Türk Film Araştırmalarında Yeni Yönelimler "1"

Deniz Derman (Derleyen)
  0,0 / 5 0 kişi · 0 yorum · 338 okunma · 0 tavsiye
Kitap Künye
ISBN:
9799758803018
Sayfa:
s.
Yıl:
01.01.2000
Ebat:
16x24 cm
Bu çalışma İstanbul Bilgi Üniversitesi Sinema-TV Bölümü ve British Council, İstanbul işbirliğiyle 18-19-20 Haziran tarihlerinde düzenlenen `Türk Sineması`nda Yeni Yönelimler: Türk Film Araştırmaları` konferansının metinlerinden derlendi. Ağırlıkla genç akademisyen, araştırmacı ve yazarların `orta` nesille lbir araya geldiği lbu toplantı aynı anda birçoğumuzun el atmak istediği, bölük pörçük, farklı yerlerde ve zamanlarda tanıştığımız, üzerine düşündüğümüz ama çok ürün veremediğimiz `Türk Sineması`nı enine boyuna tartışma fırsatını verdi, hepimize. Fatih Özgüven`in Abdülhak Şinasi`den ödünç aldığı `Türk Sineması ve Biz: Çamlıca`daki Eniştemiz başlığı (2000 konferansından) bizim hareket noktamızdı. Hep gizli gizli keyfini çıkardığımız, ya da aldığımız hazzı açıklamaktan çekindiğimiz `sinemamız` belki bizi değil, ama çok geniş bir seyirci kitlesini yıllarca tutkunu etti. 90`larda bu bağlılık başka bir yoldan tekrar canlandı. Bu kez geniş seyirci kitlesini sinemada toplayan filmler kadar; bağımsız, marjinal örnekler de eski seyirci profiline pek benzemeyen yeni bir `kitle` yarattı. Konferans boyunca bu iki alem arasında gidip gelindi. Eskiler, yeniler, hatırası olanlar, tırışkalar (trash), oryantalistler, Batıcılar tüm bu filmlerle aramıza mesafe koymadan, nostaljiye de çok kapılmadan, hazzederek haşır neşir olduk.

Murat Belge, Türk Sineması`nın ortaya çıkışını tarihsel karşılaştırmalarla ve ağırlıkla Türk Edebiyatı`nın geçmişi ile karşılaştırarak konferansa çıkış noktası verdi. İki yabancı bildiri de vardı, Nevena Dakovic`in Balkanlar üzerine ve John Hill`in Küreselleşme Döneminde Ulusal Sinemalar`ın Hollywood`la nasıl yaşacaklarını önerdiği çalışması. Diğer bildiriler sinemada Türkiye imgesini, Türk Sineması`nda `kitsch` ve `camp` kavramlarını, Yeşilçam`da Hollywood etkilerini, Türk Sineması`nda kadının temsilini, sinemasal imgelerin dönüşümünü, 60`lar Türk Sineması`nı, Türk Sineması`nda kimlikleri tartıştı.

İnceleme Ekle Alıntı Ekle

Henüz inceleme veya alıntı paylaşılmadı.
Kitaba puan verin.
Puanınız:
Kitabı Kütüphanesine Ekleyenler
Kütüphaneye henüz ekleyen yok.
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyatdefteri.com'u kullanarak Çerez Politikamızı kabul etmiş sayılırsınız.