Herkesin birbirinden şüphe ettiği, Padişah'ın tüm tebaasından korktuğu, korku ve şiddetin hüküm sürdüğü bir dönem...
II. Abdülhamit Devri...
İstibdat döneminin tüm baskı ve entrikalarını, Abdülhamit'in nasıl ve neden Abdülhamit olduğunu bu romanda göreceksiniz.
Yaptıklarıyla bir döneme damgasını vurmuş, Osmanlı tarihinde önemli bir yeri olan Kızıl Sultan'ın, güzel bir kız karşısındaki çar..»»
Aslı Tohumcu Abis'te sustalı bir bıçağın korkunç anlamlar barındıran sesiyle seriyor "gerçek"i önümüze...
Satır aralarında naif bir sesle "dünya yaşanması gereken bir yer değil mi?" diye soruyor...
Tohumcu bu ilk kitabında, hayatın göründüğü gibi olmadığını, insan ruhunun karanlık noktalarını ve şiddetin kan kırmızısını anlatıyor... Abis, dünyayı bir kâbusa döndürenlere edebiyatla bir ka..»»
Acapulco`nun Işıkları, Karadeniz kıyılarından dünyaya açılan bir yüreğin özenle korunup saklanmış anılarından bir demet. Tertemiz bir sevgiyle kucakladığı insanları ve denizi anlatırken, yaşamın binbir haline, derdine, sevincine de ortak ediyor bizleri Oktay Sönmez. Üstün yetenekli Kekeme Adil`in, Fantoma`nın, Amerika diye yola çıkıp kendini Mersin`de bulan Antonio`nun, Madrid`de katledilen boğanı..»»
***Önce: Bir Ömür Özetinin Sunuşu*** ile başlayan Acele Etme Çabuk Ol, Aydın Boysan'ın tükenmez neşesi, hayat tecrübesi ve samimi üslubuyla renklenmiş yeni kitabı. Usta yazar anılarını, gezilerini anlatırken de, eleştiri ve önerilerde bulunurken de ciddiyet ile mizahı harmanlayarak okurlarına sunuyor. Saymaya kalkışmadan, kısa bir özet yaparak diyebilirim ki, çok çeşitli yaşam sahnele..»»
Kapıya gelen yolculara bak. hepsi de birbirine dayanıp yoldaş olmuş, gelmişler! Her zerreye ayrı bir kapı var; şu halde her zerreden ona başka bir yol var! Sen ne bilirsin hangi yola gideceğini: hangi yolla o kapıya varıp ulaşacağını? Onu apaçık ararsan işte o zaman gizlenir... gizliliklerde ararsan açığa çıkar!
Açıkta aradığın zaman gizlidir, gizlide aradığın zaman meydanda! Onu, onunla tanı, ..»»
Geçen zaman taşları yorsa da ruh diri. Değişmeyen bir öz var. Şehrin dili olsa da anlatsa yaşadıklarını. Fetih günlerini, sevinçleri, bayram günlerini; sonra yıkımları, yangınları, acıları Hâsılı iyi günleri, kötü günleri bir bir anlatsa şehir. Kimler geldi kimler geçti?
Şu şadırvan, şu kubbeler, şu minareler mazide olup bitenlere tanık.
Gün gelir de toprak için için kaynar. Kayalar, taşl..»»
Aynı zamanda sosyoloji doktoru olan yazar, ihtimal ki bu disiplinden gelen bir bakış açısının da sahibi olarak, temelde modernleşme sürecinin hırpaladığı değerleri tevarüs etmeye aday bir insana yöneliyor. Yöneliyor ve elinde "acı" kalıyor. Yazma, dahası okuma eyleminin irdelenmesi, tasavvufî terminolojinin gündelik hayat sahnelerinde kullanım denemeleri, doğrudan tasavvufî mahiyette çıkılan zor..»»
Hüseyin Rahmi Gürpınar'ın Acı Gülüş ya da yazarın verdiği adla Tebessüm-i Elem romanı, gülmeceye en az yer veren yapıtlardandır. Bir mahalle baskınının belgesel anlatımıyla başlayan romanda, kendisinin geliştirdiği bencil yaşam felsefesinin peşinden koşan Kenan'ın, bir "aşifte"ye kapılarak mutlu yuvasını dağıtıp adım adım yok olmaya sürüklenişinin öyküsü anlatılmaktadır. Yazarın, okurunu her ro..»»
Fahri Erdinç (1917-1986), Türk edebiyatının toplumcu gerçekçi geleneğinden geliyor. 40 Kuşağı olarak anılan edebiyatçılar arasında, sanat yaşamı Sabahattin Ali ve Nâzım Hikmet`le usta-çırak ilişkisi içinde gelişen, öykü ve roman alanında verdiği ürünlerle edebiyat tarihimizde iz bırakan yazarlardan. Aynı zamanda, sanatsal kimliğine, yurt dışında sürgün yaşamı boyunca siyasal çalışmalarıyla yeni..»»
Atilla Keskin, `68`li dönem`de, Deniz`ler, Hüseyin`ler, Yusuf`lar, Sinanlar`la aynı ideali paylaşıp yeryüzü biraz daha aydınlık olsun diye yüreğinde kıvılcımlarla yola çıktığında, Ortadoğu Teknik Üniversitesi son sınıf öğrencisiydi. Fedâkarlık, inandığı yolda yürürken tehlikeyi hesap etmemek, ideal ve kader ortaklığı, o kuşağın en belirgin özellikleriydi. O günlerde en önde yürüyenler ya öldürüldü..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.