"Magni passus extra viam - yaşadığımız her geçen gün- içler acısı bir ilerleme halinde karşımıza çıkan film sanatı ve endüstrisinin günahı ve ahlak bozukluğunu gösteren sahneler içermesi nedeniyle derinden öfkeliyiz... Her gün milyonlarca insanın bu filmleri seyretmeye gittiğini söylememize bile gerek yok; bu sinema salonları uygar ve yarı-uygar ülkelerde her geçen gün daha da çoğalıyor; bu film..»»
***Ben bu kitapta, Modulor'u bir alegori gibi ele almayı denedim. Bence bir mimarlık kitabı olmanın ötesine geçiyor. Modulor tarihsel olarak -Michel Foucault'nun olağanüstü bir yetkinlikle tanımladığı- disiplin toplumlarının geleneklerine sahip çıkarak, -Gilles Deleuze'ün- denetim toplumları çağının eşiğinde, bedenler için yepyeni bir çerçeve üretiyor diye de düşünebiliriz.
Ama bu k..»»
Bir ülkenin sanat tarihine tuvalleriyle damga vurmuş isimler.
Nakış nakış işlenen yazılar,
görülmeyi bekliyordu.
Dergilerde kalan yazılar,
röportajlar, anılar, taze fikirler,
heyecanlar.
Resim tarihinin bilinen simaları,
artık unutulan sanatkârları,
depolarda çürümeye bırakılmış tuvaller.
Nazik bir üslup,
genç Cumhuriyet in bir sanata yaklaşımları,
davetler, sergiler, salonlar ve folk..»»
İstanbul Modern, simge olarak kullandığı sessiz suretlerle zamansız ve mekansız öyküler yaratan Lale Tara'nın yeni sergisi Masum Suretler'e ev sahipliği yapıyor. Masum Suretler serisinde Lale Tara izleyiciyi, "Hayal-mekan ve hayal-zamanda kurgulanmış, alternatif gerçeklik, umut ve düş kırıklığı üzerine bir öyküyü izlemek üzere farklı bir dünyaya" davet ediyor. Bu sergisiyle, Canlı/Live, Hello Ea..»»
Yıl 1954... "Bitirdiğimde, değil en iyi filmi çekmek, o güne kadar ülkemde üretilmiş en berbat filmi yapmış olduğumun ayırdına vardım. Filme devam edemeyeceğimi anlamıştım... Düşman Âşıklar filmi sinemalarda da çok kötü iş yaptı, hiçbir ticari başarı sağlamadı ve yalnızca hatırladıkça utandığım kötü bir deneyim olarak yer aldı meslek yaşantımın içinde."
Yıl 1992 ... "1993 yazında katıldığımı..»»
Batı resminin, tarihöncesi dönemden post-empresyonizme tüm tarihini içerir. En can alıcı resimlerden, fresk ve mozaiklerden seçilmiş 450`den fazla renkli reprodüksiyonla önemli bir dönemi kapsamaktadır. Tarihöncesi Avrupa`dan, Eski Mısır`dan, Yunan`dan ve Roma`dan başlayarak Bizans`a ve Gotik Sanata; Rönesans`ta, Maniyerist, Barıok, Rokoko, Neoklasik ve Romantik resme doğru uzanan; Empresyonizm ve..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.