REİS, ÇETELE ve BAY PİPO kitaplarının yazarlarından Doğan Yurdakul`un kaleme aldığı Dündar Kılıç`ın yaşamöyküsü bu ikinci ciltle sona eriyor. "ABİ-I Dündar Kılıç ve Kabadayılık Efsanesi" başlıklı birinci cildi çok ilgi gören ve beş baskı yapan kitabın bu ikinci cildinde Dündar Kılıç`ın 1984`te tutuklanmasından, 1999`da ölümüne kadar geçen olaylar ve bu olayların perde arkası bir roman akışı içinde..»»
Anıtkabir Racon Zambak, “akıp giden zamanın ritmine uygun kalem oynatma“ ve Anadolu insanının değişimine tanıklık etme çabasının bir ürünü.
Faruk Bildirici, bu kez okurun karşısına, günlük yaşamdan aldığı kesitler üzerine araştırmalarıyla çıkıyor. Mutluluğun resmini yapması istendiğinde üzeri yiyecek dolu bir masa çizen beş yaşındaki mülteci çocuğun öyküsünden, Amerikan askerlerinin Türkiye’dek..»»
Vikipedi’ye dingonun dijital ahırı yakıştırması yapılabilir mi?
Sessiz olunması gereken bir ortamda cep telefonunun zır zır çalması dijital bir ayıp mı? Gelecekte, eğitim dijital bilgi haplarıyla sağlanırsa açık kalp ameliyatlarını onlu yaşlarındaki doktorlar mı yapacak? Sosyal medya dijital bir çikolata mıdır yoksa dijital bir cennet mi? Peki ya sosyal medya dijital gettolaşmaya neden oluyors..»»
***Racon'un hüküm sürüp de arsızı uğursuzu terbiyeye secde ettirdiği topraklara destursuz girilmez; sayısız gözü karanın esamisini rüzgâra salmış payitahtta bahtiyarlığa zeval getirilmezdi. Racon sahipleri en kadim kitaplarda yazmayan, en muteber hocaların anlatamadığı, anlatsalar dahi gayrısının anlayamayacağı nizamlar üzere doğarlar, hüküm sürerler ve unutulurlardı.***
Fatih Ömeroğlu, payit..»»
Suç örgütü liderlerinden, devlet adına babalık taslayanlara; gariban babalarından, zorba katillere külhanbeyleri, dayılar, bitirimler, haneberduşlar, tulumbacılar, baldırı çıplaklar...
Racon nedir? Kabadayılar nasıl giyinir? Kabadayı muhabbeti nasıl olur? Ergun Hiçyılmaz, Osmanlı ve Cumhuriyet dönemi İstanbul’unun yeraltı dünyasına iniyor.
Yahudi kabadayılarından külhanbeyi tarikatına; kabad..»»
Angara bebesi, serttir, merttir, Seymen’dir. Sevdi mi ölümüne sever. Sevdiğini kıskanır, onun her hareketini çaktırmadan takip eder. Cebeci’de racon keser. Anıtkabir’in önünden geçerken ceketinin düğmesini ilikler.
Gözü karadır, üç beş kişiye eyvallahı olmaz.
Yola çıktığı arkadaşını yolda bulduklarıyla değişmez.
İçmeyi sever, arpa suyunu değil, aslan sütünü tercih eder. Çakırkeyif olunca ..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.