...
çekilirler kuytularına
kansız ve savaşsız teslim ederek
altın anahtarını kentlerinin
uzun bir susuzluktan gelirler
sürüyerek gölgelerini
en iyi bildikleri şeyi yaparak
yani susarak
ve kapatarak elleriyle utangaç ağızlarını
kim onları kederle mayalamışsa
ona şarap alarak
örterler kırk yama hayatlarını
(Arka Kapak)
»»
Günümüzde epik şiir yazmak mümkün mü? Mümkünse, bunun klasik epopeden farkı ne?
Okur, bu sorunun yanıtını Raif Özben'in Asyalı Ayyaş'ında bulacaktır. Özben, görünmeyen yaşamların epiğini yazıyor; sıradan insanların, ya da 'bütün yolculukları bir abonman bileti kadar küçülmüş' olan 'herkes' in, bir 'epik söz'e dönüşebileceğini gösteriyor.
Sanıyorum, şu söylenebilir: Raif Özben'in şiiri, 'ne y..»»
Yüksek medeniyetler, millete ait maddî ve manevi değerlerin tümünü, zaman içerisinde kendisine has duyuş, düşünüş ve ifade ediş tarzı ile kültürlerine sindirirler ve gelecek nesillerini onunla korumuş olurlar. Osmanlı medeniyetinin söze verdiği değer, nesirden ziyade şiirde kendini göstermiş ve en çarpıcı, en gizemli ifadeler daima şairlerce telâffuz edilegelmiştir. Divan şiiri, asırlardan süzüler..»»
Aşk göründüğü gibi değilmiş.
Bu ancak yaşayarak keşfedilirmiş.
Herkes hayatta maalesef bir kez severmiş.
Yanlış tarih bir ömre bedelmiş...
(Arka Kapak)
»»
harammış şarap içmek
ya bu emek
nicedir
neden büyür asmalar
tiyek tiyek
nedendir
"koruğu sabırla pekmez eylemek"
tüketmektir sabrı hoyratça belki
günah demek
bir damla içmeyeni
aşk çarpsın
içeni meşk...
(Tanıtım Bülteninden)
»»
Bahtım Karadır, talihim allak bullak;
Yas oldu nasibim, kaldım çırçıplak.
Bir dağ yoludur aşk, yürürüm ağlayarak;
Tanrım, kana boğ kalbimi, öldür ve bırak!
Bin yıl öncesinden bugüne ulaşan taptaze bir ses; Hayyam`dan yüz, Mevlana`dan iki yüz elli yıl önce yaşamış büyük bir rubai ustası: Hamedanlı Baba Tahir Üryan.
Talat Halman`ın, bu büyük ve unutulmuş ozandan aruz veznine sadık kal..»»
"Son yıllarda neredeyse herkesin, 'şiirsel imge', 'sanatsal yaratıcılık', 'sanatçı dokunulmazlığı' gibi gerekçelerle tümden bağını kopardığı topluma ve onun ruhuna parmaklarımla, dilimle, kirpiğimle dokunarak okudum. Bir harf, bir hece, bir sözcükle dilin çağrışım alanının, nasıl bir genişliğe ve güzelliğe varabileceğinin imkânı olarak okudum. Devrim düşüncesi ve aşk dahil tüm yaşantılarımızın, ..»»
Şiir ve Aşk
Bir gün şiir ve aşk karşılaştılar
aklımın dolambaçlarının bir tarafında.
Kendimi bildim bileli ikisi de
Birbirinin ayağını kaydırmaya çalışır,
çekemezler birbirlerini.
Suskunluğu ilk bozan aşk oldu ve dedi ki:
"Ben olmazsam sen neyi konu edineceksin ki?"
Şiirin cevabı gecikmedi:
"Asıl ben olmasam sen bu kadar anlamlı olur muydun?
Yani benden güzel seni kim anlatabil..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.