Rıdvan Kaya
20 şiiri ve 91 yazısı kayıtlı Takip Et

EBCED, CİFR, 19'CULUK VS. ŞİRKTİR



Kovulmuş Şeytandan Rabbime Sığınırım
Rahman ve Rahim Allah’ın Adıyla
EBCED hesabı, büyü ve tılsım yapımında istifade edilen, gelecekten bazı haberler vermek için kullanılan bir sihir dalıdır. 19’culukta aynı şekildedir. Ebced hesabı ve 19’culukla haber verilen bazı şeylerin çıkmış olması, onların hak olduğu anlamına gelmez hak olsaydılar bu yolla verilen her haberin doğru çıkması gerekirdi. Hak olsaydılar ebced hesabıyla Kur’an tahrif edilmez ve 19’culukla Tevbe Sûresi’nin son iki ayeti inkâr edilmezdi. Bir insan olması muhtemel olan pek çok şeyi haber verirse, bunlardan bazıları doğru çıkar. Allah buyuruyor ki;
"Onlar, ancak zanna uyarlar ve yalnız yalan söyleyip dururlar."
De ki: "Rabbim, açığıyla, gizlisiyle tüm hayasızlıkları, günahı, Allah’a şirk koşmanızı ve Allah’a karşı bilmediğiniz şeyleri söylemenizi haram kılmıştır."(A’raf Sûresi 33. ayet)
Hurâfeci tahrif akımlarından hurûfilik, ebcedcilik, cifircilik, 19’culuk: insanlık tarihinde tevhid akidesini bulandıran bir yığın hurâfe çeşidi olmuştur. Din, her şeye gücü yeten Allah’a, sihir ise, tabiattaki somut ya da soyut bir güce yönelmektedir. Dinde açıklık ve anlaşılırlık, sihirdeyse kapalılık ve gizem vardır. Üstelik hadislerde bile ebced hesabı yasaklanmıştır. Bunlardan birisi şöyledir:
İbni Abbas’dan rivayet edilen hadiste buyrulur ki; "Muhakkak ki ebced hesabı, yapan ve yıldızlara bakan kimselerin Allah Katında hiçbir nasibi yoktur. "(Beyhakî, Sünen(7/240), İbn Receb Fethul Bari(3/142); İbn Hacer, Fethul Bari(11/351); Suyuti İtka (1/241); Taberani(9/254) İlede bazı konular hakkında bilgi edinmek isteyen önceki ümmetlerin aynısı bizimde başımıza geleceği için kutsal kitapları okusa onlardan bazı olayların sırrına varır. Örneğin Tevrat okuyan birisi bir ülkeden bir insi şeytanın ve kendisine tâbi olanların(Yecüc-Mecüc’ün) Yahudiler’e saldıracağını ve o ülkedekilerin sağ kalmayacağını bu yüzden bir yere gitmeleri örneğin Suudi Arabistan’a gitmeleri gerektiğini bilir. Kur’an okuyan birisi Kur’an’ın terk edileceğini hadislere uyulacağını bilir. Tefsir ve yanlış meallerle Kur’an’ın tahrif edileceğini, şefaat yalanına inanılacağını, mezheplere bölünüleceğini bilir, cehenneme gidenin biraz kaldıktan sonra çıkacağını düşünenlerin çıkacağını bilir. Ayetlerdeki bazı kelimelerin ve ayetlerin bir kısmının gizleneceğini bilir. Namazı inkâr edenlerin çıkacağını bilir. Kısacası bazi konularla ilgili bilgi edinmek isteyen ebced hesabı ve 19’culukla ilgilenmez. Kutsal kitapları okur ve onları okurken o olayların bizlerinde başına geleceği gerçeğini göz ardı etmez.
Yoksa siz, sizden öncekilerin başına gelenler gibisi sizin de başınıza gelmeden cennete gireceğinizi mi sanıyorsunuz? Onlar zorluk ve sıkıntıya uğradılar ve öylesine sarsıldılar ki elçi ve beraberindeki inananlar, "ALLAH’ın yardımı ne zaman," dediler. İyi bilin ki ALLAH’ın yardımı yakındır.(Bakara Sûresi 214. ayet)

Beğen

Rıdvan Kaya
Kayıt Tarihi:28 Temmuz 2021 Çarşamba 21:35:55

EBCED, CİFR, 19'CULUK VS. ŞİRKTİR YAZISI'NA YORUM YAP
"EBCED, CİFR, 19'CULUK VS. ŞİRKTİR" başlıklı yazı ile ilgili
düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.


YORUMLAR


Henüz yorum yapılmamış.

Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyatdefteri.com'u kullanarak Çerez Politikamızı kabul etmiş sayılırsınız.