Sinema farklı çıkış noktalarından, farklı yöntemlerle incelenebilecek karmaşık ve geniş bir alandır. Yapılacak araştırmada, yalnızca saf estetik sorunlar üzerine yoğunlaşmak ne denli olanaklıysa, bir başkasında ikdisadi formülleri devreye sokmak, psikanalitik yöntemlerle anlamlandırma süreçlerine eğilmek ya da filmlerin anlatısal ve görsel öğelerinin niteliklerinden yararlanarak kültürel açıkla..»»
"Filmleri izleriz ve bir çok noktasından yapımı eleştiririz ya; işte bu kitap bu bağlamda yaşamımızı kolaylaştıracak. Kim; hangi filmi, ne zaman, niçin ve kimleri eleştirmiş? "Aaa, bak, Cüneyt Arkın`ın kolunda saat var! Veya Bizanzlı kale muhafızının kolunda yara bantı yapışmış, kalmış. Ne komik! Bunlar da güya tarihi film çekecekler" dendiğini duymuşsunuzdur... Ya da (çoklukla) Hülya Koçyiğit`..»»
İlk baskısı 1977 yılında, yazarı henüz 24 yaşında iken yapılmış olan Türk Sineması'nda İdeoloji, 33 yıllık sürenin ardından, Sepya Yayıncılık tarafından ikinci kez basıldı. Kendi alanında yazılan tek müstakil kitap olma özelliğini taşıyan eser, Türk Sineması'ndaki ideolojik akımlara genç sinemacı Mesut Uçakan'ın gözünden yorumlar getiriyor.
Kitabın ikinci baskısını yayına hazırlayan Suat Köç..»»
Türkiye`de Kürtler, ilk defa Atıf Yılmaz ve Hüseyin Peyda`yla beyazperdede boy göstermişlerdir. Bu filmin adı `Mezarımı Taştan Oyun`, tarih 1951`dir. Yönetmen ve senaryo yazarı olarak Yılmaz Güney`in filmlerinde de Kürtler anlatılır. Ancak Kürtlerin kimlikleri hep gizlidir, adları konmaz. 1990`lar sonrasında yapılan filmlerde ilk kez adı olan, dili olan Kürt vardır. Kürtçe duyulmaya başlanır. Y..»»
Klasik Türk sinemasının senaryo kuşağına mensup isimlerinden Ayşe Şasa hanımefendinin Yeşilçam'a farklı bir yaklaşım geliştirdiği yazarlarının yer aldığı Yeşilçam Günlüğü'nün bu yeni baskısı, ilave yazı ve kendisiyle bu eser için yapılmış bir röportajla zenginleştirildi.
Kitap, sinemaya değişik zaviyelerden bakan, yerleşmiş zihniyet kalıplarını yerinden oynatan bir insanın iç dönüşümüyle idio..»»
"Belgin Doruk hep salon filmlerinin zengin ve şımarık kızıydı, küçük hanımefendiydi. Ayhan Işık zengindi, acılı babaydı, küçük hanımın şoförüydü, mahalle arkadaşıydı ve hepsinin toplamında Yeşilçam`ın `kral`ıydı. Daha onlarca isim, onlarca `yüz` girdi hayatımıza, beyazperdeye farklı suretlerde yansıyan. Beyazperdenin yıldızları, hayatlarımızın kahramanları...
Sinemanın büyüsü çok küçük yaşlarda yakalar insanı ve çoğu zaman da peşini bırakmaz. Perdede göz göze gelinen artistler hayalleri süsleyerek kendiliğinden günlük yaşamın bir parçası oluverir. Beyazperde ısrarla düşlerimizi ve hayatlarımızı paylaşmaya devam eder. Altmışlı yıllarda sinema en popüler eğlencedir. Akşamları ailecek gidilen sinema salonları dışarıda hızla değişen hayata inat, kendi ö..»»
Sinema, bir dönem Türk toplumunun neredeyse bütün bireylerini etkileyen önemli bir eğlence aracıydı.
Sinemanın önemsendiği yıllarda, sinemada boygösteren bazı karakterler bireylerin yaşamlarında ciddi etkiler yarattı. Çünkü sinema insanlara hayaller sunuyordu.
Beyaz perde ile sunulan hayal dünyasının yansıttığı karakterler nedeniyle, insanlar kendilerine yeni dünyalar kuruyor, zaman zaman..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.