Mezardakilerin pişman oldukları şeyler için, dünyadakiler birbirini kırıp geçiriyorlar. imam gazali
Murat Kahraman Murâdî
Murat Kahraman Murâdî
VİP ÜYE

EDEBİYAT DEFTERİNDE KALİTE OLMALI DEĞİL Mİ?

Yorum

EDEBİYAT DEFTERİNDE KALİTE OLMALI DEĞİL Mİ?

10

Yorum

11

Beğeni

0,0

Puan

938

Okunma

EDEBİYAT DEFTERİNDE KALİTE OLMALI DEĞİL Mİ?

EDEBİYAT DEFTERİNDE KALİTE OLMALI DEĞİL Mİ?

EDEBİYAT DEFTERİNDE KALİTE OLMALI DEĞİL Mİ?

Merhaba, iyi çalışmalar.
Değerli Site YETKİLİLERİ!
Size daha önce birkaç defa ilgili yazışma kanalları üzerinden mesajlar attım.. Fakat, şu ana kadar etkili bir çözüm olmadı, hatta hiçbir çözüm olmadı!
Ben istiyorum ki, bu edebiyatdefteri sitesi daha güvenilir ve daha kaliteli olsun. Daha seviyeli ve disiplinli olsun. Burada insanlar kişisel egolarını tatmine çalışmasın, bu site bazı camilerin çay ocağı gibi sadece boş zaman öldürme amaçlı MUVAKKİTHÂNE olmasın! İnsanlar burada vakit geçirsin ama, boşuna değil, dolu dolu, okuyarak yazarak, öğrenerek, gelişerek zamanı değerlendirsin. Burada yazılanlar ESER olsun istiyorum! Eser demişken, rahmetli Prof. Dr. Ömer ÇAM Hocam derste “ESERSİZ VE ÇİLESİZ OLMAYIN!” derdi! Eser denilen şey öyle aklına ne eserse olmamalı elbette!

Bunun için öncelikle sizin (edebiyatdefteri sitesinin) DENETİM görevinizi aksatmamanız gerekir!

1- Sahte üyeliklerin önlenmesi için mutlaka T.C. Kimlik onayını her üye için şart koşmalısınız. Şu anda Sitede pek çok kişinin birden çok fazla hesabının olduğunu küçük bir araştırma sonucunda siz de anlayabilirsiniz.. T.C. Kimlik numarası şartını koyduğunuz an bunların hepsi bitecektir!

2- İntihal tespiti durumunda, o kimlik numarasıyla açılan hesabı iptal etmelisiniz, ve aynı kimlikle yenisinin açılmamasını temin etmelisiniz.

3- Gereksiz ve anlamsız yarışın önüne geçmek için POPÜLER sayfasını yayından kaldırmalısınız! Böylece de bazı POPÜLERLİK HASTALIĞI olanların acilen şifa bulmasının önü açılmış olacak, kendisine yorum ve beğeni İHTİYACI içinde olanların herkese uğrama mecburiyetleri ortadan kalkacak ve gereksiz klavye aşınmalarının önüne geçilecektir!

4- Günün şiiri olarak seçilen şiirlerde yazım hatası dahi olmamasına dikkat edilmeli, ders veren, örnek eser olmasına özen göstermelisiniz. Bazı gün şiirleri sanki KUR’A SONUCUNDA ÇIKMIŞ GİBİ! (Teşvik amaçlı GÜN ŞİİRİ olmaz!) İsterseniz, yeni katılan üyelere ve ilk şiirlere ayrı bölümde TEŞVİK mesajı ve rozeti verebilirsiniz.

5- Önceden, gün içinde bir şair bir şiir paylaştığında o şiir ana sayfadan düşmeden yenisini paylaşamıyordu; şimdi, ana sayfaya yansımadan herkese dilediği kadar şiir paylaşma imkânı vermişsiniz! BU DOĞRU DEĞİLDİR! Bunun yerine, her şair için 24 saatte en fazla 2 (İKİ) şiir paylaşma hakkı verilmeli, bu iki şiir de ana sayfada gözükmelidir! Amaç çok yazmak, çok paylaşmak olmamalı; amaç, KALİTEYİ ARTTIRMAK OLMALIDIR!
Sitedeki bütün YAZAR-ÇİZER-DÜŞÜNÜR dostlara en derin saygılarımı arz ediyorum.
Teşekkür ederim.

Murat Kahraman Murâdî
30.11.2024/İst.

Paylaş:
(c) Bu yazının her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Yazının izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yazıyı Değerlendirin
 
Edebiyat defterinde kalite olmalı değil mi? Yazısına Yorum Yap
Okuduğunuz Edebiyat defterinde kalite olmalı değil mi? yazı ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
EDEBİYAT DEFTERİNDE KALİTE OLMALI DEĞİL Mİ? yazısına yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
Mehmet Emin Sakin
Mehmet Emin Sakin, @mesakin
16.7.2025 23:40:45
Bence önemli eksiklklerden biri yüklediğimiz resimlerden biri yanlış olsa düzeltme imkanımızım olmaması.yanlış olan şiirlerimizi silemememizdir.Örneğin benim şiirlerim deneme mahiyetinde amatör olarak yazıyorum.kendimi iyi görmüyorum.yinede ,bir sitede çok şiirim günün şiiri geçildi.Burada 430 şiirimden bir tanesi seçilmedi.çok önemli değil belki teşvik olurdu.Diğer sitede şiirlerimi çok iyi gördükleri için değil destek motivasyon için yaptıklarını biliyorum.
Yoksa şiir siteleri içinde gördüğüm en iyi şiir
Sitelerinden biri..

MESAKİN tarafından 16.7.2025 23:50:15 zamanında düzenlenmiştir.
Oğuz Can Hayali
Oğuz Can Hayali, @oguzcanhayali
6.12.2024 11:39:49
Murat Arkadaş, yerden göğe dek haklısınız. Ben "Bir gün-bir şiir" kuralına başından beri uymaktayım ve uyacağım.. Umarım yetkililer önerilerinizi dikkate alırlar. Her gün; Günün Şiir'ini ve şiirlerime (iyi-kötü) yorum yapan Site Arkadaşları'mı şiirlerinden birkaçını okuyorum. Başlangıça göre ciddi bir gelişme içindeler. Bu sebepten dolayı, Site Yetkilileri'ne onlara bu fırsatı verdikleri için teşekkürü borç bilirim. "Kalite" de ve diğer önerilerinizde sizin yanınızdayım. Şiirle kalın.
Çağdaş Durmaz
Çağdaş Durmaz, @cagdasdurmaz
4.12.2024 23:51:10
Kelimesi kelimesine dilimize tercüman olmuşsunuz. Özellikle kötü dil ve hakaret içeren yorumlar yapanların üyelikleri sonlandırılmalı...
Şair_adayı
Şair_adayı , @sair-adayi
4.12.2024 21:58:16
Size katılıyorum ama düzelmesi çok zor bence Şu hayati öneme sahip geri tuşu bile kaç yılda düzeldi
Muhtemelen para getiren bir uygulama olmadığı için peşine düşürmüyor ilgilenen olmuyor galiba.

Şair_adayı tarafından 4.12.2024 22:17:45 zamanında düzenlenmiştir.
erhantigli
erhantigli, @erhantigli
1.12.2024 16:58:42
Görüşlerinize katılıyorum. Her yazanın şiiri yayınlanıyor, seçme yapılmalı ve de ustalar çıraklar, göze batanlar, acemiler ayrı arı değerlendirilmeli, hatalar irdelenmeli uyarılar yapılmalı. Bu olmazsa her yazan kendini şair sanıyor, aynı hataları sürdürüyor.
çiftçi
çiftçi, @ciftci1
1.12.2024 16:30:35
Murat Bey;
Teklifleriniz gayet yerinde ve uygulanabilir nitelikte.
* Sahte üyelikler olmamalı.
* Bir günde iki şiir bile çok. Bence bir şiirden fazla olmamalı.
* Her yazılan şiiri yetkililerin okuması mümkün değil. Ancak Türkçe yazım kurallarına mümkün olduğunca uyulması gerektiği yönünde uyarılar yapılabilir. * Türkçemize halel getirebilecek türden yazılar ve şiirler ile sitenin temel kurallarına aykırı olanlar "Günün Şiiri" olarak yer almamalı.
Günün Şiiri, okuyanların puanları ve sanırım okunma sayısına göre seçiliyor. Ancak bir kişi akşama kadar defalarca şiirlerine girip çıkıyorsa çok mu okunmuş oluyor? Bu noktada iş ‘Günün Şiiri Seçici Kurulu’una kalıyor. Kaliteli şiirler seçebilirler. Yoksa gizli gruplaşmalarla genellikle aynı kişilerin şiirleri veya yazıları güne getirilmiş oluyor.
Kurallar dâhilinde dileyen dilediği gibi yazsın. Bunun bence sakıncası yok.
* Ancak YORUMLARDA hakarete, aşağılamaya, seviyesizliğe, küfüre ve belirtilen değerleri hafife alanlara kesinlikle yer verilmemeli.
* Bu gibi durumlarda hakarete uğrayanlar, site yönetimine mesaj atabilmeli. Yönetim, hakaret edeni vakit kaybetmeden uyarmalı. Uyarmaların de neticede bir yaptırımı olmalı.
Böylece herkes haddini, seviyesini bilir.
Site de daha kaliteli hale gelebilir.
Saygı ve selamlarımla...
Yılmaz Süslü
Yılmaz Süslü, @yilmazsuslu
30.11.2024 22:10:42
Site bence çok gelişime açık . Kitap yazanlara olan ki destek özellikle çok müthiş. İntihal olgusu çok zor. Dediğiniz gibi T.C nüfus onayı kesinlikle de şart. Siteden ayrılıp tekrar girenleri de görüyoruz malumlarını. Site bu konuda kesin çizgilerle olmalı. Kaç üyenin kaç hesabı olgusunu da Habip bey zaten ki ilgisinedir. Site açısından şunu anlatmak istemek gerekli , burası akademik platform değil. Çünkü profesyonel düzeyde isimler olamaz. Olsa da yeri site değil. Burada herkes kendi yeteneğince bir şeyler icra ediyor. Sorun üyeler arası olan çatışmalarda ve üyelerin kompleksliliği. Kendini çok müthiş popüler olgusundan mükemmel yazımcılı isimler. Ego sorunu. Bizim amacımız bir yazım üretmek ve gerekli ilgi görsün görmesin pek önemi yok. Emeğe saygı illaki olacak . Sitenin yazımcı dizgisi için ülkedeki popüler sitelere göre benim en rahat ettiğim yer diyebilirim. Daha çok yenilik de olacaktır burada. Ama intihalden üyeliğini bitirip tekrar girişleri de kesin kez geri dönüşsüz olmalı. Eski zamanları özlemiyor da değilim. Eski heyecanı bulamıyorum da . Eskiden yazım üretip paylaşmak heyecanı o kadar müthişti ki şimdi şiire ,yazıma değil, iletişime odaklı algının gözlemlendiği için pek bir heyecana yer vermeyi istemem zor. Burası insanların güncel hayattan kopma noktası. İleri eser üretimi için yazımcı niteliğini zaten ki düşünülemez. Kaç kişi edebiyatçı kökenli, o alanda profesyoneldir bu koşul ender. O yüzden üyeler serbest bırakılmalı. Emeğinize sağlık...
Oktay Güvener
Oktay Güvener, @oktayguvener
30.11.2024 17:00:01
Sayın üstadım her yazdığınıza katılıyorum. Bir çok şiir sitesinde yazıyorum ancak en kullanışlı sitelerden biri Edebiyat Defteri. Site güzel kurulmuş ancak bazı eksiklikler var. Bunların bir an önce düzenlenmesi gerekiyor.
Berlin
Berlin, @berlin
30.11.2024 15:39:41
10 puan verdi
Bir yılı aşkın bir süredir şiir yazıyorum ve buradayım
Nezaket sınırlarını aşmadan yazım hataları ve teknik hata olan şiirlere değerlendirilme yapılabilirse ve bu şiirler düzeltilebilir diye düşünüyorum ben de, vurguladığınız konular önemli
umarım dikkate alınır ve birbirine destekle daha yararlı güzel eserler ortaya çıkar
Saygılarımla
Mehmet İmran Sevinç
Mehmet İmran Sevinç, @mehmetimransevinc
30.11.2024 15:33:17
Çok önemli bir konuya değinmişsiniz
Yazdıklarınıza katılıyorum
Dilerim site yetkilileri gereken hassasiyeti gösterirler
Saygılarımla
© 2025 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
ÜYELİK GİRİŞİ

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL