büyük bir memnuniyetle karşılayıp daha iyiye doğru gidilmesi daha iyilerini yazmak açısından büyük bir lütuf olarak görmeleri çok iyi olur kanaatindeyim.
Hatta bu hocaları her şiirine mutlaka getirip eleştirmelerini istemek büyük bir yarar olacagını düşünüyorum.
Hepimiz mutlaka gideceğiz ama güzel gidelim,gönül kırmadan herşeyin ilmini öğrenemesekte öğrenme gayreti içerisinde olarak gitmeliyiz.
Yorumlar şairin aynasıdır benimde aynam bu kadar.Selam ve saygılar.
Bermuda
Bermuda, @bermuda
13.12.2008 11:19:31
nere ye böyle...
şiir yeni şahlandı..
Necla Kezban Turan
Necla Kezban Turan, @kezbanturan
13.12.2008 09:15:00
“Haydi” Toynak
Veda zamanı şimdi
Doldu kendine verdiğin mühlet
Güzel yürekli dostlarınla
Can kardeşlerinle vedalaş
Gün gelir ufkun ucundan
Kızarır yavaş yavaş karanlık
Ve şafaklar kırmızıya boyanır….

..... sanki kalınmalı mı aslında, bence bu şiirlerin sahibi kalmalı bu ortamda.
saygılar.
HALİLİM
HALİLİM, @halilim
13.12.2008 08:51:03
hoşumuza gitmeyen bir şeyler tabiki oluyor siyaset yapmak isteyenler, birilerini zorla empoze etmeye çalışanlar, birilerini şişirip birilerini hiç görmeyenler, ler ler ler ama hemen gitme kararı almak kaçmak doğrumu inan bilmiyorum bana kalırsa gitme derim ama karar senin saygım sonsuz KOCA YÜREKLİ DOSTUM
Hilmi YAZGI
Hilmi YAZGI, @hilmiyazgi
13.12.2008 05:39:24
Hiç okunmadan
“Yüreğine sağlık,
kalemine kuvvet” diye
Manası kirletiliyor şiirin
Bu yalana kim inanır.?
-----------

haklı serzeniş
tamamına katılıyorum...

şiir
şairin göz nuru, emeği
yüreğinden sökülen duyguların titrek ellerle, heyecanla
kağıda aktarımıdır.
bazı şiirlerde, tabiri caizse mürekkeple gözyaşının birbirine karıştığını
hisseder, aynı yangını yaşarsınız şairle...

bu kadar ucuz olmamalı,
değer verilmeli ve uzun olmasa da, şiirin gerçekten okunduğunu
hissettirecek yorumlar yapılmalıdır.

yapmacık yorumlar, ister istemez okurun gözüne takılıyor ve
şiir zevkini kırıyor... Bu konuda şair dostlarımız biraz daha duyarlı
olmalarını beklemek hakkımızdır diye düşünüyorum.

yorum, kişinin aynasıdır
var mı bunun ötesi?
kendimize "şair" diyorsak eğer;
hem şiirimiz hem yorumumuz şairce olmalıdır.

bu vesile ile
şaire selamlarımı gönderiyorum.

ve
son olarak diyorum ki;
"şair zindanda bile susmaz...susmamalı..."
Guldane Dal
Guldane Dal, @guldanedal
13.12.2008 04:32:12

Ben de defteri tam kapatmış çıkmıştım, kendi kendime şu koca kurdun şiirine bir göz atayım gizliden gizliye öyle yatayım demiştim ama şiirinin konusuna bakınca uykum falan kaçtı geri geldim Toynak. Nereye gidiyorsun sen, beni nasıl yalnız bırakırsın, tek ve biricik muhalefetim benim, zıttım, sağım, sen kendi kendine verdiğin mühleti dolduruyorsun da bizlere soruyor musun hiç gidebilir miyim diye? Ciddi olamazsın diyeceğim ama ciddi ciddi yazdığına göre sanırım oldukça ciddisin. Bak biliyorum bazı şiirlerini yorumladım ama o da muhalefet yapıp seni üzmek istemememden dolayı idi.. Sen yine de bir daha düşün derim, söz bundan sonra yazdığın her şiire gelip yorum yazacağım uzun uzun ama sen de hazırlıklı ol o zaman karşı düşüncelerime :)))

Sevgilerimle Toynak, üzdün beni...




Guldane Dal tarafından 12/13/2008 4:39:09 AM zamanında düzenlenmiştir.
kardanadam
kardanadam, @kardanadam
13.12.2008 04:20:39
Ne demişti Cahit.?
“Haydi Abbas
Vakit tamam”

“Haydi Toynak
Kanamasın gönül ucunda tırnak
Çek bir Allahaısmarladık
Yolcu yolunda gerekir
Yolcuya yol mu dayanır.?


içim sızladı tabi
kim ister dostlarla vedalaşmayı
otur oturduğun yere kardeşim
hiçbir yere salmayız

çok sevgimle

vedaya taktım
şiirden söz etmedim
muhteşemdi
Serdar Keskin
Serdar Keskin, @serdarkeskin
13.12.2008 03:39:06
içten gülümseyişin
kocaman yüreğin
dost sesin
sana abi dedirttiriyorsa burda
gidemezsin abi...
büyükler kötü örnek olmaz doğruyu öğretir...
kaleminize saygımız sonsuz...
Etkili Yorum
Gizzz
Gizzz, @gizzz
13.12.2008 03:32:15
veda..........asil bir duruştur yüreğin koynunda........elveda olunca başım döner benim.......çok çelimsiz görünür gözlerime çelimsizden öte beceriksiz...........ama veda başka bir şey........el-veda dalgadır kendisiyle..........ama veda acı barındırır yürekte...........bunu hissettiğim için yazmak istedim zaten....

_________

Kimseler göründüğü gibi değil
İnce hesaplar peşinde herkes
Katlediliyor onlarca şiir
Hiç okunmadan
“Yüreğine sağlık,
kalemine kuvvet” diye
Manası kirletiliyor şiirin
Bu yalana kim inanır.?

__________________________öyle bakmayın bir de ........sadece bunlar mı acıtır şairi....sanmayın ki sanrılarımla yola çıkmamam gereken bir kalemin karşımda olduğunu biliyorum........ve yüreği büyüktür bunu da bildiğim için yazıyorum......başka hesaplar vardır.........benden iyi bildiğinize adım gibi eminim ......burda giz olan adım gibi değil elbette.........giz ne kadar gerçekse onların yürekten diye verdikleri de öyle.........manası sadece değil kendisi tamamı her şeyi kirletiliyor..........ama ben her tarafıyla karışmam asla.........kendilerini kirletirler..........kendi ellerini.........kalemlerini.......bunları toplarsak ortaya yürek ve insanlık çıkar...........

________________

“Haydi” Toynak
Veda zamanı şimdi
Doldu kendine verdiğin mühlet
Güzel yürekli dostlarınla
Can kardeşlerinle vedalaş
Gün gelir ufkun ucundan
Kızarır yavaş yavaş karanlık
Ve şafaklar kırmızıya boyanır….

________________________________kırmızı sadece ama sadece asalette can bulur burdan anladığım da şu ki adresim yanlış değil..........eğer bir önceki yorum yaptığım yerler içinse bu veda...........yanlışşşşş.......
meydanı dengenin toprak olduğu yerlerde can bulanlara mı bırakacaksınız.........sanmıyorum.......ihtimal vermek istemiyorum.........vermiyorum da zaten........ihtimalin de canı cehenneme........rengimi çamurla budamak isteyenlere verdiğim yollar gibi........

______________


şiirin başını ve sonunu bir yerde görmek istediğim için bunu yapacağım

Ne demişti Cahit.?
“Haydi Abbas
Vakit tamam”….

Derle toparla yazdıklarını
Hazırla valizini
Her gelişin bir gidişi var
Yolcuya yol mu dayanır.?
...


Ne demişti Cahit.?
“Haydi Abbas
Vakit tamam”

“Haydi Toynak
Kanamasın gönül ucunda tırnak
Çek bir Allahaısmarladık
Yolcu yolunda gerekir
Yolcuya yol mu dayanır.?

________________________________gönül.......ne zaman haklıya yanacak ne zaman gerçeğe ağlayacak.......böyle yalanlarla muhattap olunca benim yüzüm tutmuyor şiirlere bakmaya........utancı ecelin terbiyenin........edepsizliğin........terbiyesizliğin..........ve son olarak..........gidiş ardından yaş bırakmasın.........huzur versin yanacağını bildiği gözlere.........kendi ruhu şiire iflas desin........ki bu imkansızdır bir kere nefes alan yüreğin şiirlerdeiflas şimdi cennette olduğum gibi.........cennette değilim.........

__________________

gideceksek onlara tokatla.........çiçekle gülle değil.......

______________

kutlarım gibi bir şey yazmayacağım yaşım tutmuyor bu kalem için.............

___________

sevgimle........
hiddeti
hiddeti, @hiddeti
13.12.2008 03:14:08
Haklı söze ne denir ?

Selam ve dua ile.
© 2025 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
ÜYELİK GİRİŞİ

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL