Kılıç sudan fırlıyor, güneşte parıl parıl yanan gövdesi ufku çizen sınırı göklere doğru deliyor, dalıyor derinlere, diplerden zorlayan tanrısal bir güç koparacakmış gibi eğiyordu motorlu canavarın burnundaki kalası. Dengeyi kaybeden zıpkıncı denize yuvarlandı. Güvertede pireler gibi sıçrayan, koşuşan, bağırışan cüceler, ne düşeni gördüler, ne de Samson`un siya siya kürek vuruşuyla yanı başların..»»
Son peygamber, Yaratıcıdan gelen son kitabı kullara ulaştırdıktan sonra, hangi zamanda yaşarsa yaşasın faniler kendi zamanlarını ahir bildiler. "Ahir zamana kaldık" diye dertlenen şairin yaşadığı devrin üzerinden yüzyıllar gelip geçti. Kendini bilen her fani zamanını ahir bildi. Hüznüne tebessüm, tebessüme hüzün ekti. Ahir Zaman Gülüşleri, "Hikaye merhemdir, usul usul geçer yaraların üstünden" d..»»
Son peygamber,
Yaratıcıdan gelen son kitabı kullara ulaştırdıktan sonra, hangi zamanda yaşarsa yaşasın faniler kendi zamanlarını ahir bildiler.
"Ahir zamana kaldık" diye dertlenen şairin yaşadığı devrin üzerinden
Yüzyıllar gelip geçti.
Kendini bilen her fani
Zamanını ahir bildi.
Hüznüne tebessüm,
Tebessümüne hüzün ekti.
(Arka Kapak)
»»
Üç arkeolog; Profesör Onur, Arda ve Elif yıllar süren çalışmalarının ardından tüm insanlık tarihini kökünden değiştirecek bir gerçekle karşılaşırlar. Batı kültürünün temelini oluşturduğu kabul edilen Hitit kültürüyle ilgili bir bilgidir bu. Ele geçirdikleri 6000 yıllık Hatti tabletleri, Hattiler`in yazıyı Sümerler`den önce bulduklarını kanıtlamaktadır. Ve uygarlığın temelinin Anadolu`da atıldığını..»»
Ahmet Bey ders konuları dışında öğrencilerine nasıl rehberlik yapabileceğinin yollarını aradı. Bir sürü pedagojik eser inceledi. Ne var ki, bu kitapların çoğu, Aydınlanma Dönemi sonrasında gelişen Batı psikoloji okullarının görüşlerini yansıtıyordu. Hepsi de insanı dinî etkilenmelerin dışında tutan, onu sadece dıştan bir obje gibi kavramayı hedef alan bir perspektifle yazılmışlardı.
Bu nedenle..»»
Akbabaları Beklerken, her gün yeni bir kaosun içine sürüklenen, kavgaların ve cinayetlerin hiç eksik olmadığı bir sürecin sonunda rahat bir nefes almak isterken iyice karanlığa gömülen insanların dram dolu yaşamlarına adanmış bir kitaptır.
Kahramanların hayali, konuların ise tam anlamıyla gerçek olduğu bu öykülerde, o günleri yaşayan herkes kendinden bir şeyler bulacaktır.
Kavga ateşini ya..»»
O yıllarda olduğu gibi sonraki dönemde izlediğim kadarıyla gördüm ki asıl sorumlu, ne o ne de buydu; insan, hem de en sıradan, en zavallı, sokaktaki en aciz insan bunlardan sorumluydu. Phaselis Adağı, Bay Konsolos ve Çerkes Âdil Paşa'nın Tahsildarlık Günleri romanlarının yazarı Mahmut Şenol yeni romanı Akhisar Düşerken'de yakın tarihin toplumsal olaylarını kendine özgü kara mizahıyla yorumluyor..»»
Akıntıya Kürek Çekmek, 11 farklı hikâyeden oluşuyor. Kitabın en önemli ve en uzun hikâyesi ise; Umut Yanılgıları. Yazar bu hikâyede bir dönemin trajedisine, başörtüsü sorununa kayıt düşüyor. İçerden bir bakışla bu sorunun, mağdurların iç dünyalarında nasıl bir akis yaptığını anlatmaya çalışıyor. Hikayede, başörtülü öğrencilerin adım adım ötekileştirilmesi, yabancılaştırılması çabalarına yer veri..»»
Ölümü unutmalı, yaşamaya bakmalı! Ölüm nasıl unutulur, biliyorsan eğer? Ölümü bildikten sonra nasıl yaşanır? Daha önce yaşıyor muydum? Bir soru. Daha önce yaşıyor muydum? Yaşıyor muydum? Peki, yaşamadan ölünür mü? Bir Soru Daha. Yaşamadan ölünür mü?
Yüzeysel ilişkiler ve aşklarla tükenip biten bir ömür yaşanmış sayılabilir mi? Yaşamın kıyısında durup, yaşamın kendisini ıskalayıp yanı başından..»»
Edebiyatımızın öncü kadın yazarlarından Halide Edib Adıvar, üretken kalemiyle yaşadığı çağın gerçekçi bir portresini çizmişti.
Halide Edib Adıvar’ın 1958 yılında yayımladığı Âkile Hanım Sokağı, 1950’lerin İstanbul yaşamının canlı, eğlenceli bir panoramasını çiziyor. Nermin ve Tarık, daha birkaç yıl önce evlenmiş, Ankara’da sakin bir evlilik sürmektedirler. Tarık bir yurtdışı görevi nedeni..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.